Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:07

Ik heb precies hetzelfde model zonder die gesp voor 410 (in de actie), is die gesp dan zo giga duur? Want heb ook lak op mijn wedstrijdlaarzen voor 90 euro extra..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:20

wanneer zijn de niro in de actie? en waar?

vind die polo laarzen erg gaaf!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:24

Die waren 2(?) maanden geleden in een actie bij drunens ruiterhuis, wou het gewone model maar voor 10 euro meer had ik de polo, dus vandaar! Staan een paar pagina's terug!

edit: pagina 24 om precies te zijn

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:48

Ik vind die gesp echt afschuwelijk, vind ze verder wel erg mooi! :j

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:11

KSB schreef:
Ik heb precies hetzelfde model zonder die gesp voor 410 (in de actie), is die gesp dan zo giga duur? Want heb ook lak op mijn wedstrijdlaarzen voor 90 euro extra..

Half maatwerk zat er nog bij, lakaccentjes, extra neusje erop.
ze waren bij mij 410 euro kaal dus zonder mooie brede sluiting, gesp witte naadjes.
dus weet het ook niet maargoed is verder niet erg, ben super blij mee.
De gesp koste als iets van 50 euro extra geloof ik!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:12

KSB schreef:

heb jou laarzen gezien, maar de brede band met de gesp maken het voor mij zo duur.
Zonder vind ik niet mooi!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:55

Allemaal zulke gave laarzen he, ik volg het topic af en toe eens, kwijlen bij de mooie laarzen. Zag ook de petrie anky elegance lak voorbij komen in maat 38, die van marktplaats. Waren exact mijn maten dus dankzij dit topic krijg ik ze maandag of dinsdag thuis gestuurd, dus zal dan meteen ook nog even foto's maken. (Als het goed is passen ze, anders word ik gek haha!)

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:22

Sharona95 schreef:
Allemaal zulke gave laarzen he, ik volg het topic af en toe eens, kwijlen bij de mooie laarzen. Zag ook de petrie anky elegance lak voorbij komen in maat 38, die van marktplaats. Waren exact mijn maten dus dankzij dit topic krijg ik ze maandag of dinsdag thuis gestuurd, dus zal dan meteen ook nog even foto's maken. (Als het goed is passen ze, anders word ik gek haha!)

kei leuk! ben benieuwd!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:35

Ik breek even in ;) Misschien dat de kenners in dit topic mij kunnen helpen.

Ik ben van plan om 2012/2013 met me paard te gaan starten. En de meningen hier op stal zijn toch wel dat starten met chaps niet kan. Dus ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op laarzen. Maar paar problemen onder weg tegen gekomen.

Eerste ik heb een laarslengte nodig van 38 en een kuitdikte van ook 38. Door de lengte zit ik al een beetje aan maatwerk werd me vertelt. Maar ik heb echt niet meer te besteden dan 350/400 euro aan een paar. Vertelt is mij dat daardoor alleen petrie en lipica in aanmerking komen.

Echter heb ik een 2de probleem. Ik heb zenuwpijn in mijn linkerbeen. Contact met dingen doen soms pijn. Kleding bv niet, maar de leren laarzen van petrie en lipica zijn zo stijf dat dat de tranen in me ogen deed schieten.

Dus ben ik opzoek naar een stel laarzen dat zacht aanvoelt, met een rits en in me budget past (en liefst ook niet saai standaard, maar goed). Misschien zoek ik wel iets wat er niet is, maar misschien is er hier wel iemand die roept, moet je dat proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:39

Waarom is een chap not done? Als je dat beter zit zou ik daarvoor kiezen!

Zijn echt wel mooie te vinden!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:42

Je hebt chaps die bijna niet van laarzen te onderscheiden zijn, dus waarom zou dat niet kunnen?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:44

Rectiligne? Of Derby? Die hebben over het algemeen wat zachtere leersoorten :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:46

Mijn derby softjumpers waren gelijk heel soepel, daar heb ik nooit moeite mee gehad en zaten gelijk heel zacht. Misschien kan dat iets voor je zijn?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:53

Als laarzen niets word dan zullen het toch chaps moeten worden. Maar ik wil best laarzen een kans geven.

Ik zet Derby en Rectiligne op me lijstje om te gaan zoeken en passen.

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:49

ik heb chaps van petrie, die op zich ook best zacht zijn. waarom zou je niet met chaps kunnen starten, mensen die ik ken dachten eerst dat ik laarzen aan had, terwijl t chaps zijn :p bij 'laars model' chaps zie je bijna geen verschil!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:57

Nou, ik zie echt wel verschil tussen laarzen en chaps, hoe mooi ze ook zijn chaps.

Ik vind een laars toch echt mooier.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:23

laarzen van lipica stijf? Die van mij zijn echt zo slap als een vaatdoek bij wijze van spreken, als daar geen spanners in zitten ligt de bovenkant op de grond. Ik vind het heerlijk, net pantoffeltjes. Je hebt bij lipica de keus of je stijve laarzen wil hebben of slappe.

Overigens mag je ook met chaps starten, deze moeten dan wel van gladleer zijn, in de praktijk zijn die net zo stijf als mijn laars.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:34

Au contraire..
Mijn eerste paar waren lakkers, niet extra verhard, vielen niet om. Stijf zal ik ze niet noemen, maar als je kijkt naar Rectiligne, dat is een wereld van verschil!!
Aan de andere kant waren mijn 2de paar lipica's net kachelpijpen. Juist niet laten verharden, want hoopte dat het net als mijn andere slofjes zouden aanvoelen, maar mooi niet dus :n moest ze zelfs inlopen!! Iets wat ik met mijn andere laarzen noooooooit heb gehad (en ik heb ondertussen toch echt al 10 verschillende paar laarzen gehad!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:18

_Natasja_ schreef:
Nou, ik zie echt wel verschil tussen laarzen en chaps, hoe mooi ze ook zijn chaps.

Ik vind een laars toch echt mooier.

Een laars is zeker veel mooier, maar als je er zoveel last van kunt hebben is er toch niets mis met een chap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:49

Veulen84 schreef:
Ik breek even in ;) Misschien dat de kenners in dit topic mij kunnen helpen.

Ik ben van plan om 2012/2013 met me paard te gaan starten. En de meningen hier op stal zijn toch wel dat starten met chaps niet kan. Dus ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op laarzen. Maar paar problemen onder weg tegen gekomen.

Eerste ik heb een laarslengte nodig van 38 en een kuitdikte van ook 38. Door de lengte zit ik al een beetje aan maatwerk werd me vertelt. Maar ik heb echt niet meer te besteden dan 350/400 euro aan een paar. Vertelt is mij dat daardoor alleen petrie en lipica in aanmerking komen.

Echter heb ik een 2de probleem. Ik heb zenuwpijn in mijn linkerbeen. Contact met dingen doen soms pijn. Kleding bv niet, maar de leren laarzen van petrie en lipica zijn zo stijf dat dat de tranen in me ogen deed schieten.

Dus ben ik opzoek naar een stel laarzen dat zacht aanvoelt, met een rits en in me budget past (en liefst ook niet saai standaard, maar goed). Misschien zoek ik wel iets wat er niet is, maar misschien is er hier wel iemand die roept, moet je dat proberen...

Ik zou naar Derby kijken, ik heb al een paar en vind het super fijne laarzen. Fijn zacht leer. :) Maatwerk heb ik pas nog naar gekeken, dat zou rond de 300-350 euro worden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:04

De softjumper en de goldjumpet zijn beiden erg dun qua leer. Je voelt de laars amper zitten :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:37

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met chaps. ;)
Was een reactie op Janneke die zei dat er geen verschil te zien is tussen chaps en laarzen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:06

Ik heb eindelijk eens een duidelijke foto van mijn Lipica's te paard. :D
Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:07

Passen mooi :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 13:40

Chique! Is een mooie slanke laars geworden :j :)