Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:37

Sanet
Dat zou ik me nog voor kunnen stellen. Als je hem nu echt bij de omheining zou zien graven oid dat je hem dan zou aanrijden. Omdat je dan zelf veilig in je "kooi" zit.

Maar goed hier zit eerst een sloot dus werkt hier ook niet.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:00

Je auto is dan niet total los hoor. Mijn man heeft ooit eens per ongeluk een zwijn aangereden met een Peugeot 306 dacht ik. Was op een 80km/h weg. Auto had helemaal niks. Zwijn stond gelukkig direct weer op en leek niks te hebben. Een flinke bonk spieren en vet beschermd schijnbaar wel goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:02

Dat ligt aan je auto.. Die van mij is bij een lekke band al Total loss :+

Maar dat je auto geen schade had is meer geluk dan wat anders.
Hier met een ree met 80 km was er een deuk en kapotte koplamp.

En een ree is maar klein.

De andere ree met 30 was een kras en krom kenteken. Dus dat viel mee.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 12-06-24 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:02

DuoPenotti schreef:
Dat ligt aan je auto.. Die van mij is bij een lekke band al Total loss :+

:')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:04

Hangt er vanaf hoe zwaar het zwijn is. De meeste halen die 80 kg niet hoor. Die dieren lopen vaak ook door op adrenaline. Daarom, altijd melden als je een aanrijding met wild hebt gehad. Ik heb ooit een haas goed geraakt. Rende ook door het veld in. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij het nog lang goed gemaakt heeft want het was een beste klap.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:21

Paardennamen schreef:
dierenfan schreef:
Gelukkig hier in Zeeland veel water, drukke kanalen en (meestal helaas) weinig maar drukke bruggen of tunnels. Overlevingskans voor wolf wat dat betreft erg klein. Ze kunnen goed zwemmen maar tegen grote schepen leggen ze het toch af

Vorig jaar of een jaar eerder (ik weet het niet precies meer) is er ook 1 over Schouwen-Duiveland komen wandelen. Ik heb hem zelf toen langs de kant van de weg bij Zierikzee gezien. Een paar uur later liep hij bij Scharendijke en is daarna weer vertrokken. Via de Grevelingendam bij Bruinisse. Dus het kan zeker.
Ik hoef eerlijk gezegd geen wolf hier in mijn achtertuin, ondanks het flinke overschot aan damherten.

Tuurlijk kan het dat weet ik ook. Echter degenen die Zeeland bezocht hebben zijn tot nu toe vrij vlot spontaan verdwenen. Ik wijt het (graag :D ) aan de drukke scheepsvaart en water wat ze continu over moeten steken. Daarmee is Zeeland in het voordeel. Plus de ligging natuurlijk. Reeën zwemmen ook regelmatig over de scheldes heen. Dat gaat helaas ook niet altijd goed. Zie er wel eens liggen ...
Dat overschot damherten dat schieten ze maar af. Is diervriendelijker en ze kunnen beter selecteren wat afschieten en wat laten leven

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:02

Zichtmelding Meerle (B)

Citaat:
Meerle Antwerpen België
12-06-2024
16.30 uur

Wolf gespot net over de grens Chaamse weg Meerle. Liep gewoon langs de weg en schoot toen een oprit van een boerderij op. Liep richting Meerle.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/kTJLe6rmDdTZKwiU/?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:11

Hmm dat zal wel diegene zijn die zich ophoudt rondom de Strijbeekse heide.
Na de melding van de aangereden wolf in Ulvenhout, was er hoop dat dat alles was in de buurt. Helaas toch niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:13

Wat zeggen ze over ratten, als je er 1 ziet, weet je zeker dat er meer zijn.
Misschien gaat dat ook voor veel regio’s wat betreft wolven op.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:36

Mijn paarden staan aan de Strijbeekse heide. Heb gelukkig nog geen wolf gezien. Laatst wel een vos. Recht voor mijn neus. Mooi beest was dat.

De paarden zijn soms erg onrustig. Zeg dan weleens dat er een wolf of zwijn in de buurt zit. Wie weet...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:02

Verlate melding Zundert, NB, meldster heeft kangals, KBH’s die aansloegen.

Citaat:
Zundert Noord-Brabant
11-06-2024
Gisterochtend

Wolf gezien thv Frans baantje 34 in Zundert
De meldster heeft kankals en die sloegen aan. Ze heeft al meerdere aanvaringen gehad met wolven.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/EgaMqL ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:05

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:15

Wel bijzonder, het is hier heel lang rustig geweest qua zichtmeldingen (omgeving Gilze/ Chaam/ Molenschot) dat terwijl het eigenlijk een mooi gebied is met veel bos en landerijen. Nu hebben er blijkbaar minimaal 2 wolven gezeten (waarvan er eentje is doodgereden bij Ulvenhout).

Ben benieuwd of ik hem ga spotten op mijn (bijna) dagelijkse bosritten of vanuit de auto :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:25

Hannanasjuh schreef:
Hoeveel mensen ik hoor zeggen dat als ze er een voor de auto krijgen "wel ff gas bij geven, er wel iets aan doen" etc. In combinatie met de vele aanrijdingen hier in het zuiden van het land en in België... Zijn wel een beetje veel ongelukjes dan he :')

Zeggen ja...doen is een 2e

Geloof niet dat iemand in een flits een wolf ziet gas bij gaat geven. Het besef het uberhouopt een wolf is komt vaak al iets later. Dan is de wolf alweer aan de overkant.
Zou ook treurig zijn als men zo zou zijn want het zou maar net je hond zijn die de straat over steekt...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:53

Ik rij ook dagelijks in het bos in de regio Strijbeek, Chaam, Ulvenhout. Tot nu toe heeft alleen een vos mijn pad gekruist.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:01

Zichtmelding Norg Dr.
Citaat:
13 juni 2024
Tijd: 9.45 uur
Wolf gespot ter hoogte van de Peersterstraat in Norg.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/kTy2Z5u1aSBPJ7Sw/?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:55

Vind het ook wat verdacht. Ineens allerlei meldingen hier ( Chaam) terwijl er blijkbaar al lang eentje op de Strijbeekse heide zit.
Wolf dood gereden maar geen enkele politie melding te vinden (op snelweg, moet een flinke klap zijn geweest met veel schade aan de auto..)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:17

Nyaleti schreef:
Vind het ook wat verdacht. Ineens allerlei meldingen hier ( Chaam) terwijl er blijkbaar al lang eentje op de Strijbeekse heide zit.
Wolf dood gereden maar geen enkele politie melding te vinden (op snelweg, moet een flinke klap zijn geweest met veel schade aan de auto..)

Als ik PER ONGELUK (ik zou nooit expres wie dan ook aanrijden) een wolf zou hebben doodgereden dan zou ik het ook nergens melden. Omdat je dan kans hebt dat de pro-wolf-beweging wraak komt nemen. Maar treuren zou ik er niet om want zijn dood scheelt weer een heleboel verscheurde prooidieren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:48

Wel als je auto naar de getver is, wordt dan ook niet direct politie op de hoogte gebracht?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:13

Nyaleti schreef:
Wel als je auto naar de getver is, wordt dan ook niet direct politie op de hoogte gebracht?

Ik zou die laten repareren bij bevriende kennissen die zich niet met privezaken bemoeien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:22

anjali schreef:
Nyaleti schreef:

Ik zou die laten repareren bij bevriende kennissen die zich niet met privezaken bemoeien.

Ik heb geen bevriende auto mannen/vrouwen. Bovendien wil ik niet zomaar ettelijke duizenden euro’s ophoesten.
Ik zou t gewoon via de verzekering doen. Politie erbij? Als dat moet? Ja. En wolven terreur gekkies lust ik rauw. Komop! We gaan toch niet zwichten voor een stelletje illegaal bezig zijnde kloothommels? Ja. Mensen bedreigen om wat dan ook is illegaal.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:29

Nyaleti schreef:

Een schadeherstelbedrijf zal dat niet doen, de verzekering volgens mij ook niet. Als ze niet ter plekke komen dan weet de politie volgens mij van niets en om ze ter plekke laten komen moet het door iemand gemeld worden lijkt mij.

Edit: of er moet net iemand bij het schadeherstelbedrijf werken misschien die echt dol is op wolven en met enige zekerheid kan zeggen dat het door een wolf is gekomen. Mijn ervaring met zulke bedrijven is echter dat het ze enorm weinig kan interesseren waar de schade vandaan is gekomen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:33

Hebben jullie dat filmpje gezien? “Geen wolf” plaatst op haar Facebook een filmpje van een wolf (of 2) die over een hek klimt. Het hek voldoet aan (bijna) alle eisen die je aan een wolfwerend raster stelt.
Ik denk dat een godvergete harde klap stroom ontbreekt. https://www.facebook.com/share/p/G42W8J ... tid=K35XfP

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:37

@Rien10, je hebt gelijk hoor. Maar ik heb het niet op die agressieve wolvenbeschermers.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:38

anjali schreef:
@Rien10, je hebt gelijk hoor. Maar ik heb het niet op die agressieve wolvenbeschermers.

Ik ook niet. Ik ben Rotterdamse hè, wij hebben daar wel wat krachttermen voor. :j :j