tienus63 schreef:Maar ook de onwetendheid van veel burgers die buiten het platteland wonen.
Wolven, daar zijn er toch maar een paar van in Nederland en ze pakken toch alleen maar wild en soms een schaap.
Vriendin van me sprak een Rotterdamse en een Almeerder/Amsterdammer.
Die hebben werkelijk geen idee welke dieren er ook gepakt worden.
Dat nieuws wordt niet gebracht door de media.
Toevallig de dode Exmoor van de mekelogisch beheer bereikt even het landelijke nieuws.
Klopt, maar ook natuurbeheerders die het bagatelliseren met de woorden dat er maar weinig schapenvlees in de maag van de wolf voorkomt en hij voornamelijk reeën eet (waar ik tegenwoordig vrij veel botten van tegen kom trouwens) en het maar afdoen alsof de veehouders overdrijven. Nee ze eten ze ook niet, ze doden enkel. Het weg kijken en de nonchalance, want het is maar vee, stuit me enorm tegen de borst.
En idd, veel mensen die niet op het platteland wonen hebben het besef niet, noemen dat mensen van het platteland het roodkapjesyndroom hebben of dat in het buitenland de wolf ook geen mens aanvalt. Maar totaal voorbij gaan aan het feit dat daar de natuurgebieden veel uitgestrekter zijn, dus totaal geen vergelijk.