Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:31

Evamarie schreef:
Ik heb er 1000 onder geboden aan de telefoon en vond dat nog netjes eerlijk gezegd. Al zou ik dit paard zelf verkopen zou ik er heel blij mee zijn met wat hij kan laten zien aan een potentiële koper. Ze proberen het nu gewoon en wijzigen dagelijks de advertentie. Ze gaf ook toe dat het om het geld ging. Ze willen er gewoon zo veel mogelijk voor proberen te krijgen. Ze kunnen mij bellen als ze van gedachte veranderen. Maar ik heb wel aangegeven dat ik het paard eerst nog laat keuren uiteraard.

Het paard heeft duidelijk indruk gemaakt :)
Staat hij al lang te koop? 1000 eronder kan lukken als ze hem echt kwijt willen of hij moet al scherp geprijsd zijn..

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:37

Toch maar een app gestuurd met het bericht dat wat ik aangeboden heb, echt wel gunstig is voor ze. En dat ik hierbij de mogelijkheid biedt mijn bod te herzien.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:42

happy2014 schreef:
Tibeella schreef:
Wij hebben vanaf vandaag ons paard op stal! Volledig goedgekeurd zonder enige bemerking. Nu aan het wennen aan zijn nieuwe thuis na 11 jaar op dezelfde plaats gestaan te hebben.

super leuk!!! foto's?? en vertel, wat voor paard is het? of heb ik dat gemist en kan ik het terug lezen :o

Had nog geen info gezet hier. Is een 11- jarige zwarte GVR bwp ruin van warkant van ‘t gestelhof. Dressuurmatig gereden maar maakt ook een sprongetje. Foto’s heb ik nog niet was nogal een drukke lange dag, een eind rijden, wachten, keuren, terug wachten, vervoer,… maar vanaf ik er heb post ik er hier zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:42

Het is een schoft want nu doet ze alsof onze afspraak hoger ligt dan wat ik aangeboden heb.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:45

Evamarie schreef:
Het is een schoft want nu doet ze alsof onze afspraak hoger ligt dan wat ik aangeboden heb.

Ben je er dan niet echt helemaal klaar mee? Sommige mensen kunnen zo niet oprecht zijn vind ik altijd.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:55

Ik zou dan zeggen: 'Oké, dan is bij dezen mijn bod *bedrag-€100*'. En bij iedere keer tegensputteren weer €100 van het bod afhalen :+

Maar dan moet je hem ook uit je hoofd kunnen zetten als je hem daardoor niet krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:00

Ja.. Ik denk echt waar ben ik aan begonnen, maar het paard kan er niks aan doen. Die antwoorden die ik krijg zijn ook weer zo van laat maar.. Dus ik laat het op dit moment. Ik heb best mijn best gedaan ervoor vind ik.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:09

Jammer, maar ergens stopt het inderdaad wel.. Hopelijk kom je binnenkort een andere leuke tegen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:09

Babootje schreef:
Nee, in geval van een negatief advies zou de verkoper dat ook niet willen denk ik.
In het geval dat de koper heeft betaald, krijgt de koper ook het rapport. Die hoeft dat ook niet af te geven aan de eigenaar van het paard.

Bij een negatief advies zal ik het ook niet doen. Maar als het paard in orde is, dan mogen ze van mij ook het rapport en de foto’s erbij hebben bij aankoop.

Waar toch niet wat ik daar verder mee moet.

Bij mijn jonlie heb ik ook alles erbij gekregen. Eigenaar had hem al laten keuren.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:58

Evamarie schreef:
Ja.. Ik denk echt waar ben ik aan begonnen, maar het paard kan er niks aan doen. Die antwoorden die ik krijg zijn ook weer zo van laat maar.. Dus ik laat het op dit moment. Ik heb best mijn best gedaan ervoor vind ik.

Ging dat om die hunter? Wat ik las in het topic?
Gewoon ff wachten nog paar dagen met bieden en dan een ander voor je laten bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:11

Ik wacht het nu af. Heb duidelijk gemaakt wat ik te bieden heb. Gaan ze erop in gaan ze erop in, doen ze dat niet, dan doen ze dat niet.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:12

*fout topic, sorry*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:20

Aatrox schreef:
Hier paard nummer 5 afgekeurd.. Zet het nu even op een laag pitje, sparen weer even bij en kijk over een paar weken wel weer..

We zijn helemaal niet kieskeurig op die keuringen, maar er komen toch elke keer wel pittige dingen naar boven..

Paard verkopen ben ik ook altijd blij als er een halster bij zit, deken neem ik zelf mee mocht het nodig zijn.

Weer 1 niet goed door de keuring gekomen?
Worden ze volledig röntgen gekeurd en waarop zijn ze afgekeurd?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:12

Ik zet ze alleen met de benen op de foto en klinisch.

3 zijn er klinisch al niet goed uitgekomen waarvan 2 ook nog op de foto zijn geweest met bijvoorbeeld beginnende artrose.. en 2 zijn er klinisch wel goedgekeurd maar hadden zodanige opmerkingen op de x-rays dat we die gok niet willen nemen (chipjes die té ongunstig zitten en nu dan straalbeen klasse 3 op beide voorbenen..)

Ik zet het even op een laag pitje, geen van de paarden dat ik ze er beroerd onder vond lopen of het zo erg vond overkomen..

Laat je alleen klinisch keuren had ik er al eentje op stal gestaan.. maarja voor het geld van tegenwoordig zijn die X rays de kosten ook niet meer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:19

Aatrox schreef:
Ik zet ze alleen met de benen op de foto en klinisch.

3 zijn er klinisch al niet goed uitgekomen waarvan 2 ook nog op de foto zijn geweest met bijvoorbeeld beginnende artrose.. en 2 zijn er klinisch wel goedgekeurd maar hadden zodanige opmerkingen op de x-rays dat we die gok niet willen nemen (chipjes die té ongunstig zitten en nu dan straalbeen klasse 3 op beide voorbenen..)

Ik zet het even op een laag pitje, geen van de paarden dat ik ze er beroerd onder vond lopen of het zo erg vond overkomen..

Laat je alleen klinisch keuren had ik er al eentje op stal gestaan.. maarja voor het geld van tegenwoordig zijn die X rays de kosten ook niet meer.

Ben wel benieuwd of deze paarden vooraf al rx gekeurd waren of nog niet.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 03:46

Over het meegeven van spullen ben ik denk ik net even makkelijker :o
Ik heb 2 weken terug mijn merrie naar Engeland zien vertrekken .. ik had een mooie dikke zweetdeken van eskadron opgehaald een halster met bont gekocht voor de reis .. daarbij nog haar amigo 250 grams deken ( waterdicht ) haar roze frontriem ( met Swarovski’s ) en een zak appels := in een doos meegegeven aan de chauffeur die haar kwam ophalen.
Ik denk dan “ het zijn haar spullen , als ik het op mp moet verkopen krijg ik er niks voor”
Ik wil haar goed afleveren en mijn toekomstige paard gaat het toch niet passen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 08:54

Moniek ik denk ook dat het wel andere prijsklasse is.

Maar ik zou ook een goede zweet deken mee geven of de winter deken.
Met de huidige prijzen doe je er ff 200# bij en geef je wat extra’s mee gaat wel om je paard

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 08:59

Merkloze spullen krijg je niks voor, het spul wat jij opnoemt wel. Die nieuwe eigenaar heeft heel veel geluk. Het gebeurt zelden dat je er zoveel goede kwaliteit spullen bij krijgt. Ik wel dat dit paard meer dan 15k kostte.

Ik kreeg er alleen een halster en 1x een niet passend heel oud zadeltje bij wat direct bij het oud vuil ging :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:10

Over spullen, het is ook maar weer gewoon wat je afspreekt. Ik kocht Tante Taart met vrijwel al haar spullen.
Verkoper ging terug naar het land waar ze vandaan kwam om er te gaan studeren en of ze dan iets paarden zou kunnen gaan doen, wist ze niet. Daarbij scheelde het haar een flink pak ruimte.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:52

moniek21 schreef:
Over het meegeven van spullen ben ik denk ik net even makkelijker :o
Ik heb 2 weken terug mijn merrie naar Engeland zien vertrekken .. ik had een mooie dikke zweetdeken van eskadron opgehaald een halster met bont gekocht voor de reis .. daarbij nog haar amigo 250 grams deken ( waterdicht ) haar roze frontriem ( met Swarovski’s ) en een zak appels := in een doos meegegeven aan de chauffeur die haar kwam ophalen.
Ik denk dan “ het zijn haar spullen , als ik het op mp moet verkopen krijg ik er niks voor”
Ik wil haar goed afleveren en mijn toekomstige paard gaat het toch niet passen.

Hier hetzelfde. Mijn valkje vertrekt dinsdag met een zadelkamer vol spullen waaronder horseware dekens, schockmohle hoofdstel enz enz. :j Is meisje haar eerste eigen paard en het geeft mij een goed gevoel om dit met haar mee te geven.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:59

Meisje wilde bij mij de spullen ook overnemen. Anders had ik er er een zweetdeken en halster bij gedaan. Nu voor n redelijke prijs ( want: leek me fijn voor het paard haar eigen spullen te houden) alles erbij. Jammergenoeg heeft ze t hoofdstel ( een micklem) verkocht omdat ze die lelijk vond :') . Is ook zo, maar ze liep er echt zo fijn mee. Nou ja, zelf weten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:04

Het zou er mij om gaan dat mijn verkochte paard geen kou zou vatten tijdens zijn reis. Overigens lijkt het me noodzakelijk dat je verkochte paard een halster omheeft? Wou je hem anders los in de trailer zetten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:14

Getup schreef:
Meisje wilde bij mij de spullen ook overnemen. Anders had ik er er een zweetdeken en halster bij gedaan. Nu voor n redelijke prijs ( want: leek me fijn voor het paard haar eigen spullen te houden) alles erbij. Jammergenoeg heeft ze t hoofdstel ( een micklem) verkocht omdat ze die lelijk vond :') . Is ook zo, maar ze liep er echt zo fijn mee. Nou ja, zelf weten.

:D

Ik heb een heel mooi halsterhoofdstel van m'n vorige paard. Bijrijdster wilde dat wel op Tante Taart gebruiken.
Maar Tante Taart vond al dat losse gewapper helemaal RUK! en zo keek ze er dus ook bij :D
Het is bij die ene keer gebleven; bijrijdster merkte het ongenoegen van Tante Taart ook op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:23

Het gaat mij ook niet om de spullen die ik al dan niet meekrijg, het gaat om een verkoper die zijn paard zo goed mogelijk aflevert. Op voorhand duidelijk melden dat ik een deken mee moet nemen want paard is geschoren, de huidige deken mee leveren, de huidige deken oplaten met de boodschap dat je het wel graag binnen de week terug ontvangt,... dat is me allemaal eens en allemaal even goed. Bij ophaling, twee minuten voor het dier de trailer opgaat de deken ervan af trekken terwijl de kopers zelf niets mee hebben, dat vind ik minder oké. Dan moet er last-minute nog naar oplossingen gezocht worden en last-minute en rust gaan zelden samen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:48

Gini schreef:
Het gaat mij ook niet om de spullen die ik al dan niet meekrijg, het gaat om een verkoper die zijn paard zo goed mogelijk aflevert. Op voorhand duidelijk melden dat ik een deken mee moet nemen want paard is geschoren, de huidige deken mee leveren, de huidige deken oplaten met de boodschap dat je het wel graag binnen de week terug ontvangt,... dat is me allemaal eens en allemaal even goed. Bij ophaling, twee minuten voor het dier de trailer opgaat de deken ervan af trekken terwijl de kopers zelf niets mee hebben, dat vind ik minder oké. Dan moet er last-minute nog naar oplossingen gezocht worden en last-minute en rust gaan zelden samen.

Zeg dat wel. Nette kopers bieden dan aan de deken te kopen. Minder nette kijken dan of er ergens een deken van iemand anders ligt en pikken die mee (zoals op mijn pensionstalling gebeurde).Nog minder nette zetten het paard zonder deken op de trailer met het risico dat hij kouvat.