Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:05

Marus schreef:
@marjan: juist super leuk dat je filmpje plaatst. Gaat goed he!

Ja gaat steeds beter, t is gewoon een project dat tijd gaat kosten. Gedrag is er echt in gebakken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:18

MarjanB schreef:
Nou m’n kijker heeft een paard gekocht :') alleen niet die van mij.

Hier een Hera update (als jullie dat tenminste leuk vinden)

[ Video ]

[ [url=m/4xKrAI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze ziet er goed uit!

Fijn dat het goed gaat. :)

Marus, eigenlijk heb je twee paarden gekocht dus? :D leuk!

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:56

Ik ben net voor de tweede keer naar het laatste paard waar ik ben geweest wezen kijken. Ze ging maar niet uit mijn hoofd ondanks dat ze wat mager is… En ik ben eigenlijk toch wel echt verkocht :P

Het is wel een projectje qua aankomen en bespiering, maar ik heb er wel vertrouwen in :Y) Nu nog even kijken wanneer we haar kunnen laten keuren!

Het is wel ontzettend snel gegaan maar heb zo’n goed gevoel bij haar

evilginger

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:13

Als ik de prijzen lees die jullie in NL betalen verschiet ik toch wel.. wij betalen op onze stal (manege) in centraal BE ongeveer 330 voor volpension en 250 voor halfpension. Enige bijkomende kosten zijn weide huren (ook gewoon van de manege, niet van privépersonen in de buurt) en hooi indien ze niet genoeg hebben aan het hooi dat de manege uitdeelt. Wij zitten ook niet ver van de stad, met genoeg wandelmogelijkheden. Ook qua prijzen voor paarden vind ik NL een stuk duurder..

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:42

Marus schreef:
Ahh wat een lieve reacties <3

Oh wat is het toch altijd weer even wennen een nieuw paard :D
De friese ruin is tot over zn oren verliefd en mevrouw schijnbaar ook :') }>

Nog antwoord op een paar vragen:
Afstamming Nane x Andries en drachtig van Teun <3
In maart al uitgerekend..Oh nu al zin in!

Ja en nee bij particulier. Ze hebben een dekstation en Trainingstal. Maar dit paard was van haar ouders een kleine fokker.
Dus een goed plekkie was heel belangrijk.

Oh tof, ik weet precies welk paard je hebt gekocht! Ik wilde ook gaan kijken maar jij was me voor!
Van harte gefeliciteerd met deze knappe merrie!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:33

Ik ben gisteren bij een paard geweest. Het valt allemaal wel op zijn plek bij deze, echt fantastisch <3. Hij staat in Alkmaar, iemand een idee qua kliniek om volledig te laten keuren? :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:40

Hollands Kroon of Middenwaard. Lingehoeve Noord Holland kan ook maar is mobiel dus die komt alleen op locatie.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:56

Padoertje schreef:
Voor wie wat bijzonders zoekt. Zag net op de bekende verkoopsite een leuke 6 jarige bonte merrie (allround) voorbij komen. Knap dier, maar wel hogere prijsklasse voor graad van africhting (L1 valt bij mij niet onder sport). Dus je betaalt voor de kleur

Volgens de KNHS is ook L1 toch ook echt sport, namelijk basissport. Dat loopt tm ZZL. Ik vind het een beetje een denigrerende opmerking eigenlijk. Daarnaast, misschien betaal je ook wel voor de veelzijdigheid van het paard, potentie voor de sport èn de kleur....Wie weet....Er staan zoveel paarden online waar in verhouding een nog veel hogere prijs wordt gevraagd..Snap niet goed waarom je over deze zo'n opmerking maakt?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:30

Sababber, ik zou even informeren wat de vaste dierenarts is van de huidige eigenaar en die dan niet nemen. Je hebt ook nog Paardendokters in Zwaanshoek. Die komen niet in Alkmaar op locatie volgens mij, maar je kan wel een afspraak maken en daar naar toe. https://www.paardendokters.nl/ .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:32

Omdat 6 jaar en L1 vaak betekent dat ze niet super gereden zijn..is niet denigrerend bedoelt denk ik. Maar zoiets drukt de prijs wel.

Fijn Sababber, hopelijk komt hij goed door de keuring.

En voor jou ook Kayleigh, hopelijk komt zij ook goed door de keuring.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:00

Ik vind L1 en zes jaar prachtige combi, heeft dier waarschijnlijk tijd gekregen om te groeien en is niet vol in het werk gezet, voor mij een pre

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:05

Mijn 3,5-jarige Le Formidable komt te koop, ik zie er wel tegenop, omdat mensen dan altijd negatieve punten gaan noemen om de prijs te drukken. Ik denk dan meteen, "waarom wil je hem dan?"
Ook omdat ik nog nooit zo'n ongecompliceerd dier heb gehad.

Ik ga ook voorzichtig op zoek naar een nieuw project om te beleren

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:06

pantarhei schreef:
Ik vind L1 en zes jaar prachtige combi, heeft dier waarschijnlijk tijd gekregen om te groeien en is niet vol in het werk gezet, voor mij een pre

Dat dus.
Mijn eerst zelf gefokte merrie is nou 4.5 word binnenkort zadelmak gemaakt. Verwacht in maart haar 2e veulen. Die zal met 6 zeker nog niet hoger in de sport lopen. Vind ik dat jammer? Nee want ze heeft de tijd gehad om paard te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:46

manic schreef:
Hollands Kroon of Middenwaard. Lingehoeve Noord Holland kan ook maar is mobiel dus die komt alleen op locatie.

Hollans Kroon is Jam van mij toen ook gekeurd. Hele fijne kliniek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:51

pantarhei schreef:

Of juist niet. Ken er ook zat die met die leeftijd b of l1 lopen, maar harder werken als 1 die al hoger loopt of een oudere. Vaker en langer per keer of flink longeren op 'vrije ' dagen.
Ligt helemaal aan waarom, laat ingereden, minder handige ruiter, veulen gehad en noem maar op. Bij de ene zullen ze nog weinig gedaan hebben, bij de ander hebben ze juist al keihard gewerkt.

1 die al wel vanaf 3 onder het zadel is gekomen en nu 6 is, maar dus 3 jaar lang al vol in het werk staat heb ik liever niet.
Terwijl wij huidige merrie ook met 6 gekocht hebben en die had 1 oefen wedstrijd op b niveau gelopen. Maar wel met 5 pas onder het zadel. En passende prijs erbij.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:33

Elisa2 schreef:
Omdat 6 jaar en L1 vaak betekent dat ze niet super gereden zijn..is niet denigrerend bedoelt denk ik. Maar zoiets drukt de prijs wel.

Fijn Sababber, hopelijk komt hij goed door de keuring.

En voor jou ook Kayleigh, hopelijk komt zij ook goed door de keuring.

Dit inderdaad. Beestje is misschien heel correct gereden (ik heb geen filmpje gezien), maar voor een merrie zonder vol papier, met een leuke kleur vind ik het behoorlijk aan de prijs. Maar iedereen is vrij om te vragen wat hij wil.

En ja de basissport loopt t/m ZZL. Maar L1 + 1 en een losse hindernis springen op 1.20 valt bij mij niet onder sport nee. Aanleg voor de sport wellicht wel, maar persoonlijk vind ik dit geen sportstand waar ik warm voor loop in de gevraagde prijsklasse. .. Nogmaals 'ik vind'. Dat een ander dit een prima prijsklasse vind voor het niveau, helemaal goed he. En dat de verkoper dit bedrag vraagt, moeten ze ook zelf weten. Er zal vast een liefhebber voor zijn.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:45

Ieder paard kan L1 lopen dus als dat alles is wat ze op 6 jarige leeftijd hebben gelopen kun je ook in mijn optiek weinig zeggen over sport prestaties. Dat geeft niet, kan een keuze zijn om wat voor reden dan ook, maar iemand die echt de sport in wil en eigenlijk een paard wil wat al verder is heeft daar geen boodschap aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:07

MyWishMax schreef:
pantarhei schreef:

Of juist niet. Ken er ook zat die met die leeftijd b of l1 lopen, maar harder werken als 1 die al hoger loopt of een oudere. Vaker en langer per keer of flink longeren op 'vrije ' dagen.
Ligt helemaal aan waarom, laat ingereden, minder handige ruiter, veulen gehad en noem maar op. Bij de ene zullen ze nog weinig gedaan hebben, bij de ander hebben ze juist al keihard gewerkt.

1 die al wel vanaf 3 onder het zadel is gekomen en nu 6 is, maar dus 3 jaar lang al vol in het werk staat heb ik liever niet.
Terwijl wij huidige merrie ook met 6 gekocht hebben en die had 1 oefen wedstrijd op b niveau gelopen. Maar wel met 5 pas onder het zadel. En passende prijs erbij.

Ja dit inderdaad, bij een goede ruiter lopen ze met 3x in de week 20 minuutjes en een beetje aanleg al snel M/Z niveau op 6 jarige leeftijd.

Daarom ben ik ook huiverig voor 6 jaar en L1 niveau dat dit dan met hangen en wurgen bereikt is en juist met vele km's in de benen. Maar dat is wellicht ook niet helemaal terecht, er kunnen inderdaad ook andere redenen zijn zoals een veulen of laat zadelmak gemaakt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:09

Equipro schreef:
Mijn 3,5-jarige Le Formidable komt te koop, ik zie er wel tegenop, omdat mensen dan altijd negatieve punten gaan noemen om de prijs te drukken. Ik denk dan meteen, "waarom wil je hem dan?"
Ook omdat ik nog nooit zo'n ongecompliceerd dier heb gehad.

Ik ga ook voorzichtig op zoek naar een nieuw project om te beleren

Ja dat hoort helaas bij de verkoop, incalculeren en niks van aantrekken. Ieder paard heeft negatieve puntjes en dit hoort bij het onderhandelingsspel.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:20

Iedereen kan vragen wat ie wil, zeker met deze markt, natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening. Dat is online ook goed te zien. Toch ook zat paarden die potentie voor de sport zouden hebben en blijkbaar toch niet zo makkelijk verkocht worden, na weken nog online staan en zakken in prijs. Recent ook 2 bezichtigingen gezien waar forse prijzen werden gevraagd voor hele simpele allround paarden, die imo niet eens rad waren.
Zakken met de prijs kan altijd, omhoog gaat minder makkelijk, dus vanuit dat oogpunt snap ik het hoog inzetten heel goed.
Ik schat in, zonder het bonte paard te kennen of film gezien te hebben, dat er best interesse voor zal zijn, vooral vanwege het allround zijn, mooie leeftijd, goede maat en ook fijne karakter. Of dat daadwerkelijk zo is, zal blijken bij een bezichtiging. Waarom het paard niet of niet hoger is geklasseerd staat niet in de advertentie. Dat is op dit moment gissen. Misschien had de ruiter wel geen zin in wedstrijden rijden. Geen idee. Denk dat er meer vraag is naar goede allround (amateur)paarden en dat de prijs opdrijft, dan naar al die dressuur rilkikkers....
En een L/M-niveau thuis is dan helemaal prima. De gemiddelde basissportruiter zal er niet over vallen dat het paard niet hoger geklasseerd is. Als ie er maar mee uit de voeten kan...Maar dat is wat ik vind en om me heen zie ;-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:26

Een bijzondere kleur verkoopt altijd beter.

Als deze rontgenologisch gezond is en braaf te rijden en gewoon makkelijk na te rijden en leuk allround dan proberen ze het gewoon denk ik.

Mocht iemand zoiets zoeken dan ken ik er trouwens ook nog wel een, met papier..4 jaar. (weet niet of ik dit hier mag zeggen)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:17

Ik was in mijn zoektocht naar een paard ook wezen kijken bij een paard dat volgens de advertentie op L niveau zou lopen.
Niet dus, heel slungelig en uit balans. Toen ik vroeg waarom er L niveau in de advertentie stond terwijl dit paard duidelijk niet dat niveau liep, werd er gezegd: “ Anders komen er haast geen kijkers.”

Oke dan, het paard was niet geschikt voor mij, dus laten staan. Maar dat kan dus ook nog :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:48

Ach elke halve ezel kan L lopen, echt t stelt niks voor. En je hebt paarden die zzl lopen en totaal de basis missen. En alles er tussenin. Ik heb tot nu toe altijd gehad dat ik een paard moest leren kennen, werk er aan had en mezelf moest veranderen in m’n aanpak. Maar ik kies wel altijd de gevoelige dieren uit met stoïcijnse lomperiken kan ik weer niks :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:51

Als ze er klaar voor zijn kunnen ze dat ja. Dat was die duidelijk nog niet, vandaar mijn bericht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:58

Ineke2 schreef:
Als ze er klaar voor zijn kunnen ze dat ja. Dat was die duidelijk nog niet, vandaar mijn bericht.

Snap ik maar wie weet is het een maandje rijden en ie loopt t wel.