Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evamarie schreef:Klinisch vind ik altijd niet zoveel voorstellen eerlijk gezegd.
StalNollie schreef:Maar wat vinden jullie dan bijv als verkoper al keuring erop heeft zitten en deze papieren niet bij de verkoop mee geeft.
Ik verkoop pony met klinisch rapport deze houd ik altijd zelf.
manzano schreef:StalNollie schreef:Maar wat vinden jullie dan bijv als verkoper al keuring erop heeft zitten en deze papieren niet bij de verkoop mee geeft.
Ik verkoop pony met klinisch rapport deze houd ik altijd zelf.
Maar wat heb je er aan om dat rapport te houden als de pony weg is?
Als ik als koper meer betaal omdat een paard al is gekeurd en ik dat dus zelf niet meer hoef te doen dan zou ik het rapport er wel bij willen. Maar het is natuurlijk maar net wat je afspreekt.
Kelan schreef:Maar die keurings rapporten komen tegenwoordig toch gewoon digitaal.
Dat stuur ik dan door naar de potentiele koper (zodat die het aan de eigen DA kan laten zien), maar dan heb je het zelf toch ook nog?
corinadrenth schreef:Even vraag. Ik heb mijn paard verkocht. Staat nu onder deken. Maar die. Wil ik graag zelf houden. Is het raar om die eraf te halen zodra hij opgehaald word?
Gini schreef:Wanneer het dier geschoren is zou ik een deken voor transport als koper wel waarderen. Mag een oude of goedkope deken zijn uiteraard, maar ik zou het wel een fijne geste vinden van de verkoper dat die zijn paard toch uitmuntend aflevert.
Indien je geen oude of goedkope deken liggen hebt, zou ik de koper hier ruim van tevoren op de hoogte brengen, zodat die tijd heeft om het gepaste deken aan te kopen.
Niks zeggen en het deken er bij ophaling door koper afhalen, is raar.
corinadrenth schreef:Gini schreef:Wanneer het dier geschoren is zou ik een deken voor transport als koper wel waarderen. Mag een oude of goedkope deken zijn uiteraard, maar ik zou het wel een fijne geste vinden van de verkoper dat die zijn paard toch uitmuntend aflevert.
Indien je geen oude of goedkope deken liggen hebt, zou ik de koper hier ruim van tevoren op de hoogte brengen, zodat die tijd heeft om het gepaste deken aan te kopen.
Niks zeggen en het deken er bij ophaling door koper afhalen, is raar.
Hij is geschoren en de koper komt hem zometeen ophalen. Was even heel snel gegaan.. ik heb geen goedkope dekens alleen bucas
Lieser schreef:ikke schreef:IJsco's zijn niet braaf, die zijn betrouwbaar.
Wat is het verschil?
Serieuze vraag.
Lindor92 schreef:Hier heeft koper de keuring betaald en keuringsrapport meegenomen. Wel heb ik toen een foto van het rapport gemaakt, waar ik heel blij mee ben.
Paard is blijkbaar later zonder rapport door verkocht aangezien handelsstal toen aangaf dat ze nog niet gekeurd was. Inmiddels is ze in Duitsland weer gekeurd. En bijzonder hoe dierenartsen verschillend kunnen zijn. Paard had toen ook al een fragmentje in been wat geen enkel probleem was. Volgens 1 andere dierenarts ook niet, maar volgens een ander dierenarts weer wel. Tja wie geloof je dan.
StalNollie schreef:Lindor92 schreef:Hier heeft koper de keuring betaald en keuringsrapport meegenomen. Wel heb ik toen een foto van het rapport gemaakt, waar ik heel blij mee ben.
Paard is blijkbaar later zonder rapport door verkocht aangezien handelsstal toen aangaf dat ze nog niet gekeurd was. Inmiddels is ze in Duitsland weer gekeurd. En bijzonder hoe dierenartsen verschillend kunnen zijn. Paard had toen ook al een fragmentje in been wat geen enkel probleem was. Volgens 1 andere dierenarts ook niet, maar volgens een ander dierenarts weer wel. Tja wie geloof je dan.
Maar jij als verkoper dient niks met dit rapport te doen aan derde toch. Dat vind ik niet netjes