[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:52

:D Melisje :D Het is je gegund hoor!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:52

Wbt die hengst; eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat wordt. En voor dat geld is beleren en doorverkopen ook nog wel een optie, zelfs in deze tijd. Die gok durf ik nog wel te nemen.
Er staat trouwens dat hij 3 is...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:58

tiedew schreef:
Te koop: Dabola

Talentvolle 4 jr. elite merrie (ster, keur, IBOP, PROK), met 3 goede gangen en een zeer krachtig gebruik van het achterbeen. Fokkerij:Dabola komt uit een uitzonderlijk goede merrie stam, ...

voor dit geld vind ik het te ielige hals hebben en in mijn ogen tot zover ik kan beroordelen want ik heb verstand er niet van te weke rug

Laat maar komen hoor want lopen kan ze wel *D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:01

listiglistje schreef:
tiedew schreef:

Talentvolle 4 jr. elite merrie (ster, keur, IBOP, PROK), met 3 goede gangen en een zeer krachtig gebruik van het achterbeen. Fokkerij:Dabola komt uit een uitzonderlijk goede merrie stam, ...

voor dit geld vind ik het te ielige hals hebben en in mijn ogen tot zover ik kan beroordelen want ik heb verstand er niet van te weke rug

Ze zullen er bij het KWPN ook wel geen verstand van hebben :Y) .

Het paard is 4, nog vol in ontwikkeling wat spieren betreft. Sowieso vind ik dat een rare uitspraak. Paard mag alleen wat kosten als er een dikke nek op zit??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:02

Faline schreef:
Wbt die hengst; eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat wordt. En voor dat geld is beleren en doorverkopen ook nog wel een optie, zelfs in deze tijd. Die gok durf ik nog wel te nemen.

2 jaar en 9 maanden, pas 1 januari worden ze allemaal 3 volgens het KWPN.

Wat wil je er nog aan verdienen? Dier is de 1e bezichtiging eruit gemikt en kost nog tussen de 10-15, eer dat hij zadelmak is ben je nog wat euro's verder...I

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:03

LL: volgens mij bedoeld Faline een andere hengst! Die tussen de 1000 en 2000 euro.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:05

.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 23-12-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:05

Ze reageerde na jou post, dus ik nam aan dat het die was :P die andere is toch van tig pagina's terug?

Ik vond dat zelf een ouderwets type :o

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:06

Faline schreef:

Daar zat ik zelf ook aan te denken maar heb geen stal vrij op dit moment. Als je gekeurd goed is zou ik die gok zeker nemen, erop verdienen ga je zeker!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:07

Paar pagina's terug inderdaad :j . Tenminste ik neem aan dat ze het over die heeft, want daar had ze al een afspraak voor staan dacht ik te lezen.

Vond er ook niks aan, maar ieder z'n ding :9 .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:08

Laat ik het zo zeggen: Ik kan jouw smaak veel meer waarderen :D

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:09

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:09

vind het alleen teveel geld in mijn ogen dan

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:10

listiglistje schreef:
Laat ik het zo zeggen: Ik kan jouw smaak veel meer waarderen :D

Gelukkig *\o/* . Ik heb me een hele tijd stil gehouden in dit topic omdat ik me echt totaal niet kon vinden in alles
wat hier voorbij kwam. Of laat ik het zo zeggen, het merendeel wat er voorbij kwam.

Maar ik wilde deze twee toch even onder de aandacht brengen, vond ze zo leuk.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:12

Sundral schreef:
Het paard is 4, nog vol in ontwikkeling wat spieren betreft. Sowieso vind ik dat een rare uitspraak. Paard mag alleen wat kosten als er een dikke nek op zit??

Niets mis met een beetje jeugd op die leeftijd!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:17

tiedew schreef:
vind het alleen teveel geld in mijn ogen dan

Mag ik vragen waar je dat op baseert?

Je betaald voor een jong paard ook een stuk verwachtingswaarde. Daarnaast telt natuurlijk gezondheid, uitstraling, karakter en in dit geval bloedlijn ook mee.
Ik vind het erg knap dat je vanaf deze foto kan beoordelen dat tussen de 4000 en 6000 teveel geld is.

Afgaande op deze foto en informatie vind ik dit heel normaal geld voor dit paard.

Bokkers lijken niet te begrijpen dat een 3/4 jarig paard met veel kwaliteit ook geld kost, ook al hebben ze nog niks gepresteerd. Of mensen het er voor over hebben is een tweede.

Voor mij valt dit paard in een lagere/normale prijsklasse, maar ik vind dit toch op de foto wel een erg aansprekend paard hoor!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:18

Laurie schreef:
Sundral schreef:

Niets mis met een beetje jeugd op die leeftijd!

Inderdaad. Maar vond het een rare uitspraak van diegene.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:20

listiglistje schreef:
Faline schreef:

2 jaar en 9 maanden, pas 1 januari worden ze allemaal 3 volgens het KWPN.

Wat wil je er nog aan verdienen? Dier is de 1e bezichtiging eruit gemikt en kost nog tussen de 10-15, eer dat hij zadelmak is ben je nog wat euro's verder...I

Volgens mij hebben wij het niet over dezelfde. Ik weet niet welke jij in gedachte had, maar ik bedoelde die hengst die voor 1000-2000 te koop staat. :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:21

was al ter sprake gekomen ;)

listiglistje schreef:
Ze reageerde na jou post, dus ik nam aan dat het die was :P die andere is toch van tig pagina's terug?

Ik vond dat zelf een ouderwets type :o

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:29

ik bedoelde paardje tussen 15000en20000 en meer hoor maar die fries vind ik ook zeker mooi maar ik ben friesse gek

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:31

Aangezien jij na Yoline postte leek het alsof je daar op reageerde.

Excuus dan.

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:35

sorry laat van begrip maar had het over de paard van boven 15000 euro ik zie het er niet vanaf maar ieder zijn eigen mening erover maar bedoelde niet in ieder geval die fries ermee

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:35

tiedew schreef:

Is dit een serieuze post?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:36

listiglistje schreef:
was al ter sprake gekomen ;)

Ik zag het ja :P Denk zal het nog even bevestigen dat ik het over die had.

Overigens die 1e bezichtings-hengst die jij bedoelde is ook heel oke :j Wbt die hengst is jou post idd ook logisch :D Als ik wel een duurder paard koop moet het gewoon 100% iets voor mij zijn en geen eventueel projectje waar ik nog maar van moet zien of het wat wordt. (en dan zoek ik ook echt een merrie) Dus die merrie die ze in dezelfde post noemde is voor mij interessanter en vind haar op de foto's aansprekender dan die hengst. En zeker met die predikaten ook erg interessant voor de fokkerij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:38

tiedew schreef:
sorry laat van begrip maar had het over de paard van boven 15000 euro ik zie het er niet vanaf maar ieder zijn eigen mening erover maar bedoelde niet in ieder geval die fries ermee

Tja een talentvolle 4 jr. elite merrie (ster, keur, IBOP, PROK), met 3 goede gangen en een zeer krachtig gebruik
van het achterbeen uit een goede merrielijn kost nu eenmaal veel geld, zeker als ze ook de halve finale Pavocup lopen,
82% in de Sublicup en nu al scores in de 226 rijden na 1 x L2 starten :D

Dat maakt de prijs...niet een speknekje of mooi kleurtje ;)