Tip kijk zonder geluid

Dus voor een laag budget toch een leuk paard kunnen kopen. Is het een dressuur crack? Nope maar wel een leuk veelzijdig knap paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Hier weer een Hera update, het gaat steeds beter en steeds minder staken. Op het eind van het filmpje gaat ze even lopen omdat het wat te snel ging voor dr om weer te galopperen. Maar we hebben steeds meer ontspanning en ze begint wat door dr lijf te komen. Zadel ligt nu te ver naar voor dus zadelmaker staat weer op de planning. (Denk meer spieren er bij)
Tip kijk zonder geluidm’n singel kraakt
[ Video ]
Dus voor een laag budget toch een leuk paard kunnen kopen. Is het een dressuur crack? Nope maar wel een leuk veelzijdig knap paard(met soms een kop er op)
Babootje schreef:Kim_W schreef:Paard loopt z dressuur en wordt verkocht onder de noemer leerpaard omdat ie ook heel erg braaf en makkelijk te rijden is. Maar als zijnde leerpaard zouden jullie het dus afraden begrijp ik.
De 4 is op basis van schaal 1 tm 7
Paard loopt Z dus is al goed belast geweest. Daar verandert niet zoveel meer aan. Als er echt helemaal geen klinische bevindingen zijn zou ik het wel aandurven. Volgens mij valt dit nog binnen acceptabel, omdat er klinisch geen bevindingen zijn. Wat zegt de veearts ervan?
Als leerpaard zie ik ook geen problemen, mits goede begeleiding erbij en een ruiter/amazone die het paard qua soepelheid en ruggebruik een beetje kan bijhouden.
MarjanB schreef:Dank je! Ja stukje meer van achter naar voor is idd volgende. Wel het lastigste want daar zit de trigger om in de staak te gaan. Dus ff via de ontspannings omweg. Zal over een tijdje nog eens een filmpje plaatsen.
Elianne200 schreef:Ik weet niet of ik dit op de juiste manier plaats, maar hierbij een vraag..
Kan je een veulen kopen/aannemen zonder paspoort?
Kan je zelf een paspoort aanvragen of moet dit gedaan zijn voordat het veulen afgespeend word?
Mag een veulen van ca. 5 maand die afgespeend is van de moeder, zonder paspoort staan?
Hoelang duurt het voordat het Zangersheide paspoort binnen is?
Hebben mensen hier ervaring mee?
linda2008 schreef:Hallo allemaal![]()
Na jaaaaren ben ik weer aan een zoektocht begonnenik heb wel nog pony’s gekocht maar onze minipaarden zitten natuurlijk in een (prijs)categorie waarin niet gekeurd en proefgereden word
![]()
Ook heb ik nog een (fjord) pony van 1,40m maar daar pas ik niet meer op dus die is omgedoopt tot fokmerrienu is de zoektocht naar een (klein) paard gestart
Nou heb ik na weken eindelijk een paardje gevonden die vanaf de advertentie en het app contact helemaal perfect lijkt. Ik ben geen type “roze bril” want ik heb pony’s genoeg en ik rij al maanden niet, dus ik heb nu ook geen haastalleen nu ik een bezichtiging gepland heb staan vraag ik mij ineens af; als het iets is, hoe werkt het dan eigenlijk met keuren?
Rijd de verkoper met paard naar een kliniek dat je bij goedkeuren het paard vanaf daar overneemt?
Laat je op locatie keuren? Maar toch niet elke dierenarts kan ter plekke röntgenologisch keuren?
Spreek je van te voren af wat te doen als er iets uit de foto’s komt? Ik hoef namelijk niet allemaal 1tjes, maar maak je bijvoorbeeld afspraken over de prijs? Betaal je minder bij 3tjes? Enz.enz.
Ik hoor graag ervaringen…