Yavanna schreef:C’est une diabolique is ook wel treffend danMijn Frans is alleen niet goed.
Joy wordt al een echte stoere kerel he, oke, op zijn hooi muizenissen na dan. Maar wauw, wat een prachtige hengst is het aan het worden.
Wanneer is die keuring nou?
In principe moeten, of mogen eerder, we een filmpje maken en door sturen. (Via via kennen we iemand binnen het AES die wil beoordelen wat zijn kansen zijn. Daarna moet hij dan wel gewoon gekeurd maar dan hebben we een idee van hoeveel ‘nut’ het heeft om te proberen)
We zouden dat willen maken op verplaatsing omdat onze piste nog niet heel goed is en je wil hem toch fijn kúnnen voorstellen. Maar de vrachtwagen is stuk.
op basis van het filmpje willen ze ons dan zeggen of het ‘de moeite’ is. Dan is het alleen ‘even’ zo’n 1500 euro bij elkaar krijgen voor de effectieve keuring en inschrijving als hij ggk wordt.AES werkt met ‘grades’ en de laagste graad kan via privé keuring (thuis) en daar zou ik dan eigenlijk mee willen beginnen.
Als hij dan geaccepteerd wordt kunnen we hem wel gewoon laten ‘op keuren’. Maar als hij privé afgewezen wordt zou hij het bij een hogere graad zeker niet gelukt zijn dus puur financieel lijkt mij de privé keuring mooi om mee te beginnen.
De RX’en hebben we nu. Eigenlijk is het vooral ‘even’ budget vrij maken nu.

En de vrachtwagen gemaakt krijgen dat ik hem ook een sprong kan laten maken (daarom vooral op verplaatsing, daar is materiaal voor een sprong te maken ook .)
Dus het is nu echt even de logistiek geregeld krijgen.
als ik het goed begreep is er geen vaste ‘tijd’ voor een privé keuring. Alle hogere graden wel.Voorbrengen was een tijd een ding en toen zag ik die Appaloosa en laat ik die voorbrenger nu persoonlijk kennen van vroeger. Nooit bij stil gestaan dat die voor brengt.
dus die ga ik daar voor benaderen gezien wij daar beiden geen ervaring mee hebben.
in balans te brengen…
kwestie van opbouwen voor de keuring… dan heb je hem wel weer waar die moet zijn
zou ik wel even doen voor je hem aanbiedt… want hij kan dat wel

dus denk dat dat de manier is waarop we het gaan op bouwen. Hij hoeft nog niet perse te verzamelen maar zou hem iets meer opwaarts willen kunnen laten galopperen. Dus wat meer door die rug heen eigenlijk dat er lift in die schoft komt. Dat kan prima lang en laag maar het activeren om die ‘lift’ wat te krijgen vond ik niet helemaal bij hem. Daarnet echter voelde ik hem wel dat bekken wat meer kantelen en ging hij ook terug proesten. Dat miste ik ook wat in die galop dat hij ook weer uit ademde.
Maar die kon ik wel een middendraf vragen. Sam deed heul graag middendraf.
zelfs als ik bewust bij het verkennen die lijn reed en door reed… als dat belletje ging stond ze stil zodra ik af wende.
hij had even zijn twijfels bij een ‘verkeersbord’ dat op de grond gespoten was maar dan laat je hem kijken en dan is het goed.
.
.. wel fijn dat hij je er niet zomaar naast legt iig