Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:53

Popstra schreef:
je zal met lekker weer buiten zitten of met de deur open. staat die wolf in ene naast je.
rustig blijven...hoe dan?

Dat dus! Hier staat bij echt zomerweer 24/7 buitendeur open met de honden vrije in/uit loop. Moet je toch niet denken aan zo'n bezoek...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:48

Elisa2 schreef:
Wat een verhaal over die wolf..maar degene die hem gezien hebben dachten dus ook al dat hij niet helemaal goed was..

Lijkt me ook heel raar dat een wolf zo tegen een raam op springt, waarom zou dat dier dat doen? Op de foto ziet ie er mager uit.

Ik vind het maar heel vreemd allemaal.

In de schaduw + goed schone ramen = geen raam zichtbaar voor zo'n dier en al helemaal omdat die dat concept niet kent. Die denkt opening in "bos", dus kan doorlopen of in dat gat springen ...

Maar nee gezond is het niet en normaal ook niet, echter met genoeg mensengeur gewend, want overal is er wegblijven ook geen optie of eigenlijk reden voor. Mensen zijn immers niet gevaarlijk, die kan je op zijn minst negeren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:13

Elisa2 schreef:
...zag ik ineens een grote grijze wolf met een enorme kop en kwijlende bek op me af komen...
Gezien het vreemde gedrag van de wolf + de kwijlende bek.... misschien rabiës in het spel ??
Des te meer reden om dat bloed te testen![/quote]

Ik vond het ookal erg vreemd gedrag en vooral dat bloed.. waar komt dat vandaan? Heel vreemd.[/quote]

Met het tweede bericht dat ie vol op een raam geklapt is kan daar ook het bloed vandaan komen, zo te lezen is dat hard gegaan

tones

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:18

Afbeelding

Leugenveld stopt ermee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:55

Ah echt jammer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:29

Er zal misschien steeds minder naar hem geluisterd worden aangezien al zijn argumenten mbt de wolf al ontkracht/achterhaald zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:32

DubbelFun schreef:
Er zal misschien steeds minder naar hem geluisterd worden aangezien al zijn argumenten mbt de wolf al ontkracht/achterhaald zijn.

Afstand nemen nu zoveel ontkracht wordt....als het dadelijk echt fout gaan dan zeggen dat hij er niets mee te maken heeft...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:36

Kapitein verlaat zinkend schip

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:55

O ik had echt een oudere man in gedachten, maar hij ziet er echt nog uit als een broekie :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:07

Voor wie denkt dat KBH’s zich kunnen weren tegen wolven, vandaag in Roemenië 4 boerderij honden gedood. Plus de nodige dode en gewonde geiten.

Bron geen wolf in cultuurlandschap, niet de fijnste foto’s in de link zichtbaar.
https://www.facebook.com/share/p/on1SoY ... tid=WC7FNe

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 21:30

tienus63 schreef:
Voor wie denkt dat KBH’s zich kunnen weren tegen wolven, vandaag in Roemenië 4 boerderij honden gedood. Plus de nodige dode en gewonde geiten.

Bron geen wolf in cultuurlandschap, niet de fijnste foto’s in de link zichtbaar.

Die hoektanden van een wolf zijn echt nog een serieuze slag groter dan die van mijn herders. Ik had gedacht dat dat redelijk hetzelfde zou zijn, maar dat is echt niet zo…

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 21:58

tienus63 schreef:
Beest is verre van gezond:
[ [url=m/HxuPKq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron de stem van Borne

Als ik die foto zie heb ik echt medelijden met het dier. Ik kan best begrijpen als mensen de neiging hebben om zo'n dier bij te voeren, hij/ zij ziet er niet echt gezond uit. :n Een zwerfhond in die staat zou allang richting opvang gaan, maar is er überhaupt een opvang voor wolven?

Persoonlijk vind ik Nederland geen plek voor wolven, en heb ik er qua aantal liever zo weinig mogelijk. Maar als ik zie hoeveel er worden doodgereden of zoals deze bijna uitgehongerd rondlopen, vind ik dat weer het andere uiterste, dat gun ik de dieren zeker ook niet, echt heel sneu. Vraag me zeker af of de mensen die Nederland wel geschikt vinden voor de wolf de conditie van dit dier acceptabel vinden....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 22:04

journee schreef:
tienus63 schreef:

Bron de stem van Borne

Als ik die foto zie heb ik echt medelijden met het dier. Ik kan best begrijpen als mensen de neiging hebben om zo'n dier bij te voeren, hij/ zij ziet er niet echt gezond uit. :n Een zwerfhond in die staat zou allang richting opvang gaan, maar is er überhaupt een opvang voor wolven?

Persoonlijk vind ik Nederland geen plek voor wolven, en heb ik er qua aantal liever zo weinig mogelijk. Maar als ik zie hoeveel er worden doodgereden of zoals deze bijna uitgehongerd rondlopen, vind ik dat weer het andere uiterste, dat gun ik de dieren zeker ook niet, echt heel sneu. Vraag me zeker af of de mensen die Nederland wel geschikt vinden voor de wolf de conditie van dit dier acceptabel vinden....

De wolf is niet voor niets gecreëerd, ontstaan. Het dier is een onderdeel van de keten, daar waar we terug naar toe willen of in elk geval weer gebruik van willen maken. Ongeacht de huidige staat van Nederland.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:02

Kaja schreef:
journee schreef:

De wolf is niet voor niets gecreëerd, ontstaan. Het dier is een onderdeel van de keten, daar waar we terug naar toe willen of in elk geval weer gebruik van willen maken. Ongeacht de huidige staat van Nederland.

Klopt niet helemaal. In het keten staat de mens bovenaan. Hier (in Nl) wil grote groep mensen de wolf bovenaan kennelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:39

journee schreef:
tienus63 schreef:

Bron de stem van Borne

De meeste mensen die voor zijn kunnen nog geen hond van een wolf onderscheiden. :+

Laat staan dat ze iets begrijpen van ziektes en parasieten die voorkomen bij wilde dieren omdat deze geen medische verzorging krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:40

tienus63 schreef:

Heftig..tegen een roedel kan geen enkel dier zich verdedigen volgens mij.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:56

Heftig en verdrietig van die honden.

En die wolf die in de woonwijk huis gehouden heeft ziet er triest uit. Het zal je maar gebeuren dat hij in de keuken staat. Ben benieuwd waar het heen gaat en wanneer er eindelijk ingegrepen wordt. Tja Nederland…dus dat zal wel weer een tijd duren (iets met kalf verdronken…).

Ik dacht ook dat die Lelieveld tegen zijn pensioen aan zou zitten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:50

knollentuin schreef:

Precies dit.
Experiment is mislukt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:54

Het zou hem sieren als hij nu in landelijke media zou zeggen dat geen enkele van zijn beweringen stand geeft gehouden.
Maar zo zal hij wel niet in elkaar zitten ben ik bang

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:06

gillian schreef:
knollentuin schreef:

Precies dit.
Experiment is mislukt.

Of het word hem te heet onder zn voeten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:08

Run Forrest :')
Denk dat hij teveel commentaar heeft gehad op zijn eigen manier van zijn dieren veilig houden..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:09

Wat een huilie huilie verhaal zeg.
Nou, stoppen. Weg. Doei!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:52

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:55

Stichting Wij(s) met wolven
Citaat:
IN HET HOL VAN DE LEEUW (uhm…wolf… )

Afgelopen vrijdagavond waren wij uitgenodigd om te vertellen over onze stichting bij een discussieavond van vrijwilligers van Staatsbosbeheer. Er was ook een spreker uitgenodigd die alle feiten rondom wolven in Nederland op een rij had (ja, echt!) en die daarbij ook uitgebreid de zorgpunten aanstipte.
Degene die ons uitgenodigd had, was in de veronderstelling dat onze stichting uit wolvenliefhebbers bestond. Nou, dat klopt ook wel, maar niet op de manier zoals men verwacht had. Dus wij pakten daar het stokje over, door te vertellen dat wij grote natuur- en dierenliefhebbers zijn en dat we de wolf een prachtig dier vinden. Maar dat wij als inwoners van wolvengebied de stichting hebben opgericht, omdat we precies dezelfde zorgen hebben, als de vorige spreker.
Er werd een beetje lacherig gereageerd op “inwoners van wolvengebied”. Men vond het woord “wolvengebied” wat uit het verband getrokken in de Nederlandse context, want hoe vaak zie je nou een wolf in Nederland??? Omdat de avond plaatsvond in het aardbevingsgebied bij Groningen, haakten we daarop aan. We maakten de vergelijking met hoe de zorgen en angsten van de Groningers regelmatig werden weggelachen door mensen die niet in het gebied wonen en door de politiek. Hoe zij niet serieus werden genomen. En dat ons, als inwoners van wolvengebied nu precies hetzelfde overkomt. Het werd ineens muisstil.
Daarna hebben we verteld waar inwoners zoal mee te maken hebben en welke invloed het heeft op het dagelijks leven en het levensgeluk. En hoe onze eigen dieren een heel stuk dierenwelzijn hebben ingeleverd nu we ze tegen wolven moeten beschermen.
Daarna kwam een schaapherder uit Drenthe aan het woord. De toehoorders werden steeds stiller.
Aan het eind van de avond hebben wij verteld over de Europese samenwerking die wij aan het vormgeven zijn, omdat wij er van overtuigd zijn dat er op Europees niveau gekeken moet worden naar beheer, geschikte leefgebieden voor wolven en nulstandgebieden. Om er voor te zorgen dat zowel de mensen, als de wolven een plek hebben waar ze veilig kunnen leven. Toen werd de stilte doorbroken met applaus. De vrijwilligers van Staatsbosbeheer waren het roerend met ons eens.
En zo blijkt het toch goed om je eens in het hol van de leeuw te wagen en op basis van feiten op een redelijke en begrijpelijke manier het verhaal van de wolven in Nederland te vertellen! Veel mensen staan er echt voor open, maar hebben geen idee en vormen hun mening op basis van wat ze toevallig lezen. Wij gingen met een goed gevoel naar huis.

Willen jullie ons steunen om dit soort werk te blijven doen? Dat kan via, bedankt voor je bijdrage:

https://whydonate.com/nl/fundraising/wijs-met-wolven

#wolvencrisis #wijsmetwolven #informatie #vrijwilligers #staatsbosbeheer

Bron Wij(s) met wolven
https://www.facebook.com/share/p/4H83fV7G4agXmfyU/?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:01

Klinkt goed!