[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:30

De jeuk is het ergste. Zeker bij wond verschonen. Die van mij had steeds de neiging even mlekker met de andere poot te krabben aan de wond. had je net alles schoon kon alles wwer overnieuw. ..

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 01:18

Misschien mag je wat hydrocortiderm op de jeukende delen smeren?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 04:44

Ik wilde ook vragen of zinkzalf op de geïrriteerde delen smeren niet helpt, dat houdt het droog, verder mag je het hopelijk wat meer luchten idd! Beentje ziet eruit alsof hij dat nodig heeft.

Ik vind het er niet gek uit zien hoor!

Jammer van de tics zeg..het zout prikt mogelijk wat..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:21

kimmie1 schreef:
Misschien mag je wat hydrocortiderm op de jeukende delen smeren?

Hydrocortiderm zal de wondgenezing remmen. Dus niet doen. Zeker nooit op wondranden. Zoals eerder vermeld deex ik het soms minimaal op het granulatieweefsel. Daardoor droogde het wat in en remde het de groei iets

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:32

ik denk zeker dat lekker luchten goed is voor de wond. ik vind het zeker geen nare wond om te zien zo, vind het er zelfs erg goed uitzien. het is dat het zo jeukt anders zou ik denk ik langer het verband eraf houden.Jeuk is wel altijd een goed teken! Zo te zien is de wond rustig, bloed het nog?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:40

dat het jeukt aan de wond is goed nieuws! dan is het aan het helen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 10:11

het verband was er alweer af *zucht* hij zal er wel weer aan gezeten hebben...

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:10

Ja het zal wel flink jeuken niet krabben is voor ons ook heel moeilijk. mijn moeder zei altijd jeuk is ergen dan pijn...... Misschien dat DA iets weet tegen pijn? het is dat de wond het niet kan hebben anders had ik gezegt plak het af met tape. dat krijgen ze er niet zo makkelijk af.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:01

Iets om zijn hsls doen zodat hij er niet meer bij kan is zeker geen optie?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:26

Wat gebeurt er als je het er af laat? (of als je hem vindt met het verband eraf?)

Been insmeren met zalf, erbij blijven tot het ingetrokken is..
Jeukt het hem dan nog zo?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:57

En er weer af! -:(-

Hij heeft er volgens mij enorm aan gekrabd! Wond is ineens weer open en vies en de omliggende huid is weg.

De wond moet helaas verbonden blijven tot de huid echt dicht is. -O- Geen idee hoe ik dat ga realiseren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:01

Idd gewoon niet open laten, of je begint weer van voor af aan. Er bestaan van die anti-bijtatributen. Probeer even te zien of hij er met zn mond bijzit (want dan kun je cribox op het verband doen) of hij em afstroopt met zn andere been (dan wordt het helaas moeilijker). Eventueel zou je het verband hoger kunnen maken. ik deed altijd een strook of 2 leukoplast op het verband deels en deels in de haren plakken. dan zakt ie ook minder snel af, oppassen dat je het niet strak aantrekt. Dat scheelt vaak ook

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:02

Als ik het zo zie doet hij het met zijn been! Krabben wel met zijn mond. Ik vermoed dat hij er voor gaat liggen, zodat hij gemakkelijker kan krabben.

Afbeelding
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:04

Op de foto nog niet schoongemaakt!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:11

Ondanks dat hij de boel er af wurmt vind ik de wond er niet verkeerd uit zien hoor. Misschien toch kijken of je het met tape vast kunt maken idd, of de dierenarts vragen hoe het aan te pakken?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:15

Die had ik al gevraagd. :) Wond moet verbonden blijven. Als er maar een schoon gaasje met schone onderlap om de wond zit, dan kan ik verder kijken wat werkt/wat blijft zitten.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:24

Als het goed is moeten ze een soort schuimrubber plak strips op de kliniek hebben, heeft mijn paard onder verband gehad toen hij geopereerd was. Helpt in ieder geval goed tegen het afzakken, misschien is dat nog wat? en ik zou proberen ruim boven en onder de plek te verbinden en dan vastzetten met ducktape of zo

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:30

kan je niet een transport beschermer eromheen tapen?
je hebt van die halve????

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:36

Ik vrees dat hij een transportbeschermer ook stuk gaat maken. Jeuk is vreselijk, erger nog dan pijn zeggen ze wel. Jeuk geeft natuurlijk ook aan dat het aan het genezen is, maar goed, vertel dat jouw paard maar eens...
Misschien is zoiets wat om er overheen te doen: http://www.horseshopinternational.nl/in ... ch-hh.html . Geen idee hoe stevig het is en of het bestand is tegen paardenbenen die willen schuren, maar dat is misschien een vraag waard bij de verkopende partij.
Heel veel succes ermee hoor. Het ziet er echt niet verkeerd uit, maar dan moet hij er wel afblijven.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 18:46

Dat is wel een mooie beschermer voor over een gaasje met een klein stukje zwachtel. Maar ik vrees dat vrijwel bijna alles gemakkelijker af te krijgen is dan verband. Misschien maar gipsen. :Y)

Ik wil nog anti-bijtmiddel proberen, maar daar hebben zijn benen natuurlijk geen last van. :P

Schuimrubber plakstrips ken ik niet! Daar kan ik nog naar vragen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:26

mocht antibijt niet helpen kan ik je hertshoornolie aanraden, dat hielp bij mijn huidige paard ook goed toen ie het verband van zijn voet af trok!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:02

Misschien kan er inderdaad iets van gips gemaakt worden dat je als een brace erom kan doen en er weer afhalen als je moet verschonen? Gaten in het gips boren om het luchtiger te maken... Nu weet ik niet hoe sterk dat dan weer is hoor. Zou er echt niets te bedenken zijn dat de jeuk vermindert?

Kimmie, hij haalt het er waarschijnlijk met zijn andere been af, dan zal hertshoornolie ook niet helpen vrees ik.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:33

Stom niet goed gelezen! Vervelend probleem, misschien weet de dierenarts nog wat?

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:28

zou je het niet kleiner (oppervlakte van net iets meer dan de wond) kunnen verbinden, gaas, watten, en dan tape/verband bandage niet te dik, en dan een lange pees beschermer voor achterbenen er overheen. met een stuk tape over het klitteband en anders misschien zo'n..... oooohhhh hoe heet dat nou.....
Nou zoiets bedoel ik...http://www.divoza.com/collectie/paard/beenbescherming/peesbeschermers/12000_harrys-horse-elite-r-grandprix-peesbeschermers.html#tabs Lijkt me dat ze dat wat lastiger open/los maken dan klitteband.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:41

De kans is groot dat het onder zoiets gaat broeien en dat moet ook niet. Bovendien zal hij dat met zijn andere been ook slopen vrees ik. Ik zou het toch gaan zoeken in iets dat de jeuk vermindert.