MyWishMax schreef:En zelfs duurder maar onbeleerd en jong is er verschil. Paar maanden later en wel gekeurd kan ineens nog een stuk duurder worden. Zie ik in mijn omgeving ook, dat zijn jonge dieren die in een hogere prijsklasse vallen. Komen ze net uit de opfok/het land dan zijn ze in verhouding goedkoper, zijn ze al op de foto geweest weer duurder en na beleren weer.
Ja dat. En soms groeit dat lelijke eendje uit de opfok ineens zo mooi op en blijkt het ook nog eens een bewegingswonder, dat het prijskaartje ineens verdubbelt
Als wij ze als 2 jarige van het land aanbieden, dan is de prijs daarop aangepast. Zijn ze 3+, onder het zadel en hebben ze een goede score op de ibop of jonge paarden competitie, dan gaat de prijs ook omhoog. Werk wat erin zit moet nu eenmaal ook betaald worden als het je bedrijf is.
Gekeurd en positief bevonden voor de sport doet ook wat voor de prijs, naast kwaliteit. Zelfde als een paard een bemerking heeft; dat drukt de prijs. Er zijn zoveel gradaties voordat je ergens een prijs aan kunt hangen.... Maar het moet wel realistisch blijven. Ik zie best veel oudere paarden, niet geklasseerd, niet gekeurd en daar worden prijzen voor gevraagd
... niet normaal. Maar ja, vragen kan altijd.