Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:38

Die had ik een tijdje geleden ook al gezien, maar vind hem toch net wat te lang.. :o

Ik had dus al in die eerste mail foto's ontvangen, maar ik zag ze als grijs vlak en merkte niet op dat het eigenlijk foto's waren en had toen de bijlagen niet geaccepteerd (blond he.. :o? ) Maar nu heb ik ze gezien, hij is leukkk O:)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:42

Lioony schreef:
Waar ik op afknap:
Slechte foto's
Overbouwde paarden (als ze nog erg jong zijn niet)
Paarden die langelijnd zijn
Paarden met een ramshoofd :+
Paarden die qua verhoudingen van hun lijf niet helemaal kloppen
Paarden die op de foto's op de voorhand vallen bij het rijden
Paarden die naar mijn mening niet correct gereden worden (ik heb geen zin om dat recht te zetten)
Advertenties zonder rijfoto's.
Tja dat was het wel zo'n beetje geloof ik. Het spreekt me meestal gewoon wel of niet aan.

- als er staat dat het paard een bemerking heeft.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:44

Das vanzelf sprekend! :P

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:45

haha ja bij sommige niet..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:48

Kun je even op msn komen Roelien? :P

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:49

ja ik kom even plasse :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:49

Haha :') Ga ik nog ff wat te drinken pakken ondertussen :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:56

Nee ik vond in eerste instantie de hanetred niet meteen een nee. Maar nu er 2x af is gezegt, krijg ik twijfels. Als ik een bedrag van 8000(iig heel veel geld) euro zou besteden is geen enkele bemerking toe gestaan :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:02

Ik hoorde laatst iemand trouwens zeggen dat je als je een paard van zo'n 2000 euro of minder koopt, dat je dan al een hele grote kans hebt dat je daar later problemen mee krijgt mbt gezondheid en gebreken. En dat je vanaf zo'n 10.000 echt goed gezonde paarden hebt enzo. Nou mijn ouders willen met alle plezier een paard voor me kopen...... maar niet voor 10.000 euro. :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:06

Daar zit wel een kern van waarheid in en ook weer helemaal niet!
Paarden van 10.000 euro zijn vaak paarden gefokt uit goede hengsten en merries met goede afstamming (hier zijn al zoveel mogelijk foutjes, veel voorkomende gebreken, uit gefokt.
MAAR dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij een paard zonder dit papier gebreken zult krijgen. Ik rij al meer dan 10 jaar paarden (met en zonder papier) en deze hebben geneen van allen ooit wat gemankeerd. Maar het "ras" paard van mijn vriendin heeft de ene naar de andere blessure, heb hier maar eens een verklaring voor!

Eigenarese van een hele duur stal(Zij rijd internationaal) vond het altijd onzin dat "goedkope paarden" bijvoorbeeld van 2000 euro werden gekeurd. Maar nu snapt ze hem: het gaat er niet eens direct om het dat we een paard van 2000 euro nou zo duur vinden maar of hij wat heeft wat, nu of in de toekomst, voor problemen kan zorgen. Het is namelijk niet de bedoeling als je een paardje van 2000 euro hebt gekocht dat je er ook nog eens aan 2000 euro aan kosten aan hebt ivm blessures etc.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:14

Dat is meestal wel zo. Ik denk namelijk dat iedereen wel raar opkijkt als er een paard met een heel goed papier, ingereden, voor 2000 euro wordt aangeboden? Ik in ieder geval wel. Sowieso ligt het er ook aan wat je zoekt. Ik zelf kan namelijk niets vinden bij die prijsklasse wat aan mijn eisen voldoet en vind dat ook een risicovolle prijsklasse voor wat ik zoek.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:18

Wat leuk Lioony dat je toch contact hebt opgenomen! Ik had hetzelfde gedaan :o Ik vind het echt een heel leuk paard! :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:19

Daar ben ik het niet mee eens hoor :n
Het gaat niet om goed papier of goed ingereden, maar met gebreken. Een paard zonder papier is nog steeds niet sowieso een ongezond/gebrekkig paard. Mijn huidige pony heeft goed bloed, geen gebreken en was L springen, maar heb er echt geen 10000 voor neergeteld hoor :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:21

Het gaat technisch gezien wel om goed papier, want je kan er niet omheen, daar betaal je áltijd voor. Goed ingereden vind ik ook heeeeeeeeeeel erg belangrijk, want ik heb geen zin in rodeo's of geen klik met rijden. Ik zeg ook niet dat een paard zonder papier dat is, dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg alleen dat papieren geld kosten, daar kun je gewoon niet omheen.
Er is een groot verschil tussen pony's en paarden.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:25

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:28

Mee eens, Lioony. Maar daar gaat Merel's stelling niet om. Het gaat gewoon over de gezondheidsproblemen en de gebreken die je zou hebben met een paard onder de 10000 euro :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:30

Als je mijn post leest zie je ook staan, dat ik wel m'n vraagtekens zet bij een paard met een goed papier voor 2000 euro, dus daar doel ik op eventuele verborgen gebreken. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:32

Ik ga zondag avond naar die vos hengst met die bles kijken! :):)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:43

Lioony schreef:
Als je mijn post leest zie je ook staan, dat ik wel m'n vraagtekens zet bij een paard met een goed papier voor 2000 euro, dus daar doel ik op eventuele verborgen gebreken. :)

Ja dat heb ik ook altijd wel :j . Wij hebben een max. bedrag van 4000 euro, iets eroverheen is niet erg, maargoed. Ik verwacht ook niet dat je daar een geweldig paard met geweldige gangen en heel goed papier voor krijgt, maar dat is ook niet mijn eis. Maar de uitspraak van diegene riep wel vraagtekens op bij mij, dus was benieuwd wat jullie er vonden :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:09

ja merel van tootje en mij is ongeveer het dubbele van jou bedrag maar wij verwachten er dan ook de sub top mee in te komen..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:09

tenminste een paard die dat zou kunnen dan wij nog :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:12

Nouja Merel, het is ook geluk hebben hoor! Kan net zo goed dat Roelien en ik strax een dure hebben en jij een van max 4000 en die van jou doet het beter! Je weet het nooit!
Maar ik zie op het moment gewoon niets leuks daar tussen staan en tussen de hogere prijsklasses wel.

Haha Roelien, nouja ik ben nog geen paarrden tegengekomen onder de 10 die dat kunnen binnen onze prijsklasse :P Dus doe mij dan maar lekker een jonkie! Heb goede begeleiding.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:40

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:46

Ik denk dat je voor de top geen paard met papier of dergelijke moet hebben! Maar gewoon een mega beest met mega karakter!
Doorzettingsvermogen en karakter is wat je naar de top brengt! Ik ken heel wat meiden die allemaal met low butget zijn begonnen en nu meerdere paarden krijgen aangeboden om uit te brengen op internationaal niv.

Ik wil dat niet bereiken, ik ga dat als fysio doen ;) maar ik wil wel graag een bepaald niv bereiken met mijn toekomstige paardje. Ik denk zelf dat ik te hoge wensen heb voor mijn prijsklasse! JAMMER GENOEG. Daarom overweeg ik een paardje met karakter en aanleg te kopen om haar dan toch zelf te beleren en in rijden. Natuurlijk onder goede begeleiding!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:48

Ik hoef ook geen paard met super goede papieren, maar 1 zonder gebreken, met potentie en een klik. Maar ik heb eerlijk gezegd nog geen een paard zonder papier gezien die mij aansprak :=