Verder kun je het beantwoorden van vragen beter over laten aan mensen die er iets meer verstand van hebben

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Als je met bit rijdt kun je je teugelhulpen subtieler geven
Citaat:(geen ruis door schuivende riemen)
Citaat:je kunt beter je paard doorsluiten, de info die je met je hand krijgt vanuit de mond is veel fijner als van de neus, en dat is omdat de mond gewoon veel meer kan dan de neus.....
Citaat:Het paard kan likken, knabbelen, kauwen, knarsen, kan met de lippen nog heel veel..... lichtjes schuimen..... da's een heleboel info die je niet krijgt met een bitloos hoofdstel.
Citaat:Je kunt voelen of het paard ontspannen het bit aanneemt, en accepteert,
Citaat:je kan voelen of het paard loslaat of niet, of het de hand vertrouwt of niet......
Citaat:Allemaal info die je bitloos niet krijgt.
Citaat:Je kunt daardoor ook veel subtieler je hulpen geven, zeker is dat prettiger voor het paard.
Zammie schreef:Krijg anders een heel andere indruk van jouw posten Gast9373. Soms is het verstandig om eens je waffel te houden en niet steeds je woord zo te verkondigen. Het begint op prediken te lijken...
Cinnepin schreef:Zammie schreef:Krijg anders een heel andere indruk van jouw posten cinnepin. Soms is het verstandig om eens je waffel te houden en niet steeds je woord zo te verkondigen. Het begint op prediken te lijken...
Ik geef alleen mijn mening, zoals iedereen dat hier doet hoor
En als t op jou overkomt dat ik t mishandeling vind zal wel komen omdat t letters zijn en je dus nooit kan zien hoe iemand iets bedoelt.
Ik ben gewoon met sommige mensen hier niet eens, dat kan toch?
Of moet je iemand gelijk geven terwijl je dat niet vind?
En je mag niet persoonlijk worden! jij geeft nu wel een persoonlijke aanval op mij
Zammie schreef:Degenen die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen met een bitloze optoming hadden veel meer druk in de handen als ik met bit. Dus wil je dan nog steeds beweren dat een bit minder prettig is? Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat de neus niet heel erg gevoelig is. Deze is juist heel erg gevoelig. Zit alleen een dun stukje huid met allemaal zenuwen in dat gebied...
Zammie schreef:Ook weer een leugen uit het land der bitlozen.... en daarbij komt dat een bit zoveel inwerkt als de ruiterhand dit doet. Heb al eerder gezegd , dat ik nog nooit iemand en dus ook niet jouw in je profiel op zo'n rustige ontspannen manier heb zien rijden met zo'n optoming...
Cinnepin schreef:Zammie schreef:Ook weer een leugen uit het land der bitlozen.... en daarbij komt dat een bit zoveel inwerkt als de ruiterhand dit doet. Heb al eerder gezegd , dat ik nog nooit iemand en dus ook niet jouw in je profiel op zo'n rustige ontspannen manier heb zien rijden met zo'n optoming...
wil je zeggen dat ze gestresst loopt dan? moet je toch iets beter kijken
Cinnepin schreef:@ vivalavida een wofskiesje kan zo klein zijn of net niet door t tandvlees omhoog gekomend at ze wel degelijk NIET worden opgemerkt!
En daar hoef je geen oede ruiter voor te zijn, ik laat de mond liever door de tandarts nakijken 2 keer per jaardie heeft daar net wat meer kennis over dan ikzelf
Cinnepin schreef:nou dan moet je echt even heeel goed gaan kijken want ik zie nergens in mijn profiel een gestresst paard. Dat ze wat op de voorhand loopt klopt! Maar dat deed ze ook toen er nog een bit in zat ( en das ook niet zo vreemd bij fjorden ) en daar zijn we ook mee bezig en wordt stukje bij beetje al beter. Maar dat heeft echt niks met bitloos te maken hoordat is echt onzin
Cinnepin schreef:ik vind t bitloze of met bit niks te maken hebben met de rijstijl van de ruiterdat is totaal iets anders idd
@ zammie, overdrijven kan ook natuurlijk en dat mn fjord te dik is heeft niks met bitloos te maken en mijn hakken die ik optrek ook niet hoorJe moet wel bij t onderwerp blijven