Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:46

Zijn er dan twee stieren . Ik ken het woord koppel niet. Hier is altijd een stier in de kudde. Nooit komen ze een andere tegen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:51

Nee geen twee stieren.
Met koppel wordt ook een groep aangeduid.
Koppel jongvee, groep jongvee. Koppel melkkoeien. De koppel aan de melk is ongeveer 85 stuks.
Groepsgrootte fluctueert van melkgevende koeien bij de boeren in Nederland omdat de koeien Harriets afkalven en droog gezet worden.
In sommige delen van de wereld staan de koeien 2 maanden per jaar droog en is het afkalfseizoen 2 maanden.
In Engelstalige landen noemen ze het dan herd ipv koppel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:23

Bedankt Tienus. Ik ken alleen het boerenleven met haar termen in Frankrijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:30

Aantal is maar een willekeurig getal wat ik noemde.

Kennis van ons melkt 3 koppels, respectievelijk 600, 800 en 900 melkkoeien per koppel.
Die heeft ook meerdere melkstallen om efficiënt te kunnen boeren
Niet in Nederland hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:46

Jeetje wat een aantallen.
Op de 112 pagina op Facebook stond ook het bericht over de wolf in de Doetinchemse tuin. Als je dan de reacties leest van de mensen die zo blij met de wolf zijn.
[ Wat zou ik die graag gezien hebben zo,n prachtig dier.] Ik hoop dat hij in mijn tuin komt enz. En ook heel veel die het belachelijk vinden dat hij er weg is gehaald. Kan toch geen kwaad.
Er zijn nog zoveel mensen die het probleem niet zien en blij met de wolf zijn.
Ik ga een camping beginnen in het DFW. Alleen voor tenten en alleen voor de wolvenliefhebbers. Lijkt mij wel een verdienmodel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:49

Yes, gewoon wat halve karkassen voor de tent. Soort Beekse bergen, maar dan anders.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:52

Aanvullend entertainment wordt verzorgd door de bromvliegen en maden die op kadaver af komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:42

tienus63 schreef:
Aanvullend entertainment wordt verzorgd door de bromvliegen en maden die op kadaver af komen.

Plus mogelijk de meest zeldzame of ontsnapte roofvogels haha. Voor elke echte liefhebber is er wat :D
Ik blijf wel thuis *\o/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:43

Fietssafaripark Drents Friese Wolf, niet in een auto, dat is voor mietjes.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:45

De Beekse Bergen kan haar deuren wel sluiten. Je hoeft er amper meer je huis voor uit.

Fietssafaripark Drents Friese Wolf _O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:24

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:35

pillow schreef:
Jeetje wat een aantallen.
Op de 112 pagina op Facebook stond ook het bericht over de wolf in de Doetinchemse tuin. Als je dan de reacties leest van de mensen die zo blij met de wolf zijn.
[ Wat zou ik die graag gezien hebben zo,n prachtig dier.] Ik hoop dat hij in mijn tuin komt enz. En ook heel veel die het belachelijk vinden dat hij er weg is gehaald. Kan toch geen kwaad.
Er zijn nog zoveel mensen die het probleem niet zien en blij met de wolf zijn.
Ik ga een camping beginnen in het DFW. Alleen voor tenten en alleen voor de wolvenliefhebbers. Lijkt mij wel een verdienmodel.

Het een hoeft het ander toch niet te bijten?
Ik ben een echt natuurmens. Vind dat de wolf niet in Nederland thuis hoort ( te dicht bevolkt met teveel gedomesticeerde dieren buiten), maar de wolf is wel een geweldig prachtig dier.
Als ik ooit ergens buiten zou zijn, veilig in een kijkhut waar ik vaak ben, en ik zou hem in de kijker krijgen, dan ben ik echt wel heel blij en opgewonden.
De wolf doet waar hij voor geboren is en kan er niets aan doen (net als de vos etc). Het dier is prachtig . Het is de mens die er niet goed mee omgaat. Door zijn beschermde status leert hij niet dat wij gevaarlijk zijn voor hem. Zou die wel geschoten mogen worden als hij in een woonwijk komt of bij mensen in het weiland, dan zoekt hij plekken ver van ons af.
Ik vind dat wij een totaal fout signaal afgeven waardoor de wolf in een tuin gaat slapen. Dat is natuurlijk absoluut not done.
Maar de wolf in het buitengebied ooit signaleren.....daar teken ik ook voor. Ik snap de haat niet jegens dit dier die er niets aan kan doen. Ik vind de mens er gewoon ongelooflijk dom mee omgaan en ik vind dat zeer zorgwekkend. Het is wachten op het 1ste menselijke slachtoffer want wij vormen geen gevaar voor de wolf dus is hij niet schuw.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:46

Ik geloof dat vrijwel iedereen die tegen de komst van de wolf in Nederland is, niet tegen het dier an sich is, maar precies hetzelfde vindt als jij.
Namelijk dat Nederland geen geschikte plek is voor de wolf om te leven.
Te druk bevolkt en bebouwd en te weinig prooi dieren.

Maar de wolf heeft er ‘zelf’ een ander probleem bij gecreëerd, vele roedels hebben zichzelf inmiddels geleerd om vee en paarden aan te vallen. En die kunde haal je er niet meer uit.
Ik noem het de Mac Donalds wolf. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Wat gebeurt er als de aantallen dusdanig worden dat er in theorie wel genoeg wild voor de wolf zou zijn en er wel een geschikte habitat zou zijn?
Ik vrees dat de McDonald’s techniek blijft. Dat is veel gemakkelijker.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:50

Het beestje doet ook alleen maar wat hem instinctief meegegeven wordt. Net als een mol. Maar ik heb afgelopen najaar ook 9 mollen geëlimineerd uit mijn weiland omdat het meer molshoop dan gras was en je zakt soms zo 15cm weg en ik wil niet dat mijn jaarlingen daar hun benen gaan breken. Dus exit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:59

Ik ben ook absoluut niet tegen de wolf. Vind ze prachtig.
Ik ben er tegen het dier zo verheerlijkt word, heilig is en het er te veel worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:02

Als we de dierenarts van Burgers Zoo moeten geloven was de situatie met de wolf in de woonwijk helemaal niet zo gevaarlijk. En volgens dhr Lelieveld zijn vallende kokosnoten veel gevaarlijker :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:07

Ja en dat was ook de dierenarts van de oostvaarderplassen naar wat ik begrepen heb

Ja dan neem ik alles met een hele zak zout.

Ik vind een wolf ook een prachtig machtig dier, maar niet los in Nederland.
En al helemaal niet met al die leugens door de zogenaamde experts dat hij niets doet

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:12

Skessa_ schreef:
In Colorado gebruiken ze Ezels om de koeien tegen wolven te beschermen..

Ook ezels worden gewoon gegrepen en opgevreten. Vorige week nog in Duitsland en Zwitserland.

En idd: een wolf doet wat een wolf doet. Dat kun je het dier niet kwalijk nemen. Maar om daarom maar te moeten accepteren wat hij aanricht onder landbouw- en hobbydieren: NEE!
Het wachten is op menselijke slachtoffers. Als dat dan óók nog recht wordt gepraat dan zijn we echt ver afgezakt als mens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:39

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:30

Mac schreef:
Skessa_ schreef:
In Colorado gebruiken ze Ezels om de koeien tegen wolven te beschermen..

Ook ezels worden gewoon gegrepen en opgevreten. Vorige week nog in Duitsland en Zwitserland.

En idd: een wolf doet wat een wolf doet. Dat kun je het dier niet kwalijk nemen. Maar om daarom maar te moeten accepteren wat hij aanricht onder landbouw- en hobbydieren: NEE!
Het wachten is op menselijke slachtoffers. Als dat dan óók nog recht wordt gepraat dan zijn we echt ver afgezakt als mens.

Dit is het , dus ook eens met andere posts met dezelfde strekking. De wolf is een predator in optima forma. Natuurlijk pakt hij liever de snack van Mac Donalds. Dat zou ik ook doen als ik een wolf zou zijn. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Geef hem eens ongelijk.

Maar zoals al in "le petit Prince" ( de kleine prins) is beschreven als de vos en de prins een "pareltje" van een gesprek hebben, waarin de vos de kleine prins uitlegt: " maar als jij mij tam gaat maken, dan moet je ook voor mij zorgen".

Met andere woorden als we kijken naar onze discussie, wij hebben zoveel dieren "tam" gemaakt, zoals koeien, schapen, paarden, honden en anderen, dat schept de verplichting dat wij ook voor ze zorgen. Dat staat dus in mijn ogen haaks op de wolf maar op ze los laten zonder dat die wolf ook maar enige barrière ontmoet. Want "ons" roofdier is zo weergaloos goed en intelligent, die heeft zo zijn schuwheid verloren met alle gevolgen van dien voor ons maar ook voor hem en zijn nageslacht. Had zo niet gehoeven....domme, domme mensen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:14

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:19

Pien helemaal eens. Dhr Mekel kan wel mooi zeggen dat het een leerproces is..maar het zijn zijn dieren. Dus heeft hij er een zorgplicht voor. En die heeft hij imo nagelaten. Zeker als je het vanuit zijn rol bekijkt als consulent van wolfwerende rasters.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:33

Leerproces voor de wolf zeker, hoe pak ik gemakkelijk een pony en is het een lekker hapje :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:34

Skessa_ schreef:
Leerproces voor de wolf zeker, hoe pak ik gemakkelijk een pony en is het een lekker hapje :=

Smaakt pony beter dan schaap?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:50

@ Pien, wolven zijn prachtige dieren, maar wel in hun habitat. In ons dicht bevolkte kikkerlandje is er geen of bijna geen goede plek voor ze.
Ze lopen nu dagelijks in dorpen, worden tig keer gesignaleerd en leren dus ook dat wij mensen ze niets doen.
Het beleid moet anders, ze moeten tenminste schuw voor ons zijn, en dit krijg je o.a. door de dieren die te dichbij komen te beheren.

Ik heb trouwens 1 wolf gezien, er word er niet blij van, ik wandel met een klein hondje. En ik wil mijn eigen leefgebied behouden. Dat is toch logisch?