Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 20:50

Haha wat is het toch met jouw paarden dat ze altijd iets weten te verzinnen waar jullie weer op moeten anticiperen met een creatieve oplossing := Met recht karakterdieren!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 21:56

Mars schreef:
Haha wat is het toch met jouw paarden dat ze altijd iets weten te verzinnen waar jullie weer op moeten anticiperen met een creatieve oplossing := Met recht karakterdieren!

Joy is momenteel echt een jongen van 15 met meer tijd en kracht dan verstand. :=

Het probleem is dat alles dat hem afleiding geeft oneindig gechecked moet worden of ie er zichzelf of de mensen/paarden rondom hem geen (emotionele) schade toe brengt want hoewel Joy bv heel blij was om te zwaaien met de plastic zak die zijn weide in gewaaid was terwijl we op ruimde na werken (riolering vernieuwd voor betere af watering.) was het paard twee weides verder een traumatische ervaring aan het doormaken omdat Leo die normaal ook nergens bang voor is dát een brug te ver vond en zijn buur rekent op Leo zijn rust…….. :roll:

Dus dan moet ik zijn speelgoed af gaan pakken en dan trapt ie geërgerd op de grond met zijn rechter voorvoet en als ik hem dan aai en zeg ‘boos zijn helpt niet Joy’ gaat ie wat anders zoeken om te doen… zijn voorliefde om andere paarden te doen schrikken is begonnen met nonkel Sam vrees ik… :=

Kleine bal die hij kan op pakken boeit hem niet want daar is niemand bang voor. En ik vrees voor een van de paarden zijn hart als ie de skippy-bal over of onder de draad krijgt. :+

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 23:18

Haha! Oh wat een heerlijke beschrijving weer! :D heerlijk zo'n puber ook! }> hij is wel creatief!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:15

Hier kijkt mijn jonge ruin niet naar speelgoed. Jollybal nooit leuk geweest. Geen enkele van mijn paarden vind of vond die interessant. Dan heb je paarden die er zoveel plezier van hebben. Die van mij kijken er eens naar en dat is het.

Joy, houdt jullie wel scherp hé. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 21:06

Lucia88 schreef:
Haha! Oh wat een heerlijke beschrijving weer! :D heerlijk zo'n puber ook! }> hij is wel creatief!

:j en een charmeur. Mijn man weet dat ik van de grote baan af rij naar de stal als Joy zijn murmel doet. En als ik het baantje van de stal op rij hinnikt ie. :+:

petraaken schreef:
Hier kijkt mijn jonge ruin niet naar speelgoed. Jollybal nooit leuk geweest. Geen enkele van mijn paarden vind of vond die interessant. Dan heb je paarden die er zoveel plezier van hebben. Die van mij kijken er eens naar en dat is het.

Joy, houdt jullie wel scherp hé. :D

Al mijn paarden. _O- jollybal heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk…. Doet me er wel aan denken dat Gamiro zijn jollybal of iig het restant bij Sam en Rêve in de weide lag…. := (hij is plat maar kennelijk nog functioneel.)
Zo’n appel jollybal ruikt dat echt naar appel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 20:32

Miss Terror staat op logement, morgen wordt ze gescand al zijn we vrij zeker dat ze drachtig is.
Ze kwam bij manlief steil overeind gewoon, daarom. Ze ging haast achterover de idioot. Gelukkig trok mijn man haar naar haar stabiele been. :roll: toen moest hij lijdzaam toe kijken hoe ik haar overnam en daarna geërgerd hoe ze doodgemoedereerd achter me aan de trailer op ging. _O- En nog eens toen ik haar zonder ketting af laadde en ze als een schaap achter me aan wandelde bij V _O-

Ik hoop alleen dat ik morgen geen telefoon krijg dat ze het halster niet om krijgen. Bij mij steekt ze haar hoofd er zelf in als ik het open houdt maar met anderen is het momenteel echt roll of the dice wat ze wel of niet doet. :=

Toen mijn man haar kapte moest ik haar steeds het ‘voetje!’ Commando geven bv. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 05:03

Oohhh wat een feeks :oo
Als ze niet drachtig is, heeft ze je man wel heel wat uit te leggen....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:15

Damn, ze haalt het bloed wel onder je man zijn nagels hé. := Hoewel ik niet meteen aan een feeks zou denken maar eerder aan een slecht humeurde diva. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 12:06

petraaken schreef:
Damn, ze haalt het bloed wel onder je man zijn nagels hé. := Hoewel ik niet meteen aan een feeks zou denken maar eerder aan een slecht humeurde diva. :+

Een hormonale trut. :+
We gaan haar zo weer op halen. Baby zit nog happy en chill. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie wil gokken wat het is?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:18

Ik gok een merrie.
En ik gok dat ze een kopie wordt van dr moeder (sorry :') )

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:35

wat een figuur is ze ook he. Maar een paard met karakter zullen we maar zeggen :')
Ik gok ook een merrie, maar omdat je met Pretty en Reve al geemmer genoeg hebt gehad, gok ik wel dat ze het karakter van Joy heeft.
Die is ook erg mooi aan het uitzwaren zeg, ik vind hem prachtig in proportie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:13

Ik ga voor hengstje met nonkel Sam karakter :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 15:20

Als ze er een merrie van maakt hoop ik dat ze niet te veel op de moeder lijkt. Ik denk eerlijk gezegd dat Rêve vaak heel veel moeite heeft met de wereld. :(:)
Joy heeft het wat dat betreft veel makkelijker. Die snapt de regels en kan zich uiten…

Toen we haar gingen halen net was ze aan het bibberen en wilde ze de trailer niet mee. Manlief vertrouwd haar zo ver als hij haar kan gooien dus dan moet ik echt tussen komen en zeggen ‘schat ze is bang of op zijn minst onzeker, geef ze ff.’

We hadden haar op straat af geladen dus we hebben een stukje door het bos naar de weide gewandeld samen en dan zie je echt wel de stress op dat hoofdje maar dat is heel makkelijk mis te interpreteren als ze steigert natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 21:37

Joy dinsdag. Stapje terug omdat die basis gewoon 100% moet zijn en zoals te zien loopt ie in het begin gewoon door de hand heen.
‘Zijn’ merrie stond vlakbij (wat je ook eh ziet… >;) ) en er was een grote tractor aan het werk dus veel om mee bezig te zijn. Maar dat is precies wat ‘we’ nodig hebben. Hij moet leren dat zadel werken is en ik moet hem daar ook gewoon goed in leren begeleiden en kennen. Korte training omdat we ‘s avonds ook Rêve moesten weg brengen en ik wist niet zeker om hoe laat mijn man weten op stal zou zijn.

En poppemie haar thuis komst. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 23:13

Oh ik rammel trouwens niet aan de teugel in de halt. Ik kriebel hem op de schoft. := weet niet of jullie dat kunnen uit vergroten maar zag toen ik terug keek dat het raar uit ziet op beeld. :=

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 05:03

Haha charmant begin ook ja, die slurf in beeld :D
Rijden Ziet er weer fijn uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 11:16

Lucia88 schreef:
Haha charmant begin ook ja, die slurf in beeld :D
Rijden Ziet er weer fijn uit!

_O- ik opende zelf het filmpje en ging van ‘johoooy!!’ _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 20:23

Morgen komt een vosse merrie om zadelmak te maken. Op een of andere manier ben ik als dressuur ruiter in de springpaarden gekomen. :+ vroeg of laat komt er vast ook een dressuurpaard _O-

Ze staat bij een trainer maar die heeft haar 1 keer aan de longe gehad en de merrie zou gebokt/getrapt hebben… het was een vaag verhaal ook voor de eigenaar want ze zei meteen ‘ik heb kinderen kan het niet riskeren’ maar dat weet je toch voor je eentje laat komen om zadelmak te maken dat je kinderen hebt bedoel ik… :=

Merrie zou gevoelig zijn en wel een mening hebben maar goed ik ken geen merrie zonder mening. :+
Dus stel je een koude avond voor op stal, twee klanten aanwezig:

Man: ‘ze zou gevoelig zijn, kwaad worden maakt haar erger ma ze zou wel een mening hebben.
Ik: ‘da kennen we en welke merrie niet?’
Lauren: ‘ P is toch lief?’
Ik: ‘ Het helpt dat P ne ruin is. Die zwarte tank wat mij om gelopen heeft is de merrie.’
Lauren liet haar pak schavelingen haast vallen en de andere klant spuugde haar slok cola uit. :+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:46

Ayasha schreef:
Morgen komt een vosse merrie om zadelmak te maken. Op een of andere manier ben ik als dressuur ruiter in de springpaarden gekomen. :+ vroeg of laat komt er vast ook een dressuurpaard _O-

Ze staat bij een trainer maar die heeft haar 1 keer aan de longe gehad en de merrie zou gebokt/getrapt hebben… het was een vaag verhaal ook voor de eigenaar want ze zei meteen ‘ik heb kinderen kan het niet riskeren’ maar dat weet je toch voor je eentje laat komen om zadelmak te maken dat je kinderen hebt bedoel ik… :=

Merrie zou gevoelig zijn en wel een mening hebben maar goed ik ken geen merrie zonder mening. :+
Dus stel je een koude avond voor op stal, twee klanten aanwezig:

Man: ‘ze zou gevoelig zijn, kwaad worden maakt haar erger ma ze zou wel een mening hebben.
Ik: ‘da kennen we en welke merrie niet?’
Lauren: ‘ P is toch lief?’
Ik: ‘ Het helpt dat P ne ruin is. Die zwarte tank wat mij om gelopen heeft is de merrie.’
Lauren liet haar pak schavelingen haast vallen en de andere klant spuugde haar slok cola uit. :+

grinnik :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 21:07

Heb eerlijk toe gegeven dat ik eerst ook dacht dat P de merrie was. _O- de zwarte ziet uit als een echt mannen-paard en ‘voelt’ ook zo in haar doen… terwijl P in verhouding echt smaller en kleiner is… maar de merrie is gewoon groot en zwaar gebouwd.

Denk dat die in haar beste jaren een machtig gevoel gegeven moet hebben om te rijden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 08:32

Gniffel, dat moet een grappig zicht geweest zijn, jullie gesprek. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 09:48

Het voelt terug vredig op stal nu. :j
Ben benieuwd hoe de dame sffs gaat zijn. Of ze me meer ‘try me’ of ‘help me’ vibes gaat geven. ‘Gevoelig met een mening’ kan twee kanten op. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 13:07

Blijf leuk om jouw verhalen en avonturen zo te volgen. Alleen kijken mensen mij gek aan als ik lachend zit te lezen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 18:48

De dame is gearriveerd en ik zei gisteren al ‘ik ken springruiters en hunne 1,60m max’ en ik denk dat ze groter is. _O- Lauren zei ook meteen ‘ge zei t gisteren nog..’
Stevig paard ook. :+ nerveuzig, veel go, maar niet onbeschoft. Ze heeft vandaag mogen acclimatiseren omdat ze al van een andere stal komt. Het is een ding als ze van thuis naar ons komen. Dan kunnen ze best al even eens aan die longe op het halster maar ze heeft al een week vreemd gestaan en nu weer. Ze heeft haar middag goed besteed aan de ruinen laten weten Wat haar domein is. :j er was op een gegeven moment zo’n harde gil dat mijn man, ik en Joy (waar ik op zat) op keken. :+
Maar we hebben wel kennis gemaakt. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 21:10

Muga schreef:
Blijf leuk om jouw verhalen en avonturen zo te volgen. Alleen kijken mensen mij gek aan als ik lachend zit te lezen...

Haha dat gebeurd hier ook regelmatig!

De nieuwe dame klinkt wel als een flinke uitdaging :))