Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:57

Ik zag op FB dat er in Meijel (de Peel) een pony veulen te grazen is genomen door een wolf.
De moeder heeft de wolf blijkbaar kunnen verjagen, maar het veulen is aardig toegetakeld. Ik begreep dat hij het mogelijk wel gaat redden. Arm ding.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:02

Babootje schreef:
Ik zag op FB dat er in Meijel (de Peel) een pony veulen te grazen is genomen door een wolf.
De moeder heeft de wolf blijkbaar kunnen verjagen, maar het veulen is aardig toegetakeld. Ik begreep dat hij het mogelijk wel gaat redden. Arm ding.

Een paar paginas terug staat een filmpje van het veulentje. Arm ding :(:)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:31

Skessa_ schreef:
https://www.spanjevandaag.com/18/04/202 ... en-wolven/

In Colorado gebruiken ze Ezels om de koeien tegen wolven te beschermen..

Je bedoelde: In Colorado gebruiken ze verwilderde ezels om de koeien tegen wolven te beschermen.
Niet die huis,tuin en keuken ezels die wij hier houden, om het even zo te zeggen. Nu is het net of je even een ezel aanschaft en die erbij in zet en klaar ben je.
Zoals de man in het filmpje ook zegt, beter kom je er niet te dicht bij anders heb je zelf een trap te pakken.
Op hele grote percelen zou dit misschien nog wel kunnen werken hoor, al vraag ik mij af of de wolf niet snel leert om de ezels uit de weg te gaan. Maar op de meeste postzegels hier in Nederland moet je dit niet willen denk ik.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:39

Popstra schreef:
Ik ben ook absoluut niet tegen de wolf. Vind ze prachtig.
Ik ben er tegen het dier zo verheerlijkt word, heilig is en het er te veel worden.

nou inderdaad, dat is precies wat ik denk

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:53

Skessa_ schreef:
Babootje schreef:

Een paar paginas terug staat een filmpje van het veulentje. Arm ding :(:)

Zag het filmpje voorbij komen, maar durf er gewoon niet naar te kijken. Vind het zo zielig en wreed om te zien

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:00

sterregoud schreef:
Ze lopen nu dagelijks in dorpen, worden tig keer gesignaleerd en leren dus ook dat wij mensen ze niets doen.
Het beleid moet anders, ze moeten tenminste schuw voor ons zijn, en dit krijg je o.a. door de dieren die te dichbij komen te beheren.

Dat is dus het probleem. Er is niet genoeg ruimte om uit de buurt te blijven. En dat weten de mensen als Glenn Lelieveld ook. Daarom liegen ze zich in alle mogelijke bochten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:19

Babootje schreef:

Gatverdamme. Misschien is dat diezelfde wolf die een paar weken geleden bij ons rondliep :( Wat knap dat die moeder hem heeft kunnen verjagen. Ben benieuwd waar hij als volgende op zal duiken :(

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:53

Er zijn aanvullingen gemaakt in het IPO wolf; in sommige omstandigheden mag een wolf worden gedood op last van burgemeester.
Probleem wolven mogen door de provincie worden gedood, mits dat getoetst wordt aan natuurbeschermingswet.

Bron RTLNieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rgemeester

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:57

tienus63 schreef:
Er zijn aanvullingen gemaakt in het IPO wolf; in sommige omstandigheden mag een wolf worden gedood op last van burgemeester.
Probleem wolven mogen door de provincie worden gedood, mits dat getoetst wordt aan natuurbeschermingswet.

Bron RTLNieuws.

En dat levert zoveel tussenstapjes op, dat het kalf waarschijnlijk verdronken is als de put is gedempt....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:05

Met 10.000 tussenstapjes, maar het is geen harde nee meer, dus dat is wel een stapje de goede richting in

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:06

Ik vind het wel interessant dat in eerste instantie het gebied waar het dier zit wordt afgesloten voor publiek.
a. hoe willen ze dat gaan doen in stedelijke gebieden? In Drenthe zit ook een wolvenhol in bewoond gebied.
b. op die manier zullen straks heel veel natuurgebieden afgesloten zijn (zorgelijk)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:09

Met B zijn ze al bezig
A is leuk in die tuin..hoeveel gebied moet er dan idd dicht?

Paintballen, mag dat dan wel weer?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:18

Babootje schreef:
tienus63 schreef:

Bron RTLNieuws.

En dat levert zoveel tussenstapjes op, dat het kalf waarschijnlijk verdronken is als de put is gedempt....

Ja, dan moet je dus DNA gaan doen, 2-3 maanden wachten op Bij12... totdat die met een uitslag komen, dan moet je nog op zoek naar die ene specifieke wolf...?

Ik heb niets tegen het diersoort wolf. Maar dit is dweilen met de kraan open. En vragen om hele grote problemen en heel veel verdriet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:43

DuoPenotti schreef:
Paintballen, mag dat dan wel weer?

In eigen tuin zéker wel O:)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:11

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:25

tienus63 schreef:
Ik geloof dat vrijwel iedereen die tegen de komst van de wolf in Nederland is, niet tegen het dier an sich is, maar precies hetzelfde vindt als jij.
Namelijk dat Nederland geen geschikte plek is voor de wolf om te leven.
Te druk bevolkt en bebouwd en te weinig prooi dieren.

Maar de wolf heeft er ‘zelf’ een ander probleem bij gecreëerd, vele roedels hebben zichzelf inmiddels geleerd om vee en paarden aan te vallen. En die kunde haal je er niet meer uit.
Ik noem het de Mac Donalds wolf. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Wat gebeurt er als de aantallen dusdanig worden dat er in theorie wel genoeg wild voor de wolf zou zijn en er wel een geschikte habitat zou zijn?
Ik vrees dat de McDonald’s techniek blijft. Dat is veel gemakkelijker.

Dat konden ze al want die ervaring kwam al mee uit het buitenland met hen. Alleen wilden de wolvenlovers ons anders doen laten geloven en wilden ons het idee geven dat we dat in eigen hand hadden of de wolven dat wel of niet gingen doen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:00

20-4-2023
Aanval paard Zwolseweg Balkbrug.
Paard in shock maar stabiel. Staat in kliniek aan infuus. Swabs genomen en sporenonderzoek volgt.

Weer een slachtoffer...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:04

Krijg hem net binnen.

Donders dichtbij ons. Herken het paard overigens niet.
Eerste wat ik deed is naar buiten kijken naar ons paard en vee van de buren.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:29

Oh getsie, dat is bij Klein Oever toch?? Ging ik vroeger op ponykamp :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:41

Hemelsbreed 2
Km of nog verder er vandaan gebeurd.
Gaat om een ouder paard.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:42

Wat triest, en gewoon overdag gebeurd?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:46

Overdag gebeurd.
Ze, als ik tenminste het juiste paard voor me heb, de paarden overdag in een koppel in de wei lopen. KWPN-ers.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:48

tienus63 schreef:
Overdag gebeurd.
Ze, als ik tenminste het juiste paard voor me heb, de paarden overdag in een koppel in de wei lopen. KWPN-ers.

Dus ook geen kleintje !

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:50

tienus63 schreef:
Hemelsbreed 2
Km of nog verder er vandaan gebeurd.
Gaat om een ouder paard.

Wilde je net een berichtje doen tienus63, weet jij waar dit is? Mag natuurlijk ook in pb, lijkt namelijk veel op het vorige paard van mijn man, die we een paar jaar geleden verkocht hebben aan iemand die daar woont.

Alvast bedankt , Karin

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:09

Afschuwelijk! Dat paard staat letterlijk te trillen op zijn benen. Hoop dat ook dit paard herstelt en geen besmetting oploopt door de beten en krassen. Dit gaat zo echt niet langer!