Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:30

Dank jullie wel voor alle felicitaties, wat leuk!

Marjan, ook gefeliciteerd!

Iceprincess, wat een kleine wereld, met Cool? Wie weet wat de plannen voor volgend jaar zijn ;). Verdrietig dat je pony zo vroeg overleden is.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:41

Hier ook goed nieuws gekregen *\%/* Maandag gaan we haar ophalen!
(zit nu ej en agradi leeg te halen..)

Marjan en Noah gefeliciteerd ook!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:52

T is een goede week :D

Bedankt allemaal!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:27

_Noah schreef:
Iceprincess, wat een kleine wereld, met Cool? Wie weet wat de plannen voor volgend jaar zijn ;). Verdrietig dat je pony zo vroeg overleden is.

Even een foto opgezocht, hier waren ze 2 jaar <3
Afbeelding

Ik vond dit jaar en vorig jaar de veulens van haar dochter leuker, maar boven mijn budget, zeker met mijn nieuwe projectpony, had nog de hoop om er volgend jaar een tweede bij te kunnen nemen maar deze is ook weer een gevalletje kun je 2 gezonde paarden van onderhouden, trek ik toch aan :') . Maar ze is gelukkig heel lief, lekkere tutpony en dat was op dit moment wel een van de belangrijkste dingen die ik zocht/nodig heb, helpt me wel in het verwerkingsproces.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:28

Gefeliciteerd dames!

Babootje schreef:
MyWishMax schreef:
Niet mee eens, babootje. Je kan gewoon dingen afspreken met een koper of verkoper. En het hele stuk dat het belangrijk is voor de koper om direct aan de slag te gaan en daarom dus meteen na de keuring mee moeten vind ik onzin. Dat hangt niet af op een paar dagen. Dan heb je veel meer aan een goed omschreven koopcontract.

Dat kun je onzin vinden, maar dat is niet zo. In het geval dat je bij een handelaar hebt gekocht heb je wat meer tijd. Maar heb je bij een particulier gekocht, dan ben je de sjaak als een verborgen gebrek pas wordt gemerkt na de antedateringstermijnen. En die zijn erg kort. Het is dus belangrijk dat je je paard zsm na koop op stal hebt en in ieder geval een goed koopcontract waarbij de antedateringstermijnen pas ingaan na levering van het paard. Dat is niet automatisch zo. En zeker niet in de rechtspraak.

Dan spreek je dus af dat eigendom op moment van levering overgaat. Dat hebben wij altijd gedaan, of eigenlijk na akkoord van verzekering pas, na keuring gingen ze mee met verkoper, in het weekend haalden wij ze op en betaalden ze. Je hoeft mij echt niks over rechten uit te leggen, ik weet daar echt een stuk meer van kan ik je beloven. :j

De vraag ging over na een keuring, dan sluit je al een deel uit. Juist omdat er dan UREN terug gereden zou moeten worden met een eventueel verdoofd paard, dwars door de spits en heel Nederland door. Als je het dan hebt over risico's is een vreemd paard, in vreemde trailer zo'n lange rit laten maken in de spits door de drukste stukken van Nl juist een risico.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:23

Babootje schreef:
Phonix schreef:
Na twee keer te hebben gereden met trailer vanaf Amsterdam naar Venlo, en twee keer een afgekeurd paard heb gehad heb ik wel geleerd om eerst gewoon te keuren en dan ophalen.

Of gewoon gaan kijken naar paarden die al gekeurd zijn. Dan heb je iets meer zekerheid dat jouw keuring positief uitvalt

Ja, toen was de markt zo snel dat het bijna niet kon. Dit paar was twee jaar ervoor volledig gekeurd, maar had uiteindelijk spat.

Maar inderdaad, als ik ooit iets anders koopt moet het al recent gekeurd zijn.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:24

IcePrincess schreef:
_Noah schreef:

Even een foto opgezocht, hier waren ze 2 jaar <3
[ [url=m/SKbrCE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond dit jaar en vorig jaar de veulens van haar dochter leuker, maar boven mijn budget, zeker met mijn nieuwe projectpony, had nog de hoop om er volgend jaar een tweede bij te kunnen nemen maar deze is ook weer een gevalletje kun je 2 gezonde paarden van onderhouden, trek ik toch aan :') . Maar ze is gelukkig heel lief, lekkere tutpony en dat was op dit moment wel een van de belangrijkste dingen die ik zocht/nodig heb, helpt me wel in het verwerkingsproces.

Ach wat een heerlijk koppie om te zien. Wat een mooie foto van die 2 <3 .
Heerlijk dat je nu een maatje gevonden hebt die je helpt verwerken. Hoe lang geleden ben je haar verloren? Mag via pb hoor om dit topic niet teveel te storen.
Ik denk dat het mij ook erg zal helpen dit nieuwe begin met een jonkie. Wetende dat er nog zoveel moois (hopelijk) in het verschiet komt.

Wat een succesvolle dag vandaag. Een hoop aankopen, gefeliciteerd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:41

Gefeliciteerd met de succesvolle aan en verkoop!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:53

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst of de geslaagde verkoop!

Ik had vorige week een zoekertje geplaatst op mijn FB pagina voor een bijrijd/trainingspaard en man o man, wat krijg je toch bijzondere reacties zeg :D Als je een avondje kosteloos vermaakt wilt, dan moet je vooral een advertentie plaatsen... Maar ik heb nu 3 leuke paarden waaruit ik kan kiezen, waarvan ik er eentje morgen voor de 2e keer ga rijden.

Dan kan ik eens aankijken of een dergelijke constructie voor me werkt, of dat ik toch meer het type ben voor het zelfstandig trainen ipv 'maar' een bijrijder zijn. Want dan moet ik dus op zoek naar een paard wat ik fulltime in training kan krijgen, of toch weer op zoek naar een eigen. Ik ben alleen nu al 1,5 jaar gewend aan veel vrijheid, dus dat is nog wel een dingetje :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:24

Bijrijder kan lastig zijn als je iets meer ervaring hebt..vaak zitten er dan toch wel wat niveauverschillen in de weg. Op de KWPN site zoeken Fokkers ook ruiters, misschien is dat interesant.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:57

Elisa2 schreef:
Bijrijder kan lastig zijn als je iets meer ervaring hebt..vaak zitten er dan toch wel wat niveauverschillen in de weg. Op de KWPN site zoeken Fokkers ook ruiters, misschien is dat interesant.

Ja klopt. Als er iets leuks op mijn pad komt, dan is het mooi en anders niet hoor. De tijd van projectjes heb ik wel gehad en ik hoef toch echt mijn nek niet meer te breken omdat een eigenaar er zelf niet meer op durft :roll: Dus een beetje een leuk dier vinden wat past bij mijn rijderij en ambities, is nog niet zo makkelijk. Maar we gaan zien of er iets bij zit waar ik blij van word en de eigenaar van mij ;)

De sites Fokker zoekt ruiter ken ik. Helaas is het aanbod in ZH echt mimimaal (zeg maar gewoon niets). In Utrecht was maanden geleden een oproep van een fokker, waar een kennis van mij op had gereageerd en die kreeg na 3 maanden pas mail terug. Die was zelf natuurlijk allang voorzien. Dus dat werkt ook niet echt optimaal _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:01

Padoertje schreef:
Elisa2 schreef:

Ja klopt. Als er iets leuks op mijn pad komt, dan is het mooi en anders niet hoor. De tijd van projectjes heb ik wel gehad en ik hoef toch echt mijn nek niet meer te breken omdat een eigenaar er zelf niet meer op durft :roll: Dus een beetje een leuk dier vinden wat past bij mijn rijderij en ambities, is nog niet zo makkelijk. Maar we gaan zien of er iets bij zit waar ik blij van word en de eigenaar van mij ;)

De sites Fokker zoekt ruiter ken ik. Helaas is het aanbod in ZH echt mimimaal (zeg maar gewoon niets). In Utrecht was maanden geleden een oproep van een fokker, waar een kennis van mij op had gereageerd en die kreeg na 3 maanden pas mail terug. Die was zelf natuurlijk allang voorzien. Dus dat werkt ook niet echt optimaal _O-

In welke regio zoek je wat?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:40

Zuid Holland regio Bodegraven, Gouda straal van 20/25 km. Of richting Oudewater, Woerden, Utrecht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 16:14

Padoertje schreef:
Zuid Holland regio Bodegraven, Gouda straal van 20/25 km. Of richting Oudewater, Woerden, Utrecht.

Noordwijkerhout bij iemand aan huis te ver uit de richting denk?
Ik weet nog iemand die iemand zoekt, voor meer info kun je altijd een pb doen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 16:36

Nouvel schreef:
Padoertje schreef:

Noordwijkerhout bij iemand aan huis te ver uit de richting denk?
Ik weet nog iemand die iemand zoekt, voor meer info kun je altijd een pb doen.

Ja dat is bijna een uur rijden. Niet de meest prettige route door leiden helaas…

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 16:39

Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van paarden die een heel specifiek management nodig hebben om gezond en happy te blijven?

Ik heb er zo één staan, ben ik heel gek mee en doet het heel goed, ook op concours, maar ik merk wel aan mezelf dat ik op den duur / in de toekomst
toe ga zijn aan iets anders. Ik zou haar niet snel te koop zetten omdat haar welzijn afhangt van het management en ik altijd bang ben dat een ander dat dan toch niet serieus zal nemen. Heel erg dubbel dus. Hoor graag jullie ervaringen met zoiets, hoe hebben jullie dat aangepakt etc.

De prinses waarover het gaat :D
https://www.instagram.com/reel/CwcrqXmI ... BiNWFlZA==

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:13

Dit gewoon heel duidelijk in je adv zetten.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:47

Wat houdt dat specifieke management in?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:58

In het kort: suikerarm voeren icm een aantal supplementen die ze nodig heeft. En dagelijks genoeg beweging. Ze loopt hier overdag zo lang mogelijk buiten en 5 tot 7 keer per week werken (hoe vaker hoe beter), afwisselend van rijden tot aan een halstertje joggen, gaat puur om het bewegen/lengte ervan en niet om de intensiteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:53

Change3x schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van paarden die een heel specifiek management nodig hebben om gezond en happy te blijven?

Ik heb er zo één staan, ben ik heel gek mee en doet het heel goed, ook op concours, maar ik merk wel aan mezelf dat ik op den duur / in de toekomst
toe ga zijn aan iets anders. Ik zou haar niet snel te koop zetten omdat haar welzijn afhangt van het management en ik altijd bang ben dat een ander dat dan toch niet serieus zal nemen. Heel erg dubbel dus. Hoor graag jullie ervaringen met zoiets, hoe hebben jullie dat aangepakt etc.

De prinses waarover het gaat :D
https://www.instagram.com/reel/CwcrqXmI ... BiNWFlZA==

Heel eerlijk, ik zou zo,n paard niet snel verkopen. Zou bang zijn dat een ander het management niet goed doet waardoor het paard achteruit gaat.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:01

Dat is dus precies wat in mijn hoofd zit. Dus wellicht vertrekt ze ook wel nooit meer hoor, vind het zo dubbel.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:03

Change3x schreef:
In het kort: suikerarm voeren icm een aantal supplementen die ze nodig heeft. En dagelijks genoeg beweging. Ze loopt hier overdag zo lang mogelijk buiten en 5 tot 7 keer per week werken (hoe vaker hoe beter), afwisselend van rijden tot aan een halstertje joggen, gaat puur om het bewegen/lengte ervan en niet om de intensiteit.

Heeft het paard echt een diagnose zoals PSSM of vind je gewoon dat ze het hierop beter doet? In het eerste geval is verkopen lastiger maar zal iemand zich er waarschijnlijker aan houden. In het tweede geval is de kans groot dat iemand denkt "het zal wel" en ander management erop na houd..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:58

De diagnose, ze heeft PSSM1 n/p1, dus één gen ervan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:08

Mijn ervaring met PSSMers is dat een eigenaar die puzzel echt 'leuk' moet vinden, als de wind waait, je zo'n paard een week vakantie geeft of je wisselt eens van voer klopt de puzzel niet meer.

Zie best wat klanten stress hebben daarvan.

Over klanten gesproken: Noah ook hier gefeliciteerd! Heb zin om 'm in het echt te zien :D !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:19

Een PSSM paard managen op de juiste manier is inderdaad best intensief en mensen die zo’n paard zouden kopen moeten wel echt goed op de hoogte zijn wat het inhoudt, anders wordt het een lijdensweg voor het paard en dat wil je niet…
Buiten veel werk en goed in de gaten houden heb je ook best veel kosten aan aangepaste voeding en supplementen.