Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:27

Ahh puppy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 22:37

Hij had vandaag door dat er merries staan. We zijn begonnen met Joy in staat van paraatheid zeg maar. En dan voel je wel dat je aan het overleggen bent, hij luistert hè… maar dat is niet het moment om fouten te maken in je hulpen of correcties. :+

Zoveel mogelijk voorwaarts doen denken. Het ‘ergste’ stuk is niet gefilmd omdat:
Momenteel geen netwerk is daar en de pivo internet nodig heeft denk ik. En mijn man was bezorgd. Hij ziet hem maar voelt hem niet natuurlijk. Hij werd niet oncontroleerbaar gewoon groot. Bleef licht in de mond maar het was even zijn focus gewoon 100% bij mij krijgen ipv dat oor steeds naar opzij. :+

Hij schoof ook niet uit in de hals omdat die nek wel er op kwam. Maar geen enkel moment wee hij niet onder controle dus daar ben ik wel blij om. 2e dag op een vreemde stal met merries rond hem…

Morgen en overmorgen mag hij gewoon genieten van zijn weide. :+ heb er nu twee dagen wat ‘gebruik’ van gemaakt dat hij de spanning had van nieuw terrein en nieuwe paarden die ik veilig kon leren kanaliseren (ook al dumpt hij me hij kan niet naar een ander paard) dus heb er van geprofiteerd om te voelen wat hij doet en waar hij wel en niet op reageert maar nu gaan we terug op revalidatie schema. :j

Hij heeft de restjes uit een bakje ijs gelikt gelijk een hond. _O- manlief heel droog; ‘die weet echt niet dat ie paard is eh….’

Nouja een likit proeft hetzelfde veronderstel ik. Vruchten ijs (watermeloen) is meer sorbet… das basically vloeibare likit. _O-

Hij loopt nu haast verloren in zijn stal die groter is dan de stal thuis… hij gaat eindelijk weer liggen buiten… :+:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 23:41

Knap is die hoor! Fijn dat die zo onder controle bleef, mijn merrie kan ik op een vreemde locatie niet zo rondkrijgen, laat staan een hengst met merries er rond :+

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 00:08

Die laatste foto in de wei <3

De rest lees en kijk ik later even bij!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 07:43

Heerlijk die filmpjes op de wei, hij is duidelijk op zijn gemak!

Je ziet idd de spanning met rijden maar hij laat zich toch maar mooi rondsturen met alle nieuwe prikkels om hem heen. Knap paard :j Zijn gangen zien er comfortabel uit, vooral galop!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:03

Was dus inderdaad een goed moment om te voelen hij reageert op een vreemde plek met merries rond hem. Het is heel goed mogelijk dat hij het verschil leert tussen zadel op is aan het werk en concentratie bij de baas ook al lopen er andere paarden en merries rond hem. De meesten weten echt wel het onderscheid te maken. Hoewel als ik het wist dat er een hengst tussen liep ik toch probeerde te vermijden om al te dicht in de buurt te komen tijdens het inrijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 09:59

petraaken schreef:
Was dus inderdaad een goed moment om te voelen hij reageert op een vreemde plek met merries rond hem. Het is heel goed mogelijk dat hij het verschil leert tussen zadel op is aan het werk en concentratie bij de baas ook al lopen er andere paarden en merries rond hem. De meesten weten echt wel het onderscheid te maken. Hoewel als ik het wist dat er een hengst tussen liep ik toch probeerde te vermijden om al te dicht in de buurt te komen tijdens het inrijden.

We denken dat hij dat onderscheid al maakt, je voelde wel dat hij even zijn hormonen wilde volgen maar ik heb letterlijk ‘eh-eh! Vooruit!’ Gezegd en been gegeven. Toen heeft ie in het volgende rondje even gemurmeld en daarna was ie klaar. :+

Hoewel we hem ook nog steeds gewoon aan een los touwtje naar zijn weide brengen.
Alleen de poetsplaats is even oefenen omdat hij Leo niet ziet nu. :+ die twee zijn iets te close weten we nu. _O- ging gisteren wel al beter. Eergisteren hebben we Leo moeten op stal zetten omdat die ook over de zeik ging.
Gisteren was Joy wat druk maar oké en Leo ging grazen na een ‘hij komt terug Leo!’ _O-
Dus das echt wennen.

Mars schreef:
Heerlijk die filmpjes op de wei, hij is duidelijk op zijn gemak!

Je ziet idd de spanning met rijden maar hij laat zich toch maar mooi rondsturen met alle nieuwe prikkels om hem heen. Knap paard :j Zijn gangen zien er comfortabel uit, vooral galop!

Hij was niet helemaal ontspannen maar als hij de rug echt los laat zit hij als een zetel. :+: Joy kijkt zelf elke ‘impact’ op te vangen.

Freyr schreef:
Die laatste foto in de wei <3

De rest lees en kijk ik later even bij!

Heb er zo van haast al zijn levensfases. :D

Duhelo schreef:
Knap is die hoor! Fijn dat die zo onder controle bleef, mijn merrie kan ik op een vreemde locatie niet zo rondkrijgen, laat staan een hengst met merries er rond :+

Joy is ontzettend werkwillig. Daarom durf ik bij hem ook vertrouwen als hij stopt en niet door wil dat er iets scheelt… :(:) dat zit gewoon echt niet in hem… Joy wil lopen. Of ik mee lift of niet maakt hem weinig uit. Dus als hij niet voorwaarts wil scheelt er iets. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:18

Deze is vrij aan het begin

Mam heeft stukjes gefilmd, Joy heeft zijn grootmoeder uitgelegd dat als ze bij hem kan staan ze hem ook kan aaien. _O-

Mama zei ‘amai die is nogal voorzien’ (en dan heeft ie zijn bal nog niet. _O-
Waarop ik terwijl ik ‘m aaide ‘het loont om het paard van de stal eigenaar te zijn zeker?’
En dat voelde zo gek… maar na al die jaren.. welliswaar kleinschalig… is het wel zo..
We laten ook voorzichtig rond gaan dat zadelmak maken, doorrijden of trainen voor verkoop ook kan. Daar is een stal voor voorzien en daar kwam al een geïnteresseerde reactie op.

We moeten allebei nog nog wennen aan een grote piste. _O- na 30 jaar paarden heb ik voor het eerst een grote piste :oo voelt echt raar om dit te hebben zelfs met een bodem die nog veranderd moet worden. We hopen tapijtvezel te kunnen leggen zoals bij Chris.

Heb al een boel stenen geraapt maar het blijft komen… als die stomme strips er af zijn kan ik hopelijk meer doen. :x

Afbeelding
Als je daar zit kan je me ook best kroelen. >;)
(Ja je ziet nog het laatste restant van een neusnetje dat beloofde UV werend te zijn maar dat niet was. :x de rest is gelukkig genezen. :(:) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zag vandaag ook dat hij toch een zweer gehad heeft ook.

Afbeelding
Morgen keralit meenemen om hem wat te helpen. :(:)

Verder is het Russische roulette of mijn auto start of niet. :+ heb wel geleerd welke zekering ik moet uit trekken en dan is het vijf tot 20 min. Wachten. :+

Maandag is mijn schoonbroer me komen depanneren. :roll:
Kom thuis. Doet die ketel het weer. :roll:
Ik moet gaan tanken en ik weet niet zeker of ie start als ik m uit zet. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Klinkt alsof je auto een dokter nodig heeft of aan vervanging toe is.

Poeh, dat is een flinke zweer geweest of lijkt hij op die foto groter dan hij in werkelijheid is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 34 min geleden

Nee het moet een flinke zweer geweest zijn.

Nieuwe auto hoop ik niet. Dat zou een heel beroerde timing zijn. :+