Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:51

Zou voor mij nu om te kopen een nee zijn.
Ik rijd / reed wedstrijden voor de eigenaar … toen ik zelf ziek werd en er dus wat veranderde in de training kwa intensiteit, is paard ontregelt, we zijn inmiddels bijna een jaar verder, ondanks strak management en supplementen is hij nog lang niet weer zo soepel en lekker in zijn lijf spieren als een jaar terug.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:46

Wat betreft voeding is ze niet duurder dan mijn andere paarden, dus daar ligt het niet aan. Ze krijgt een balancer, goede kwaliteit voordroog en een aantal supplementen. Is bij ons wel een trail and error proces geweest toen we erachter kwamen dat ze het had maar ze is daarna nooit meer symptomatisch geweest en doet het super goed en gaat geregeld met een plaatsing naar huis. Minst ongecompliceerde en meest brave paard dat ik heb. :D

Maar het is inderdaad wel een commitment die je serieus moet nemen, het laatste wat ik wil is haar bij een ander zien lijden.

Ze is nog maar 6, dus heeft nog een heel leven voor zich. Ze hoeft dus ook niet weg nu maar wellicht dat er in de toekomst wel iemand op haar / ons pad komt die aan haar welzijnseisen kan en wil voldoen.

Bedankt voor jullie reacties!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:05

Change3x schreef:
Wat betreft voeding is ze niet duurder dan mijn andere paarden, dus daar ligt het niet aan. Ze krijgt een balancer, goede kwaliteit voordroog en een aantal supplementen. Is bij ons wel een trail and error proces geweest toen we erachter kwamen dat ze het had maar ze is daarna nooit meer symptomatisch geweest en doet het super goed en gaat geregeld met een plaatsing naar huis. Minst ongecompliceerde en meest brave paard dat ik heb. :D

Maar het is inderdaad wel een commitment die je serieus moet nemen, het laatste wat ik wil is haar bij een ander zien lijden.

Ze is nog maar 6, dus heeft nog een heel leven voor zich. Ze hoeft dus ook niet weg nu maar wellicht dat er in de toekomst wel iemand op haar / ons pad komt die aan haar welzijnseisen kan en wil voldoen.

Bedankt voor jullie reacties!

Je zou gewoon kunnen zoeken en als je iemand vindt die het aankan en durft is het top, en anders houd je haar zelf.
Ik heb een PSSM2 paard gehad en dat was wel echt een intensieve weg met elke dag anders en aanpassen…

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 09:41

Ik ken ook een paard met pssm2 en dat vond ik ook écht ellende. Tegenwoordig heet het MIM en het is eigenlijk niet te vergelijken met pssm1. Bij pssm2 heb je te maken met progressieve spierafbraak. Pssm1 is een suikeropslag probleem.

Komt er bij mijn vosje dus eigenlijk op neer dat ze teveel suikers niet goed kan verdragen, de vele beweging zorgt ervoor dat ze de suikers uit haar spieren kan lopen en het voer dat ze er zo min mogelijk van binnen krijgt, met de nodige supplementen ter ondersteuning. Ze wordt gelukkig niet symptomatisch als ze een keer ergens teveel suikers uit heeft gehaald, bij haar merk ik het aan dat ze in meer of mindere mate quirky wordt. Ze is gelukkig zo stabiel dat dat niet zoveel uitmaakt en ik me nergens zorgen om hoef te maken, dan beweeg ik haar wat langer en is het klaar.

Het is niet altijd zo makkelijk geweest hoor, op het moment dat je er net achter komt is het echt zoeken wat wel en niet past en heeft ze ook echt tijd nodig gehad. Ik ben blij dat we daar nu ver voorbij van zijn. :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:27

ruitje schreef:
Mijn ervaring met PSSMers is dat een eigenaar die puzzel echt 'leuk' moet vinden, als de wind waait, je zo'n paard een week vakantie geeft of je wisselt eens van voer klopt de puzzel niet meer.

Zie best wat klanten stress hebben daarvan.

Over klanten gesproken: Noah ook hier gefeliciteerd! Heb zin om 'm in het echt te zien :D !

Dank je wel! Wij kunnen ook niet wachten, dat gaan lange dagen worden :') .

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:47

Long time no see maar ik heb een kleine update over de gehele chaos met het paard dat wij een maand geleden gekocht hebben, en dan plots gestolen was etc.
Paard is terecht, staat gewoon bij de mensen waar wij hem van gekocht hebben, verrassing. Ik ben geblokkeerd op whatsapp, maar zie haar wel nog op facebook hem te koop aanbieden. Allemaal goed en wel, maar wij hebben ons geld nog niet terug, alsook hebben wij het paard niet gekregen dus 2x in fout. Ook is ze op zoek naar een nieuw paard om te kopen, dus het geld om er zelf eentje te kopen is er, maar om het geld terug aan mij te geven van een paard die niet bij mij is terechtgekomen, dat is er dan niet. Sowieso opnieuw een poging tot oplichting, ik hoop echt dat niemand er nog intrapt..
Ondertussen ook contact gehad met de bijrijdster een aantal weken terug, zij wist hem toen niet staan, maar natuurlijk rijdt zij nu wedstrijden met hem. Ik ben ongelooflijk boos en teleurgesteld, en ik hoop dat onze advocaat rap met iets komt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:55

evilginger schreef:
Long time no see maar ik heb een kleine update over de gehele chaos met het paard dat wij een maand geleden gekocht hebben, en dan plots gestolen was etc.
Paard is terecht, staat gewoon bij de mensen waar wij hem van gekocht hebben, verrassing. Ik ben geblokkeerd op whatsapp, maar zie haar wel nog op facebook hem te koop aanbieden. Allemaal goed en wel, maar wij hebben ons geld nog niet terug, alsook hebben wij het paard niet gekregen dus 2x in fout. Ook is ze op zoek naar een nieuw paard om te kopen, dus het geld om er zelf eentje te kopen is er, maar om het geld terug aan mij te geven van een paard die niet bij mij is terechtgekomen, dat is er dan niet. Sowieso opnieuw een poging tot oplichting, ik hoop echt dat niemand er nog intrapt..
Ondertussen ook contact gehad met de bijrijdster een aantal weken terug, zij wist hem toen niet staan, maar natuurlijk rijdt zij nu wedstrijden met hem. Ik ben ongelooflijk boos en teleurgesteld, en ik hoop dat onze advocaat rap met iets komt.

Erheen rijden, je hebt paard immers betaald dus hij is van jou en opladen. :D

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:00

Spaansepony schreef:
evilginger schreef:

Erheen rijden, je hebt paard immers betaald dus hij is van jou en opladen. :D

Ik ben morgen toevallig in de buurt van waar hij stond. Klein probleem: ik kan niet met een trailer rijden en paard is 100% verhuist aangezien eigenaar van de wei hun eraf heeft gegooid :/

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:04

Langsgaan waar hij staat, politie bellen en gelijk afhandelen met politie erbij.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:09

Belker schreef:
Langsgaan waar hij staat, politie bellen en gelijk afhandelen met politie erbij.

Hebben we de dag van ophaling ook geprobeerd. We hadden de dag ervoor al een dossier opgestart bij de politie van onze gemeente, en dag nadien toen we hoorden dat we hem toch mochten komen halen, hebben we de politie van de gemeente waar hij stond erbij willen halen en zij wouden niet ter plaatse komen alsook geen pv opstellen, dus aan die hadden we niks.. ik weet ook niet waar hij nu staat, hoogstwaarschijnlijk wel ergens daar in de buurt, maar verder weet ik niks

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:11

Politie doet niks wat betreft zaken met paarden. Zijn civiele zaken

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:13

StalNollie schreef:
Politie doet niks wat betreft zaken met paarden. Zijn civiele zaken

Klopt, er is wel sprake van breuk van vertrouwen of iets in die aard (exacte term weet ik niet juist meer). We zijn wel mentaal goed opgevangen door de politie maar daar blijft het voorlopig bij

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 03:35

Iemand anders vragen om op advertentie te reageren, adres vragen om proef te rijden. Trailer mee (iemand wil vast rijden en helpen) politie vooraf even bellen over wat je wil doen en gaan. Paard opladen en meenemen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:56

evilginger schreef:

Als zij wedstrijden rijdt, kun je dan misschien startlijsten in de gaten houden om te kijken waar en wanneer ze starten? Dan heb je misschien een ingang.

Het is wel een lastige situatie want waar doe je nu precies goed aan he?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:54

Elisa2 schreef:
Als zij wedstrijden rijdt, kun je dan misschien startlijsten in de gaten houden om te kijken waar en wanneer ze starten? Dan heb je misschien een ingang.

Het is wel een lastige situatie want waar doe je nu precies goed aan he?

Goh ja kan ik eventueel doen, zolang het geen oefenwedstrijden zijn dan.

Ik weet inderdaad niet goed wat nu de oplossing is, dus het zal toch echt wachten op de advocaat worden. Hoogstwaarschijnlijk staat hij ook ergens privé en met hem dan te gaan halen is het ook nog eens inbraak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:56

Ja en je moet ook wel opletten dat het wel "veilig" blijft.

Hoe mensen reageren is altijd de vraag..ben benieuwd wat je advocaat zegt.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:56

Ik zou in deze zaak inderdaad overleg met politie/advocaat hebben voordat je m zomaar gaat ophalen. Zodat je straks niet nog grotere problemen kan krijgen en zelf aangeklaagd wordt oid.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:07

Wij hebben haar vandaag opgehaald *\o/* :+:
Afbeelding

Afbeelding

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:27

asm_kayleigh schreef:
[ [url=m/j627is.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5scsPP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Veel geluk samen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:51

Gefeliciteerd! Hoe oud is ze?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:03

asm_kayleigh schreef:

Wow... deze is niet "wat mager" zoals je eerst schreef eigenlijk. Je ziet echt de ruggengraat er op liggen en de holtes bij het bekken. Dit is meer echt ondervoed. Zou er zo geen zadel op durven gooien eigenlijk.

Wel een hele lieve oogopslag.
Met liefde en geduld kan het waarschijnlijk wel wat worden. En soms in zo'n projectje inderdaad net het paard waar je verliefd op wordt.

Weet je eigenlijk waarom ze zo mager was? Is het een oudje of ziek geweest? Wellicht heb je dat al gepost, maar kon dat niet meer herinneren :+
En sowieso gefeliciteerd natuurlijk!

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:45

Elisa2 schreef:
Gefeliciteerd! Hoe oud is ze?

Ze is 11!

c_alsemgeest schreef:
asm_kayleigh schreef:

Wow... deze is niet "wat mager" zoals je eerst schreef eigenlijk. Je ziet echt de ruggengraat er op liggen en de holtes bij het bekken. Dit is meer echt ondervoed. Zou er zo geen zadel op durven gooien eigenlijk.

Wel een hele lieve oogopslag.
Met liefde en geduld kan het waarschijnlijk wel wat worden. En soms in zo'n projectje inderdaad net het paard waar je verliefd op wordt.

Weet je eigenlijk waarom ze zo mager was? Is het een oudje of ziek geweest? Wellicht heb je dat al gepost, maar kon dat niet meer herinneren :+
En sowieso gefeliciteerd natuurlijk!

Misschien niet helemaal de juiste foto’s, want het is juist in de afgelopen 2/3 weken veel beter geworden vonden wij. Ze komt uit ierland van de renbaan wat waarschijnlijk de reden is waarom ze mager is.
Voor het idee even een foto van 3 weken geleden en een foto van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Ze moest volgens de dierenarts ongeveer 50 kilo aankomen en ze moet uiteraard bespiering kweken, maar dat moet wel goed komen:D

& bedankt voor de felicitaties :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:48

Dat paarden mager uit Ierland komen is niet per definitie normaal hoor. Uiteraard geeft een reis wel de nodige stress waardoor de meesten kilo’s verliezen maar ik heb van de 3 paarden die ik zelf uit Ierland gehaald heb nog nooit ééntje mager thuis gekregen. Dan zijn ze gewoon niet goed verzorgd als het wel zo is.

Zo’n magere als die van jou zou ik op onbeperkt hooi (geen kuil) zetten en iets van speedibeet en eiwitten o.i.d. bijvoeren.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:55

Change3x schreef:
Dat paarden mager uit Ierland komen is niet per definitie normaal hoor. Uiteraard geeft een reis wel de nodige stress waardoor de meesten kilo’s verliezen maar ik heb van de 3 paarden die ik zelf uit Ierland gehaald heb nog nooit ééntje mager thuis gekregen. Dan zijn ze gewoon niet goed verzorgd als het wel zo is.

Zo’n magere als die van jou zou ik op onbeperkt hooi (geen kuil) zetten en iets van speedibeet en eiwitten o.i.d. bijvoeren.

Krijgt ze ;) en ze heeft net nog dr emmertje op met speedibeet (tot de laatste kruimel uitgelikt)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:55

Is inderdaad al een flink verschil.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 18-09-23 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt