zo heel het topic doorgelopen en er achter gekomen dat niemand zoekt wat ik zoek, dus ik dacht ik plaats mijn "zoekopdrachtje" maar eens hier. Blijkbaar ben ik heel lastig, want op de markt kwam ik 1 paard tegen wat mij aanspreekt en op mp niks.
Ik zoek:
- Koudbloed (gelders mag natuurlijk ook) -> vriend is basisruiter en wil ook het bos in.
- Liefst <10 jaar. Oudere paarden hebben meer meegemaakt doorgaans. (ben er 2 in 1 jaar kwijtgeraakt aan oude blessures). Ook jonge onbeleerde paarden zijn welkom (moet vriend maar wachten haha).
- Minimaal 1.60 (geldt ook voor tinkers) -> anders stapt vriend niet op

- Braaf maar niet dood. -> Schrikken / een keer wegrennen allemaal prima. Maar niet dat je op een tikkende tijdbom naar buiten moet.
- Verkeersmak
- geen afwijkingen (geen OCD/artrose oid.)
- Prijsklasse: wat het paard waard is. Dus geen €10.000 voor een tinker van 6 die nog geen B proefje kan lopen.
Kleur etc. maakt allemaal niks uit. Ik zoek gewoon een lief paard dat lekker mee naar buiten kan, maar waarmee ik ook verder kan trainen. Zelf ben ik geen basisruiter, hier bedoel ik mee remmen/sturen/gas geven en een klein sprongetje. Dus ik vind het wel lekker om ook dressuurmatig gewoon door te kunnen trainen. Ik weet dat je van de meeste koudbloeden geen grand-prix prestaties kan verwachten. Maar in Duitsland rijdt er een vrouw met Shires in het Z, dat lijkt mij dan weer leuk haha.
Mochten jullie tips hebben voor het zoeken of iets weten, dan hoor ik het graag. En ja natuurlijk als je de ideale lieve brave KWPNer tegenkomt, ben ik de laatste die zo'n paard laat staan omdat het geen koudbloed is.