Ik was zeven jaar toen ik begon met paardrijden. Toen ik 13 was kreeg ik mijn eerste verzorgpaard die na een jaar eigen werd. Na vier jaar heb ik die verkocht en nu heb ik twee jaar mijn huidige paard. Ik heb nog nooit een paard ingereden. Alleen mijn huidige paard heb ik doorgereden
FelineNanet
Geplaatst: 11-12-11 00:22
Op mijn 6e
PrimeurLover
Geplaatst: 11-12-11 18:40
Ik was 6 toen ik begon met rijden,daarvoor had ik samen met mijn broertjes een verzorgpony. Die werd verkocht, dus toen gingen we op zoek naar een manege. Ik rijd daar met veel plezier al 6 jaar. (ik rijd bij de Schuurgraaf) En daar was het verkochte pony'tje naartoe gegaan (dat wisten we niet). Maar toen had ik er veel jaren nog op gereden. Tot ik echt toe was aan een grotere lespony. Nu rijd ik op het geweldigste beestje in m'n leven (Primeur heet ie)! Groetjes, PrimeurLover
4 toen mijn zusje en mijn eerste pony kwam. maar eerst alleen een beetje buitenritjes gestapt, op mijn 7e de dochter van die pony zadelmak gemaakt, en ging 2 maanden later al op wedstrijd (ze was echt super lief!) ik heb uiteindelijk B-M2 dressuur en B-L springen met haar gereden.
Ik was 4. Ging toen voor het eerst mee naar een kleine manege met mijn nicht, en werd gelijk op een shetlandertje gegooid. Daarna kwam ik er 3 keer in de week rijden. Met begeleiding natuurlijk.
Ben begonnen met paardrijden toen ik een jaar of 7 was toen ik 9 was heb ik een Welshje gekregen Helaas is ze overleden toen we allebij 18 waren Sindsdien geen eigen paardje meer gehad, rij op paarden van vrienden en familie
Ik was 20 toen ik begon met paardrijden en 23 toen ik mijn eerste eigen paardje kocht. Een stuk ouder dus als de rest hiero Was wel altijd al erg gek op paarden maar besloot toch om een andere sport te doen ( voetbal ) waar ik nu na 14 jaar mee gestopt ben.
Donkerblauw
Geplaatst: 12-12-11 14:40
Ik was precies 8 jaar oud, ik kreeg namelijk paardrijlessen voor m'n achtste verjaardag. Toen heb ik tot m'n 12e op de plaatselijke manege gereden, en daarna ben ik overgestapt naar een verzorgpony die ik tot m'n 18e verzorgd heb (ze ging met pensioen). Op m'n 14e hebben we (mijn ouders en ik) mijn huidige paard (toen een veulen van één dag oud) gekocht. En 3 jaar geleden is daar paard nummer 2 bijgekomen.
celinedaisy
Geplaatst: 12-12-11 16:11
Ik was net een paar weken 8 toen ik op de manege begon (minimum leeftijd), en daar heb ik tot mijn 11e gereden, toen kreeg ik mijn eigen pony, toen heb ik nog een jaartje op de manege gereden met mijn eigen pony, toen ging ik daar weg en verder gegaan op de ponyclub! Ik heb ooit een x toen ik 9 was een shetje ingereden maar verder niks ;p
op mijn 5e had ik mijn eerste les en een jaar later mijn eerste verzorgpony :d
fl0wer
Geplaatst: 12-12-11 16:14
Ik ben begonnen toen ik een jaar of 7 (of 8) oud was... ik riep het al toen ik 6 jaar was maar de meeste maneges vonden me nog te jong
Primeur11
Geplaatst: 12-12-11 16:19
ik ben op mijn 7de begonnen met ponyrijden, heb nog nooit een eigen paard gehad en nog nooit een paard ingereden, maar wel een paardje gereden waar de puntjes nog op de ï moesten worden gezet.
Daphne__
Geplaatst: 12-12-11 16:21
Ik was 7 toen ik begon met paardrijden, en met 9 jaar kreeg ik een eigen pony die ik ook zelf ingereden heb
haffie83
Geplaatst: 12-12-11 16:25
Ik vier op de haflinger van mijn opa die heette bruintje en toen ik 6 was moest ik eens op een kei groot paard. Van 170 ik vond het echt spannend.
Sanned
Geplaatst: 12-12-11 19:44
Op m'n achtste verjaardag Op de manege bij mij in de buurt mocht je rijden vanaf 8 en ik moest en zou meteen beginnen Ik heb nooit een eigen paard gehad, wel een paar bijrijdpaardjes. En ik heb ooit toen ik 13 was een shet die bij een vakantiehuisje stond 'ingereden' (zonder zadel en met een halstertje) :p
KadySurkana
Geplaatst: 12-12-11 20:38
ik was 7 jaar toen ging ik naar de manege. daarna na 3 á 4 jaar kreeg ik een verzorgpony werd ik er tegroot voor , en rij nu op het weidemaatje van mijn 1e verzorgpony (wel groter hoor.) nu valt ze wel eens onder het zadel en word ze magerder en ben nu bezig met parelli/vrijheidsdressuur.
Mijn eerste rijles was op mijn 9e verjaardag. En dat was het duurste verjaardagskadootje ooit, want tot mijn 18e verjaardag hebben mijn ouders nog (mee)betaald voor mijn paardrijlessen.