Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 23:27

Dankjewel dames! :D

Joy was op mijn verjaardag beetje erg hengst en dumpte me bijna maar verder ging alles goed. _O- na een ‘JOY! Ik zit hier ook nog eh!!!’ Gedroeg hij zich. _O-

Hij moet even de ‘hormonen hebben geen recht op een mening’ fase door. :+. Samen met de ‘hè ik heb opties!’ Fase van elke puber. :+

Aan de hand is ie nog steeds doodbraaf maar daar hebben we die vergadering al gehad. :+

Vinger is ‘dicht’. Dokter zegt dat het door de cortisonen komt dat ie open springt. Toen ik zei ‘gelukkig barst mijn hoofd dan niet open want toen nam ik hogere dosering’ kreeg ik toch mijn mri. Die hadden ze op SEH al moeten maken gezien de zwelling van de hand ook maar ‘ze hadden geen tijd.’ Dus wil nu gewoon zeker zijn dat de binnenkant oké is.

Vandaag heeft Joy aan de dubbele longe gelopen. Do ga ik er weer op en mijn pivo werkt. :+

We hadden twee weken geen netwerk op stal en had fout begrepen dat de pivo internet nodig had… maar dat heeft ie alleen nodig wanneer je de ‘les’ functie wíl gebruiken. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 00:08

Oké de wonde eerst:

Afbeelding
Hij loopt hoger en eindigt waar de originele snee zat.
Afbeelding
Het witte is de originele snee.
Afbeelding
Wel mooi dicht nu.
Afbeelding
Kan buigen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
De witte ‘bobbels’ is het ‘oude’ litteken.

Morgen is ie langer open en de huid hopelijk terug normaler.

En Joy zijn bootcamp, hij was heel erg stout in het begin maar stond op te letten wat ie deed gezien dat onder het zadel ook nog zal komen. :+
Hij eindigde wel flink:

Hij is zo naar de poetsplaats gegaan dus misschien kan ik m voor de koets beleren. _O-

Ben denk ik misschien iets te voorzichtig met m geweest en iets te veel voer… voer is af gebouwd dus nu even aan het werk tot zijn energie weer werkbaar is. :=

Hierna rent ie gerust ook nog een tijd rond in zijn weide. :+ dus een deel is hengst zijn en een deel is echt wel te veel energie en dan stukje puber… kijken wat ie kan…. En hij is een sterkere, snellere, atletischere versie van Rêve. :+

Tegelijk is dit ook het paard dat als je zegt ‘wachten’ niet van zijn plek gaat tot je ‘kom maar.’ Zegt… :+

Ik moet gewoon mijn angst voor zjn lijf loslaten, hij is sterk genoeg nu, en hem vooral mentaal maar ook fysiek terug laten werken ipv alleen ontspannen… hij moet die energie ook kwijt.
Hij werd ook terug Joy naar mate hij meer moest nadenken (en toen we hem zo ver kregen. :+ ) dus das nu het doel. Joy moet kunnen werken in tegenstelling tot zijn moeder. :=

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:15

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! **\O/** Y)(^)

Je vinger ziet er mooi rustig uit nu. Het lijkt ook minder dik dan de vorige keer dat het dicht was?

Waarschijnlijk is het olijke bij Joy een uiting van de combi van alles wat hem afgelopen tijd overkomen is; nieuwe stal, geen/minder spelen met Leo, kleinere weide (of lijkt dat maar zo?), de zweer doet hem geen (minder?) pijn, puberen, uitvinden dat die merries die daar ineens zo dichtbij staan toch wel heel leuk zijn, etc..
Voor zo’n eerste keer tussen dubbele lijnen doet Joy het supergoed. Dat opkrullen wordt vanzelf wel weer minder als ie door krijgt hoe het spelletje werkt. Je ziet gewoon aan alles dat hij heel erg aan het nadenken is. Ik vind het trouwens frappant hoe rustig Joy eronder blijft als hij ‘het hek in gestuurd’ wordt. Dat geeft toch wel zijn heerlijke karakter weer. <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Alsnog van harte gefeliciteerd!

Joy doet het toch maar weer knap zo tussen de lijnen, je ziet aan alles dat t een werkwillig dier is! En verandering van omgeving, puberen en hormonen zullen zijn koppie vast ook bezig houden. Komt goed!
Fijn dat je vinger weer de goede kant op gaat!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:49

Taucha schreef:
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! **\O/** Y)(^)

Je vinger ziet er mooi rustig uit nu. Het lijkt ook minder dik dan de vorige keer dat het dicht was?

Waarschijnlijk is het olijke bij Joy een uiting van de combi van alles wat hem afgelopen tijd overkomen is; nieuwe stal, geen/minder spelen met Leo, kleinere weide (of lijkt dat maar zo?), de zweer doet hem geen (minder?) pijn, puberen, uitvinden dat die merries die daar ineens zo dichtbij staan toch wel heel leuk zijn, etc..
Voor zo’n eerste keer tussen dubbele lijnen doet Joy het supergoed. Dat opkrullen wordt vanzelf wel weer minder als ie door krijgt hoe het spelletje werkt. Je ziet gewoon aan alles dat hij heel erg aan het nadenken is. Ik vind het trouwens frappant hoe rustig Joy eronder blijft als hij ‘het hek in gestuurd’ wordt. Dat geeft toch wel zijn heerlijke karakter weer. <3

Het is wat uit gevlakt nu er een litteken boven zit. :+

Dat op krullen is nu echt onze grootste zorg niet. :o en dit was absoluut niet de 1e keer tussen de dubbele lijnen. Hij is zo grotendeels zadelmak gemaakt. := we kunnen hem zo ook op de vrachtwagen laden enz :D

Mars schreef:
Alsnog van harte gefeliciteerd!

Joy doet het toch maar weer knap zo tussen de lijnen, je ziet aan alles dat t een werkwillig dier is! En verandering van omgeving, puberen en hormonen zullen zijn koppie vast ook bezig houden. Komt goed!
Fijn dat je vinger weer de goede kant op gaat!

:j ja er is beetje van alles dat nu speelt voor ‘m hè :(:) gelukkig is ie op weide en stal nog gewoon mijn knuffelpup. :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

Ik vind hem zo 123 op de filmpjes erg flink hoor :)
Ik geloof dat je Reve niet altijd werk gewillig genoeg vond toch? Dit is nu haar wraak denk ik haha. (Nee hoor, sommige paarden moeten gewoon genoeg te doen hebben)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:19

Rêve is werkwillig tot op zekere hoogte. Thuis wil ze het wel doen als je haar genoeg tijd geeft om te verwerken maar op wedstrijd klapte ze dicht. Denk dat ik Rêve beter thuis volledig door getraind had en dan pas mee op wedstrijd had moeten nemen. Als ze blob op de wereld gezet heeft wil ik haar terug door rijden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Nog gefeliciteerd Kathleen. En je vinger ziet er echt goed uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:03

Afbeelding
Hier zie je de ‘twee’ littekens basically. :+
Die verdikking ‘onder’ het rare kuiltje was de originele wonde. Het lijntje er boven is de nog genezende nieuwe. :+ de nieuwe lijkt wel vrij ‘onzichtbaar’ te gaan genezen en het bijkomende onderhuidse weefsel heeft de vorm van de vinger verbeterd voor het zicht dus… silver linings…. :=

Joy heeft spa-dagje gehad vandaag. :+: