Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eef_Bam schreef:MelissaV schreef:Thanks iedereen voor de adviezen en inzichten, ze hoeven niet persee al op dat nivo gelopen te hebben.
Wel gewoon braaf zadelmak en een maand of 3/4 onder het zadel bijvoorbeeld.
We kijken nog even rustig rond en wie weet komt er wat op hun pad dat perfect past.
Heeft de ruiter de ervaring en het geduld om het paard verder op te leiden? Zoals je het omschreef klonk het als iemand die al lang niet meer gesprongen heeft. Zou dan eerder voor een brave wat oudere gaan die misschien niet talentvol genoeg is voor het hogere werk. De categorie 3/4 jaar en zadelmak is juist vrij duur en lastig, want iederen vind dat hij/zij een talentvol paard te koop heeft met heel veel potentie. Of ze dat waar gaan maken hangt zowel van het paard als de ruiter af natuurlijk.
manic schreef:@Sababer: zo heb ik het ook gedaan. Nog even een weekje of 2 laten staan totdat mijn vervoerder kon.. de voorlopige verzekering dekte dat ook gewoon.
Equipro schreef:Ik doe de keuring en overdracht ook niet meer op dezelfde dag als er nog mee gereisd moet worden. Onze pony moest verdoofd worden voor de foto's en de trailerrit naar de nieuwe eigenaar was alles behalve veilig daardoor....
_Noah schreef:Nou het was kort maar krachtig.. ook ik heb een match gevonden en sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 1,5 jarige paint ruin.
Via via ben ik in contact gekomen met Anick Worp. Iemand in wiens werkwijze ik mij erg kan vinden, wat een fijne basis geeft zij haar paarden mee en wat een prettige maar duidelijke manier van trainen. Ze fokt de paarden op een manier die mij aanspreekt.
Het paard wat ik heb gekozen is all round/ pleasure/ ranch gefokt en sluit daarbij goed aan bij mijn wensen.
Ook qua karakter zag ik duidelijke eigenschappen, koel in het hoofd, krachtige gangen, mooie beweging en heel goed opgevoed. Vandaag is hij gekeurd en heb ik een positief advies ontvangen van de paardenarts.
Einde van de maand haal ik hem op.
Vanes_6 schreef:_Noah schreef:Nou het was kort maar krachtig.. ook ik heb een match gevonden en sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 1,5 jarige paint ruin.
Via via ben ik in contact gekomen met Anick Worp. Iemand in wiens werkwijze ik mij erg kan vinden, wat een fijne basis geeft zij haar paarden mee en wat een prettige maar duidelijke manier van trainen. Ze fokt de paarden op een manier die mij aanspreekt.
Het paard wat ik heb gekozen is all round/ pleasure/ ranch gefokt en sluit daarbij goed aan bij mijn wensen.
Ook qua karakter zag ik duidelijke eigenschappen, koel in het hoofd, krachtige gangen, mooie beweging en heel goed opgevoed. Vandaag is hij gekeurd en heb ik een positief advies ontvangen van de paardenarts.
Wat leuk!! Gefeliciteerd! Benieuwd naar hoe hij eruit ziet
MyWishMax schreef:Niet mee eens, babootje. Je kan gewoon dingen afspreken met een koper of verkoper. En het hele stuk dat het belangrijk is voor de koper om direct aan de slag te gaan en daarom dus meteen na de keuring mee moeten vind ik onzin. Dat hangt niet af op een paar dagen. Dan heb je veel meer aan een goed omschreven koopcontract.
_Noah schreef:Nou het was kort maar krachtig.. ook ik heb een match gevonden en sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 1,5 jarige paint ruin.
Phonix schreef:Na twee keer te hebben gereden met trailer vanaf Amsterdam naar Venlo, en twee keer een afgekeurd paard heb gehad heb ik wel geleerd om eerst gewoon te keuren en dan ophalen.
_Noah schreef:Wat lief Kim, dank je wel. Ze fokt echt toppers. Hij is inmiddels al wat groter gegroeid. Ook erg leuk moeders te zien, dat is een schat van een merrie.