Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 11:31

Sintara schreef:
Oh boy :') .. wel fijn dat hij je er niet zomaar naast legt iig _O-

Als Joy me er af wil zit ik niet 1 bok. Heb die 1 keer aan de longe zien bokken voor een tractor en dacht ‘ja dat zit ik dus niet uit als ie dat onder het zadel doet.’ :+

petraaken schreef:
JOy krijgt wat puberstreekjes dus. :+

:D ah hij mag ook wel een beetje paard zijn. Tis haast eng hoe braaf hij is. _O-

Mars schreef:
Ah hij is ook zo mooi en stoer, dat moeten die merries ook wel even weten natuurlijk :=
Gelukkig heeft ie je wel laten zitten!

:j heb hem ook even uit gelegd dat ie zachtjes moet praten. Dat ie zijn favoriete merrie steeds bang maakt als ie brult. _O- toen kwam er een lief murmeltje uit. _O-

zigranta

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:42

Ik reageer niet zoveel, maar ik vind je verhalen geweldig Ayasha en kom alleen nog op bokt om jouw verhalen te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 23:10

zigranta schreef:
Ik reageer niet zoveel, maar ik vind je verhalen geweldig Ayasha en kom alleen nog op bokt om jouw verhalen te lezen.

:+:
Das lief! Ik heb een voorproefje van de foto’s maar heb ze via mijn gsm gekeken en op geslagen. Gok dat dat wel met de kwaliteit ***
Wat je goed ziet is hoe vast mijn rug zit. :+
Op dit punt neem ik halfweg de nacht een pijnstiller bij om te slapen. :x en zolang dat botstukje in mijn heup niet op flikkert blijft mijn rug zich vast zetten omdat de spier van mijn heup naar mijn rug niet los laat. :x

Joy, kanjer die hij is loopt gelukkig gewoon door maar ik probeer ook wel wat te gaan staan als ik voel dat ik in de weg zit. Ziet er niet dressuur-ig uit maar goed…. Het is wat het is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mini selectie uit het 1e deel.
Hij is zooooooo gaaf…

En toch… Jullie weten…. Joy is… Joy is onbeschrijfelijk, hij is mijn baby, mijn vriendje, hij wacht me op als een hond… De connectie met Joy is uniek…

En toch mis ik Sam om te rijden…. Is dat fout? Joy is braver, heeft fysiek meer kwaliteit. En toch … ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Als we met Joy buiten gaan, eens ik ga ben ik echt helemaal vertrouwd met hem en genieten we ook echt samen… en dat is ook echt ‘Joy en ik alleen op de wereld’ :+ manlief moet dan echt even mijn naam roepen als ie mn aandacht wil. :o

Maar met Joy neem ik dat initiatief niet zo… Misschien is dat ook niet te vergelijken omdat ik Sam natuurlijk wel 13 jaar gereden heb… op Joy zit ik nu een jaar met veel pauzes. :+
Misschien is dat gevoel er ook wel met Joy als we ietsje verder staan maar met Sam was geen avontuur te groot…. En met Joy denk ik dan ‘zou ik wel?’
Nu had ik met Sam ook wel twee vrienden waar ik altijd bij mee ging en die zijn nu minder met paarden bezig dus wellicht is het wel die connectie die ik ‘mis’. Die man van dat koppel kon echt elk paard veilig mee buiten nemen. Nu ben ik met de gup degene die jongere guppen begeleidt. :+ dat scheelt ook natuurlijk..

Soms mis ik het toch wel hoe graag ik ook jonge paarden rijdt… het niveau met Sam… al vermoed ik dat Joy daar ook zonder haasten wel eens sneller aan zou kunnen zijn dan ik nu denk.

Ergens is het misschien ook wel mooi dat Sammie ondanks alles zo’n grote voetafdrukken heeft kunnen achter laten voor Joy om te vullen…. Dat bewijst wel hoe veel inzet Sammie ook had… :+:

Oké ik ben een beetje van het padje geraakt in dit bericht… :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 23:16

jaaaa dat ziet er goed uit, nou gaat ie zelf dragen (dat verschil voel je in de hand nu vast wel), probeer dat in de galop ook zo te vinden. Openen en geven dan kommen die achterbenen en rug erbij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 23:32

:j in draf voel ik hem al een paar weken beginnen dragen. In galop hebben we dan even problemen gehad…. En nu sinds zondag (de dag van de foto’s dus) krijg ik hem geleidelijk meer van die hand af terwijl ik hem toch kan activeren. Hij moest daar denk ik toch ergens mentaal over een hindernis meer want kracht heeft hij zat. Vandaag had ik niet veel tijd maar vond ik hem beter voelen in galop. Woensdag maak ik nog eens tijd om de pivo op te zetten.

Vandaag heeft hij alleen lang en laag gelopen omdat hij morgen rust heeft. Nu er zitten ook in deze reeks al foto’s waar hij al wat meer draagt maar de site is traag. _O- Morgen kan ik via PC kijken en in het tweede deel (dat ik nog niet heb) galoppeerde hij ook beter. Dus denk dat ik al wel een paar momenten heb waar ie wat meer gedragenheid toont maar het zijn natuurlijk bij wijze van spreken drie passen en dan zijn we het weer even kwijt. :+ maar als hij eenmaal begint met aan reiken dan duurt het veelal niet lang. Voor nu begint het met ‘uit elkaar laten vallen’ en terug bij elkaar kunnen rijden zonder dat ie gaat draven… dat evolueert naar dragen en uiteindelijk verzamelen of dat is iig hoe ik het momenteel voor me zie met wat ik nu voel en ‘weet’ van Joy… met Sam en Reve is dat proces totaal anders gelopen maar die beide manieren brachten Joy vooral in de war. :(:)

Hij is altijd licht in de hand alleen kan ik nu zijn neus er meer uit rijden. In draf kon ik zondag ook echt bepalen hoe hij draafde… kon fijn wisselen van oprichting naar meer horizontaal en terug…. Als hij dat in draf zo aan biedt volgt galop nu wel denk ik. :j als hij daar is…. dan is het echt gewoon knopjes installeren. :+

Hij liet zich zondag ook al veel beter door het ‘hengst’ zijn heen rijden. Waar je vorige maand nog duidelijk miserie zag kon ik hem nu zeg maar ‘er aan’ zetten en er gebruik van maken. Dus er hebben toch wel wat verschillende processen parallel gelopen in die mandarijn van ‘m. :(:)

Joy is een ‘hands off’ paard in die zin dat je hem bv op die volte tien meter kan zetten en dan geeft hij je wat gedragenheid. En die kan je ‘mee nemen’ naar de grotere volte en van daaruit kan je schakelen. Maar hij is te werkwillig om veel aan te zitten. Dan raakt ie in paniek want hij wil je meteen alles geven en dat lukt natuurlijk niet want hij weet niet eens wat je wil maar hij wil het wel geven. :+

Na een paar jaar Rêve die wist en kon wat je wilde maar het pas gaf als de wind goed stond en je haar weinig keuze gaf loop ik soms nog tegen de lamp met Joy en verpest ik het voor ons beide. :o
Vandaag ook even die buiten teugel lichtjes er aan op de volte en dan kwam ie wel. En dan moet je hem er door heen laten werken zeg maar… en woensdag biedt ie normaal al veel meer aan als ie heeft kunnen verwerken…
Hij heeft vandaag ook gewoon lang en laag gegaloppeerd. :j

Rêve moest je echt elke keer opnieuw zeggen ‘ik weet dat je dit kan kom op. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 11:31

Je hebt met Sam zoveel geschiedenis hé, daar kan Joy gewoon nog niet aan tippen. Wie weet hoe je er na 13 Joy over denkt. :) Persoonlijk vind ik het niet onlogisch dat je het rijden met Sam mist. Maar ik twijfel er niet aan dat er ontelbaar veel avonturen met Joy op jullie liggen te wachten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:30

Wat een mooie beelden zitten erbij, en wat oogt ie toch groots onder het zadel! Alsof ie nog steeds verder uitzwaart/meer bespiering erop. Leuk voor de merries ook, die krijgen steeds mooier uitzicht :D

Logisch toch dat je het rijden met Sam ook mist. Jullie hebben zo lang een team gevormd! Ik vond het ook zo tof van je dat je hem destijds resoluut op pensioen zette toen hij niet goed meer was. Menig mens moet daar eerst een proces voor af gaan maar jij maakte meteen de meest eerlijke keuze. Dat gemis volgt is ook logisch, ook na een langere tijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 23:03

Sam heeft zoveel voor mij gedaan… Hij is happy in zijn pensioen en op deze manier heb ik hem veel langer pijnvrij bij me. Als ik door gegaan was, was het nu wellicht al klaar.
Heb morgen avond een leuk verslag. Maar eerst moet alles af gerond zijn. Ik dacht dat ik de meeste domme dingen al wel gelezen en gehoord had maar …. :+

Ga me voor vanavond te ontspannen een Joy topicje schrijven en dan kan ik hier ook nog wat foto’s doen want heb deel twee ook. :+:

Denk ook wel dat Joy nog wel iets breder wordt maar vind het wel fijn om te zien dat hij geen tonnetje op pootjes meer is. :)) in juli ergens denk ik heb ik nog gezegd tegen Lauren: ‘hoop wel dat ie iets meer lengte krijgt want nu oogt ie beetje samen gedrukt. :+ ‘ (ja ik ben altijd heel poëtisch over mijn paarden. :j )

Ik denk dat uiteindelijk Sam en Joy wel gelijkwaardig gaan zijn ondanks dat Joy mogelijk makkelijker ‘hoger’ mee zal lopen. Rêve deed dat al en die liep alleen omdat ze ergens een zeker schuldbesef heeft voor de afgelopen 11 jaar. :+

Maar Sam is gewoon een heel bijzonder paard dat op een heel moeilijk moment in mijn leven gekomen is en consequent zichzelf overtroffen heeft zonder dat ik pushte. Zo vaak ook op Bokt gehoord ‘als je nu iets meer de hand er aan zet en dan…’ en ze hadden vast gelijk hoor. Als ik dat had willen doen dan had ik hem waarschijnlijk nog groter kunnen doen lopen…. Maar niet tot zijn 16. Of 17… weet eigenlijk niet hoe oud hij was met die pees.
En buiten de pees is hij gewoon fit ook mentaal. Heb het wel een tijd jammer gevonden van mezelf dat ik hem niet niveau 4 gestart heb (eh lichte tour denk ik? Kwart pirouette, drie wissels, op een diagonaal en als je echt die 7 wil scoren moeten die eigenlijk een serie zijn, zig zag appuyementen in draf, want dat hadden we gekunt. Het meisje waar ik tegen reed zei ‘die niveau 4 is kwa proef fijner te rijden dan de 3’ maar ik moest aan mezelf twijfelen… dat is mijn ego hoor. Had mooi gestaan die niveau 4 achter onze naam. :+ Maar het is gelopen zoals het gelopen is. En elke dag dat ie beledigd kan murmelen omdat het eten te lang duurt is een goede. :+:

Heb die fout met Rêve al niet meer herhaald en ben gewoon hoger gegaan toen ze klaar voelde… met Joy is het nu even stop omwille van de vrachtwagen maar manlief denkt dat hij het gevonden heeft. Als die weer draait kan ik terug op les en als de kans zich voor doet en het enigszins lukt met de stal enz kijken of hij een winter wedstrijd kan lopen. Oefenen op tussen de hekjes blijven. _O-

En ik blijf er bij. Als ik Rêve op pak is het om haar door te trainen tot de vliegende wissels desnoods en dan rechtstreeks het Z in. Lage proeven doet Rêve het niet goed in. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 00:22

Morgen post ik hier deel twee want zie dat post images er een paar gemist lijkt te hebben. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 23:19

Sorry, foto’s hier zijn voor morgen.
Een van de pension klanten besloot te vertrekken zonder opgaaf van reden. Dat is natuurlijk hun recht. Maar ze besloten ook ons te bedreigen met rechtszaken als ze zich aan de maand opzeg in het contract moesten houden ondanks dat ze via app erkennen dat het idd in het contract staat. Nu gaat het om kale stalhuur dus realistisch gezien valt er niet te winnen met een rechtszaak zelfs niet als we gelijk krijgen. Twee brieven van een advocaat en je bent al verlies aan het maken.

Na veel gezeik is vanavond de man wel de verbruikte goederen van september komen betalen (dus voer, hooi, stro).

Hij had een contract mee dat wij af zagen van de opzeg ( :+ ). We hebben het gehouden op ‘succes met een huis met stalling en weidegang vinden als je dit een normale gang van zaken vindt. Zo groot is de paardenwereld ook weer niet.’
We wisten nl voor ze de opzeg deden al waar ze heen gingen en wanneer van de stal waar ze nu staan. :+

Voor nu zoeken we geen ‘vervanging’. We hebben nu genoeg stallen vrij dat Sem, Rêve en Gamiro met nieuwjaar een nacht naar stal gehaald kunnen worden. Dan kunnen manlief en ik voor het eerst nieuwjaar samen vieren. :+

Heb vandaag dus ook niet gereden omdat mijn rechtvaardigheidsgevoel moeite heeft met dit soort dingen en Joy voelt alleen dat ik ‘boos’ ben. Hij snapt niet waarom. :(:) nu is het af gerond. Morgen een nieuwe dag en karma zorgt wel voor ze. :j Dus morgen mag Joy weer aan de bak. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:50

Vandaag kwam voor een van de pensionpaarden iemand díe masseert maar ook reiki en aroma therapie.

Joy is een nieuwsgierige puber met charmes dus hoewel ze niet daar was voor hem mocht hij ook even ruiken…

Alleen trok Joy zijn neus op en ging meteen met zijn neus tegen zijn beer staan waar een mengeling van geuren voor hem op zit. :+
Toen iedereen naar mij keek omdat ie deed alsof ze ‘m bleekwater had doen snuiven zei ik ‘eh Joy zijn beer heeft geuren er op af gestemd op hem…..’

De mevrouw die voor de pensionklant kwam was wel sportief en zei gewoon ‘nou goed gekozen dan.’ _O-

Joy bleef echter zo terug gaan naar zijn beer en echt in ademen dat ze op een gegeven moment even aan haar potje rook. :=

Zoals ik al zei….. Joy is heel flexibel als je niks veranderd. _O-

Vandaag heeft hij dubbele longe mogen doen maar in de regen :(:) dus pivo heeft niet op gestaan. Morgen toch eens werk van maken. :=
We zagen vandaag wel dat hij zijn rug veel beter en makkelijker lijkt te gebruiken als hij diep en rond mag gaan. :=
Hij kroop zelf rond en diep (hij heeft 1 keer letterlijk tegen zijn neus getikt met zijn knie en nog bleef ie daar terwijl de longe door hing dus hij kon gewoon omhoog := )
Dus misschien moet ik hem in galop even toch terug rond laten komen tot hij ‘m snapt en de spieren heeft..

Voor de volgers die geen extra topics volgen nog wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Die 1 na laatste is echt super mooi! Weet niet of je ook wat aan de muur hebt hangen thuis, maar die zou prima kunnen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:14

Sam, Rêve en Donya hangen aan de muur. (Donya mijn Jack russell die overleden is maar 14 jaar alleen van me gescheiden is toen ik in het ziekenhuis was. Die hond mocht overal binnen. :+ zelfs een aantal winkels waar we kwamen wenste me sterkte toen ze in geslapen is)

Joy komt ongetwijfeld ook nog aan de muur maar we zijn hard op zoek naar andere muren zeg maar. :+