Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:manic schreef:Hollands Kroon of Middenwaard. Lingehoeve Noord Holland kan ook maar is mobiel dus die komt alleen op locatie.
Hollans Kroon is Jam van mij toen ook gekeurd. Hele fijne kliniek.
MelissaV schreef:Mag ik hier als stille meelezer even komen binnen vallen met een vraag?
Voor vrienden zijn wij op zoek naar een leuke allrounder, springgericht maar we twijfelen over welk budget fair is?
Ergens tussen de 4 en 14jr.
Schofthoogte tussen de 1,60 en de 1,72m
Grote voorkeur naar een merrie, maar ruinen zijn zeker ook het overwegen waard.
Bedoeling is om er voornamelijk terug het springen mee op te pakken, laat ons zeggen 1.00/1.10 nivo, mss in de toekomst richting het 1.20?
Grote belangrijke eis die hun hebben is dat hij makkelijk laadt.
Gebrek als luchtzuigen is te overwegen. Grote problemen op rx en peesletsels uit het verleden zijn een no-go.
Aan welk budget kunnen wij denken?
Ik zie 1.10 paarden voorbij komen in België voor 6/7000 euro maar zie er ook van het 3 dubbele, dus we zijn een beetje het noorden kwijt
MelissaV schreef:Mag ik hier als stille meelezer even komen binnen vallen met een vraag?
Voor vrienden zijn wij op zoek naar een leuke allrounder, springgericht maar we twijfelen over welk budget fair is?
Bedoeling is om er voornamelijk terug het springen mee op te pakken, laat ons zeggen 1.00/1.10 nivo, mss in de toekomst richting het 1.20?
Gebrek als luchtzuigen is te overwegen. Grote problemen op rx en peesletsels uit het verleden zijn een no-go.
Ik zie 1.10 paarden voorbij komen in België voor 6/7000 euro maar zie er ook van het 3 dubbele, dus we zijn een beetje het noorden kwijt
manic schreef:Een jaar of 10 geleden ging ik vaak mee naar springwedstrijden en daar bracht een 5 jarige die paar keer netjes in het L rondgelopen had al snel 20-30k op. Dat waren dan paarden waarvan je op die jonge leeftijd al duidelijk kon zien dat ze veel meer in de mars hadden.
Dingen als techniek, vermogen en hoe goed het paard na te rijden is kunnen heel veel invloed hebben op de prijs van (jonge) springpaarden.
Padoertje schreef:Sababber schreef:Kan iemand me vertellen hoe lang een klinische + complete röntgenologische keuring ongeveer duurt?
Dat is mede afhankelijk van het aantal te nemen foto´s. Maar ga maar uit van minimaal 2,5 a 3 uur op de kliniek. Ik trek er sowieso een dagdeel voor uit, zeker met vervoer erbij.
Sababber schreef:[
Het wordt sowieso een hele dagtaak. We moeten vanuit het zuiden volledig naar het noorden. We hebben halverwege de middag pas de afspraak. Dus ik verwacht ook niet het paard direct mee terug te nemen naar huis. Stel
Je bent dan om 17:00 klaar met keuren en je moet dan nog in de spits het hele land door.. ik ben bang dat we pas on 20:00 terug in Brabant zijn.. het plan is nu om te keuren en hem van het weekend op te halen.
MelissaV schreef:Thanks iedereen voor de adviezen en inzichten, ze hoeven niet persee al op dat nivo gelopen te hebben.
Wel gewoon braaf zadelmak en een maand of 3/4 onder het zadel bijvoorbeeld.
We kijken nog even rustig rond en wie weet komt er wat op hun pad dat perfect past.