Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Wat betreft voeding is ze niet duurder dan mijn andere paarden, dus daar ligt het niet aan. Ze krijgt een balancer, goede kwaliteit voordroog en een aantal supplementen. Is bij ons wel een trail and error proces geweest toen we erachter kwamen dat ze het had maar ze is daarna nooit meer symptomatisch geweest en doet het super goed en gaat geregeld met een plaatsing naar huis. Minst ongecompliceerde en meest brave paard dat ik heb.![]()
Maar het is inderdaad wel een commitment die je serieus moet nemen, het laatste wat ik wil is haar bij een ander zien lijden.
Ze is nog maar 6, dus heeft nog een heel leven voor zich. Ze hoeft dus ook niet weg nu maar wellicht dat er in de toekomst wel iemand op haar / ons pad komt die aan haar welzijnseisen kan en wil voldoen.
Bedankt voor jullie reacties!
ruitje schreef:Mijn ervaring met PSSMers is dat een eigenaar die puzzel echt 'leuk' moet vinden, als de wind waait, je zo'n paard een week vakantie geeft of je wisselt eens van voer klopt de puzzel niet meer.
Zie best wat klanten stress hebben daarvan.
Over klanten gesproken: Noah ook hier gefeliciteerd! Heb zin om 'm in het echt te zien!
evilginger schreef:Long time no see maar ik heb een kleine update over de gehele chaos met het paard dat wij een maand geleden gekocht hebben, en dan plots gestolen was etc.
Paard is terecht, staat gewoon bij de mensen waar wij hem van gekocht hebben, verrassing. Ik ben geblokkeerd op whatsapp, maar zie haar wel nog op facebook hem te koop aanbieden. Allemaal goed en wel, maar wij hebben ons geld nog niet terug, alsook hebben wij het paard niet gekregen dus 2x in fout. Ook is ze op zoek naar een nieuw paard om te kopen, dus het geld om er zelf eentje te kopen is er, maar om het geld terug aan mij te geven van een paard die niet bij mij is terechtgekomen, dat is er dan niet. Sowieso opnieuw een poging tot oplichting, ik hoop echt dat niemand er nog intrapt..
Ondertussen ook contact gehad met de bijrijdster een aantal weken terug, zij wist hem toen niet staan, maar natuurlijk rijdt zij nu wedstrijden met hem. Ik ben ongelooflijk boos en teleurgesteld, en ik hoop dat onze advocaat rap met iets komt.
Spaansepony schreef:evilginger schreef:Long time no see maar ik heb een kleine update over de gehele chaos met het paard dat wij een maand geleden gekocht hebben, en dan plots gestolen was etc.
Paard is terecht, staat gewoon bij de mensen waar wij hem van gekocht hebben, verrassing. Ik ben geblokkeerd op whatsapp, maar zie haar wel nog op facebook hem te koop aanbieden. Allemaal goed en wel, maar wij hebben ons geld nog niet terug, alsook hebben wij het paard niet gekregen dus 2x in fout. Ook is ze op zoek naar een nieuw paard om te kopen, dus het geld om er zelf eentje te kopen is er, maar om het geld terug aan mij te geven van een paard die niet bij mij is terechtgekomen, dat is er dan niet. Sowieso opnieuw een poging tot oplichting, ik hoop echt dat niemand er nog intrapt..
Ondertussen ook contact gehad met de bijrijdster een aantal weken terug, zij wist hem toen niet staan, maar natuurlijk rijdt zij nu wedstrijden met hem. Ik ben ongelooflijk boos en teleurgesteld, en ik hoop dat onze advocaat rap met iets komt.
Erheen rijden, je hebt paard immers betaald dus hij is van jou en opladen.
Belker schreef:Langsgaan waar hij staat, politie bellen en gelijk afhandelen met politie erbij.
evilginger schreef:Long time no see maar ik heb een kleine update over de gehele chaos met het paard dat wij een maand geleden gekocht hebben, en dan plots gestolen was etc.
Elisa2 schreef:Als zij wedstrijden rijdt, kun je dan misschien startlijsten in de gaten houden om te kijken waar en wanneer ze starten? Dan heb je misschien een ingang.
Het is wel een lastige situatie want waar doe je nu precies goed aan he?
asm_kayleigh schreef:Wij hebben haar vandaag opgehaald![]()
![]()
[ [url=m/j627is.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5scsPP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elisa2 schreef:Gefeliciteerd! Hoe oud is ze?
c_alsemgeest schreef:asm_kayleigh schreef:Wij hebben haar vandaag opgehaald![]()
![]()
[ [url=m/j627is.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5scsPP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow... deze is niet "wat mager" zoals je eerst schreef eigenlijk. Je ziet echt de ruggengraat er op liggen en de holtes bij het bekken. Dit is meer echt ondervoed. Zou er zo geen zadel op durven gooien eigenlijk.
Wel een hele lieve oogopslag.
Met liefde en geduld kan het waarschijnlijk wel wat worden. En soms in zo'n projectje inderdaad net het paard waar je verliefd op wordt.
Weet je eigenlijk waarom ze zo mager was? Is het een oudje of ziek geweest? Wellicht heb je dat al gepost, maar kon dat niet meer herinneren
En sowieso gefeliciteerd natuurlijk!
Change3x schreef:Dat paarden mager uit Ierland komen is niet per definitie normaal hoor. Uiteraard geeft een reis wel de nodige stress waardoor de meesten kilo’s verliezen maar ik heb van de 3 paarden die ik zelf uit Ierland gehaald heb nog nooit ééntje mager thuis gekregen. Dan zijn ze gewoon niet goed verzorgd als het wel zo is.
Zo’n magere als die van jou zou ik op onbeperkt hooi (geen kuil) zetten en iets van speedibeet en eiwitten o.i.d. bijvoeren.