Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 15:47

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:44

Moderatoropmerking:

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 18:18

@Alnieno, ik denk dat 10K in deze markt een prima prijs is, maar dat hangt wel af van hoe ervaren het paard is. Groen, of verder beleerd.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 18:46

Moderatoropmerking:

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 21:20

Moderatoropmerking:
Nog maar een keer de regels van dit topic met het verzoek om je ook aan deze regels te houden zodat het topic open kan blijven.

Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- Dit topic zal gesloten worden bij 500 pagina's. Een vervolg topic kan door een kantine mod geopend worden

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 07:59

Maar nu zijn er berichten verwijderd waar tips werden uitgewisseld welke adressen eventueel interessant kunnen zijn? Dus ervaringen en tips qua adressen? Dat is precies wat jullie zelf aangeven wat mag. Nee, je mag geen eigen paarden aanbieden, maar wel gewoon een adres waar je zelf fijne ervaringen mee hebt. Maar vervolgens verwijderen jullie dat en ook berichten waar niks over eigen paarden staat maar meer informatie gevraagd werd.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 08:47

Ik snap het ook niet eerlijk gezegd. Geen advertentie alleen aangegeven dat ik prettige ervaring heb met bepaalde stallen. Als dat al iet meer mag, wat is dan nog de zin van dit topic. mogen we alleen 100.000 keer de keurings discussie en de verzekerings discussie herhalen.

Hoeveel topics zijn er niet dat er ervaringen worden gevraagd met bepaalde handelsstallen. Dat mag allemaal maar als je een positieve ervaring deelt is het ineens reclame oid?

Ik heb in dit topic en de voorgangers al vaker deze adressen getipt als er specifiek naar springpaarden gezocht wordt en aangegeven dat ik daar positieve ervaringen mee heb, het is eerder nooit een probleem geweest. Bokt wordt er zo niet leuker op als je mensen niet meer mag helpen door je positieve ervaringen uit eerste hand te delen. Heel jammer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:08

Lijkt me ook weinig mis als ik mn eigen stal tip. Geen specifiek paard besproken maar ik fok ze. Mag ik best melden, vind ik. Maar oke, dat is wel discutabel _O-
Heb niet eens verwezen naar een lopende advertentie. Ik weet ze gewoon te koop, alleen dan bij mezelf oa O:)

Maar wat ik zei. Discutabel. Voeg dan de topics samen, dat andere topic dat benoemd wordt. Gewoon 1 met kletsen over alles. Das misschien een leukere discussie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:00

Ik snap ook niet dat er steeds naar een doodgebloed topic verwezen wordt. Pas dan wat er mag in dit lopende topic aan. Ik vond het gezien de reacties op de verwijderde post ook nogal grondig geboend :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:11

Wilde net vragen naar ervaringen met een stal die kruisingen tussen pre en kwpn aanbied. Weet niet of ik dat nog durf :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:14

Ik zie een oplossing: we gaan allemaal over naar het andere topic en laten deze doodbloeden _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:20

Raineri schreef:
Wilde net vragen naar ervaringen met een stal die kruisingen tussen pre en kwpn aanbied. Weet niet of ik dat nog durf :')

Die worden ook nog wel eens aangeboden op fb in de kwpn paarden groep

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:30

mavantos schreef:
Ik zie een oplossing: we gaan allemaal over naar het andere topic en laten deze doodbloeden _O-

:+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:40

Cioccolato schreef:
Raineri schreef:

Die worden ook nog wel eens aangeboden op fb in de kwpn paarden groep

Ah goeie! Bedankt! Kijk eigenlijk maar zelden op fb voor een paard omdat ik het idee heb dat dit een beetje "het afvoerputje" is :P
Wellicht mijn eigen vooroordeel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 11:29

Ik vind dat algemene tips van stallen ook wel zou mogen. Sterker, mij zou het niet storen als Bokkers kort vermelden dat ze een paard te koop hebben. Geen hele lap advertentie, maar als iemand net iets heeft wat past binnen wat een ander zoekt, waarom niet?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 11:29

mavantos schreef:

Ik ben voor dit voorstel :+
Het is hier echt niet meer te volgen wat wel en niet mag... nou ja, vooral niet.
Ervaringen delen mocht, maar als je dan een bedrijf deelt waar je uit eerste hand goede ervaringen mee hebt zonder enige connectie met het bedrijf mag het niet.
Terwijl er in andere niet HK topics dit allemaal wel toegestaan is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:24

Kennisje had laatst een kinderpony te koop en ik had dit hier gemeld.
Geen advertentie gedeeld, maar gewoon als iemand belangstelling had, dan konden ze mij een PB sturen. Ik heb er geen enkel belang bij.
Ik kreeg gelijk een standje van een Mod en of ik dat nooit meer wilde doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:29

Terwijl er een tijd geleden volgens mij nog werd gesteld dat je wel mocht reageren op een zoekertje van iemand dat je iets wist. Er is echt geen touw aan vast te knopen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:49

Ik snap deze moderatie acties ook niet. Tis een lang lopend topic waarin met elkaar gediscussieerd wordt en bokkers geholpen worden met tips en trucs.
Als mekaar tippen over een mogelijke aankoop niet meer mag, ga je wel erg ver.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:53

Excuses als er wat onduidelijkheid is ontstaan. Als iemand wil gaan kijken bij een handelstal en daar ervaringen over vraagt is het geen enkel probleem om je ervaring te delen.

Het is niet de bedoeling om hier handelsstallen aan te prijzen en/of eigen paarden/fokprodukten aan te bieden. Hiervoor kan je terecht in het HK topic. Dit topic is echt bedoelt voor de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:57

De reacties van phonix etc waren letterlijk ervaringen met handelsstallen voor springpaarden waar naar gevraagd werd?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:02

Het is natuurlijk niet de bedoeling om ieder bericht te bespreken maar de reactie van phonix was een reactie op een verdwijderd bericht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:56

En de topics samenvoegen? Maakt het makkelijker en duidelijker.
Je eigen handelsstal of fokproduxten in het algemeen aanbieden is hetzelfde. Als we t niet over 1 specifiek paard gaan hebben met alle specificaties ( :+ ) genoemd. Kun je verder in pb.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:57

Firelight schreef:
Het is natuurlijk niet de bedoeling om ieder bericht te bespreken maar de reactie van phonix was een reactie op een verdwijderd bericht.

Het was haar ervaring met de genoemde handelsstal.
Het andere bericht dus het noemen van die handelsstal nav of mensen fijne handelsstallen voor springpaarden weten, voldoet dan toch ook gewoon en had ook niet verwijderd hoeven worden?
Zijn beide reacties op ervaringen en ervaringen uit eerste hand... dus geen aanbod van een specifiek paard of eigen toko?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 15:02

Als er ervaringen over die betreffende stal gevraagd waren door iemand die daar een paard wilde kopen wel maar dat was niet het geval.
Samenvoegen zou dan betekenen dat alles naar de Huiskamer gaat en dat lijkt mij niet de bedoeling.