aparte, bijzondere laarzen, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: aparte, bijzondere laarzen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:42

aha, ja dat is wel heel vervelend.... Daar las ik laats in het lipica topic ook iets over, of was jij dat?

Ik hoor steeds meer problemen over lipica. Ik denk dat de werkdruk hun te groot word.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:44

Ik lees steeds meer negatieve dingen over lipica. En als ik die laars zie met dat draadje en stukje niet gestikt denk ik van, neh goede keuze gemaakt dat ik vanavond ga kijken voor königs of derby laarzen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:44

Denk inderdaad dat ik dat was.
Maar mijn instructrice had het ook.
Vind het gewoon kl*te want heb ze net terug van reparatie en het is gewoon nog 3x erger geworden.

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:51

Hmzz inderdaad hoor ik steeds meer slechte verhalen her en der. Jammer...
Ik was niet blij met de 2e handse petries. Maar wel met mijn 2e handse lipica's.
Echter heb ik ook dat ik vaak naast de zolen ga lopen. Ik heb brede voeten en loop een beetje naar buiten af. Maar even goed, bij intensief gebruik kan dat natuurlijk. Maar moet niet meteen mogen...
Ik moet wel zeggen dat konings etc voor mij echt niet te betalen zijn! Ik heb hele uitzonderlijke maten: kleine voet (37/38), lang onderbeen en dikke kuiten... Dan ben ik voor laarzen ff zo 800 euro kwijt of nog wel meer. Even goed bij petrie. Als je dan een beetje fatsoenlijke laars kiest... Want de basis laarzen (goedkopere) leveren ze niet in specifiek aangepast maatwerk.
En omdat al mijn maten zo verschillen moet ik apart voor de voet, apart voor de kuit en apart voor d hoogte betalen bij petrie. Kost zo ff 700 euro...

Ik hoop dat ik mijn laarzen goed kan houden. Ik heb nu 1 paar voor "thuis" besteld en 1 voor de wedtrijden. Ben dus benieuwd.

Inderdaad wordt de druk bij lipica denk ik wel groot... Er zijn in limburg geen verkooppunten, ik ben dus naar de fabriek toe gegaan. Maar misschien kunnen die beter 3 dagen open gaan etc. Zodat ze dan alleen aanmeten. En de andere dagen en avonduren door kunnen gaan met produceren. Ik denk inderdaad dat het daar zo druk word dat de afwerking er onder gaat lijden... Jammer!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:04

Helmaatje grappig dat je dat zegt van naast de zolen gaan lopen. Ik heb jaren terug lipica's laten maken op maat en die heb ik nu weer in ere hersteld. Ze waren te krap gemaakt en heb uiteindelijk een keer verrekkend van de pijn de achterkant opengesneden met een stanley mes ;-) Daarna zijn er ritsen en een verbreding in gezet door Van Rijs. Maar op één van de laarzen loop ik ook voor een deel naast de zool en krijg dat bijna niet anders. Deze laars is wel een pietsje uitgerekt aan bovenkant voet/wreef omdat ik een keer met mijn paard en al ben gevallen en toen met mijn wreef over straat ben gegleden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:09

x_Elise schreef:
Odiso is een contango x barbados.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEL ver weg schijnt er een beetje gelders in te zitten maar is verwaarloosbaar.

Gestikte delen voel je niks van.

En @ peelie, met deze is (nog) niks mis maar mijn andere (zachte) daar loop ik compleet náást de zool terwijl die laarzen maar anderhalf jaar oud zijn.

Wat grappig, zie inderdaad in Barbados gelders zitten. Odiso zijn uitstraling en kleur is namelijk wel heel stoer gelders, heeft ie dat stiekem toch meegekregen van zijn voorouders ;-)

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:36

Achja, heb liever dat ze hem gelders noemen dan tuiger :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:46

Tuigers zijn meestal wel grotendeels gelders, maar zeker niet elke stoere gelder is een tuiger :D ;) .

Maar laten we weer on topic gaan ;-)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:11

Mijn afspraak ging gisteren niet door, voelde me niet goed en toen ik toch wilde gaan omdat het dan te lang duurt ivm indoor brabant had ze al een afspraak. Naja kan ik op indoor brabant bij Konigs zelf gaan kijken (als die er staan).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:47

Ik breng morgen mijn lipica's (waar ooit een rits is ingezet :D ) naar de schoenmaker want de ritsen zakken af en dat rijdt niet fijn. Kijken of hij er wat aan kan doen. Mijn inmiddels bijna 8 jarige schrikt er niet meer van, maar aantal jaren terug kon hij daar behoorlijk van van de kook raken dat ik die ritsen weer omhoog trok of dat hij die flappen tegen zijn buik voelde ;-) :D

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:06

Heej niks mis met een tuiger he :P
hahahahaha

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:25

Haha inderdaad ff weer on topic. Maar even mijn laatste commentaar ten zijde :P
Ik heb een echte tuiger, is tuiger gefokt V fortissimo VM fabricius. Ze is welwat fors en ook echt een tuigertje. Lang lijf, kort kruis, draagt altijd haar staart met rijden/longeren omhoog, hogere inplant van de hals, hoge eigen hoofd hals houding en moeite met de galop en halsstrekken. Maar daarnaast zéér werk willig, lief en soms ondeugend. Ze werkt kei hard voor! Ook al zit haar body haar soms in de weg.
Maar momenteel is het aan haar bouw nauwelijk te zien dat een tuiger is, ze is in de training goed verder ontwikkeld en haar lijf oogt niet meer zo lang. (Zie link, dit is op de regiokampioenschappen 12 febr). Krijg steeds meer de vraag wat het is, of het springpaard is. En vele kijken mij vaak verbaast aan als ik meld dat het een tuiger is. Soms geloven ze mij niet meer! Omdat ze het niet aan de gangen terug vinden. In de galop is het nog wel te zien. Dat is ook de moeilijkste gang, maar ook die is héél veel verbeterd.
Ze valt wel steeds meer op, want ik krijg steeds meer mensen die naar mij toe komen. Maar merk ook weerstand. Want bij bepaalde jury's weet ik als ik binnen rijdt al onvoldoendes scoren. Helaas... Maar ik behaal momenteel ook hele goede resultaten.

Ik moet wel zeggen dat ik lang aan het zoeken ben geweest of ze nu tuiger of gelders gefokt was. In beide stamboeken komen veel zelfde bloedlijnen voor. En als er een tuiger kan ook in het gelders stambook zijn opgenomen.

Ik moet zeggen dat ik sinds Viloon het zo goed op wedstrijden doet, steeds meer interesse in gelderse paarden en tuigpaarden. Ik ben op zoek naar ooit een opvolger, die mag wel een maatje meer zijn. Dus dan moet ik het niet bij de tuigers zoeken, die zijn klein aan maat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:41

Hoi,

Ik wil ook graag een mooie aparte laars. Dressuur.
Heb nu de Petrie Anky, maar die zijn me te groot geworden, en heb Ariats springlaarzen maar die worden nu oud en zijn niet mooi op concours. Mijn Petries zijn helemaal glad met extreme dressuurboog, mijn Ariats hebben een rits en veter maar kreuken door het springmodel en soepele leer. Dit vind ik dus niks voor op concours, ze lopen wel heerlijk. Mijn Anky's vind ik te saai.

Nu wil ik graag nieuwe laarzen laten maken, met rist, met veter, croco, swarovski en andere mooie dingetjes zou ik graag zelf voor kiezen. Maar ik wil ook kwalitatief een heel goede laars.

Lipica's vallen bij voorbaat al af, evenals Petries en de Ariat omdat ik daar niks zelf aan kan doen.

Maar met welke laarzen wel? En kosten ze dan gelijk 700 euro gaat het ook over helaas. Welke laarzen kun je naar wens laten aanpassen? Ik heb ook prachtige derby's gezien met swarovski, maar ook dat was een standaard model, en meestal pas ik die modellen niet.

HELP. :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:42

Derby kost geen 700 euro. Maar beginnen wel rond de 350.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:46

Ja, 350/400 is no problemo. Derby kun je dus ook wel gewoon laten aanmeten en aanpassen naar wens? Ik begreep dat die alleen standaardlaarzen verkochten!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:52

Nee hoor die kan je ook aan laten passen! Met steentjes enzo, maar ik weet niet of ALLES mogelijk maar die steentjes en op meten en andere kleuren wel iig. Ik heb hier ook foto's van bruine laklaarzen van derby gezien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:53

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:54

Bij Derby inderdaad, Chaos :j

Worden ook in maatwerk geleverd :)

Ik heb de polo's, en die kon ik net zo laten maken als ik wilde.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:00

Je hebt tegenwoordig van de niro boots ook harde dressuurlaarzen en daarmee is ook een heleboel mogelijk geloof ik!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:50

hmm ik vind ook niet dat mn Lipica's lang meegaan, maar heb nu wat anders geprobeerd (die lakcroco's,..) ben benieuwd hoe die blijven,..

misschien mn lipica's iets op laten rekken, de ritsen krijg ik niet meer helemaal dicht en op wedstridj staat dat zo dom ;-)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:34

Iemand ervaring met de De Niro boots?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:12

Afbeelding

Apart genoeg? :))
Groen suede met groen lak piping. Na bijna 18 weekjes ga ik ze zondag ophalen!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:16

ik vind ze heel gaaf Roelke!!
:j :j
De piping over de boog maakt het wel af zo :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:19

Ja vond ik ook, heb dat nog op het laatste moment gewijzigd en is gelukt gelukkig dus ben helemaal blij!
De steentjes had ik ik achteraf niet gewild, maar het staat niet over de top, dat had ik eerst wel verwacht.. Ze zijn mooi zo <3

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:22

Vind de steentjes niet eens zo heel erg opvallen.

Maar kan me idd goed voorstellen dat je blij bent met de boog!!Staat echt super!