Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:13

@ jessie84
Nou ik zou ook niet super ver gaan hoor! :D Als ik mijn paarden zoek altijd binnen een staal van 150km.
Elke keer als er mensen komen is er wel iets.. Of ze vinden dat ze te weinig kan (wat ook in advertentie staat want er staat B)
of de klik is er niet, of ze hebben een andere gekocht, etc etc! :+
De mensen van de laatste keer waren leuke mensen. Alleen de meid was 1.79 groot,
het zag er nog wel netjes uit hoor en ze leek niet te groot, maar voor haar gevoel wou ze toch een wat groter paardje.

Alja

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:25

persoonlijk zou ik voor een dartmoorpony als kinderpony gaan, je zit dan alleen in een heel andere prijsklasse maar vind ze betrouwbaarder dan welshjes en shets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:01

Alja schreef:
kom op zeg wat is 150 km, hooguit twee uur in de trailer...
dan kan ik genoeg andere dingen bedenken wat we paarden ook aan doen....

Zou de hippiade vanaf vandaag afgeschaft kunnen worden als 150 km te ver was ;)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:20

vonneke schreef:
Alja schreef:
kom op zeg wat is 150 km, hooguit twee uur in de trailer...
dan kan ik genoeg andere dingen bedenken wat we paarden ook aan doen....

Zou de hippiade vanaf vandaag afgeschaft kunnen worden als 150 km te ver was ;)

't is me duidelijk hoor dames :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:22

Als ik 150 km zou moeten rijden voor de Hippiade, dan ga ik niet. :D
Gelukkig hoef ik daar nooit over na te denken. :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:31

Achja ik heb gisteren ook 400km gereden om paarden te kijken terwijl ik niet eens wist hoe ze er uit zagen en wat er allemaal stond te wachten.. :') en de gok gewoon genomen.. Vaak maken de mensen er een dagje van.. Ik was daar na 20min ook weg maar nu beetje in afwachting wanneer ik meer weet :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:33

en het rare is dat wanneer je zoekt en ver van huis gaat je later een paard dicht bij huis koopt.
tenminste dat is mijn ervaring.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:51

Alane schreef:
en het rare is dat wanneer je zoekt en ver van huis gaat je later een paard dicht bij huis koopt.
tenminste dat is mijn ervaring.

Mijn ervaring ook. Nu hebben wij ver gezocht (260 km) en gekocht, wat uiteindelijk niet door ging.
Dus we zoeken nu lekker dicht bij huis. Geen zin om dat hele gedonder weer te moeten ervaren.
Misschien later wel weer, maar nu even niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:52

ik ben nav advertentie zonder foto met trailer 150 kilometer gereden om mijn fijnste paard ooit te bekijken en kopen,.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:58

Eerste 2 in de buurt, 3e 160 km verderop.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:07

Wij zijn vanuit het noordelijkste puntje van Friesland naar zuid-Limburg (330km enkele reis), Zeeland( 340km enkele reis) en Duitsland (270km enkele reis) gereden om paarden te bekijken.
Als het je echt wat lijkt moet je dat er gewoon 'voor over' hebben, ik vind persoonlijk dat jeje zelf
Heel erg beperkt als je binnen een bepaalde straal zoekt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:10

roxiie schreef:
Wij zijn vanuit het noordelijkste puntje van Friesland naar zuid-Limburg (330km enkele reis), Zeeland( 340km enkele reis) en Duitsland (270km enkele reis) gereden om paarden te bekijken.
Als het je echt wat lijkt moet je dat er gewoon 'voor over' hebben, ik vind persoonlijk dat jeje zelf
Heel erg beperkt als je binnen een bepaalde straal zoekt.

Dan lijken mijn km nog niks vergeleken met jou _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:11

Ik heb mijn land vol met paarden uit belgie en de ruin die ik verkocht heb, kwam helemaal uit het noordelijkste puntje van nederland. Ik vind ze dus niet in de buurt! Wel komt de stam waaruit ze gefokt zijn uit mijn achtertuin (bij Van Norel vandaan). :P

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:13

Ach joh daar heb ik ook niet zoveel moeite mee, meestal proberen we het dan ook te combineren.
Zit nu te bedenken dat ik voor mijn huidige paard wel erg ver gereisd heb haha. :+

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:26

Jij hebt inderdaad ver gereisd voor je paard! hahah :')

Dat was niks vergeleken met 300 km :')

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:28

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:28

Ik heb ze tot nu toe gelukkig allemaal in de buurt gevonden.
Elmo was het verste weg (25 km) en hij was ook het eerste paard wat we gingen bekijken. Ik had nog niet eens een foto van hem gezien :').

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:34

Ik heb nou een aantal km gereden om paarden te bekijken. Maar waar ik dan zo'n moeite mee heb is dat je daar komt en ze hebben een aantal belangrijke punten niet gemeld.
Of een paard die helemaal niet goed loopt. Dan baal ik weer als een stekker..

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:54

Ik ben ruim 15 a 20 x weggeweest van Noord-Holland tot Noord- Brabant. En uiteindelijk koop ik van mijn buurvrouw het veulenTJE die ze 3 jaar in de opfok hadden gehad. Ik was hem al helemaal vergeten, dacht dat hij als veulen verkocht was :+
Hij was voor hun dochter bedoelt, maar die woont in Amsterdam op 3-hoog + drukke baan.
Dus toen ik op het feestje van mijn vriendin was (dochter buurvrouw) kregen we het erover dat is zoveel pech had met het komen van een paard. Goh zei ze: Wij hebben ook nog een hele leuke, en hij moet weg want de dochters hebben er geen tijd meer voor. En de dag erna ben ik gaan kijken, en onder voorbehoud van keuringen gekocht! :D

En in begin dat jaar had ik er al 2 gekocht ( 1 in Mei en 1 en Juli niet te samen, maar apart), en die bleken toen ze bij ons stonden beide zomereczeem te hebben |o Dit kwam er bij de klinische keuring bij de ene niet uit, want ze dachten dat het een schimmel was. En de andere stond overdag binnen vanwege de vliegen en het veulen. Ik zag goed dat haar staart wat in de krul stond maar de dierenarts zei dat dat kwam van de stress van het afspenen, of van de melkproductie. Ook zat toen zoonlief er regelmatig aan te eten. Wel vermeld natuurlijk. En allebei terug kunnen brengen naar de eigenaresse. Bij de laatste ging het niet zo gemakkelijk, hieraan moest een bloedtest aan te pas komen.
Dat gedaan, en die had een ontzettend verhoging op de colliotismug ( die dus zomereczeem veroorzaakt).
Uiteindelijk is dat paard richting de kust vertrokken.

Verder waren beide paarden jong (4jaar) en dus was een schimmel en last hebben van het veulen/melk/stress niet zo'n gekke reden. Maar helaas. Daarna ben ik mijn huidige paard tegen gekomen :D
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 17-09-12 17:02, in het totaal 2 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

Ik heb tot nu toe al mijn paarden in de buurt gekocht. Degene die ik verder weg wilde kopen werden steeds afgekeurd. Ik ben nu met 1 bezig die 20 km verder op staat.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

Vind ook wel dat je wat over moet hebben voor je droompaard(je), neem alleen (mezelf en) m'n dochter liever een beetje in bescherming door eerst zelf even te kijken. Als het zo ver is, zou het zijn 'hup trailer mee en inladen' of niet ... maar dan moet dat wel een hele dringende reden zijn (en ik hoop dat ik die dan nog herken :+ )

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:59

Zijn er eigenlijk veel mensen die gelijk bij de eerste x kijken een trailer mee nemen? En zoiets hebben van; staat me aan, hup inladen?

Ik heb, hoever het ook rijden was, nog nooit een trailer meegenomen. Als het HET paardje is, rijd ik er met alle liefde nog een x heen. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:01

Ik ga zelden met een trailer heen, veel mensen willen graag weten waar het paard komt en komen het dus brengen en anders rijd ik nog wel een keer.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:04

Ik heb ook stad en land afgereisd en heb mijn paard gewoon bij mij op de manege gekocht waar ik al 13 jaar rijdt en hij al 2 jaar stond. ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:15

Ligt eraan of ik een trailer meeneem. Dat is afhankelijk van de leeftijd. Tot 2 jaar neem ik gelijk mee als dat kan. Oudere laat ik keuren.