speurneusc schreef:dat je antistoffen hebt opgebouwd, ik had ook altijd wondjes aan handen, vingers (ook dwarssnede in topje vinger, vingertopje open, riek in arm, riek in voet, paarden beet in bovenarm, scheur in spier en vel erom heen, had na val paard op gestaan tetanusprikken was niet nodig, was voldoende weestand.
Ik neem ook cortisonen en mijn immuunsysteem wordt onderdrukt. Tetanus prik keek ze wel na. Weet nu iig wel dat die wel nog recent is gezien ze op spoed nooit meer teruggekoppeld hebben daarover.
maar ik wist dat ik tijdens een knutselproject voor de opfok ook bij de dokter beland ben en toen is tetanus opnieuw gezet. Wist dus dat ie max even oud als Joy moest zijn toen ik ging terug denken.
Taucha schreef:Wat enorm zuur zeg!
Kan het zijn dat je vinger inwendig toch beschadigd is bij het merrie + ruin accident van vorige week? Dat heeft misschien voor extra druk gezorgd, zodat het nu ook aan de buitenkant gescheurd is?
Beterschap wederom

Dat kan natuurlijk, daar heb ik zelf eerlijk gezegd nog nie bij stil gestaan omdat ik het op dat moment niet gevoeld heb, maar heb mijn heup ook niet gevoeld tot zondag omdat mijn rug overheerste kwa pijn dus zou zomaar kunnen.
Het gekke is dat het origineel anders liep, dus het is ‘boven’ (als ik goed kijk) het litteken gescheurd niet er op…
Spoiler:

Zat gisteren in mijn hoofd dat de dokter zei dat het mooi recht was terwijl ik weet dat origineel alles behalve recht was en toen zag ik dat ie ook anders ‘loopt’. Hij loopt rechts wel naar het litteken toe waardoor het voor mij verder leek door gegaan. Maar het ‘boogje’ terug naar beneden loopt tot het originele litteken.