Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:20

tegen mij maken ze vaak opmerkingen wanneer me paard gaat bevallen :')
en 2 dagen geleden een vrouwtje op stal , jou paard stond toch verder achterin ??
ik nee ze heeft altijd in deze box gestaan .
zij maar dit is toch die koe van stal ?
uhhhm ja maar toch heeft ze altijd in die box gestaan.

en me vader altijd , joh je zit er alleen maar op en dat paard doet alles .
ik rij er ook zo op weg .
uhhhm ja hoor pa het is al goed :')

hahaha

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:39

Ik hoorde van de week een mooie! De oma van mn vriend heeft een keer de auto laten stoppen is de wei in gerent en heeft de dierenarts gebeld! Het paard zijn darm kwam er uit! Hij hing bijna op de grond! Wist zij veel dat het een hengst was en zoiets een piemel heet!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:13

Sababber schreef:
Ik hoorde van de week een mooie! De oma van mn vriend heeft een keer de auto laten stoppen is de wei in gerent en heeft de dierenarts gebeld! Het paard zijn darm kwam er uit! Hij hing bijna op de grond! Wist zij veel dat het een hengst was en zoiets een piemel heet!

_O-

Calypso84

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:44

haha, leuk om te lezen allemaal..

zo heb ik eens een keer een grapje gemaakt over bandages. De tuthola had genoeg winstpunten behaald om naar Z1 te mogen. Kwam de tuthola met bandages op de mangeles aanzetten.:

'Zozo, is jouw paard zo oud dat hij al steunkousen nodig heeft?'

_O-

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:51

Ik liet mijn vriend een foto van een tinker zien.
Hij zei: ja, ik vind dat wel van die cowboypaarden.
Ik keek hem vragend aan, want ik snapte niet echt wat hij bedoelde.
Vervolgens wees hij naar het scherm en zei: kijk dan, die hebben ook van die wijduitlopende broekspijpen...

_O-

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:02

heel veel voorkomende opmerking (van niet paardenmensen) over mijn verzorgpaarden, fjord en falabella, of de fjord de moeder is van de falabella... terwijl de falabella ouder is dan de fjord :D

Ericatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:04

mijn ouders op mijn aller eerste jumping. Ik was bezig met mijn paard op te zadelen en er werd een paard van de van gehaald met transportbeschermers.
Mama: "Melissa, waarom heeft dat paard polsbandjes aan?" :roll:

Wat later doe ik de peesbeschermers aan.
Mama: "Kijk, ze doet zijn zweetbandjes aan!"

Ze heeft het de rest van de avond nog mogen horen :D

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:00

Ik was mijn verzorgpaard aan het poetsen en een ander meisje ook samen met nog iemand, dus ik hoor zeggen van heb een schaar nodig, waarop ik antwoord daar hangt een schaar waarop zei zegt hoe kan ik daar nou mee knippen die is helemaal krom:O tjaa dat is nou een paardenschaar:P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:31

Bij Jumping Amsterdam tijdens het springen zat naast mij een klein meisje aan haar oma uit te leggen waarom sommige paarden een rood lintje in hun staart hadden...

"Nou oma, dat is om de staart dus mooi bij elkaar te houden, snapt U?"

Ik heb ook wel eens een meisje meegemaakt die dacht dat een rood lintje in de staart betekende dat het een hengst was 8)7

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:47

Een rood lintje is er voor, voor als een paard schopt naar andere paarden en daaraan kan je zien dat je dus afstand moet houden haha _-:(

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:48

Wat een geweldig topic dit!

Tja, dan probeer je serieus je dressuurproef te rijden, vraagt je vader bezorgd na afloop of het paard zijn hoofd laat zakken als jij ook moe bent ?!? (halsstrekken)

Dan komt er een wildvreemde op je af die je feliciteert met je geweldige veulen: "Dat wordt echt een super spring paard! Dat zie je aan die witte vlek op z'n buik".......

Ten slotte nog die voorbijganger tijdens een buitenrit die bij 2 graden en forse oostenwind informeert: "is die deken voor de kou"?!?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:41

Ga je rijden?
Nee heb mijn paard voor de leuk een zadel en hoofdstel om gedaan :+

xxfayxx1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:03

hahaha geweldig al die uitspraken van die mensen hahahaha,
mijn oma dacht dat je de HOEVEN eraf kon '' draaien.. ''... 8)7
maar na lang uitleg zaten de hoefijzers dan toch onder de hoeven :P hahaha viel nog nie mee om dat uit te leggen
had ze op tv gezien zegt ze :\ welk programma bekijkt zij?! xD jeetje heay xD

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:06

'Wat een stink beesten!'

'ACH, JE RUIKT JE EIGEN BOVENLIP!'

haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:10

Een keer had ik wat foto's staan van m'n verzorg Shetlanders van vorig jaar, en er was een man die dacht dat het veulens waren :+

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:15

Ik had een keer dat ik ging rijden bij de manege. Ik heb mijn eigen paard en mijn zusje een eigen pony. Nou had die pony van mijn zusje 2 jaar geleden een veulen gekregen. Wij hebben dat veulen nog steeds. Omdat mijn zusje ziek was en dus niet mee kon naar les(met de trailer) ging ik alleen. Het leek ons een goed idee om ons toen 2jarig veulen mee te nemen. Ze had al een paar keer kort op de trailer gestaan en nu kon ze dus wel mee. Mijn paard is zo'n 1.60. Laden wij de pony's uit komt er zo'n vrouw aanlopen (die ook bij mij op les zit) Goh, ik wist niet dat je paard dit jaar een veulen heeft gekregen.... :n Ze was 2 jaar en zo'n 1.30. En zelfs aan de dikke kant! Dus ik die vrouw uitleggen dat dit pony'tje 2jaar is en dat je dat kan zien aan de bouw, de manengroei en de staart O:)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:57

Ik heb heel hard gelachen om het 1e deel van De Manvan. Ge-wel-dig!
Wij hebben een dazenval in de wei staan, en er kwamen 2 wandelaars voorbij die erover gingen praten wat dat voor ding was. Het duurde even en ik ben uiteindelijk weggelopen omdat ik mn lach niet meer in kon houden :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:31

Heb niet alle pagina's gelezen, maar ik heb ooit een dressuurproef op video laten zien aan mijn Franse collega. Ze zag me doorzitten en zei: "Oh lala..., noe weet iek waarómmm mènsen paagdrijdènnn zo leuk viendèn... ooohmm klaagg te komèen!" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:28

ik was op wijding en had een rode strik in mijn paard zijn staart (voor de zekerheid), wij staan te wachten en ineens staar er een ander paard met zijn kont tegne die van mij, ik zeg rustig tegen die mens: pas op want mijn paard stampt' antwoord die mens: "kan ik dat weten?" "ja meneer dat rode strikje is daar voor" "ah ik dacht dat dat versiering is"

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:33

Haha, ja er zijn helaas schrikbarend weinig mensen die weten waar het rode lintje voor is, terwijl dat toch bekend zou moeten zijn in de paardenwereld.

Ericatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:44

één van de ergste uitspraken die ik ooit gehoord heb, was van een lesgeefster bij ons op de manege.
Een paard bokt alleen maar als hij blij is. :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:56

Geweldig topic dit.

Jaren geleden inmiddels. Ik kom met mijn pony de baan uit na mijn (onze) allereerste M1 proef. Zegt mijn vader: "het ging niet zo goed hè, er zaten van die rare slome stukken in". Eeeh, dat hoort zo, dat heet verzamelde draf :') .

Mijn ouders moesten een keer mijn paard komen brengen. Ik had ze nog duidelijk uitgelegd dat bij de peesbeschermers de sluiting aan de buitenkant moest zitten, en dat ze van voor naar achteren sluiten. Het leek mij dat dat niet fout kon gaan. Toen ze na 20 minuten puzzelen de peesbeschermers erom hadden, voldeed het inderdaad aan die omschrijving. Ze hadden echter kans gezien de rechter links te hebben, en de linker rechts, en ze op de kop bevestigd. Dus het stuk voor de kogel zat om de knie! :evaw:

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:57

ik heb niet alle pagina's gelezen, maar met je fjord op buitenrit zijn en mensen die dan vragen hoe vaak je die manen zo moet verven O:)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:58

Nou ik hoorde weer zo'n droge opmerking vandaag op de manege...
Ik liep met mn mini shettie, loopt er zo'n vader langs helemaal dubbel tegen zn kinderen en vrouw (opscheppend)" nou die kan op mij rijden! Zie je me al met een zadel en hoofdstel in HaHa"
8)7. Wat moet je nou met zulke opmerkingen he

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:18

er hebben wel eens mensen vooraan de weg staan kijken naar mijn fjord die plat in de wei lag te slapen. toen kwamen in paniek bij ons aanbellen omdat ze dachten dat ie dood was. die vrouw was echt heel erg verdrietig enzo. dus ik even mee naar buiten gelopen om te laten zien dat ie niet dood was, stond katinka al overeind :+ die vrouw begon te huilen van blijdschap omdat ie weer levend was geworden :')