Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:35

De meldingen van toen staan op waarneming.nl.
Die worden daar alleen maar geplaatst als ze gevalideerd zijn. Een moderator beoordeelt een waarneming.
Dus ik ga er vanuit dat het juist is.

Kans is heel groot dat er toen nog geen whatsapp groep actief was, zeker in die regio.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:44

Kaja schreef:
Wintu schreef:
Oh, ik bedoel het niet zo kwaad hoor. Hier heb je in de buurt veel import en dat zijn allemaal vriendelijke mensen, maar velen hebben niet zoveel met het agrarische, in het westen wordt veel GL-PvdA gestemd, dus het kan best toch zo zijn dat mensen gewoon op hun eerdere partij stemmen? En nee, dat zullen ze zeker niet allemaal doen, dat klopt. Maar helemaal uitwissen kun je het ook niet.

Maar juist door dergelijke berichten te plaatsen, haal je de aandacht weg bij het probleem waar het echt om draait. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je dat zou willen?
Ik ben een geboren en getogen westerse en ik heb nog nooit GL-PvdA gestemd. Zie je nu hoe nutteloos zo een bericht kan zijn?

Als ik zeg dat elke westerling GL-PvdA stemt, dan heb je een punt. Maar dat zeg ik niet, maar ik snap dat mijn opmerking je vooral stoort, omdat je uit het westen komt, snap ik hoor. Maar ik heb al uitgelegd dat ik het zo kwaad helemaal niet bedoel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:21

Op waarnemingen.nl staat ook al Amsterdam. Een park. Weet zo uit m’n hoofd niet meer welk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:30

Heb je daar een link van ? Ik heb van al deze meldingen nog niks gehoord, ben wel nieuwsgierig

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:28

Denk dat veel westerlingen juist naar het oosten verhuizen vanwege de ruimte en mogelijkheid om dieren te houden en dus juist in het belang van hun dieren stemmen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:41

Uiteindelijk zullen ze zich overal verspreiden, op de Waddeneilanden na. Zeeland heeft een teveel aan damherten, met name op de Kop van Schouwen. Daar zijn ze niet zomaar, maar uiteindelijk zullen ze daar ook zijn…

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:43

Dreamboy schreef:
Denk dat veel westerlingen juist naar het oosten verhuizen vanwege de ruimte en mogelijkheid om dieren te houden en dus juist in het belang van hun dieren stemmen.

Dat denk ik ook, mensen zoeken rust en ruimte die in randstad steeds minder te vinden is of door regelgeving lastiger om je dieren te houden- zoals hier in de regio bollenstreek de strijd om de versnipperde bollengrond, die voor moestuinen en paardenlandjes gebruikt worden die ze terug willen- onlogisch want te klein voor de hedendaagse machines en meer redenen - of de plannen voor de binnenduinrand van Noordwijkerhout tot Velsen allemaal plannen waardoor paardenhouderij of hobbydieren houderij tegengegaan wordt. En nu er meer mensen thuis kunnen werken is de afstand naar werk niet altijd meer een drempel

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:44

Kaja schreef:
Uiteindelijk zullen ze zich overal verspreiden, op de Waddeneilanden na. Zeeland heeft een teveel aan damherten, met name op de Kop van Schouwen. Daar zijn ze niet zomaar, maar uiteindelijk zullen ze daar ook zijn…

Klopt, eens , en denk ik als ik die wolf bij spakenburg zie het heel snel gaat , die zitten zo in de duinen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:50

Waarom zou de wolf niet in randstedelijk gebied waargenomen worden? Daar lopen ook overal schapen. In Amsterdam wonen ook al jaar en dag vossen. Ze passen zich gewoon aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:05

Popstra schreef:
Waarom zou de wolf niet in randstedelijk gebied waargenomen worden? Daar lopen ook overal schapen. In Amsterdam wonen ook al jaar en dag vossen. Ze passen zich gewoon aan.

Tuurlijk zijn ze er. En t worden er meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:05

Ze moeten ook gewoon wel, met de aanwas uit de nesten die verstoten worden en een eigen territorium zoeken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:08

knollentuin schreef:
Heb je daar een link van ? Ik heb van al deze meldingen nog niks gehoord, ben wel nieuwsgierig

Nee. Las het op de laptop van mijn man gisteren. Op m’n telefoon krijg ik het niet makkelijk te pakken. De site is waarnemingen.nl

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:16

In dat geval gewoon fotootje met je mobiel maken van het scherm.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:26

rien10 schreef:
Op waarnemingen.nl staat ook al Amsterdam. Een park. Weet zo uit m’n hoofd niet meer welk.

Exacte locaties worden wbt de wolf niet openbaar gemaakt op de site.

Ik kon alleen onderstaande zoekresultaten vinden van provincies Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Holland.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:35

Dank dank voor alle moeite, en al van paar jaar geleden meldingen ook.dit zullen de 'verkenners'wel zijn dan.
Vermoed dat de route eenvoudig is voor ze en vond t al raar dat er hier niet al eerder meldingen waren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:42

Ik vind het pas raar dat de wolf volgens de site nog steeds zeer zeldzaam is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:45

Precies. Ik geloof er niks van.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:03

Oh je moet het filter op NH en Zeeland zetten.. Inderdaad op ZH vond ik niks alarmerends. Hou echt mn hart vast hoor wat het hier voor slachtpartij gaat worden. Net m'n oudje in een heerlijke 24/7 groepshuisvesting gezet naast een klein natuurgebied hier in de randstad. Heerlijke plek. Tot er een wolf in komt te zitten. Maar heel eerlijk.. Het is hier zo klein dat er dan echt niemand meer kan wandelen, fietsen, paardrijden of wat dan ook. Er zit geen wild ook, dus als ze komen, vreten ze alle stallen leeg en de paar schapen in de weilandjes. Het is allemaal klein en hobbymatig. Er is hier echt geen plek voor zo'n groot roofdier. :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:05

tienus63 schreef:
Ik kreeg melding door via kennisje, vannacht in Spakenburg gezien tijdens hooi binnen halen.
Lokatie is me verder niet bekend.
Ze ontving het in de dorps app.
[ [url=m/Y2dOtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Exacte locatie bleek Hoogland te zijn.
Citaat:
Hoogland Utrecht
10-06-2024

Verlate melding van gisteren. Wolf gezien zondag op maandagnacht, zevenhuizerstraat in hoogland.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Voor filmpje zie bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/srbgYm ... tid=WC7FNe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:31

Daar woont een vriendin van mij vlakbij. Ze zijn echt niet schuw ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:40

Dat is aan dezelfde weg als Tolboom (manege Groenendaal). Die zullen ook niet blij zijn. Dat is overigens wel Bunschoten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:05

Wolf doodgereden op A58 Ulvenhout
Citaat:
Udenhout Noord-Brabant
11-06-2024

Vanacht een wolf doodgereden op de A58 bij Ulvenhout, mannelijk.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Atc5Ac ... tid=WC7FNe

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:11

Vreselijk maar ik ben toch opgelucht eerlijk gezegd..

Wel bizar hier in de omgeving. Enkele meldingen in Poppel, paar dagen later 2 dood gereden daar.
1 melding in de omgeving van Ulvenhout, direct dood gereden..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:44

Benzz schreef:
Stemmen gaat toch veel verder dan alleen de wolvenproblematiek? Er is geen partij waar ieder mens het 100% mee eens is, dus je doet altijd consessies.

Er zijn meer problemen in NL dan alleen wolven.

Zeker zijn er op de wereld overal heel veel problemen ,niet alleen wolven. Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen en aan mij toevertrouwde dieren en als hun leven in gevaar is, dan is dat nu mijn prioriteit. Dus, ik stem op een anti-wolf partij. Ook al ben ik het niet in alle andere zaken 100% met hen eens, dat is eigenlijk nooit met welke partij dan ook of je moet er zelf een oprichten.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:59

Nyaleti schreef:
Vreselijk maar ik ben toch opgelucht eerlijk gezegd..

Wel bizar hier in de omgeving. Enkele meldingen in Poppel, paar dagen later 2 dood gereden daar.
1 melding in de omgeving van Ulvenhout, direct dood gereden..

Ik kan mij zo voorstellen dat mensen gezien hebben wat er in het noorden van het land gebeurt en het heft in eigen hand hebben genomen. Heel sneu maar ook ik ben wel opgelucht