Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 21:29

Joy is vandaag rontgologisch gekeurd. Benen, hals en rug. Hij heeft dat gedaan zonder sedering en zonder gedoe. :+:

En ook rontgologisch is hij met glans geslaagd. :+: DA was erg te spreken over de foto’s en zei meerdere keren dat ze ze met de hals niet vaak zo braaf had. :+:

Dus Joy is goed gekeurd voor de sport en gezondheids gewijs is er niks aan te merken met oog op keuring voor dekhengst.

Mijn auto is vandaag gemaakt. Ik ben wel nog steeds ziek dus voorlopig mag ie even aan de longe werken want ik houd al een week amper eten binnen laat staan dat ik inspanningen kan doen. :+

fleurtjeuh

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 21:51

Wat een fantastisch nieuws *\%/*

Ben je nu ook iets geruster na de kreupelheid een poosje geleden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 22:37

fleurtjeuh schreef:
Wat een fantastisch nieuws *\%/*

Ben je nu ook iets geruster na de kreupelheid een poosje geleden?

Ja daarom is ook de hals en rug gedaan. Voor AES moet alleen de benen. Ik wilde ook de hals en rug met oog op: 1. Die val in mei en 2. Zijn puberen…. Wilde zeker zijn dat het ook echt beetje testen is. Niet dat ik hem corrigeer en dan zou blijken dat hij pijn had aan die wervel. Maar hals en rug waren heel goed. Dat is ook de reden dat hij wat eerder op foto gegaan is dan oorspronkelijk gepland. Wilde zeker zijn.

Da zei ‘hals is vaak het moeilijkste want het is jouw taak om m mooi recht en stil te houden’

Ik: ‘kom Joy knuffelen baby’
*joy steekt neus in mijn jas*
Manlief: ‘daarom houdt zij ‘m vast ipv ik….’
DA: ‘mama’s kindje?’
Man: ‘al onze beesten. :roll:
Toen schoot ze in de lach ook omdat ik even iets moest pakken nadat de foto’s klaar waren en Joy niet naar de weide wilde tot ik ‘m over nam.
_O-
Zijn pindanootje had veel te verwerken gekregen hij was even terug zes maanden oud mentaal. :))

Ik vroeg om echt wel kritisch te kijken en DA zei nog: ‘ik kan zelden zo’n goede foto’s maken ik zie al zijn ribben zelfs. Hij is echt wel braaf.’

We hebben ook van beide achterhoeven foto’s gevraagd want die zitten er niet standaard in blijkbaar. (Is voor mij de 1e keer dus miss wisselt dat per keuring: we hadden gezegd dat de foto’s waren voor hengsten keuring en sport. Dus dat we echt wel wilde weten of er genetische defecten zaten ook als ze geen invloed zouden hebben op zijn carrière als rijpaard. Want dan werd hij gecastreerd )

Omdat hij LA gevoelig reageerde en die zweer had daar echt wel extreem in gezoomd en daardoor was er een minuscuul chipje te zien maar de DA zei ‘ik durf u op papier garanderen dat hij daar nooit last van gaat krijgen. Als je de foto’s zonder uitleg naar een andere DA stuurt ziet ie deze zelfs niet.’

Dus das de enige bemerking. Hij had een soort ‘wildgroei’ van hoefwand in die hoef, manlief heeft die met de RX en begeleiding van de DA weg gehaald en de gevoeligheid was prompt weg. (Gevoeligheid in deze = dat ie zijn oren plat legde als je die hoef kapte).

Die foto heeft ze ook van alle hoeken bekeken en gratis nog een extra gemaakt om zeker te zijn dat het niet het kraakbeen was. Maar dat was echt niet het geval. Er kwam een keihard bolletje uit en Joy reageerde niet meer gevoelig :?

Hij plaste wel tijdens de foto’s en was toen beledigd dat er urine lag… :roll:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 23:14

Klinkt als goed nieuws allemaal :)
Fijn om te horen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:50

fleurtjeuh schreef:
Klinkt als goed nieuws allemaal :)
Fijn om te horen

:j hoop dat het nu even gewoon goed blijft gaan… voel me iets beter vandaag. Misschien morgen er terug op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:23

Afbeelding
Joy zijn 1e deken. :+ benieuwd of hij het nog op heeft morgen. :=

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Oef jij durft :Y) Of laat hij over het algemeen alles op zijn lichaam?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:13

Freyr schreef:
Oef jij durft :Y) Of laat hij over het algemeen alles op zijn lichaam?

Nou hij was met de gespen aan het klieren (bewust geen clips op dit deken) en keek beledigd toen de ‘JOY! Laat het!’ Riepen en ronduit boos toen we ‘NEEN!’ Riepen toen hij aan het deken trok. :+ daarna is hij gaan grazen maar hij weet ook dat er nu niemand kan roepen. :+