Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Maar de wolf hoeft ook niet weg, alleen wel weg uit gebieden die dicht bevolkt zijn. Als je alleen al ziet dat men in Finland maar plek ziet voor 300 wolven en daar actief beheer op voert. Dat land is niet alleen veel groter als NL, ook veel dun bevolkter dan hier.
Skessa_ schreef:Kaja schreef:
Worden hier dan ook schapen voor "opgeofferd" om het zo maar even te noemen ?
Nikass schreef:Wintu er gaat ergens iets mis in onze communicatie.
Ik herinner me zeker je mooie compliment uit het artrose topic en ik weet ook goed dat ik berichten van jou heb gelezen die ik heel goed vond. Weet zo even niet meer welk topic. Des te verbaasder was ik ook over jouw reactie per pb.
Maar nee, het frustreert me niet, zoveel trek ik mij er nou ook weer niet van aan.
Wat ik bedoelde te zeggen, niet tegen jou specifiek, maar tegen de gelijkgestemden, dat niemand even aan de bel trekt als er onjuist wordt gereageerd.
Ik zal even terug zoeken wie het artikel geplaatst heeft en er dan op terugkomen.
Wat onze communicatie van dit moment betreft vind ik het oprecht jammer dat dit van positief naar negatief is gedraaid.
Dus, hierbij bied ik je mijn excuses aan voor de bijdrage die ik daar ook aan gehad zal hebben, en hoop ik dat we een nieuwe start kunnen maken.
Nikass schreef:Wintu: het gaat over het volgende:
("je" is in algemene zin. Het gaat er mij om hoe het topic verloopt)
Het begint met een facebook bericht van Tinus op pg 351 van dit topic:
"In Nesse, Nedersaksen Duitsland is een ruiter/paard 18-04-23 aangevallen door een wolf"
Daar wordt op gereageerd wat een horror het is en dat er geen dag meer voorbij gaat zonder dat de wolf problemen aanricht.
Desgevraagd plaatst Tinus vervolgens het originele nieuwsbericht. En daaruit blijkt dat nog niet is vastgesteld wat voor dier het is geweest, en dat het zeker een hond kan zijn geweest, en dat een dergelijke aanval door een wolf nog nooit is voorgekomen.
Niemand plaatst even die kanttekening, integendeel: "ik durf niet meer buiten te rijden uit angst voor de wolf"
Waarom durfde men wel buiten te rijden ondanks de honden, waar in elk geval wèl zeker van is dat er meerdere aanvallen hebben plaatsgevonden?
Dit is maar één voorbeeld. Maar door zo onzorgvuldig te zijn, wordt een heel topic gebaseerd op halve waarheden.
CharleyT schreef:SusanH schreef:Maar de wolf hoeft ook niet weg, alleen wel weg uit gebieden die dicht bevolkt zijn. Als je alleen al ziet dat men in Finland maar plek ziet voor 300 wolven en daar actief beheer op voert. Dat land is niet alleen veel groter als NL, ook veel dun bevolkter dan hier.
Wat een geluksvogels daar, zowel de bewoners als de wolven. Voor iedereen beheersbare leefbare ruimte.
En geen last van doorgeschoten natuurfanaten die iets willen waar hier in NL gewoon de ruimte niet is.
Nikass schreef:Dat is jouw eigen definitie waarmee je mensen in een hokje propt begrijp ik
Net als DP, omdat er vaker onjuiste informatie of halve waarheden wordt verstrekt mag je daar gerust volop aan mee doen natuurlijk. Dat komt de duidelijkheid wel ten goede.
Is jouw "pro wolf" definitie dezelfde als die van Sjonnie? Of hebben we hier te maken met meerdere varianten?
Tamary over welke bewering van mij heb je het? Ik kan er geen touw aan vastknopen wat je zegt.
Nikass schreef:Je moet het niet omdraaien Charly.
De wolf IS er, daar heeft niemand, fanaat of niet, iets voor gewild.
We hebben het hier over mensen die pertinent NIET willen. Geen ruimte willen maken voor de natuur, niet wat minder vee houden dan de idiote hoeveelheden die we nu doen, niet een beetje meer respect voor een dier dat hier uit eigen beweging komt, en zelf wel tot de conclusie kan komen of hier ruimte genoeg is. Wie ben jij om dat te bepalen?
Wintu: het is inderdaad niet zwart/wit, en ik zeg ook nergens dat alles moet wijken voor de wolf. Sterker nog, ik hamer al vanaf mijn eerste bericht op een duidelijk beleid vanuit de overheid.
Ik denk dat het mogelijk is om samen te leven met de wolf zonder dat daar ALLES voor moet wijken. Maar IETS moet er wel wijken, voor de natuur in het algemeen, en de wolf als onderdeel daarvan.
En ik begrijp niet dat mensen denken dat met een beetje afschot alles verder kan gaan zoals het gaat. De mentaliteit moet drastisch om!
Ik ben geen activist, maar de visie van Extinction Rebellion is niet slecht (ik denk dat ik niet achter alle acties sta, maar dat even daar gelaten)
Het is ook interessant om eens te kijken naar Sander en de Kloof (NPO) dat gaat niet zozeer over het milieu, maar wel over de mentaliteit van meer, presteren, rijker.
Van die 49% oppervlakte van Nederland die wordt besteed aan landbouw kan er echt wel wat naar natuur.
Natuurlijk wil je iemands bestaan niet ff ondoordacht wegkapen. Maar als je voldoende ruimte maakt voor de natuur denk ik niet dat het erg is om enkele gedeelten af te sluiten.
Wat betreft honden kunnen we nog een apart topic vullen. Ik heb honden en kan me geen leven zonder honden voorstellen. Maar helaas zijn er mensen die erg onverantwoord met honden omgaan.
Het is niet om te bagatelliseren, maar ik vind het dan wel een terechte vraag van HC waarom er dan gezegd wordt "gelukkig was het maar een hond" Hoezo dan? Is het niet des te erger dat mensen zo roekeloos omgaan met waar je veel meer controle over hebt dan de wolf?
Waarom zijn HR honden bijvoorbeeld niet echt een issue? Heb ik BBB ook niet over gehoord.
Is de angst voor de wolf niet TE groot?
Wintu schreef:Nikass schreef:Je moet het niet omdraaien Charly.
De wolf IS er, daar heeft niemand, fanaat of niet, iets voor gewild.
We hebben het hier over mensen die pertinent NIET willen. Geen ruimte willen maken voor de natuur, niet wat minder vee houden dan de idiote hoeveelheden die we nu doen, niet een beetje meer respect voor een dier dat hier uit eigen beweging komt, en zelf wel tot de conclusie kan komen of hier ruimte genoeg is. Wie ben jij om dat te bepalen?
Wintu: het is inderdaad niet zwart/wit, en ik zeg ook nergens dat alles moet wijken voor de wolf. Sterker nog, ik hamer al vanaf mijn eerste bericht op een duidelijk beleid vanuit de overheid.
Ik denk dat het mogelijk is om samen te leven met de wolf zonder dat daar ALLES voor moet wijken. Maar IETS moet er wel wijken, voor de natuur in het algemeen, en de wolf als onderdeel daarvan.
En ik begrijp niet dat mensen denken dat met een beetje afschot alles verder kan gaan zoals het gaat. De mentaliteit moet drastisch om!
Ik ben geen activist, maar de visie van Extinction Rebellion is niet slecht (ik denk dat ik niet achter alle acties sta, maar dat even daar gelaten)
Het is ook interessant om eens te kijken naar Sander en de Kloof (NPO) dat gaat niet zozeer over het milieu, maar wel over de mentaliteit van meer, presteren, rijker.
Van die 49% oppervlakte van Nederland die wordt besteed aan landbouw kan er echt wel wat naar natuur.
Natuurlijk wil je iemands bestaan niet ff ondoordacht wegkapen. Maar als je voldoende ruimte maakt voor de natuur denk ik niet dat het erg is om enkele gedeelten af te sluiten.
Wat betreft honden kunnen we nog een apart topic vullen. Ik heb honden en kan me geen leven zonder honden voorstellen. Maar helaas zijn er mensen die erg onverantwoord met honden omgaan.
Het is niet om te bagatelliseren, maar ik vind het dan wel een terechte vraag van HC waarom er dan gezegd wordt "gelukkig was het maar een hond" Hoezo dan? Is het niet des te erger dat mensen zo roekeloos omgaan met waar je veel meer controle over hebt dan de wolf?
Waarom zijn HR honden bijvoorbeeld niet echt een issue? Heb ik BBB ook niet over gehoord.
Is de angst voor de wolf niet TE groot?
Ik reageer later wel uitgebreider, maar hier rondom het DFW zitten niet van die megastallen hoor en schapen staan ook niet met honderden in het land. Men leeft hier in en met de natuur. Maar lees je eens in over het Drents Friese Wold, bekijk de kaart eens en hoe de boel is ingericht. Wie moet daar ruimte maken volgens jou, wie moeten we beperken, de boeren, de recreanten, noem het eens. Want hoe mooi je het ook uitbeeld en ja ik ben voor meer natuur, zo gemakkelijk te bewerkstelligen is dat niet en het zijn niet de megabedrijven die hier last van hebben, maar vooral de keuterboeren en de hobbyisten.
tienus63 schreef:Bij12 is schijnbaar bij 2 gewonde paarden in Balkbrug geweest.
https://ep-map.com/report/20907
Snap er niets meer van.
Nikass schreef:Thequeensmum zeer zeker niet.
Dat bericht van mij was een reactie op het bericht van Sjonnie.
Ik had het er duidelijker bij moeten zetten, sorry.