Zo wil ik never nooit meer een Julio. Gek werd ik van die knol. En ook al zijn er zat vast brave te vinden zodra er julio mariner in de afstamming staat kijk ik verder.
Zjakira_m
Geplaatst: 02-07-12 23:13
En wat zijn die 'trekjes' dan bij een Houston? Ben helemaal niet thuis in al die afstammelingen en de karakters haha.
GeraldineVD
Geplaatst: 02-07-12 23:13
HiHi, we kunnen wel topic starten wat we níet willen! Belisar, bah, hoef ik ook nooooiit meer. Wat een lastpakken, maar wel weer mooie types. Trouwens, Jazz laat ik ook staan. Ben ik te traag voor denk ik Zo staan ze hier, zo staan ze daar
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-12 23:14
Ik heb dat gek genoeg met samber jeetje wat gaf die 3 stugge paarden, helemaal niets voor mij. 1 er van was t ergste dier dat ik ooit heb gereden heerlijk als je hem eindelijk had los gewerkt naar een uur maar als hij dat nou eens hield maar de vorige dag was hij net zo stug net een plank. Heb dat dier meerdere jaren en nog tot de M gebracht maar dat was ook echt zn top.
Houstons worden vaak op bepaalde niveau's lastig, gaan van alles zien, gaan klieren etc. Dat moet je wel willen.
GeraldineVD
Geplaatst: 02-07-12 23:15
Nou, de Houstons die ik kende vonden het heerlijk om veel gewicht op de achterhand te nemen. Lees: álle gewicht Klieren en kwallen zodra je wat meer van ze vroeg. Geen fijne streken in hun mooie hoofdje.
Goh, Sambers? Die vind ik nou net weer héél fijn, helaas zijn ze bijna uitgestorven. Misschien wat traag in achterbeen? Alleen dat bonte... da's dan weer niet zo leuk. Gelukkig had ik een bruine!
Ik vind zeoliet ( brengt verdriet ) echt bloed van niks..
GeraldineVD
Geplaatst: 02-07-12 23:20
Ja, hoor je vaker dat Zeoliet verdriet! Hier wel een fijne gehad, wel wat wegspringerig maar heel werklustig.
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 02-07-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Zjakira_m
Geplaatst: 02-07-12 23:20
Oohja heerlijk idd. Niet dus! Niks voor mij hoor ik al haha! Ik rijd nu een Ovatio x ElanVille maar die kan ook vliegens vlug van de ene naar de andere kant verplaatsen haha! Gelukkig is die verder niet gemeen qua bokken of stijgeren. Maar aan dat vlugge heb ik wel echt moeten wennen!
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-12 23:22
Zeoliet moet je mee om kunnen gaan, je moet ze zeker niet gaan dwingen of te veel druk dr op zetten. Heb nu ook weer een zeoliet afstammeling das mn 5 de ooit
Johnnydepony
Geplaatst: 02-07-12 23:24
Oeff Zeoliet is ook echt drama, zelfs op hoge leeftijd raken die hun streken niet kwijt. Maar goed ook daar heb ik hier en daar wel eens een gerucht van gehoord dat er wel degelijke brave bestaan.
Zo heb ik vroeger 4 calvacadours gereden. Eentje had er in zijn jonge jaren wel wat streken. De andere 3 waren redelijk braaf. Maar stuk voor stuk gingen ze vroeg kapot.
Hoipiepeloii
Geplaatst: 02-07-12 23:25
Haha het is maar net wat je voorkeur is! Heb wel een fijne Samber gereden, top karakter ook. Maar mocht van mij nog wel sensibeler. Jazzen vind ik dus weer wel super voor in het werk. Maar ik heb ook veel geduld dus 'hoe heter hoe beter' zeg ik altijd maar
SH geeft wat mij betreft een te traag achterbeen en te weinig 'go'. Uitzonderingen zijn geloof ik de Sorento's. Daar heb ik wel een hele fijne van.
Johnnydepony
Geplaatst: 02-07-12 23:30
Heb nog nooit op een Jazz gezeten en het zal ook wel niet meer gebeuren. Ik betreur het niet. Beetje sensibel en scherp aan het been, prima. Maar dat kijkerige vind ik echt hoogst irritant. Wil een paard die naar voren blijft lopen en niet continu in de ankers of gedraai (wat mijn julio altijd deed).
Ben ik nou gek? Je moet paarden toch apart bekijken want ze verschillen toch allemaal van karakter? Ik begrijp dus goed dat als je, laten we het zo zeggen: een rotpaard hebt gehad van weet ik veel, die houston ofzo, je daar geen afstammeling meer van wilt? Of begrijp ik dit verkeerd
Heel veel hengsten leggen ook een stempel op het karakter, ook merries doen dit natuurlijk. Zo ken ik een merrie die zelf echt een vreselijke goedzak was je kon dr elke hengst op zetten het werd een kopie van de moeder kwa karakter
Hoipiepeloii
Geplaatst: 02-07-12 23:36
Ja dat begrijp je verkeerd. We gaan niet uit van 1 nakomeling van een hengst. En natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Vaak is er toch wel een rode draad in de karaktervererving te herkennen, maar uitzonderingen houd je toch
Mijn vorige merrie (Farrington x Junior STV) was vrij eenkennig, snel beledigd en soms een beetje een heethoofd. Dat schijnen trekjes van Junior STV te zijn. Wel een heel trouw paard Geweldig dier! Een paard met karakter, maar wel een heel fijn karakter als je de gebruiksaanwijzing eenmaal door had
Ik zocht een vrij ongecompliceerd paard, maar wel een paard met wat looplust. Een beetje wakker mag best Mijn nieuwe merrie is mij door sommigen afgeraden, vanwege de afstamming. Jazz in de vaderlijn, twee keer Amor op het papier. Johnson schijnt daarentegen weer best een brave en zeer werkwillige nakomeling van Jazz te zijn en dit ook weer door te geven aan zijn nakomelingen. Ben blij dat ik toch voor haar heb gekozen, ondanks sommige adviezen Het is heel fijn, nuchter dier met looplust Heel lief in de omgang ook!
Maargoed, zoals mijn instructeur altijd zegt, het ware karakter komt wellicht pas boven als je ze later écht aan het werk gaat zetten
Aan een jaarling is niet veel te keuren enkel hart afwijkingen daar zou ik evt naar laten kijken maar voor de rest niet.
Batlow
Geplaatst: 03-07-12 01:19
Heb momenteel iets op het oog mijn doelen? Ligt hoogstwaarschijnlijk aan het paard dat komen gaat. Het liefst wil ik zelf graag springen. Officieel is niet nodig maar onderling lijkt me wel leuk. Voor de rest is het echt voor mezelf rijden en misschien nog oefen crossjes mee rijden.
monica08
Geplaatst: 03-07-12 06:25
Seven schreef:
Heb telefoontje trouwens gehad van middag tis niet door gegaan we zijn er niet uit gekomen helaas.
Wat ontzettend balen zeg!
KimJenda
Geplaatst: 03-07-12 06:50
Hier een stille meelezer, vanmiddag wordt het paard dat ik op het oog heb, klinisch en rontg gekeurd. Erg spannend....... Heb er helemaal slecht van geslapen
KarinvdM
Geplaatst: 03-07-12 07:47
InekeN schreef:
Belisar, bah, hoef ik ook nooooiit meer. Wat een lastpakken, maar wel weer mooie types.
Het zal wel bij Saros vandaan komen. Ik heb ook een tamelijk gestoorde Beliar gehad.
Denk dat Flemmingh wel een stempel op het karakter heeft gedrukt bij Johnson, wat ik er toe nog toe van gezien heb zijn ze redelijk braaf En bij jou Yelly zit er ook nog Burggraaf achter, die gaf ze meestal wel echt braaf.