Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:30

karrij schreef:
tienus63 schreef:
Hemelsbreed 2
Km of nog verder er vandaan gebeurd.
Gaat om een ouder paard.

Wilde je net een berichtje doen tienus63, weet jij waar dit is? Mag natuurlijk ook in pb, lijkt namelijk veel op het vorige paard van mijn man, die we een paar jaar geleden verkocht hebben aan iemand die daar woont.

Alvast bedankt , Karin

Die is het gelukkig niet.
Eigenaresse wel meteen gebeld. Hij wil
Niet altijd even vlot binnen komen en soms verrekt ie het gewoon.
Maar dat is nu voorbij. Dan maar wat meer moeite, maar ‘s nachts niet meer buiten.

Dagahra

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:33

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:34

Vreselijk die aanvallen..

Ik heb zojuist mijn zoontje z'n abonnement op Oerrr opgezegd...
Afbeelding
Echt, een wolventocht, betaald..voor kinderen...
Ik weet het, Oerrr is van Natuurmonumenten, maar ze hebben leuke post voor kinderen. Maar dit was voor mij de druppel hoor :(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:35

Mac schreef:
Afschuwelijk! Dat paard staat letterlijk te trillen op zijn benen. Hoop dat ook dit paard herstelt en geen besmetting oploopt door de beten en krassen. Dit gaat zo echt niet langer!

Waar zie je dat t paard staat te trillen? Ik zie nergens een link of foto?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:38

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:40

Wat afschuwelijk!!!! |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:45

Dit is dus precies waarom die omheining deskundige het zelf niet heeft staan, duizenden euro's verder voor een fabeltje wat niet werkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:56

Dagahra schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3080148508

Filmpje met dood schaap in beeld. Achter een 'wolfproof' omheining. Niet dus....

Ja je kan er nu al de donder op zeggen dat er toch wordt gezegd dat het hek ergens een paar cm te hoog of te laag was, stroom niet overal gelijk etc.... arme man, hij heeft bijna tranen in zn ogen.

Op de fb van Noor Tanger staat dat het met het veulentje naar omstandigheden goed gaat. Ook foto's van het diertje en de wonden rondom de staart lijken geplakt.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:00

karrij schreef:
tienus63 schreef:
Hemelsbreed 2
Km of nog verder er vandaan gebeurd.
Gaat om een ouder paard.

Wilde je net een berichtje doen tienus63, weet jij waar dit is? Mag natuurlijk ook in pb, lijkt namelijk veel op het vorige paard van mijn man, die we een paar jaar geleden verkocht hebben aan iemand die daar woont.

Alvast bedankt , Karin

Die is het gelukkig niet.
Eigenaresse wel meteen gebeld. Hij wil
Niet altijd even vlot binnen komen en soms verrekt ie het gewoon.
Maar dat is nu voorbij. Dan maar wat meer moeite, maar ‘s nachts niet meer buiten.[/quote]

Ja hoorde al dat hij bij haar streken heeft,kreeg hij bij ons geen kans voor ;-)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:07

Pff wat een gedoe weer met alle aanvallen op die arme dieren.

Als ze allemaal zo zeker zijn dat wolven niets doen, dan snap ik niet dat ze nu ineens wel gaan toegeven aan beheer. Of is dat omdat ze toch niet zo zeker meer zijn van hun zaak ? ( vind ik trouwens een goede zaak hoor beheer, liever gisteren dan vandaag.)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:23

jeetje, zwolseweg balkbrug , dat is maar een paar km van ons af :=

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:32

knollentuin schreef:
Wat afschuwelijk!!!! |(

Heb je de andere fotos en filmpjes ook gezien? Dit is dan nog maar een "mislukte" aanval . Brrrrr

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:37

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:49

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:18

Oh dat is idd dom van mij.
Zag alleen 18-04, heb verder niet naar het jaartal gekeken.

Excuus.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:57

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:13

Is inmiddels bevestigd of de aanval in Balkbrug overdag was?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:47

Mac schreef:
knollentuin schreef:
Wat afschuwelijk!!!! |(

Heb je de andere fotos en filmpjes ook gezien? Dit is dan nog maar een "mislukte" aanval . Brrrrr

Nee heb alleen de shock reactie van dat paard gezien ,ik word er erg verdrietig van, het machteloze gevoel. Bah bah

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:58

knollentuin schreef:
Nee heb alleen de shock reactie van dat paard gezien ,ik word er erg verdrietig van, het machteloze gevoel. Bah bah

Precies dit heb ik ook.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:59

Ik stoor me altijd verschrikkelijk aan de onverschilligheid van sommigen op social media, die noemen dat het vee anders toch ook geslacht wordt en dat vleeseters daar ook geen moeite mee hebben. Ik snap niet dat die mensen niet inzien wat een stress en leed deze dieren hebben als ze door een wolf worden opgejaagd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:13

Maar ook de onwetendheid van veel burgers die buiten het platteland wonen.
Wolven, daar zijn er toch maar een paar van in Nederland en ze pakken toch alleen maar wild en soms een schaap.
Vriendin van me sprak een Rotterdamse en een Almeerder/Amsterdammer.
Die hebben werkelijk geen idee welke dieren er ook gepakt worden.
Dat nieuws wordt niet gebracht door de media.
Toevallig de dode Exmoor van de mekelogisch beheer bereikt even het landelijke nieuws.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:19

tienus63 schreef:
Wolven, daar zijn er toch maar een paar van in Nederland en ze pakken toch alleen maar wild en soms een schaap.
Toevallig de dode Exmoor van de mekelogisch beheer bereikt even het landelijke nieuws.

Klopt, maar ook natuurbeheerders die het bagatelliseren met de woorden dat er maar weinig schapenvlees in de maag van de wolf voorkomt en hij voornamelijk reeën eet (waar ik tegenwoordig vrij veel botten van tegen kom trouwens) en het maar afdoen alsof de veehouders overdrijven. Nee ze eten ze ook niet, ze doden enkel. Het weg kijken en de nonchalance, want het is maar vee, stuit me enorm tegen de borst.
En idd, veel mensen die niet op het platteland wonen hebben het besef niet, noemen dat mensen van het platteland het roodkapjesyndroom hebben of dat in het buitenland de wolf ook geen mens aanvalt. Maar totaal voorbij gaan aan het feit dat daar de natuurgebieden veel uitgestrekter zijn, dus totaal geen vergelijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:29

Wintu schreef:
tienus63 schreef:

Klopt, maar ook natuurbeheerders die het bagatelliseren met de woorden dat er maar weinig schapenvlees in de maag van de wolf voorkomt en hij voornamelijk reeën eet (waar ik tegenwoordig vrij veel botten van tegen kom trouwens) en het maar afdoen alsof de veehouders overdrijven. Nee ze eten ze ook niet, ze doden enkel. Het weg kijken en de nonchalance, want het is maar vee, stuit me enorm tegen de borst.
En idd, veel mensen die niet op het platteland wonen hebben het besef niet, noemen dat mensen van het platteland het roodkapjesyndroom hebben of dat in het buitenland de wolf ook geen mens aanvalt. Maar totaal voorbij gaan aan het feit dat daar de natuurgebieden veel uitgestrekter zijn, dus totaal geen vergelijk.

Helaas valt de wolf in het buitenland wel mensen aan en hij zal daar ook wel niet mee stoppen als hij de grens over is gekomen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:37

Hoor net van mijn schoonzus dat haar neefjes en nichtjes niet meer zonder toezicht in de tuin mogen en kunnen spelen.
De wolf sjouwt daar te pas en te onpas door de straat.
Gezin woont Noord Veluwe.
Volgens de boswachter aldaar zijn alle wolven op de Veluwe gechipt.

Net in de app Drenthe/Friesland, in het schemer 3 wolven gespot ten zuiden Gorredijk. En vastgelegd op film.
Twee uur later nog iets zuidelijker weer 3 wolven gezien in een tuin bij iemand.
Die mist nu wat zijn hobby pluimvee, eenden.

Paard in Balkbrug is overigens in zeer waarschijnlijk ochtendschemer aangevallen.
Ze is bij ochtend voerbeurt over de zeik aangetroffen. Paarden lopen 24/7 buiten.
Tot heden is het nog geen vestigingsgebied of gebied waar regelmatig aanvallen en of slachtoffers van de wolf zijn.
Informatie uit eerste hand vernomen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 00:41

ik moet zeggen dat ik alles maar doodeng vind, mijn paardjes staan op stal, maar ik heb echt een oud stalletje en de deuren zijn niet zo best meer ben bang dat een wolf daar doorheen gaat , ik heb een paar jaar geleden gezien wat zo'n beest kan aanrichten , bij mijn dochter , konijnenhok , toen wisten we niet dat er hier al wolven waren, maar wij zijn ervan overtuigd dat het een wolf moet zijn geweest, zo'n enorme kracht , dik gaas verdraaid, gelukkig was het toen stevig en nieuw en hebben de beestjes het overleefd, maar wel in de stress, zijn nog bij buren gaan vragen maar alle honden in de buurt waren 's nachts binnen geweest