c_alsemgeest schreef:Is inderdaad al een flink verschil.
Ja vinden wij ook! Ik heb er wel vertrouwen in dat het met de juiste voeding en training een heel mooi meisje gaat worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Mijn volbloed kan in twee dagen veranderen van prima op gewicht naar een mager scharminkel (koliek-niet eten). Het is absurd maar waar, na een verhuizing kan ik er bijvoorbeeld gigantische hoeveelheden voer in stoppen maar ze wordt sowieso veel te dun.
Blijkbaar gaat de verbranding op turbo wanneer zoiets gebeurt
c_alsemgeest schreef:Kost inderdaad tijd, goed voermanagement en training.
Aan de andere kant, bij de mijne was het exact andersom toen ik hem kocht... die was echt veel te dik. En ik ben er achter gekomen dat dat ook best een zoektocht is
Maar nu een maand of 8 later zit hij op een gewicht en spierpartij waar ik blij van wordt.
Het zal nooit een slanke den worden. Daar is hij het type ook niet naar, alles is breed en rond
kyrkelover schreef:Nu kan dat bij een volbloed echt heel snel gaam, zeker als ze van de baan komen. Hun verbrandingssysteem gaat echt HARD. Als ze dus in een keer minder krijgen kunnen ze in 2 maanden naar een hoop ellende gaan. Helaas dit zelf ook gezien bij een Nederlandse volbloed. Ik schrok mij kapot. Een groter probleem kwa zadels, de enorme schouder partij en het feit dat ze heel veel gaan veranderen kwa bespiering. Dit door ander werk, maar ook zeker nog groeien en uitzwaren ivm leeftijd.
beegee schreef:Er zit idd een verschil tussen afgetraind en mager. Ik merk dat ook met m’n draver. Laatst deelde ik een foto dat hij er zo mooi aan stond toen we nog trainden (hij is nu met pensioen), mooie strakke buik, steile kont (maar wel bespierd), gewoon echt heel functioneel gespierd. Ik vind dat mooi: gestroomlijnd, gezond, goed op gewicht.
Nu is ie met pensioen en is hij naar mijn mening gewoon dik — en dan is dik tussen aanhalingstekens want echt vet kan hij niet worden en in vergelijking met het gros van de paarden op stal issie echt prima op gewicht— alles hangt een beetje, rond buikje. Dat mag want hij doet niks meer.
En dan naar aanleiding van die foto kreeg ik de opmerking “nou hij is nu veel mooier hoor, dat dunne is niks aan”. Dat zegt dan iemand met een moddervette KWPNer die hoefbevangen heeft gestaan door zijn overgewicht. Het lijkt alsof veel mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen dun en getraind, zeker voor de atletische rassen die gewoon heel anders in elkaar zitten.
Wat kyrkelover zegt over “onbeperkt suiker in pompen”, dat kan ik idd ook. Het enige dat ie niet kan hebben zijn eiwitten, voor de rest kan ik er in gooien wat ik wil en hoeveel ik wil — daar reageert ie niet op.
Ik kan ook helemaal genieten van die afgetrainde koersdravers. Helaas is die van mij niet meer in shape, maar kan gelukkig mezelf nog opvreten om de dravertjes van ruitje die in de sport lopen
@Kim_W: mijn paard is nu 5 jaar uit de drafsport maar die kan ik als ie in het werk staat, nog steeds niet voeren als een “normaal” rijpaard. Zijn metabolisme gaat zo snel, hij heeft echt extra’s nodig. Hij verliest ook heel snel gewicht, binnen twee dagen kan ie er helemaal anders uitzien. Zeker toen ik hem net had, moest ik hem véél voeren. Dat heb ik in de loop der jaren kunnen afbouwen, maar nu hij met pensioen is krijgt hij ook veel in vergelijking met andere paarden.
De draver van mijn vriendin heeft niet gekoerst en die wordt echt dik van lucht, dat wordt gewoon een skippybal op pootjes als je die maar 1/4 zou voeren van wat die van mij krijgt. Het zijn verschillende types, wel allebei Frans, maar of dat wel of niet koersen daarin meegespeeld heeft: geen idee.
kyrkelover schreef:Nu kan dat bij een volbloed echt heel snel gaam, zeker als ze van de baan komen. Hun verbrandingssysteem gaat echt HARD. Als ze dus in een keer minder krijgen kunnen ze in 2 maanden naar een hoop ellende gaan. Helaas dit zelf ook gezien bij een Nederlandse volbloed. Ik schrok mij kapot. Een groter probleem kwa zadels, de enorme schouder partij en het feit dat ze heel veel gaan veranderen kwa bespiering. Dit door ander werk, maar ook zeker nog groeien en uitzwaren ivm leeftijd.