Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:28

Ik denk dat er wel meer illigaal worden gedood..

Hier is het ook ineens bizar rustig, terwijl er nog best veel schapen en pony's onbeschermd staan. Ik vind het uiteraard wel fijn dat het zo rustig is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:48

Gelukkig hier in Zeeland veel water, drukke kanalen en (meestal helaas) weinig maar drukke bruggen of tunnels. Overlevingskans voor wolf wat dat betreft erg klein. Ze kunnen goed zwemmen maar tegen grote schepen leggen ze het toch af

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:00

Ik heb hem niet in de app zien verschijnen, maar afgelopen weekend heeft een vriend van een kennis een wolf gezien op de Sallandse Heuvelrug in Nijverdal. Diegene ging korhoenders spotten en zat verdekt opgesteld aan de Nijverdalse kant, en toen kwam er een wolf voorbij wandelen. Kennis liet me een foto zien. Ik weet de precieze locatie dus niet, alleen dat het aan de Nijverdalse kant was en niet aan de Hellendoornse kant van de grote weg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:34

Hij kan het alsnog melden bij meldingen in Westerveld en of bij geen wolf.
Locatie valt wel buiten gebied van de eerstgenoemde, die pakken de drie noordelijke provincies en stukje Overijssel in de kop en langs de reest richting Dedemsvaart en Hardenberg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:25

Haarbal schreef:
Ik heb hem niet in de app zien verschijnen, maar afgelopen weekend heeft een vriend van een kennis een wolf gezien op de Sallandse Heuvelrug in Nijverdal. Diegene ging korhoenders spotten en zat verdekt opgesteld aan de Nijverdalse kant, en toen kwam er een wolf voorbij wandelen. Kennis liet me een foto zien. Ik weet de precieze locatie dus niet, alleen dat het aan de Nijverdalse kant was en niet aan de Hellendoornse kant van de grote weg.

Klopt. In de mei vakantie ben ik die wolf net misgelopen. Ook op het korhienderveld.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:09

Die in Ulvenhout is vlakbij mijn paarden. Gelukkig maar dat hij er niet meer is.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:11

Hopelijk vreet ie niet teveel korhoenders anders is dat project ook voor Jan met de korte achternaam geweest. Maar hey, alles voor die ene soort hè!

Wel kak dat ie daar steeds vaker gezien wordt, één van de weinige plekken waar ik nog beetje lekker liep met hondje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:19

MarrieLeen schreef:
Hopelijk vreet ie niet teveel korhoenders anders is dat project ook voor Jan met de korte achternaam geweest. Maar hey, alles voor die ene soort hè!

Wel kak dat ie daar steeds vaker gezien wordt, één van de weinige plekken waar ik nog beetje lekker liep met hondje.

Ik heb daar een paar weken geleden mijn wandeling afgebroken. Schijterd? Misschien. Realist? Misschien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:33

Better safe than sorry...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:43

Even terug komend op het bericht eerder, er was wel een zichtmelding in Waddinxveen, maar dat bleek een hond te zijn. Ik geloof sowieso niet dat ze ineens zo ver westelijk zitten zonder meer meldingen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:46

Miran schreef:
Even terug komend op het bericht eerder, er was wel een zichtmelding in Waddinxveen, maar dat bleek een hond te zijn. Ik geloof sowieso niet dat ze ineens zo ver westelijk zitten zonder meer meldingen.

Alles kan hoor...de gekste meldingen met foto's hier in omgeving voorbij zien komen zonder duidelijkheid waar ze vandaan kwamen. Dan moet je maar gokken op hele schuwe zwerver die opeens het schuw zijn verliest. Immers uitgezet worden ze kennelijk niet

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:33

MarrieLeen schreef:

Die korthoenders blijven maar verdwijnen, is al jaren zo, van ver voor de wolf. Import daarvan is continue en nog steeds niet gelukt...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:36

Hannanasjuh schreef:
Nyaleti schreef:
Vreselijk maar ik ben toch opgelucht eerlijk gezegd..

Wel bizar hier in de omgeving. Enkele meldingen in Poppel, paar dagen later 2 dood gereden daar.
1 melding in de omgeving van Ulvenhout, direct dood gereden..

Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht

Nou nou..

Op een snelweg gebeurt in een dorp waar hij nog nooit eerder is gezien. Dus nee, dit is gewoon een ongeluk geweest.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:50

dierenfan schreef:
Gelukkig hier in Zeeland veel water, drukke kanalen en (meestal helaas) weinig maar drukke bruggen of tunnels. Overlevingskans voor wolf wat dat betreft erg klein. Ze kunnen goed zwemmen maar tegen grote schepen leggen ze het toch af

Vorig jaar of een jaar eerder (ik weet het niet precies meer) is er ook 1 over Schouwen-Duiveland komen wandelen. Ik heb hem zelf toen langs de kant van de weg bij Zierikzee gezien. Een paar uur later liep hij bij Scharendijke en is daarna weer vertrokken. Via de Grevelingendam bij Bruinisse. Dus het kan zeker.
Ik hoef eerlijk gezegd geen wolf hier in mijn achtertuin, ondanks het flinke overschot aan damherten.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:48

Nyaleti schreef:
Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht

Nou nou..

Op een snelweg gebeurt in een dorp waar hij nog nooit eerder is gezien. Dus nee, dit is gewoon een ongeluk geweest.[/quote]

Omdat hij er eerder niet is gezien betekent dat niet dat mensen geen gas bij geven als ze er een zien... Sowieso is hij pas geleden daar nog gespot in chaam/Meerseldreef etc. Ulvenhout ligt zo ver niet weg voor een wolf.

Hoeveel mensen ik hoor zeggen dat als ze er een voor de auto krijgen "wel ff gas bij geven, er wel iets aan doen" etc. In combinatie met de vele aanrijdingen hier in het zuiden van het land en in België... Zijn wel een beetje veel ongelukjes dan he :')

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:49

Nyaleti schreef:
Hannanasjuh schreef:

Nou nou..

Op een snelweg gebeurt in een dorp waar hij nog nooit eerder is gezien. Dus nee, dit is gewoon een ongeluk geweest.

Omdat hij er eerder niet is gezien betekent dat niet dat mensen geen gas bij geven als ze er een zien... Sowieso is hij pas geleden daar nog gespot in chaam/Meerseldreef etc. Ulvenhout ligt zo ver niet weg voor een wolf.

Hoeveel mensen ik hoor zeggen dat als ze er een voor de auto krijgen "wel ff gas bij geven, er wel iets aan doen" etc. In combinatie met de vele aanrijdingen hier in het zuiden van het land en in België... Zijn wel een beetje veel ongelukjes dan he :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:56

Dreamboy schreef:
Denk dat veel westerlingen juist naar het oosten verhuizen vanwege de ruimte en mogelijkheid om dieren te houden en dus juist in het belang van hun dieren stemmen.

Hier in de omgeving Westerveld hebben we vooral veel mensen die wat ouder zijn en gewoon in normale huizen gaan wonen of een wat luxer huis. Ook wel mensen die een huis kopen met wat grond, maar er dan niets mee doen, sommige mensen komen met wat dieren en andere kopen een huis, welke ze als tweede huis gebruiken voor de vakanties en dan bedoel ik geen recreatiewoning. Tenminste hier in Westerveld, waar het grootste gros 65plus is :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:01

Hannanasjuh schreef:

Ik denk ook niet dat mensen dat zo snel doen, om de wolf, maar ook omdat je auto flink schade kan oplopen.
Ik zou een wolf iig niet aanrijden, dat zou ik gewoonweg niet kunnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:09

Als ik een wolf voor de auto zou krijgen en ik kan niet veilig stoppen of uitwijken, rijd ik hem aan. En dan hoop ik dat het bij materiële schade blijft en dat de wolf in 1x dood is.
Maar dit principe geldt voor mij voor ieder dier op de weg. Van pad tot ree.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:10

Ik denk dat de meeste mensen remmen uit een reflex. Maar wijken hopelijk niet uit. Want dan verongeluk je met wat pech.

Maar als die ineens uit de struiken komt ben je te laat.
Wij hebben 2 keer een ree voor op de auto gehad. Sprong zo in het donker van achter een struik.
Echt dan doe je niks meer.
Zal bij een wolf niet anders zijn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:21

Dat denk ik ook DP.

Ik zal nooit bewust een dier kunnen aanrijden, vind het ook zelfs bij een wolf sneu. Dat dier zelf is ook alleen maar slachtoffer van een falend beleid.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:58

Ik kan en wil het zelf ook niet. Als ik per ongeluk een haas aanrijd dan rijd ik altijd terug of hij ook echt dood is. Lijdend dood gaan is helemaal sneu.

Maar ik hoor het hier in de omgeving dus genoeg die wel gas bij zouden geven. En ik geloof ook wel dat die mensen dat zouden doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:19

Denk vooral ook grootspraak.
Want de meeste die dat roepen willen nog geen krasje op hun auto.

Als wij het zouden hebben met onze auto's zijn ze Total loss.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:27

Ik ben laatst zelfs terug gereden voor een koolmeesje. Die heb ik van de weg gehaald nadat hij zich te pletter vloog tegen mijn voorruit.

Ik kan me alleen een situatie voorstellen waarin de wolf dus kwaad gaat doen bij mensen of dieren en dat ik als enige optie zie om de “prooi” te redden: met de auto tegen de wolf aan rijden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:33

Een wolf van 60-80 kg wil je ook niet graag tegen je auto krijgen, al rijdt je maar 60 km per uur.
Kans is groot dat je auto total loss is.
Dan is het te hopen dat je auto goed verzekerd is en dan nog kost het je altijd geld.