En dames... mag ik even "opscheppen?" Heb vandaag namelijk écht wat overwonnen ( en bijvoorbaat al sorry voor het lange verhaal). Paardje lief liep tot een 3 weken geleden werkelijk heerlijk. Wel erg fris als het stormde, en me in de frisheid er een keer afgegooid, maar daarna was ik meer alert, ging er meer aan rijden waardoor de pony echt heel fijn begon te lopen, en de deuk in mijn vertrouwen na mijn val eigenlijk heel behoorlijk verdwenen was. Kortom; ik voelde me helemaal stoer, competent, tevreden, zelfvertrouwen enzo... jaaaa............
En vervolgens ga ik 1 week op vakantie, en door overige omstandigheden heeft Jou-Jou netto 2 weken stilgestaan. De eerste keer dat ik hem weer ging rijden was het -10 ofzo.... En daar had ik wel even aan gedacht, maar dat ook weer als "onzin" weggezet. Pony liep toch heerlijk voordat ik hem 2 weken vakantie had gegeven...
Vervolgens is hij tijdens de eerste keer rijden na de vakantie helemaal niet loperig, geen oververhit naaimachientje (wat ik helemaal verwacht had, want dat doet hij dan), gewoon aanvankelijk echt braaf om vervolgens ineens compleet over de schouder weg te lopen, hoofd in de lucht gooien... staken, op de plaats galopperen, kortom: vervelend..
Ruiter in de stress natuurlijk: meteen denken aan rugproblemen, kreupelheid... of oohhhhh wacht: zijn gebit.. Afgestapt die keer, daarna een paar dagen later nog een keer gereden, maar exact het zelfde probleem. Dus: Tandarts laten komen, pony na laten kijken, eigenlijk zelf redelijk zeker dat de pony vast pijnlijke haken had..
Not dus

Besluit genomen, en vandaag was weer mijn reguliere rij-dag. Toch iets meer gespannen dan normaal de pony mee genomen naar de gehuurde binnenbak met het vaste voornemen om 100% eerlijk, maar ook 100% écht te rijden en geen gedoe te accepteren. Gewoon vooruit ríjden, been eraan en gedoe toch even corrigeren met een tikje.
Dit is me op 1 serie ( wel redelijk spectaculaire, maar goed uit te zitten) bokken komen te staan, een even boos op de plaats galopperend paard... Om vervolgens zo enorm beloond te worden! Na gewoon echt even doortastend te zijn geweest, vóel ik ineens hoe mijn pony zich onder me ontspant, en hij begínt me toch te lopen! Hij heeft werkelijk nog nooit beter gelopen dan vandaag. Gedragen, reageren op de kleinste hulp, in balans, swingend.. ooeehhhh
Ik heb zó genoten!
Ben helemaal penny gelukkig...
Móest ik even delen ( voel me zo dapper