Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:53

o0eefje0o schreef:
merrie haflinger 7 jaar met stamboom.
b proef gelopen nog niet 100p bevestigd springen 70/80 cm parcour.
gaat vaak mee na buiten is erg kijkerig maar niet gemeen

zo zonder foto zou ik zeggen 1000 euro. En dan kijk ik naar wat zo'n pony voor mij waard is, want ik vind het zelf niet fijn als een paard kijkerig is. Ook de stokmaat is wel handig om te weten.

Dees

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:09

Een nette haflinger is makkelijk te kopen voor 1.500 euro incl zadel en dekens.
In Haflingers zit geen geld.

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:23

Is er hier toevallig nog iemand die een leuke 3 jarige te koop weet (normale prijsklasse)?

Leeftijd: 3 jaar (evt. 2)
Geslacht: merrie of ruin
Stokmaat: ca. 1.64 t/m 1.69m
Type: springpaard of allround
Mag helemaal 'groen' zijn/hoeft niet zadelmak te zijn (mag zo uit de wei)
Moet wel goed kunnen bewegen en netjes in de manieren springen

Geen stalgebreken o.i.d. en moet gezond zijn en gekeurd mogen worden.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:25

Nicole schreef:
listiglistje schreef:
Mi ligt de markt helemaal niet op zijn gat, er is altijd vraag naar fijne, gezonde, mooie en braaf gereden paarden en pony's :j

Alleen de markt voor de mindere kwaliteit ligt op zijn gat, want de crisis is nog gaande dus de lagere prijsklasse zoekers
houden de hand op de knip want het stalgeld, hoefsmid etc. is voortaan te duur voor ze ;)

Idd!! Goed gereden kwaliteits pony's en ook nog met uitstraling zijn zo weg..

Zie Luca in mijn profiel, expres niet op MP of SH alleen bokt gezet maar in 3 dagen tijd 5 mensen die wouden keuren en hem ophalen, ik mocht dus zelf beslissen waar ik me fijnste bijvoelde.. En geloof me die ging richting 4 nullen..

Zo zie ik hier ook.. De jonge Z pony's evenals paarden zijn zo weg.. De lage prijs ligt behoorlijk plat maar mensen die willen betalen voor goede paarden die paarden vind je moeilijk..

Laatst een 6 jarige z1 merrie (wou wat meer weten zoals vraagprijs) 85.000 euro en al ronduit verkocht en zo heel veel..

Net wat je zegt. De mensen die het krap hadden laten nu de paardensport even voor wat het is. Ook de mensen die bijvoorbeeld een paardje hadden wat nooit meer weg zou gaan omdat hij oud mocht worden, gaat ook gewoon weg. ( Baan kwijt, gezinsuitbreiding) En.. omdat nu niemand meer een opvangtehuis voor afgewerkte dieren is vanwege hoge kosten, gaan ze naar de slacht (vele) en daarom doet ze slacht het op het moment zo goed en is de prijs laag.

Mijn mening: Mensen die op zoek zijn naar een goede pony en een dikke knip hebben kijken niet op een paard honderd/duizend euro. Of je nu €15.000 vraagt of €12.500 als er in de advertentie duidelijk staat ''hogere prijsklasse'' en ze bellen dan weet je dat ze het hebben.
Mensen die het breed hebben laten het breed hangen :o En vóóral in de pony wereld.. Mensen die het geld hebben kopen toch wel! Misschien wel niet de mijne, maar wel in die prijsklasse.

Verder zet ik ook nooit de prijs erbij. Waarom? Als ik een pony/paard te koop zet dan is hij misschien net zadelmak, en als ik ze vaak verkoop dan zijn ze al wedstrijdklaar. Daar zit nu eenmaal een ander prijskaartje aan. Verder is het hobbymatig en staan ze aan huis dus hoeven ze ook niet binnen een maand een nieuwe eigenaar te hebben. Alles is nog binnen een half jaar verkocht na het zetten van de advertentie.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:28

mnicky schreef:
Is er hier toevallig nog iemand die een leuke 3 jarige te koop weet (normale prijsklasse)?

Leeftijd: 3 jaar (evt. 2)
Geslacht: merrie of ruin
Stokmaat: ca. 1.64 t/m 1.69m
Type: springpaard of allround
Mag helemaal 'groen' zijn/hoeft niet zadelmak te zijn (mag zo uit de wei)
Moet wel goed kunnen bewegen en netjes in de manieren springen

Geen stalgebreken o.i.d. en moet gezond zijn en gekeurd mogen worden.

Hoeveel wil je er hebben?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:29

*zucht* om 13u kijkers voor de 3 jarige. Zijn er nog niet, nemen geen tel op en hebben niets laten horen...

mnicky ik heb je een pb gestuurd heb er 2 staan een 2 jarige en een 3 jarige.

Goos jij zit ook bij ons in de buurt geloof ik?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:33

Nimber verschrikkelijk zulke mensen, misschien is er wat gebeurd of komen ze later.

Wij zitte in de achterhoek Nimber.

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:40

1 leuke is genoeg. Maar dat valt nog niet zo mee. Inmiddels al wel een aantal paarden gezien, maar helaas nog geen één gevonden die ons echt aan staat. Sommige paarden zijn fantastisch op foto('s) en/of film, maar vallen soms dan in het echt zo tegen. Springen soms op film fantastisch en laten op het moment dat je komt kijken bijv. nog geen eens 1x (echt) goed.

Maar misschien zijn we ook wel wat kieskeurig :D .

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:48

Wat irritant overigens Nimber dat de kijkers niet zijn op komen dagen en dan ook nog eens niet bereikbaar zijn!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:49

Wat mag het kosten mnicky? Ik heb wel kennisen die goede springpaarden fokken.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:51

soww dat is klote idd wachten op niets

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:59

Ik heb ook ooit eens staan wachten, belde zelfs nog op dat hij en onderweg was, en vertraging.
Moet nu nog komen, en nooit weer iets van gehoord.
Helaas heb je dat soort mensen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:10

Ik weet hoe je je voelt Nimber wij hadden het net anders om rijd je helemaal naar Kletskoekje toe is dr niemand en ook niemand te bereiken heel rot.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:17

Johnnydepony: Zo je mij de details van de allround Z-pony willen sturen?

Ik ben voor klanten altijd op zoek naar leuke allround pony's en paarden. Liefst eventing geklasseerd, anders minimaal M-springen.

En zelf wil ik deze graag nog even onder jullie aandacht bregen. Merrie is geweldig makkelijk in de omgang, verkeersmak en alleen te laden. Ook is ze rx goedgekeurd, alles aanwezig. Ze springt alles waar je haar voor zet, loopt zo de cross rond. Leuk paard om de SGW-sport mee te leren kennen.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... paard.aspx

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:28

Leuk paard Tody. Alle French Buffets die je ziet zijn vaak dezelfde type paarden.

Alleen als die uit een Wellington moeder komt is het geen volbloedmerrie lijkt me. Heeft dan alleen een volbloedvader.

Rij je zelf ook eventing dan Tody?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:40

Tody, zo'n eentje wil ik wel maar dan wel min 5 cm groter :D

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:51

Ze is ongeveer 3/4 volbloed, niet vol dus, dat klopt. Wel echt de galop ervan, geen zorg over tijdfouten en rijdt heerlijk. In de advertentie staat het als eerste genoemd omdat de eigenaresse wil dat ze bij iemand komt die volbloeds gewend is. En in dat geval mag er ook nog best wat van de prijs af.

Naast het beleren een doorrijden van jonge paarden (en pony's, ik ben niet zo groot) is eventing echt mijn grootste tak van sport ja. En heb op het moment mijn stallen en dagen goed vol daarmee. :)

Johnny: Kan ik haar niet een plateauzooltje geven? :P

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:20

Tody. Oké. Ja ken het een paard met zo'n galop. Zelf een hele fijne French Buffet gehad en gereden t/m het M eventing en Z spr. ook altijd simpel binnen de tijd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:03

Snot, belt net de DA af, spoedgeval en as dinsdag is de eerste dag dat we min of meer beide kunnen voor een keuring.
*zucht*

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:06

Alane schreef:
Snot, belt net de DA af, spoedgeval en as dinsdag is de eerste dag dat we min of meer beide kunnen voor een keuring.
*zucht*

he balen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:32

Uiteindelijk om kwart voor 2 (45 min later) te pakken gekregen. ja 13 u gingen ze niet redden en of het dan om half 4 kon.

Waarom bellen ze dan mij niet even en moet ik er achteraan bellen? Iig moest ik werken dus jammer helaas.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:37

Nimber schreef:
Uiteindelijk om kwart voor 2 (45 min later) te pakken gekregen. ja 13 u gingen ze niet redden en of het dan om half 4 kon.

Waarom bellen ze dan mij niet even en moet ik er achteraan bellen? Iig moest ik werken dus jammer helaas.

8)7 nou sommige mensen _-:(
als ze hun paarden zo ook op hun eten laten wachten,

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:40

Jeetje Nimber das ook wat, maar ik denk dan altijd als ze zo'n simpele afspraak niet ana kunnen komen wil je dr dan wel zaken mee doen.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:19

Hoelang heeft een merrie(gemiddeld) nodig om te wennen aan een nieuwe plek?

Staat op stal een nieuwe merrie die waarschijnlijk te koop komt te staan. Komt uit portugal, wel gewoon kwpner, en vrij chagerijnig nog. Oren in de nek leggen als je langs loopt enzo. Kwa uiterlijk is het wel een erg leuk paard maar ik vraag me af of ik het wel leuk vind als ze van die merrie kuurtjes heeft..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:41

@ Nimber ik heb dat ook een paar keer gehad. Na een half uur wachten zonder belletje ga ik mijn ding doen en als dat is dat ik dan ga rijden of paard in de wei zetten is maakt mij dan niet uit. Iedereen heeft tegenwoordig mobiel en het beetje fatsoen wat iemand wel even kan doen is bellen dat zij later komen.
Bel zelf ook als het 10 minuten later wordt