Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:43

Weet een Duitse wolf dat ook ;)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:46

Hij zal ook wel stress gehad hebben? Misschien daarom kwijl om z’n bek?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:50

Maar zelfs voor een gestresste wolf is dit toch wel vreemd gedrag...
Citaat:
Bewoners hebben pootafdrukken van de wolf gevonden, en hij heeft een spoor van vernieling achtergelaten. Bloempotten zijn omver gegooid, een tuinslang is doormidden gebeten, en er zijn tongafdrukken, bloed en krassen op ramen en schuttingen gevonden. Ook werd er bloed op verschillende plekken aangetroffen. De wolf is over schuttingen geklommen en door achtertuinen gelopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:52

DubbelFun schreef:
Citaat:
...zag ik ineens een grote grijze wolf met een enorme kop en kwijlende bek op me af komen...
Gezien het vreemde gedrag van de wolf + de kwijlende bek.... misschien rabiës in het spel ??
Des te meer reden om dat bloed te testen!

Kans was groot dat hij dan in die man gehangen had (of in de hond), rabies schakeld angst uit.
Aangezien er ook bloed gevonden is, zou een wond in de mond een verklaring kunnen zijn voor het kwijlen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:54

Kan... maar ik blijf het vreemd gedrag vinden en als er toch bloed is zou ik het toch laten testen. Al was het alleen maar om te zien of het een bekende wolf is of idd nieuwe aanwas uit Duitsland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:56

DubbelFun schreef:
Citaat:
...zag ik ineens een grote grijze wolf met een enorme kop en kwijlende bek op me af komen...
Gezien het vreemde gedrag van de wolf + de kwijlende bek.... misschien rabiës in het spel ??
Des te meer reden om dat bloed te testen!

Ik vond het ookal erg vreemd gedrag en vooral dat bloed.. waar komt dat vandaan? Heel vreemd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:57

Toch maar op zoek of Flappies hok wel goed dicht zat…?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:03

Sanet schreef:

Of iemands kat mist

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:12

Bloed kan natuurlijk ook een wondje zijn omdat hij langs een spijker in een schutting is gekrast.
Even raar voorbeeld maar om aan te geven kan een simpele reden hebben.

Dat hij gestrest is in een woonwijk in het nauw geloof ik wel. En dan is dingen om rennen ook zo gedaan.

Vind het sneu voor het dier.

Geeft weer aan dat ze hier in het drukke land niet horen

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:24

Echt super sneu voor het dier. Of het nu rabiës is of niet, zo een verward gevoel wens toch geen enkel levend wezen toe :(

Hopelijk was het simpele stress en geen rabiës.
Nederland is niet rabiës vrij dacht ik. Vleermuizen hebben het ook bij zich.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:28

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:46

Ik ben blij voor die man dat de wolf vluchtte, en die zich niet zodanig in het nauw gedreven voelde om hem of zijn hond aan te vallen... Die man uit Wapse had vorig jaar toch minder geluk met die wolf die hem aanviel (die wolf die later ook dood is geschoten, oud nieuws van vorig jaar, jullie weten wel deze:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157102 ... boer-wapse)

Dit moeten we toch met zijn allen helemaal niet willen zo'n onveiligheid, niet alleen voor veel maar ook voor onszelf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:29

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:36

Beest is verre van gezond:
Afbeelding

Bron de stem van Borne

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:38

In die staat nog over een, gokje, 2 meter hoge schutting komen -O-

Doet ie anders gelukkig nooit...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:39

Citaat:
14 juni 2024/Borne/Overijssel/Nederland

Spektakel in Borne: wolf meldt zich aan de keukentafel

De zeventigplussers Tjeerd en Ida schrokken zich helemaal lam. Terwijl ze vrijdagmorgen aan de keukentafel zaten, sprong er opeens een wolf met de poten omhoog tegen de achterdeur. Met de boterham in hand keken ze het beest recht in de ogen. „Het ging zo snel, je beseft amper wat er gebeurt” zegt Tjeerd. Volgens de gemeente Borne gaat het voor 99 procent zeker om een wolf.
Ook op andere plekken aan de Beerninksweg in de wijk ‘t Olthof in Borne hield het dier huis. Vernielingen en bloedsporen op een schutting zijn de stille getuigen.
De wolf meldde zich vrijdagmorgen rond een uur of zeven aan het ontbijt bij Tjeerd en Ida. Figuurlijk dan, want het bezoek van een wolf was wel het laatste wat de twee hadden verwacht. „Ik zag eerst wat bruins over de schutting schieten”, zegt Tjeerd. „Voor ik besefte wat er gebeurde stond hij met de poten omhoog tegen het raam van de achterdeur. Ik schrok me dood. Ik ben blij dat ik dubbel glas heb, anders was hij er doorheen gegaan. Het was een beste klap.”

Aan de buitenkant van de deur zijn de sporen van de wolf nog te zien. Op het raam zitten nog slijmsporen van het likken. Een kras in de verf herinnert aan de uithaal van een van de poten.
Tuinslang

Dat soort sporen zijn ook te zien bij Wil Wissink die een hofje verderop woont. „Ik ging vanmorgen naar buiten en zag kapotte potten, een doorgebeten tuinslang met bloedsporen en diepe krassen in de schutting. Eerst dacht ik aan een inbraak, maar de politie zei ‘u gelooft het misschien niet, maar dit was een wolf, we hebben meerdere meldingen.’ De 87-jarige Wissink wist niet wat hij hoorde. „Een wolf? Hier? Alles is hier omheind met een schutting. Is dat beest daar dan overheen gesprongen?”
Het verhaal wordt nog mooier. Toen Tjeerd naar buiten liep om te zien of de wolf er nog was, sprak hij zijn overbuurman aan. Die liet net zijn hondjes uit. „We stonden te praten en op dat moment kwam die wolf voorbij lopen. Je weet niet wat me meemaakt.”

De wolf verdween snel weer en is sindsdien niet meer gezien. Terwijl de buurtapp overloopt van de berichten vraagt iedereen zich af wat dat beest in de wijk te zoeken had. Tjeerd: „Ik denk dat-ie niet helemaal lekker was, anders doet een wolf zoiets niet. Tweehonderd meter verder lopen schapen in de wei. Waarom zou de wolf dan over schuttingen springen?”
Politie

De politie was na de melding vrij snel ter plekke. Er zijn veel foto’s genomen en resten haar verzameld. Tjeerd heeft ook een paar haren bewaard. „Ik heb even op internet gekeken. Die haren hebben inderdaad die typische kleur van een wolf.”
Verzekering

In de nasleep van de verrassende ontmoeting heeft zich het eerste probleem al aangediend. Wissink: „Ik belde de verzekering om de schade af te handelen. Maar daar zeiden ze dat ik er niet voor ben verzekerd. Het is geen braak zeggen ze. Dat is toch raar? Ik ben daar bijna mijn hele leven al verzekerd en nooit iets heb gehad. Nou ja, ze gaan het nog uitzoeken.”

Een ding is zeker. Het ontbijt aan de keukentafel zal voor Tjeerd en Ida nooit meer hetzelfde zijn. Tjeerd: „Ik zit morgen toch anders aan de tafel na dit voorval. Ik denk dat ik mijn telefoon maar paraat houd. Voor als de wolf terugkomt.”

De wijk ‘t Olthof en ligt aan de rand van Borne. Honderd meter vanaf het voorval met de wolf begint het groene gebied richting Azelo en Zenderen. De wolf is sinds het voorval vrijdagmorgen niet meer gezien.

De politie wil niks kwijt over het wolvenincident en verwijst naar de gemeente Borne. Daar hebben ze inmiddels een bericht op de gemeentelijke site geplaatst. Het is volgens de gemeente voor 99 procent zeker dat het inderdaad om een wolf gaat. Dat is vastgesteld door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) na contact met de politie. In het bericht staan ook enkele adviezen wat je moet doen als je een wolf tegenkomt. De belangrijkste: Blijf rustig.
https://www.tubantia.nl/borne/spektakel ... ~a9f10e7b/

Bron geen wolf in cultuurlandschap/Tubantia
https://www.facebook.com/share/p/SjB8SJ ... tid=WC7FNe

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 05:31

Op de foto lijkt het een jong dier. Misschien verstoten door de ouders en nog niet handig genoeg om te jagen? Daarom zo mager en wanhopig op zoek naar eten?
Of gevoerd en nu zoekend naar mensen voor eten?
Ik vind het voor het dier ook echt sneu

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 06:43

DuoPenotti schreef:
Bloed kan natuurlijk ook een wondje zijn omdat hij langs een spijker in een schutting is gekrast.
Even raar voorbeeld maar om aan te geven kan een simpele reden hebben.

Dat hij gestrest is in een woonwijk in het nauw geloof ik wel. En dan is dingen om rennen ook zo gedaan.

Vind het sneu voor het dier.

Geeft weer aan dat ze hier in het drukke land niet horen

Hier denk ik ook meteen aan. Het dier zal wel in de stress zitten en weg heeft een uitweg gezocht.

Het zal nog wel vaker gaan gebeuren. Die jonge dieren weten straks ook niet meer waar ze nog heen kunnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:53

Zichtmelding jonge wolf Vinkega.

Citaat:
Vinkega Friesland
15-06-2024
0.15 uur
Zichtmelding
Meldster zegt jonge wolf.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/435VKVVThkE92gd8/?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:26

Wat een verhaal over die wolf..maar degene die hem gezien hebben dachten dus ook al dat hij niet helemaal goed was..

Lijkt me ook heel raar dat een wolf zo tegen een raam op springt, waarom zou dat dier dat doen? Op de foto ziet ie er mager uit.

Ik vind het maar heel vreemd allemaal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:35

je zal met lekker weer buiten zitten of met de deur open. staat die wolf in ene naast je.
rustig blijven...hoe dan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:39

Als hij zo in de war is lijkt me dat behoorlijk link!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:41

Nou stel dat het wel mooi weer was geweest en je zit in de tuin te ontbijten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:47

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:49

knollentuin schreef:
Sanet schreef:

Of iemands kat mist

Dat dacht ik ook gelijk, dat dat bloed van een prooidier is die hij ergens te pakken heeft gekregen. Verder vind ik het gedrag van deze wolf erg abnormaal en ondierlijk. Het lijkt wel iets uit een horrorfilm.