Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 22:27

Dankjewel dames! :D

Joy was op mijn verjaardag beetje erg hengst en dumpte me bijna maar verder ging alles goed. _O- na een ‘JOY! Ik zit hier ook nog eh!!!’ Gedroeg hij zich. _O-

Hij moet even de ‘hormonen hebben geen recht op een mening’ fase door. :+. Samen met de ‘hè ik heb opties!’ Fase van elke puber. :+

Aan de hand is ie nog steeds doodbraaf maar daar hebben we die vergadering al gehad. :+

Vinger is ‘dicht’. Dokter zegt dat het door de cortisonen komt dat ie open springt. Toen ik zei ‘gelukkig barst mijn hoofd dan niet open want toen nam ik hogere dosering’ kreeg ik toch mijn mri. Die hadden ze op SEH al moeten maken gezien de zwelling van de hand ook maar ‘ze hadden geen tijd.’ Dus wil nu gewoon zeker zijn dat de binnenkant oké is.

Vandaag heeft Joy aan de dubbele longe gelopen. Do ga ik er weer op en mijn pivo werkt. :+

We hadden twee weken geen netwerk op stal en had fout begrepen dat de pivo internet nodig had… maar dat heeft ie alleen nodig wanneer je de ‘les’ functie wíl gebruiken. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 23:08

Oké de wonde eerst:

Afbeelding
Hij loopt hoger en eindigt waar de originele snee zat.
Afbeelding
Het witte is de originele snee.
Afbeelding
Wel mooi dicht nu.
Afbeelding
Kan buigen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
De witte ‘bobbels’ is het ‘oude’ litteken.

Morgen is ie langer open en de huid hopelijk terug normaler.

En Joy zijn bootcamp, hij was heel erg stout in het begin maar stond op te letten wat ie deed gezien dat onder het zadel ook nog zal komen. :+
Hij eindigde wel flink:

Hij is zo naar de poetsplaats gegaan dus misschien kan ik m voor de koets beleren. _O-

Ben denk ik misschien iets te voorzichtig met m geweest en iets te veel voer… voer is af gebouwd dus nu even aan het werk tot zijn energie weer werkbaar is. :=

Hierna rent ie gerust ook nog een tijd rond in zijn weide. :+ dus een deel is hengst zijn en een deel is echt wel te veel energie en dan stukje puber… kijken wat ie kan…. En hij is een sterkere, snellere, atletischere versie van Rêve. :+

Tegelijk is dit ook het paard dat als je zegt ‘wachten’ niet van zijn plek gaat tot je ‘kom maar.’ Zegt… :+

Ik moet gewoon mijn angst voor zjn lijf loslaten, hij is sterk genoeg nu, en hem vooral mentaal maar ook fysiek terug laten werken ipv alleen ontspannen… hij moet die energie ook kwijt.
Hij werd ook terug Joy naar mate hij meer moest nadenken (en toen we hem zo ver kregen. :+ ) dus das nu het doel. Joy moet kunnen werken in tegenstelling tot zijn moeder. :=

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 05:15

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! **\O/** Y)(^)

Je vinger ziet er mooi rustig uit nu. Het lijkt ook minder dik dan de vorige keer dat het dicht was?

Waarschijnlijk is het olijke bij Joy een uiting van de combi van alles wat hem afgelopen tijd overkomen is; nieuwe stal, geen/minder spelen met Leo, kleinere weide (of lijkt dat maar zo?), de zweer doet hem geen (minder?) pijn, puberen, uitvinden dat die merries die daar ineens zo dichtbij staan toch wel heel leuk zijn, etc..
Voor zo’n eerste keer tussen dubbele lijnen doet Joy het supergoed. Dat opkrullen wordt vanzelf wel weer minder als ie door krijgt hoe het spelletje werkt. Je ziet gewoon aan alles dat hij heel erg aan het nadenken is. Ik vind het trouwens frappant hoe rustig Joy eronder blijft als hij ‘het hek in gestuurd’ wordt. Dat geeft toch wel zijn heerlijke karakter weer. <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:51

Alsnog van harte gefeliciteerd!

Joy doet het toch maar weer knap zo tussen de lijnen, je ziet aan alles dat t een werkwillig dier is! En verandering van omgeving, puberen en hormonen zullen zijn koppie vast ook bezig houden. Komt goed!
Fijn dat je vinger weer de goede kant op gaat!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 09:49

Taucha schreef:
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! **\O/** Y)(^)

Je vinger ziet er mooi rustig uit nu. Het lijkt ook minder dik dan de vorige keer dat het dicht was?

Waarschijnlijk is het olijke bij Joy een uiting van de combi van alles wat hem afgelopen tijd overkomen is; nieuwe stal, geen/minder spelen met Leo, kleinere weide (of lijkt dat maar zo?), de zweer doet hem geen (minder?) pijn, puberen, uitvinden dat die merries die daar ineens zo dichtbij staan toch wel heel leuk zijn, etc..
Voor zo’n eerste keer tussen dubbele lijnen doet Joy het supergoed. Dat opkrullen wordt vanzelf wel weer minder als ie door krijgt hoe het spelletje werkt. Je ziet gewoon aan alles dat hij heel erg aan het nadenken is. Ik vind het trouwens frappant hoe rustig Joy eronder blijft als hij ‘het hek in gestuurd’ wordt. Dat geeft toch wel zijn heerlijke karakter weer. <3

Het is wat uit gevlakt nu er een litteken boven zit. :+

Dat op krullen is nu echt onze grootste zorg niet. :o en dit was absoluut niet de 1e keer tussen de dubbele lijnen. Hij is zo grotendeels zadelmak gemaakt. := we kunnen hem zo ook op de vrachtwagen laden enz :D

Mars schreef:
Alsnog van harte gefeliciteerd!

Joy doet het toch maar weer knap zo tussen de lijnen, je ziet aan alles dat t een werkwillig dier is! En verandering van omgeving, puberen en hormonen zullen zijn koppie vast ook bezig houden. Komt goed!
Fijn dat je vinger weer de goede kant op gaat!

:j ja er is beetje van alles dat nu speelt voor ‘m hè :(:) gelukkig is ie op weide en stal nog gewoon mijn knuffelpup. :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:16

Ik vind hem zo 123 op de filmpjes erg flink hoor :)
Ik geloof dat je Reve niet altijd werk gewillig genoeg vond toch? Dit is nu haar wraak denk ik haha. (Nee hoor, sommige paarden moeten gewoon genoeg te doen hebben)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 11:19

Rêve is werkwillig tot op zekere hoogte. Thuis wil ze het wel doen als je haar genoeg tijd geeft om te verwerken maar op wedstrijd klapte ze dicht. Denk dat ik Rêve beter thuis volledig door getraind had en dan pas mee op wedstrijd had moeten nemen. Als ze blob op de wereld gezet heeft wil ik haar terug door rijden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:12

Nog gefeliciteerd Kathleen. En je vinger ziet er echt goed uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 23:03

Afbeelding
Hier zie je de ‘twee’ littekens basically. :+
Die verdikking ‘onder’ het rare kuiltje was de originele wonde. Het lijntje er boven is de nog genezende nieuwe. :+ de nieuwe lijkt wel vrij ‘onzichtbaar’ te gaan genezen en het bijkomende onderhuidse weefsel heeft de vorm van de vinger verbeterd voor het zicht dus… silver linings…. :=

Joy heeft spa-dagje gehad vandaag. :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 07:14

je vinger ziet er goed uit. Joy maakt dus duidelijk dat hij bezig wilt zijn. :+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:27

Vinger ziet er verbazingwekkend goed uit *\%/*

Filmpjes van je drakenpoowniej moet ik nog bekijken :D maar het is ook wel logisch dat je reactie krijgt hij is nog maar een jonge guppie en er is veel veranderd :) komt goed… je weet wat je doet… en in wezen is het een goudeerlijk paard :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 21:19

Neon schreef:
Vinger ziet er verbazingwekkend goed uit *\%/*

Filmpjes van je drakenpoowniej moet ik nog bekijken :D maar het is ook wel logisch dat je reactie krijgt hij is nog maar een jonge guppie en er is veel veranderd :) komt goed… je weet wat je doet… en in wezen is het een goudeerlijk paard :D

Vandaag zijn we/ik wel door gekomen, hoop dat hij morgen nog steeds onthoudt dat zweep tegen de heup geen straf is maar ‘iets actiever vriend’. :+
Hij wordt boos als hij probeert en dan denkt dat hij gestraft wordt. Logisch, vandaag heb ik hem uitgelegd gekregen dat ik ‘m iets duidelijk wil maken. :+ en toen liep hij heel fijn. Wel een paar bokjes maar echte ‘IK DOE MIJN BEST! Bokjes.
Toen ik bromde ‘Joy DENK!!’ Begon hij juist te reageren en na de 1e ‘ja goedzo!!’ Was hij vertrokken en terug happy.

Ook weer de middendraf heel fijn met lange teugel omdat hij terug actief wordt ipv versneld als ik even aanleg. :+ natuurlijk uitgebreid beloont elke keer dar hij de juiste reactie gaf. Hij heeft mogen afsluiten met zijn middendraf met de neus laag gezien dat zijn favoriete manier is om alles los te gooien ook in vrijheid. :+ en een ‘jaaaa goedzo Joy’ke!!’ (Joy’ke is best een flinke Joy geworden op korte tijd maar dat vertellen we hem niet. :+ )

Hij heeft ook zijn eigen parfum. :+ (aroma therapie basically maar geuren waar hij zelf naar toe trok in een zalf. Hij steekt zelf zijn neus in de pot. :+ ) Lauren vindt het ook leuk want ze zitten ook op zijn neer dus als Lauren de stal doet ruikt ze Joy zijn chill-beer. :+

Ik weet dat hij gevoelig is en ik heb ook moeite met veranderingen (altijd. Goed of slecht maakt niet uit) dus we moeten er even samen door.

Maar morgen zet ik de pivo op, vandaag kwamen er nog buien over en het 1e deel was mijn man er niet om mijn gsm- en pivo te redden van de regen indien nodig.

Moet na Rêve ook terug wennen aan een paard dat graag werkt. :=

Hij stond vandaag los bij het af zadelen als een mak schaap.

Hij is wel beeetje gemeen. Leo zijn stal wordt gebonden omdat die zijn slot open krijgt.
Als mijn man dat doet staat Joy te klieren. Ik was m aan’t binden en Joy stond gewoon te kijken en hoor mijn man ineens: ‘waarom bijt die u niet?’
Dus ik ‘uhm… die staat altijd zo?’
Man: ‘Joy ge zijt een duivel!’
En Joy stond op zijn aller onschuldigst héél gefocust netjes afstand te houden tot ik m aan haalde. Hij overdreef echt deze keer. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 21:26

T is ook een clowntje en volgens mij leest hij jullie lichaamstaal ook heel goed :D

Oh zo herkenbaar die moeite met veranderingen ook de leuke! Ik kan weken piekeren over vakanties, uitjes, een nieuwe auto die gekocht is, renovatie van onze tuin, feestjes, tot nieuwe schoenen aan toe := En dan zeggen mensen ‘ ja maar een vakantie/nieuwe auto/etc is toch leuk??’
Uhm ja maar mijn brein denkt daar anders over :=
Ongetwijfeld zal Joy soms ook wat stress van de mensen om hem heen oppakken en reageren. Mooi zo’n spiegel paard, stemt altijd tot zelfreflectie :j (voor diegene die ervoor open staan)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 21:52

Ja ik heb dat dus ook. Manlief dan heel lief ‘ben je wel gelukkig met Joy hier?’
Nou kijk… ja… maar mijn brein moet gewoon even wennen. :+ ik weet dat ik gigantisch veel voordelen heb zoals een ruime piste. Grotere stal. Hij heeft twee weides. Geen leem meer maar zandgrond dus als het regent kan hij bewegen zonder te schuiven op weide. Hij leert hier veel van want meer paarden rond hem dan Leo… het enige nadeel is letterlijk dat we gewoon even moeten wennen. :+ en ik doe het ook graag, heb een beetje mijn liefde voor kruiden enz een praktijk toepassing kunnen geven met een eczeem middel dat alle testers momenteel erg waarderen. (Was ook het enige dat werkte voor Rêve.)
Ik heb zalf leren maken waar ook gewoon geuren in kunnen (hoeveel anti stress zalven zijn er op de markt? Ik kan ze nu eindelijk naar mijn zin maken.)

Dus veel voordelen….

Maar mijn brein moet gewoon even stom doen en als ik stress heb heeft Joy stress. :+

Het helpt ook niet dat mijn auto stom doet en het lang duurt voor de onderdelen er zijn. Hopelijk is die sensor er na het weekend dat zou al veel schelen. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 05:20

Zo heerlijk dat Joy een soort spiegel van jou lijkt te zijn. Jullie snappen elkaar goed en vullen elkaar aan...

Het wennen aan nieuwe dingen of ideeën heb ik ook heel sterk. Leuk of niet leuk. Het gaat spoken in mn hoofd en moet landen, verwerken, overdenken en dan een sprong wagen. We hebben hier nu verhuis ideeën naar een dorp op 25 min afstand. Doodeng, ik weet alle voordelen/nadelen alles is bekend maar toch. Het idee van alles klaar maken voor verkoop, opruimen inpakken etc... zoveel stress. Zou bijna preventief therapie gaan zoeken :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 07:54

Het is wat offtopic maar ik heb het dus ook al met langer licht of langer donker buiten.

Zomers 20.00 Mars: ‘ooh lekker dat het nog licht is, zo jammer als het rond die tijd weer donker gaat worden, zo deprimerend!’

Winter 20.00, Mars: ‘ooh zo gezellig dat het donker is, kaarsjes en lichtjes aan zo jammer als het langer licht wordt want ik mis dat cosy gevoel’

Mijn man: ‘ehm okee schat’ :=

Conclusie: zowel licht als donker om 20.00 vind ik prima, het is de overgang van het één naar het ander waar ik niet mee kan dealen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 12:04

dat heb ik dan weer niet. :o Heb een gruwelijke hekel aan het vroege donker zijn. Paarden moeten eerder binnen. Alles moet op veel minder tijd gedaan worden. Nee, met wintertijd doe je mij echt geen plezier. :o Maar ik heb ook een hekel aan op de bank zitten. Ofwel moet ik bezig kunnen zijn of wel gewoon in bed. :+ maar op de bank zitten is niks voor mij. Als manlief me op de bank aan treft of ik stuur dat ik op de zetel lig dan maakt ie zich zorgen want dan ben ik ofwel doodziek ofwel verga ik van de pijn. :+

Verhuis ideeën zijn hier ook nog steeds maar nog niets concreets helaas. Als die eenmaal concreet worden begin ik wel te piekeren ook al is het sowieso voordeliger. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:14

Kan me voorstellen dat het dan heel anders is idd. Zomertijd heeft ook mijn voorkeur het is puur de verandering van het één naar het ander wat ik vervelend vind.
Oei verhuizing geeft idd gepieker. Een strijd tussen verstandelijk de voordelen weten en gevoelsmatig de stress voelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 12:22

En, in mijn ervaring; In de winter zijn er standaard meer klachten ook al doe je exact hetzelfde voor de paarden als in de zomer. :+ Mensen hebben het koud, tis te nat, te snel donker, te winderig, ze zijn moe, ze moeten van alles regelen om hun paard gereden te krijgen (want buitenbak.) en al die stress komt ... Jawel, bij ons. :+
Veel mensen "nieuw" in het hele "doe het zelf" stal gebeuren beseffen ook niet dat alle klussen die nu zwaar zijn in de winter niet leuker worden. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:05

Ayasha schreef:
dat heb ik dan weer niet. :o Heb een gruwelijke hekel aan het vroege donker zijn. Paarden moeten eerder binnen. Alles moet op veel minder tijd gedaan worden. Nee, met wintertijd doe je mij echt geen plezier. :o Maar ik heb ook een hekel aan op de bank zitten. Ofwel moet ik bezig kunnen zijn of wel gewoon in bed. :+ maar op de bank zitten is niks voor mij. Als manlief me op de bank aan treft of ik stuur dat ik op de zetel lig dan maakt ie zich zorgen want dan ben ik ofwel doodziek ofwel verga ik van de pijn. :+

Verhuis ideeën zijn hier ook nog steeds maar nog niets concreets helaas. Als die eenmaal concreet worden begin ik wel te piekeren ook al is het sowieso voordeliger. _O-

Samen piekeren? Ook hier is het een vooruitgang qua omgeving, huis etc... maar toch... onbekend is onbemind denk ik...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 16:13

Muga schreef:
Ayasha schreef:

Samen piekeren? Ook hier is het een vooruitgang qua omgeving, huis etc... maar toch... onbekend is onbemind denk ik...

Ja weer je, tis toch een ander ritme, je moet weer verhuizen. Dingen een plek geven. Wij zoeken dichter naar de stal. Dan is het ook weer gedoe met de lening over zetten. Huis verkopen..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:21

Heeft niet iedereen zo'n gevoel met overgangen andere situaties? Ook al weet je de voordelen, je moet ze je nog eigen maken. dingen een plekje geven (letterlijk en figuurlijk) zodat het voor jou handig en praktisch is. Weer een eigen routine vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 22:41

petraaken schreef:
Heeft niet iedereen zo'n gevoel met overgangen andere situaties? Ook al weet je de voordelen, je moet ze je nog eigen maken. dingen een plekje geven (letterlijk en figuurlijk) zodat het voor jou handig en praktisch is. Weer een eigen routine vinden.

Denk het wel. :j sommige kunnen het misschien beter copen maar ik herinner uit mijn opleiding me dat bv verhuizen dezelfde stoffen los maakt als traumatische ervaringen. Over het algemeen verwerken we het beter omdat het meestal (uitzonderlijke situaties daar gelaten) een positieve verandering is. Maar verhuizing op zichzelf ervaren de hersenen als trauma wat ook logisch is want veiligheid wordt voor een groot deel bepaalt door je omgeving en als die veranderd dan zit je met veel onbekende factoren. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:42

Oh zeker, verhuizen schijnt een van de heftigere levenservaringen te zijn. Hoewel je ook mensen hebt die het zo ongeveer jaarlijks doen en fluitend door gaan.
Dus in welke mate we die last ervaren verschilt wel degelijk per persoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 21:30

Met dank aan Lauren….. Rêve is hormonaal en Sam zijn hart sloeg een slag over denk ik. :+ bij deze weet het hele dorp dat Rêve nog drachtig is. :=

Verder heel, heel druk. Uitgebreidere update over het reilen en zeilen met de paarden komt er aan zodra ik even de tijd vind om adem te halen. Letterlijk zelfs. Fysio vroeg of mijn lippen soms blauw worden. :+ ‘geen ide ik heb zelden een spiegel bij de hand’ stelde hem niet gerust vreemd genoeg. :?

Vinger geneest verder en vervelt om onduidelijke reden. Weet niet of het litteken nu mooier of lelijker geworden is maar het is iig rechter. :+ silver linings enzo….. :+