Met recht karakterdieren! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Met recht karakterdieren! Mars schreef:Haha wat is het toch met jouw paarden dat ze altijd iets weten te verzinnen waar jullie weer op moeten anticiperen met een creatieve oplossingMet recht karakterdieren!

heerlijk zo'n puber ook!
hij is wel creatief! Lucia88 schreef:Haha! Oh wat een heerlijke beschrijving weer!heerlijk zo'n puber ook!
hij is wel creatief!
en een charmeur. Mijn man weet dat ik van de grote baan af rij naar de stal als Joy zijn murmel doet. En als ik het baantje van de stal op rij hinnikt ie. 
petraaken schreef:Hier kijkt mijn jonge ruin niet naar speelgoed. Jollybal nooit leuk geweest. Geen enkele van mijn paarden vind of vond die interessant. Dan heb je paarden die er zoveel plezier van hebben. Die van mij kijken er eens naar en dat is het.
Joy, houdt jullie wel scherp hé.
jollybal heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk…. Doet me er wel aan denken dat Gamiro zijn jollybal of iig het restant bij Sam en Rêve in de weide lag….
(hij is plat maar kennelijk nog functioneel.)
toen moest hij lijdzaam toe kijken hoe ik haar overnam en daarna geërgerd hoe ze doodgemoedereerd achter me aan de trailer op ging.
En nog eens toen ik haar zonder ketting af laadde en ze als een schaap achter me aan wandelde bij V 

)
) en er was een grote tractor aan het werk dus veel om mee bezig te zijn. Maar dat is precies wat ‘we’ nodig hebben. Hij moet leren dat zadel werken is en ik moet hem daar ook gewoon goed in leren begeleiden en kennen. Korte training omdat we ‘s avonds ook Rêve moesten weg brengen en ik wist niet zeker om hoe laat mijn man weten op stal zou zijn. 
weet niet of jullie dat kunnen uit vergroten maar zag toen ik terug keek dat het raar uit ziet op beeld.
vroeg of laat komt er vast ook een dressuurpaard 

Ayasha schreef:Morgen komt een vosse merrie om zadelmak te maken. Op een of andere manier ben ik als dressuur ruiter in de springpaarden gekomen.vroeg of laat komt er vast ook een dressuurpaard
Ze staat bij een trainer maar die heeft haar 1 keer aan de longe gehad en de merrie zou gebokt/getrapt hebben… het was een vaag verhaal ook voor de eigenaar want ze zei meteen ‘ik heb kinderen kan het niet riskeren’ maar dat weet je toch voor je eentje laat komen om zadelmak te maken dat je kinderen hebt bedoel ik…
Merrie zou gevoelig zijn en wel een mening hebben maar goed ik ken geen merrie zonder mening.
Dus stel je een koude avond voor op stal, twee klanten aanwezig:
Man: ‘ze zou gevoelig zijn, kwaad worden maakt haar erger ma ze zou wel een mening hebben.
Ik: ‘da kennen we en welke merrie niet?’
Lauren: ‘ P is toch lief?’
Ik: ‘ Het helpt dat P ne ruin is. Die zwarte tank wat mij om gelopen heeft is de merrie.’
Lauren liet haar pak schavelingen haast vallen en de andere klant spuugde haar slok cola uit.
de zwarte ziet uit als een echt mannen-paard en ‘voelt’ ook zo in haar doen… terwijl P in verhouding echt smaller en kleiner is… maar de merrie is gewoon groot en zwaar gebouwd.
Lauren zei ook meteen ‘ge zei t gisteren nog..’
nerveuzig, veel go, maar niet onbeschoft. Ze heeft vandaag mogen acclimatiseren omdat ze al van een andere stal komt. Het is een ding als ze van thuis naar ons komen. Dan kunnen ze best al even eens aan die longe op het halster maar ze heeft al een week vreemd gestaan en nu weer. Ze heeft haar middag goed besteed aan de ruinen laten weten Wat haar domein is.
er was op een gegeven moment zo’n harde gil dat mijn man, ik en Joy (waar ik op zat) op keken.