Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:57

Ik heb bij beide van mijn dieren die ik in de (blijkbaar tegenwoordig) lagere prijsklasse heb verkocht gezegd keuren k.k. en bij afkeuren kosten voor mij. (uitsluitend klinisch)

In het verleden liet ik mijn paarden (als ik al verkocht) al wel geheel keuren en dat deed ik ook keuren k.k. maar bij afkeuren kosten voor mij. Echter is dat voor mij wel prijsklasse afhankelijk.

Happy als je behoefte hebt aan vitamine paard kom je maar even bij mij knuffelen je woont ook in Lelystad en heb veel knuffelbaars staan ;) en inderdaad bij mij op stal zou ik ook geen eczemer kunnen zetten, een Fries met eczeem is echt half opgegeten in de zomer := We hebben in Lelystad en omgeving veel bos, klei en water en dat is een hele goede voedingsbodem voor knutten....

Ik ben een beetje met een half oog aan het kijken naar een B /C/ D pony van 1 of 2 jaar vanaf 1.15m ongeveer. Gewoon als vriendje voor mijn veulen en ik heb gewoon plek over... Wil alleen niet teveel uitgeven, zolang het geen eczeem of sokken heeft (wil echt geen tinker of zoiets) maakt het mij niet uit. Een opknappetje mag ook, ik heb niets op stal staan, alles staat open en hebben een grote paddock. Geen haast gewoon iets van onder de 1000,- Een speelse grasmaaier. Hoeft niks te kunnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:00

Klinisch vind ik altijd niet zoveel voorstellen eerlijk gezegd. Maar heb een paard in proefperiode toch klinisch laten keuren vanwege twijfels. Kwam deze maar matig door de keuring. Dus net aan goed genoeg. Twijfelachtig bij de buigproeg. DA zag ook dat het een klophengst was ipv een ruin. Paard haalde lelijk uit met hoeven krabben. Hij bleek ook niet trailer mak met ophalen.
We waren blij dat we hem uit konden laden eenmaal thuis..

Maar al met al moesten we helaas weer met een schuddende trailer terug ruim 1,5 uur om het paard terug te brengen. Op de terugweg stond hij al een stuk rustiger. Dat wel.

Dus in mijn geval was een klinische keuring vooraf een beter idee geweest.

15 jaar terug was een RK in verhouding tot de aanschaf van een paard een stuk duurder. Nu is dat niet meer zo en kies je daarom ook eerder voor een RK.

Er is nu ook wel erg veel import (handelspaarden, Spaanse paarden) hoor, dat was toen ook nog niet zo.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:12

Mer1980 schreef:
Ik heb bij beide van mijn dieren die ik in de (blijkbaar tegenwoordig) lagere prijsklasse heb verkocht gezegd keuren k.k. en bij afkeuren kosten voor mij. (uitsluitend klinisch)

In het verleden liet ik mijn paarden (als ik al verkocht) al wel geheel keuren en dat deed ik ook keuren k.k. maar bij afkeuren kosten voor mij. Echter is dat voor mij wel prijsklasse afhankelijk.

Happy als je behoefte hebt aan vitamine paard kom je maar even bij mij knuffelen je woont ook in Lelystad en heb veel knuffelbaars staan ;) en inderdaad bij mij op stal zou ik ook geen eczemer kunnen zetten, een Fries met eczeem is echt half opgegeten in de zomer := We hebben in Lelystad en omgeving veel bos, klei en water en dat is een hele goede voedingsbodem voor knutten....

Ik ben een beetje met een half oog aan het kijken naar een B /C/ D pony van 1 of 2 jaar vanaf 1.15m ongeveer. Gewoon als vriendje voor mijn veulen en ik heb gewoon plek over... Wil alleen niet teveel uitgeven, zolang het geen eczeem of sokken heeft (wil echt geen tinker of zoiets) maakt het mij niet uit. Een opknappetje mag ook, ik heb niets op stal staan, alles staat open en hebben een grote paddock. Geen haast gewoon iets van onder de 1000,- Een speelse grasmaaier. Hoeft niks te kunnen....

Lief! dank jewel :-) ik ben gelukkig nog niet helemaal uit de paarden en hopelijk staat er over een paar maanden weer een leukerd van mij op stal :-)

Ja, Lelystad is wel echt erg qua beesten... Ik heb in Zeewolde gestaan aan het bos en ben met mijn paard vaak weekendjes Veluwe geweest, maar niks kan Lelystad toppen helaas...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:14

Evamarie schreef:
Klinisch vind ik altijd niet zoveel voorstellen eerlijk gezegd. Maar heb een paard in proefperiode toch klinisch laten keuren vanwege twijfels. Kwam deze maar matig door de keuring. Dus net aan goed genoeg. Twijfelachtig bij de buigproeg. DA zag ook dat het een klophengst was ipv een ruin. Paard haalde lelijk uit met hoeven krabben. Hij bleek ook niet trailer mak met ophalen.
We waren blij dat we hem uit konden laden eenmaal thuis..

Maar al met al moesten we helaas weer met een schuddende trailer terug ruim 1,5 uur om het paard terug te brengen. Op de terugweg stond hij al een stuk rustiger. Dat wel.

Dus in mijn geval was een klinische keuring vooraf een beter idee geweest.

15 jaar terug was een RK in verhouding tot de aanschaf van een paard een stuk duurder. Nu is dat niet meer zo en kies je daarom ook eerder voor een RK.

Er is nu ook wel erg veel import (handelspaarden, Spaanse paarden) hoor, dat was toen ook nog niet zo.

klopt! ik heb destijds voor mijn 9 jarige burggraafxnimmerdor 1,75, die Allround was (gestart in dressuur, springen en SGW, L/M niveau) destijds 4000 betaald. HEb hem toen alleen klinisch gedaan. Nu betaal je voor zo'n paard gauw 15000 en kies je toch wat sneller voor RK.

in inderdaad, de import was toen ook veel minder

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:18

Leuk om te lezen als voorbeeld. 4000 is echt een topprijs nu inderdaad, zeker voor wat je beschrijving vermeld. Je was er in een goede tijd bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:22

Paard dat ik leuk vind/ de beschrijving van de adv. is weer veranderd...het doet nog steeds pijn, zo'n leuk paard maar zo onduidelijk verhaal en lastig in contact. Ze willen er dolgraag vanaf. Ik kan het niet laten af en toe nog naar de advertentie te kijken.

Moet ik niet doen.. Ik weet het.. :x .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:27

Evamarie schreef:
Paard dat ik leuk vind/ de beschrijving van de adv. is weer veranderd...het doet nog steeds pijn, zo'n leuk paard maar zo onduidelijk verhaal en lastig in contact. Ze willen er dolgraag vanaf. Ik kan het niet laten af en toe nog naar de advertentie te kijken.

Ben wel benieuwd om welke advertentie het gaat? en hoe bedoel je dat hij gewijzigd word? Word hij steeds positiever geschreven?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:28

Evamarie schreef:

Je kunt een prijs bieden waarvoor je het risico durft te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:39

Die advertentie ga ik niet delen uiteraard, dat is echt niet netjes. :o Hij is al ver gezakt op de site.
Uiteraard heb ik mijn uiterste bod voorgelegd. Inmiddels zit die best dichtbij hun huidige vraagprijs. De reactie was dat ze niet nog lager gingen omdat het met spullen 400 euro duurder zou zijn. Maar die spullen zijn dat niet waard en hoef ik ook niet. Ik koop mijn eigen tuig . En het gaat niet om een paar honderd euro verschil voor mij. Voor hun wel en daarom komen we niet overheen. Meer geef ik simpelweg niet uit voor dit paard. Er zitten toch wat rode vlaggen aan de manier waarop deze verkocht wordt. (hopelijk snap je mijn uitleg nog) klinkt ingewikkeld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:45

Evamarie schreef:
Die advertentie ga ik niet delen uiteraard, dat is echt niet netjes. :o Hij is al ver gezakt op de site.
Uiteraard heb ik mijn uiterste bod voorgelegd. Inmiddels zit die best dichtbij hun huidige vraagprijs. De reactie was dat ze niet nog lager gingen omdat het met spullen 400 euro duurder zou zijn. Maar die spullen zijn dat niet waard en hoef ik ook niet. Ik koop mijn eigen tuig . En het gaat niet om een paar honderd euro verschil voor mij. Voor hun wel en daarom komen we niet overheen. Meer geef ik simpelweg niet uit voor dit paard. Er zitten toch wat rode vlaggen aan de manier waarop deze verkocht wordt. (hopelijk snap je mijn uitleg nog) klinkt ingewikkeld.

Nee, ik snap prima wat je bedoelt.

Maar ik zou het even aankijken; paard wordt waarschijnlijk niet verkocht en dan biedt je gewoon 30% onder hun vraagprijs; take-it-or-leave-it-bod.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:55

Evamarie schreef:
Leuk om te lezen als voorbeeld. 4000 is echt een topprijs nu inderdaad, zeker voor wat je beschrijving vermeld. Je was er in een goede tijd bij.

maar dat is wel 16 jaar geleden :) en paardlief leeft helaas niet meer, dus ik mag nu in deze tijd ook mijn portemonnee trekken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:25

happy2014 schreef:
Evamarie schreef:

maar dat is wel 16 jaar geleden :) en paardlief leeft helaas niet meer, dus ik mag nu in deze tijd ook mijn portemonnee trekken...

Ik weet niet of ik met die flauwekul mee zou doen.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 22:51

Zijn er nog mensen op zoek naar een jonge springgefokte merrie hier?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:12

upendo schreef:

Gaat de jouwe eruit?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 23:29

Haha nee zeker niet. :7

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:30

upendo schreef:

jup.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:38

Er staat een 8 jarige volbloed ruin op marktplaats die wellicht wel aan je eisen voldoet. Ken het paard en gaat hier iedere dag zowel alleen als met andere paarden, in het licht en in het stikdonker, dwars door het dorp. Buitenrijden, zwemmen, een sprongetje ed alles is er al mee gedaan. Dit als je dus buiten de criollo wil kijken.[/quote]

Ik heb morgen een afspraak om een paardje te gaan kijken..een 15 jarige cruzado. Best spannend hoor. En ik hou jouw paardje ook in gedachte! Via pb heb ik van een bokker ook al een leuk paardje aangeboden gekregen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:44

StalNollie schreef:
Maar wat vinden jullie dan bijv als verkoper al keuring erop heeft zitten en deze papieren niet bij de verkoop mee geeft.

Ik verkoop pony met klinisch rapport deze houd ik altijd zelf.

Als jij de keuring hebt betaald is het rapport van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:33

Ik zie nergens die advertentie van de volbloed. Maar mag hier ook niet gedeeld worden volgens mij.

Dat is niet het ras waar ik op val. Het zijn vaak heel brave paarden, net als de dravers.

Hoe gaat het met jullie zoektocht?

Ik ben nog steeds tijdelijk even uitgeschakeld voor mijn gevoel. Door het bos zie ik de bomen even niet meer. Pony thuis doet het wel heel goed. Is een mooie afleiding.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:43

Mijn zoektocht gaat ook zeer moeizaam, 95 procent wat er nu aangeboden wordt is, draver, Spaans, Frans of Iers. 4 paarden soorten die ik niet zoek.

Ik zoek een simpel braaf paardje die lessen kan lopen voor mijn kleine lesgeefstal, hoeft echt geen dressuurtopper te zijn.

Zoektocht ligt op koudbloed grote maat haflinger bijvoorbeeld.
Maar kijk zeker ook naar warmbloed vanaf 1.55m ivm volwassenen ruiters. Maar een simpel papierloze kwpner is amper te vinden, voorheen werd je ermee doodgegooid.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:57

myk_en_shant schreef:
Mijn zoektocht gaat ook zeer moeizaam, 95 procent wat er nu aangeboden wordt is, draver, Spaans, Frans of Iers. 4 paarden soorten die ik niet zoek.

Ik zoek een simpel braaf paardje die lessen kan lopen voor mijn kleine lesgeefstal, hoeft echt geen dressuurtopper te zijn.

Zoektocht ligt op koudbloed grote maat haflinger bijvoorbeeld.
Maar kijk zeker ook naar warmbloed vanaf 1.55m ivm volwassenen ruiters. Maar een simpel papierloze kwpner is amper te vinden, voorheen werd je ermee doodgegooid.

Ik heb je een pb gestuurd..misschien is dat wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:06

Ik zoek ook gewoon iets simpels en braaf, heel braafs.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:17

Tip: er staat een Camargue op marktplaats. Echt een leuk ras en niet zo makkelijk aan te komen.

returns to meelees modus

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:46

Babootje schreef:
StalNollie schreef:
Maar wat vinden jullie dan bijv als verkoper al keuring erop heeft zitten en deze papieren niet bij de verkoop mee geeft.

Ik verkoop pony met klinisch rapport deze houd ik altijd zelf.

Als jij de keuring hebt betaald is het rapport van jou.

Krijgt de koper ook geen kopie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:04

Marigold schreef:
Tip: er staat een Camargue op marktplaats. Echt een leuk ras en niet zo makkelijk aan te komen.

returns to meelees modus

Toch denk ik dat de meeste hier een rijpaard zoeken en geen menpony.

Sommige advertenties vind ik wel erg beknopt.

Als de koper betaald voor het rapport of in kosten deeld kan je dat doen, anders zou ik het ook zelf houden.