Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 21:04

Wat fijn dat de foto’s goed waren! Zeker na z’n val en z’n rare symptomen/ataxie/loopje achtige beeld. Zou dat puur een pijnlijke zenuw zijn geweest? Beter nieuws had je niet kunnen krijgen.

Interessant ook het harde bolletje LA aan hoefwand wat er uit is gehaald door je man. Heb je daar de rx vooraf van, en een foto van wat er uit kwam? Echt mega interessant.

Paarden vertellen het ons wel :) goed dat je er achteraan hebt gevraagd ivm oren naar achteren bij LA. Ze hebben echt altijd een reden. Anders had je dit mogelijk niet gevonden.

Je filmpjes heb ik nog niet bekeken :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 21:22

Wat een klein buikje heeft ze! En tja begrijpelijk dat koningin ontevreden is, personeel moet ook op tijd zorgen voor mevrouw haar diner :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 21:27

Mars schreef:
Wat een klein buikje heeft ze! En tja begrijpelijk dat koningin ontevreden is, personeel moet ook op tijd zorgen voor mevrouw haar diner :))

Het ergste was dat Lauren al op weide geweest was maar de slobber was nog niet klaar. _O- dus ze voelde zich dubbel verraden. :))

Dacht nu ze al een veulen gehad heeft ze meer/sneller ging tonen maar so far toont ze vooral haar bitchy zijn naar Lauren haar ruin. :))

Hannanas schreef:
Wat fijn dat de foto’s goed waren! Zeker na z’n val en z’n rare symptomen/ataxie/loopje achtige beeld. Zou dat puur een pijnlijke zenuw zijn geweest? Beter nieuws had je niet kunnen krijgen.

Interessant ook het harde bolletje LA aan hoefwand wat er uit is gehaald door je man. Heb je daar de rx vooraf van, en een foto van wat er uit kwam? Echt mega interessant.

Paarden vertellen het ons wel :) goed dat je er achteraan hebt gevraagd ivm oren naar achteren bij LA. Ze hebben echt altijd een reden. Anders had je dit mogelijk niet gevonden.

Je filmpjes heb ik nog niet bekeken :o

:j daar is een foto van gemaakt. Aan de hand daarvan is het uit gesneden omdat de DA zag dat het keratine was geen kraakbeen. Helaas geen foto van wat er uit kwam. Het leek haast op een steentje. We kennen Joy en hij is wel in de puberteit maar hoe hij reageerde was niet ‘testen’. Weet niet hoe ik het moet uit leggen… hij bleef hetzelfde gedrag ‘herhalen’ terwijl bij ‘grenzen af tasten’ het gedrag in mijn ervaring af neemt als je blijft zitten of ze halen alles uit de kast. Maar ze blijven niet ‘hetzelfde vertellen’.

Ben hem nu dus ook rustig terug aan het opbouwen. Hij was vandaag al veel beter dan vorige week kwa ‘zelf’ er aan trekken. Wel beetje ondeugend met op stappen. :+ (Lees: hij weet echt wel dat hij stil moet staan. >;) )
Geen gebok meer. Als hij terug in zijn spieren zit dan pikken we wel weer geleidelijk op. Zelfs met ‘weinig vragen’ zie en voel je dat hij wel beter galoppeert dus ondanks zijn ‘baasje is overbezorgd’ training evolueert hij toch. Hij heeft ook terug zijn gezonde nieuwsgierigheid. :+

Ben de video van vandaag aan het uploaden. :j Ik stap veel omdat stap in mijn ervaring een onderschatte gang is om de spieren op te bouwen.

Hij treed nu ook beter door in het algemeen. Brengt zijn achterbeen terug onder in galop. En vooral: hij is niet meer boos in galop.

Eergisteren had ik weinig tijd en stond ie als vanouds aan de draad te wachten tot ik hem ging pakken. Ben terug gereden en ben hem gaan knuffelen en was te laat op mijn afspraak. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 10:13

Ja hij stapte weg toen dat nog niet mocht. :+
Moeten ook eens een plek zoeken voor het opstap-krukje. Vergeet m altijd. :=
Je hoort het alleen op de achtergrond blijkbaar. :’) hij moest terug stil gaan staan en wachten. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 20:35

Ja Leo deed mijn man om vallen. _O- daar schrok ie van en uit reflex zette ik Joy dwars over het pad toen ik chaos hoorde. Pas toen Joy droog bleef staan tot Leo stopte en terug onder controle was besefte ik dat Joy ook maar de 1e keer echt door het bos ging. Hij is wel een stukje het pad af gewandeld bij ons maar niet zo gelijk hier. :+

Ook met paarden die gek deden in de weides reageerde hij eigenlijk niet.
Toen hij de stal zag hinnikte hij 1
Keer en daarna wandelde hij rustig door. :+:

Afbeelding
We hadden eerst even samen in de paddock gereden dat was voor het eerst voor Lauren en Leo maar ze deden het super!

Riviera87

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:19

Kijk jullie 4 genieten, wat fijn. Heerlijk bezorgde man heb je ook :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 12:38

Riviera87 schreef:
Kijk jullie 4 genieten, wat fijn. Heerlijk bezorgde man heb je ook :P

_O- Joy gaf even een bok bij de aansprong. :)) Als ik hem bij tik omdat hij te traag reageert bokt ie naar de zweep. :+ maar zelfs als hij niet echt door bokt hoor je hem echt af zetten. Er zit veel kracht in dat lijf zeg maar. :+ dus hij hoorde Joy een sprong maken en daarmee keek ie terug naar mij. _O-

Hij gaf gisteren toe dat hij met Rêve een paar keer gevreesd heeft dat ze me zou verongelukken. :=

Denk dat ik op zijn vraag ook gewoon ‘hij deed ff onnozel’ antwoordde. _O-

En op het stuk gras was in een weide aan de andere kant van het pad een van de paarden gek aan het doen. Joy lijkt daar vrij immuun voor en Leo reageert blijkbaar niet wanneer Joy niet reageert. :+

Lauren en Leo doen het sowieso goed samen. :j ze rijdt hem lekker zelf door. Gaat met hem op buitenrit. :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:26

Krijgt Joy wat herfstpraatjes? :D

Leo doet zo te zien ook erg goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 09:39

Hij is gewoon beledigd als ik hem aan tik. :+ t voel een beetje als ‘IK GING NET!!’ :+
Ja Joy en toch wil ik je reactie nog sneller. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:04

Ik kan me dit zo goed inbeelden :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 10:14

Hij galoppeert daarna ook gewoon netjes door hè. :+ maar dat snelle reageren is een discussie die je in mijn ervaring met hengsten iets meer hebt dan met ruinen en merries. Hengsten zijn gewoon wat meer af geleid. Je krijgt dat er wel grotendeels uit, of tot nu toe heb ik er nooit ‘blijvend’ last van onder vonden maar ze gaan wel allemaal die fase even door waar die discussie er is. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 22:39

In the days of our lives…

Manlief mag officieel de weide niet meer op van mijn merrie tenzij hij voer heeft……
Zo erg was ze met Joy niet. Hij mocht wel haar voeten doen. Dat wel. :+ hij had een emmer water nodig en wilde die uit hun bak gaan scheppen en die trut draait prompt haar kont. Mijn man doet exact wat ik ook gedaan zou hebben en ze spant haar billen aan op een manier die je echt serieus neemt zelfs als je haar niet kent. Terwijl kijkt ze deels om en legt haar oren plat.

Dus ik (stond nog op weide) zeg ‘schat kom hier voor ge kapot blijft voor ne emmer water!’ Pak de emmer over (let wel: Rêve stond nog steeds te mikken dus zier alles gebeuren.) kruip voor mijn man door en terwijl ik begin te zeggen ‘Rêve schuif!’ Is ze al aan het draaien en komt poeslief met me mee naar de waterbak…. Zodra ze ziet dat ik de weide op kom is ze ineens weer ‘pas ik echt niet in je zak?’ Knuffelpony. :roll:

Mijn man had, begrijpelijk wat….. choice words… voor Rêve… :+

Joy zijn nieuwe hooiruif is geïnstalleerd en ik heb hem vandaag een uur moeten overtuigen dat die hem niet ging op eten ook al is het enige verschil tussen deze ‘ruif’ en die wat hij kent de grootte van het raster. :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Lauren heeft me wel een koekje gegeven terwijl ze me uit lachte. :+

Dit is de korte variant. Maar heb ongeveer een uur de ruif tussen ons gehouden. Zodat hij steeds dichter naar de ruif kwam om uiteindelijk over de ruif heen wat hooi aan te geven en toen los hooi vlakbij zijn neus op het net en tóen plukte hij een van de uit getrokken stukken. :+

(Op de achtergrond hoor je Lauren ietwat sarcastisch ‘jeeeeeeeejjj roepen terwijl ze door Leo zijn venster kijkt gevolgd door ‘go Joy!!’ En dat is precies het moment dat Joy beledigd in Lauren haar richting kijkt. _O-

De consensus is dat de ruin waar hij naar terug hinnikt hem uit lachtte en hij zich wilde bewijzen. Maar hier na was hij wel vertrokken. 24 uur niet binnen 5 meter van het ding gekomen zelfs niet terwijl mijn man gisteren zijn bal met hooi (die hij kent) er aan gehangen had om hem te overtuigen. Na enige aarzeling heeft hij gisteren avond blijkbaar de bal leeg geschud en van de grond gegeten om daarna weer ver weg van de ruif te gaan staan. :+

Joy is heel flexibel zolang er maar niks veranderd. :+

Gelukkig is mijn doel niet om echt serieus genomen te worden op stal want die wannabe stoelendans vandaag met Joy was absurd maar goed t paard moet hooi eten. := ze staan ruim 12 uur buiten. Er staat nog wel wat gras maar niet genoeg.

Oh en er heeft een eenhoorn zichzelf op gehangen in het bos. Lauren en ik dachten na ‘wtf?’ Blijkbaar allebei ‘gelukkig hangt ie niet 50m verder want dan was Sam dood of vermist. :+

We hebben blijkbaar ook allebei net genoeg verstand om niet naar elkaar te sturen dat een eenhoorn zichzelf op gehangen heeft in het bos…. Als we even nadenken…. :=
Afbeelding

Zonder ladder kom je er niet aan en die boom is sowieso niet gezond genoeg om eentje tegen te zetten dus hem er uit halen was geen optie.

En te bedenken dat we nog niet in de helft van de week zijn. :+

Heb zondag wel twee lesklanten bij gekregen…. Had eigenlijk tegen hun vader gezegd van ‘kom eens naar hier en dan kijk ik of ik ze kan helpen’ en was overtuigd dat het eenmalig zou zijn. Maar de vader (vriend van ons) vroeg ‘en dames wilt ge volgende week terug komen?’ En beide waren snel met ja zeggen. :+

Twee hele lieve meiden, goede ruiters die snel leren. Ze sturen ook via whatsapp hoe het gaat thuis en eentje die met wat meer dingen moet werken die buiten haar controle liggen stuurde ook al of ze nog dingen kon aanpassen om op de zit terug te rijden. :+:

Een van de twee paarden (van het meisje dat stuurde) ken ik van toen hij jong was en heb ik kunnen volgen. Daardoor weet ik dat zij iets meer werk gaat hebben… :(:)
Merkte wel weer hoe fijn ik het vind om gewoon te helpen. Mee te denken binnen hun doelen (beide zijn springruiters.) en ze ook zien te glimlachen als het samen komt. :+:

Heb ook nog Joy onder het zadel maar moet stukjes uploaden want is een filmpje van een uur. := duurt anders 7 werkdagen. Veel stap pauzes dus wil de boeiende momenten wel tonen maar niet de ‘lalala kom maar op adem’ momenten. :+

Morgen ziekenhuis voor medicatie dus dan heb ik tijd om de ‘lange teugel, he kijk een vogel!’ Momenten er uit te halen. En de ‘pivo is in de war en filmt de stal’ momenten. :=

Edit: deze vond ik wel al leuk. :+:
Grote baby’s hebben knuffels nodig. :j (heup moest ontkrampen voor ik er af kon. :+ )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:13

Oh boy, zou dit betekenen dat Rêve een merrie aan het bakken is? Hopelijk dan wel eentje met het karakter van Joy en niet van haar moeder. := Die arme man van jou. Hij heeft het toch maar te verduren met haar.

Joy vond zijn hooiruif dus maar niets in het begin. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 10:47

petraaken schreef:
Oh boy, zou dit betekenen dat Rêve een merrie aan het bakken is? Hopelijk dan wel eentje met het karakter van Joy en niet van haar moeder. := Die arme man van jou. Hij heeft het toch maar te verduren met haar.

Joy vond zijn hooiruif dus maar niets in het begin. :))

Heb het haar gevraagd maar ze kijkt alleen maar heel lief als ik vraag of ze een meisje of een jongen aan het maken is. Dat is zorgwekkend. :+

Momenteel mag ik ook als enige aan haar buik komen. _O-
Manlief mag er amper naar kijken of ze piept. := volgens mij ‘herkent’ ze het gevoel en weet ze dat ze iets moet beschermen?

Ik weet dat paarden geen mensen zijn maar als ze snappen dat een bepaalde emmer eten betekent zal ze toch ook kunnen snappen dat ze dit gevoel al eerder gehad heeft en er toen een veulen volgde toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:16

Hahaha ik gok een merrietje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 11:44

Ik verdien geen tweede Rêve en mijn man al zeker niet. _O- _O-
Denk dat we met twee staan huilen als er een merrie geboren wordt. _O- _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 14:58

Rêve denkt ‘ na Joy ga ik een kopietje van mijn eigen mama voor ze bakken :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 15:16

Mars schreef:
Rêve denkt ‘ na Joy ga ik een kopietje van mijn eigen mama voor ze bakken :))

Dan stop ik officieel _O-
Haar moeder is de enige die ik opgelucht weg gegeven heb. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 15:33

Ik zie Rêve al tevreden toe kijken als jullie bezig moeten om Pretty 2.0 op te voeden en zadelmak maken :=

Na zo’n engeltje als Joy zou ze dat vast een mooie grap vinden :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 15:40

Nope. Als ze op pretty lijkt wordt ze niet zadelmak gemaakt. Niet door mij iig. Eén mens heeft niet zoveel geluk om zo’n paard twee keer te overleven. :+

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:45

Ik vind dit soort verhalen toch zó leuk om te lezen! Heerlijk hoe jouw paarden echt hun mening mogen hebben, maar tegelijkertijd gewoon moeten luisteren. Hier luisteren ze keurig, maar moet ik op zijn tijd echt wel even corrigeren dat ik ook nog ergens sta :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 19:45

Als het een merrie is doop ik haar ‘C’est compliqué!’ >;) áls ze dan op wedstrijd zou geraken is de jury iig gewaarschuwd _O-
Of ‘ Crois-tu au karma?’ >;). Of ‘c’est une boutade….’ En als ze dan een *** is is het snel af gekort naar boulet. :+
Heb een lijst…. _O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:49

_O- dat Frans ook waar je dan op terug valt hahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 19:55

_O- na Rêve en Yoyeux Coeur ga ik maar verder in het Frans. Heb een hele lijst in mijn gsm van de letters waar een veulen zou kunnen komen. _O- bij een broer overweeg ik Coeur d’or voorlopig het meest maar dat is het nog net niet.
Het voordeel is dat de namen eigenlijk unisex zijn allemaal. Croix en moi staat ook vrij hoog (geloof in mij)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:19

C’est une diabolique is ook wel treffend dan _O- Mijn Frans is alleen niet goed.
Joy wordt al een echte stoere kerel he, oke, op zijn hooi muizenissen na dan. Maar wauw, wat een prachtige hengst is het aan het worden.
Wanneer is die keuring nou?