Ik ben wel voor het samenvoegen. Kun je elkaar ook gericht paarden/advertenties aan bieden binnen t zoekplaatje, dat gebeurde naar mijn idee hier eigenlijk ook al.. maar goed. Vond ik ook wel handig toen ik n kinderpony zocht
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lotjeeuhhh schreef:Ik heb toch n.a.v. de verschillende reacties besloten om het paard toch op eigen kosten bij eventuele afkeur te laten keuren. Dat is vanmiddag gebeurt. En jullie kunnen het vast raden... Ik heb een negatief aankoopadvies gekregen... Ik baal ervan, maar de keuring heeft mij behoed voor een 'miskoop' met de daarbij horende pijn en verdriet.
Ik heb wel besloten om geen paarden meer te gaan bezichtigen, waarvan de verkopende partij de kosten bij afkeur niet willen betalen.
Ipsilonka schreef:Cioccolato schreef:Of zoek al eens gekeurde paarden
Maakt je groep nog net iets groter.
Dat zou ik dus nooit doen. In mijn omgeving pas nog meegemaakt dat paard aangeboden werd met foto’s…. Alleen die foto’s hoorden echt niet bij dat paard.
Lotjeeuhhh schreef:Ik heb toch n.a.v. de verschillende reacties besloten om het paard toch op eigen kosten bij eventuele afkeur te laten keuren. Dat is vanmiddag gebeurt. En jullie kunnen het vast raden... Ik heb een negatief aankoopadvies gekregen... Ik baal ervan, maar de keuring heeft mij behoed voor een 'miskoop' met de daarbij horende pijn en verdriet.
Ik heb wel besloten om geen paarden meer te gaan bezichtigen, waarvan de verkopende partij de kosten bij afkeur niet willen betalen.
Cioccolato schreef:Ipsilonka schreef:Dat zou ik dus nooit doen. In mijn omgeving pas nog meegemaakt dat paard aangeboden werd met foto’s…. Alleen die foto’s hoorden echt niet bij dat paard.
Ja zo kun je nooit ergens meer op vertrouwen en moet je vooral geen paard gaan kopen.
Je keurt gewoon over. Is de kans kleiner dat kosten van afkeuring voor je zijn als we r vanuit gaan dat er ook nog netjes gecommuniceerd wordt ipv alleen maar gelogen.
mijn vorige paard die echt heel sterk was, goed op de benen en schone foto's is verongelukt en ingeslapen met 3. Dus helaas ervaring met dat je geen garantie koopt. Lotjeeuhhh schreef:Ik heb toch n.a.v. de verschillende reacties besloten om het paard toch op eigen kosten bij eventuele afkeur te laten keuren. Dat is vanmiddag gebeurt. En jullie kunnen het vast raden... Ik heb een negatief aankoopadvies gekregen... Ik baal ervan, maar de keuring heeft mij behoed voor een 'miskoop' met de daarbij horende pijn en verdriet.
Raineri schreef:Ik ga er altijd vanuit dat bij elk paard dat ik koop ik wel een keer een fikse medische tegenslag ga ervaren![]()
Ik ken maar weinig paarden die een heel leven enkel kleine dingen hebben of van ouderdom komen te overlijden.
Gek genoeg is mijn oude paard (22) nog in leven. Wel artrose her en der en kan niet meer volledig bereden worden maar had verwacht dat die nog eens een keer iets ernstigs zou hebben en daaraan zou overlijdenmijn vorige paard die echt heel sterk was, goed op de benen en schone foto's is verongelukt en ingeslapen met 3. Dus helaas ervaring met dat je geen garantie koopt.
Paarden houden en berijden is volledig irrationeel. We moeten het maar op de koop toenemen
Lotjeeuhhh schreef:Raineri schreef:Ik ga er altijd vanuit dat bij elk paard dat ik koop ik wel een keer een fikse medische tegenslag ga ervaren![]()
Ik ken maar weinig paarden die een heel leven enkel kleine dingen hebben of van ouderdom komen te overlijden.
Gek genoeg is mijn oude paard (22) nog in leven. Wel artrose her en der en kan niet meer volledig bereden worden maar had verwacht dat die nog eens een keer iets ernstigs zou hebben en daaraan zou overlijdenmijn vorige paard die echt heel sterk was, goed op de benen en schone foto's is verongelukt en ingeslapen met 3. Dus helaas ervaring met dat je geen garantie koopt.
Paarden houden en berijden is volledig irrationeel. We moeten het maar op de koop toenemen
Dat je een keer een medische tegenslag meemaakt, dat is natuurlijk heel wat anders. In dit geval gaat het om een sportpaard met een behoorlijk prijskaartje, dat niet geschikt is voor de sport.
Naast dat het niet eerlijk is voor de koper, vind ik het ook oneerlijk voor het paard.
Elisa2 schreef:Garanties heb je nooit..ze kunnen ook brandschoon zijn en vervolgens een ernstige peesblessure krijgen. Wat dat betreft is het kopen altijd een risico en is het belangrijk om ook een stapel geluk te hebben. (naast een zo goed mogelijk management)
beide partijen hebben zoals overal en altijd rotte appelsEef_Bam schreef:Lotje wat balen. Hoe reageerden de verkopers dan op het moment dat je het vertelde? Kan ook al veel zeggen.
Hier even een hele andere vraag. Wat zou een schoolmaster (zeg 10-15 jaar oud) springpaard met al enige ervaring op zeg 1.30/1.40 niveau maar geen ruimte voor meer kosten. En dan ga ik even uit van heel braaf , gezond of hooguit een kleine bemerking. Vast niet goedkoop, maar vraag me af welke richting je dan op moet denken.