Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Haarbal schreef:Ik heb hem niet in de app zien verschijnen, maar afgelopen weekend heeft een vriend van een kennis een wolf gezien op de Sallandse Heuvelrug in Nijverdal. Diegene ging korhoenders spotten en zat verdekt opgesteld aan de Nijverdalse kant, en toen kwam er een wolf voorbij wandelen. Kennis liet me een foto zien. Ik weet de precieze locatie dus niet, alleen dat het aan de Nijverdalse kant was en niet aan de Hellendoornse kant van de grote weg.
MarrieLeen schreef:Hopelijk vreet ie niet teveel korhoenders anders is dat project ook voor Jan met de korte achternaam geweest. Maar hey, alles voor die ene soort hè!
Wel kak dat ie daar steeds vaker gezien wordt, één van de weinige plekken waar ik nog beetje lekker liep met hondje.
Miran schreef:Even terug komend op het bericht eerder, er was wel een zichtmelding in Waddinxveen, maar dat bleek een hond te zijn. Ik geloof sowieso niet dat ze ineens zo ver westelijk zitten zonder meer meldingen.
MarrieLeen schreef:Hopelijk vreet ie niet teveel korhoenders anders is dat project ook voor Jan met de korte achternaam geweest. Maar hey, alles voor die ene soort hè!
Wel kak dat ie daar steeds vaker gezien wordt, één van de weinige plekken waar ik nog beetje lekker liep met hondje.
Hannanasjuh schreef:Nyaleti schreef:Vreselijk maar ik ben toch opgelucht eerlijk gezegd..
Wel bizar hier in de omgeving. Enkele meldingen in Poppel, paar dagen later 2 dood gereden daar.
1 melding in de omgeving van Ulvenhout, direct dood gereden..
Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht
dierenfan schreef:Gelukkig hier in Zeeland veel water, drukke kanalen en (meestal helaas) weinig maar drukke bruggen of tunnels. Overlevingskans voor wolf wat dat betreft erg klein. Ze kunnen goed zwemmen maar tegen grote schepen leggen ze het toch af
Nyaleti schreef:Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht
Nyaleti schreef:Hannanasjuh schreef:
Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht
Nou nou..
Op een snelweg gebeurt in een dorp waar hij nog nooit eerder is gezien. Dus nee, dit is gewoon een ongeluk geweest.
Dreamboy schreef:Denk dat veel westerlingen juist naar het oosten verhuizen vanwege de ruimte en mogelijkheid om dieren te houden en dus juist in het belang van hun dieren stemmen.
Hannanasjuh schreef:Omdat hij er eerder niet is gezien betekent dat niet dat mensen geen gas bij geven als ze er een zien... Sowieso is hij pas geleden daar nog gespot in chaam/Meerseldreef etc. Ulvenhout ligt zo ver niet weg voor een wolf.
Hoeveel mensen ik hoor zeggen dat als ze er een voor de auto krijgen "wel ff gas bij geven, er wel iets aan doen" etc. In combinatie met de vele aanrijdingen hier in het zuiden van het land en in België... Zijn wel een beetje veel ongelukjes dan he