Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:58

Nou, idd hoeveel levens heb jij? Ben je er zeker van dat je geen kattengenen hebt? Het is ook gelijk ene paar 100 kilo die je dan tegen moet houden met die 50 kg van jou.
En je hand geneest mooi zeg, nu moet je er maar even voor zorgen dat je er niks meer bij krijgt. Kun je niet zo’n sumoworstelaarpak aantrekken als je met ze bezig gaat :') Heb je een buffer.
En Joy, tja, hij blijft een puber, maar je hebt hem weer snel mooi terug

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 12:42

Getty_Maan schreef:
Oef, de pensionpaarden moeten je wel heel laten hoor :(:)

Zo te horen ben je er goed vanaf gekomen gelukkig.

En wat ziet het er heerlijk relaxed uit met Leo, wat een heerlijk dier en Joy is toch echt wel een stoere vent.

Leo is een heel braaf paard. :j denk vooralsnog wel 1 van de braafste die ik al gehad heb. Hij loopt ook gewoon aan dat langer teugeltje alsof ie het al jaren doet. :+ het voelt niet alsof hij ‘onbezonnen’ gaat doen zoals jonge paarden meestal toch wel voelen.

Joy is een stoere baby, soms vergeet ie hoe groot ie is. := er komt wel eens een ‘Joy’ke ik breek als ge speelt!’ En vaak doet ie dan rustig. _O- ik denk nog steeds dat er een vertaler in zijn hersenen geïnstalleerd is. :))

petraaken schreef:
Damn Kathleen, je bent daar door het oog van de naald gekropen denk ik. HOeveel levens heb jij? :oo

Bij mij deed zaterdag mijn 2-jarige zo gek bij het opruimen van de mest in de wei dat hij zich ook heeft verstapt of ik weet wat heeft gedaan. Hij liep in elk geval er na kreupel. Dus gisteren heb ik dus de paarden maar een dagje binnen gehouden maar langer durf ik niet omdat ik vrees dat hij anders te gek gaat doen in zijn stal. Ik heb hem dan ook tijdelijk wat minder krachtvoer gegeven.

Ik weet niet of JOy veel krachtvoer krijgt maar misschien kan je dat tijdelijk wat minderen om zijn energie niveau lager te krijgen?

Joy krijgt zupa met wat equifyt balance. 150gr zupa en 100gr balance… hem moet ik alleen voeren om op gewicht te blijven. Hij heeft energie zat van zichzelf. DA zei tegen mij ook meteen dat als ze gewend zijn van op weide te gaan ze gewoon op weide zetten. Zeker met types die van nature wat meer looplust hebben. Leo zou je zo op stal kunnen houden. We hebben een super leuke fjord staan die daar ook nul moeite mee zou hebben. Maar Joy heeft het echt nodig om buiten te kunnen.

En volgens mijn apotheker ben ik net een kat. :+ dus 9 met wat pech. :=

jokari schreef:
Oh je hand is mooi genezen ja !

Sh*t happens met paarden, daar kan je niet te buiten. Gelukkig ben je niet erger overhoop gelopen, het klinkt alsof een spoedritje in de ambulance net zo goed het resultaat had kunnen zijn.

Joy… ezel :') Maar al bij al blijft hij wel braaf, vind ik. Hij gaat er alleen maar van door, hij gaat er niet al bokkend van door. :D

Dit was ook echt energie te veel. Hij bokt idd niet maar hij vertrekt met zoveel kracht dat je toch even bid dat hij dat idd niet doet. _O- als hij in zo’n sprint bont maak je meters voor je de grond raakt denk ik. Hoop er nooit achter te komen. _O-

Heb hem ook proberen te vertellen dat er een tamelijk goede reden was dat we niet galoppeerden maar hij had er geen oren naar. _O-

Yavanna schreef:
Nou, idd hoeveel levens heb jij? Ben je er zeker van dat je geen kattengenen hebt? Het is ook gelijk ene paar 100 kilo die je dan tegen moet houden met die 50 kg van jou.
En je hand geneest mooi zeg, nu moet je er maar even voor zorgen dat je er niks meer bij krijgt. Kun je niet zo’n sumoworstelaarpak aantrekken als je met ze bezig gaat :') Heb je een buffer.
En Joy, tja, hij blijft een puber, maar je hebt hem weer snel mooi terug

43 _O- aan 50 kom ik niet. :))
Ik ben gelukkig wel redelijk gespierd en fysio denkt dat ik geïncasseerd heb met mijn spieren wat erger letsel voorkomen heeft. Maar de spier was BOOS. :+ zelfs douchen deed pijn. _O- maar nu lijkt alles weer oké, ga de yoga wel vol houden. Mijn lijf reageert er goed op. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:26

huh, volg jij nu yoga? compleet gemist dan. Als het maar helpt. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 19:54

petraaken schreef:
huh, volg jij nu yoga? compleet gemist dan. Als het maar helpt. :j

Nee ik heb altijd af en aan getraind in een vorm die het meest op yoga lijkt maar geen specifieke stroming. Stretchen, mobiliteit, controle en/of kracht afhankelijk van wat nodig was maar heb het wat verwaarloost de laatste tijd. Nu terug op gepakt en voelde snel de verbetering terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 17:25

Nou. Heb weken vol gehouden dat iets niet klopte. Was net gerust gesteld. Vandaag doe ik Joy zijn hoofdstel uit en ik zie ineens een hoop bloed op Joy en mijn hand… wonde deels terug open. :x

Zat gisteren te kijken en vond het gewricht precies blauwer maar het wisselt van verkleuring…
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaan we weer voor 10 dagen. Daarna willen ze nu wel een foto maken als de zwelling er af is, :roll:

Afbeelding

Ik ben deze onzin zo móe!
Denk je trouwens dat dit ontsmet is? Nee hoor. :x :x

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:45

O ships joh. Toch opengebarsten het het litteken.
Dat gaat wel weer even duren!

Ik dacht uit je eerste regels dat het met Joy toch weer mis was qua rad lopen, maar jij bent weer de gelukkige…. :knuffel:

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 21:07

Jeetje daar ben je lekker mee…..maar niet ontsmet dat lijkt me niet zo slim.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:15

Oh nee toch je maakt weer heel wat mee zo :oo
Eerst nog de opluchting van niet onder pensionpaard terecht komen en nu toch weer met je vinger in de kreukels :\
Hadden ze niet even ook je hand kunnen schoonmaken voor ze er verband etc om deden? Dat is zo wel heel lastig zelf te doen zeker omdat het bloed is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:27

Zo'n vaart loopt het niet, vuil heeft er goed uit kunnen spoelen met het bloed mee, randje bloed is al opgedroogd met verbandje omdoen, heeft het gelijk afgesloten. Ontsmetten met bijtende en prikkende dingen wordt je ook niet vrolijk van, daarmee maak je weer open, gaat het weer bloeden etc,..

sterkte je had het er pas nog over...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 23:02

ikkedus schreef:
O ships joh. Toch opengebarsten het het litteken.
Dat gaat wel weer even duren!

Ik dacht uit je eerste regels dat het met Joy toch weer mis was qua rad lopen, maar jij bent weer de gelukkige…. :knuffel:

Ja ik snap niet waarom ik heb niet gestoten… : zag ineens bloed op Joy zijn kaak. Dus ik doe zijn vacht opzij met rechts en toen zag ik dat ik bloedde :roll:

Heb echt even gehuild van frustratie. Ik was net blij dat het zo mooi genezen was. En ik heb NIKS mis gedaan en nóg zit ik in de kreukels. Ik wil 1 week zorgeloos…. :

kally schreef:
Jeetje daar ben je lekker mee…..maar niet ontsmet dat lijkt me niet zo slim.

10 dagen mogen de strips af maar ja kan het dan al plooien? : het bleek dan uiteindelijk mee te vallen maar omdat het zo gezwollen was leek het alsof het hele stuk op het gewricht los was… ik heb het met water gespoeld terwijl ik wachtte want schakelen moet met rechts dus heb mijn moeder gebeld. Heb Joy na verzorgd terwijl ik mijn moeder belde, Lauren gebeld want heb Joy even op stal gezet ivm zijn reactie op de hooier. Bloedend een angstig paard begeleiden stond laag op mijn Bucket list. :+ Lauren ging elk normaal elk moment komen dus haar gebeld wat er was en dat Joy op weide mocht maar ik eerst wilde weten hoe het zat.

Heb 1 chap op de diepvriezer gevonden en mijn cap na wat zoeken in de kelder. :+ waarschijnlijk toen ik de honden weg zette. :+

Mars schreef:
Oh nee toch je maakt weer heel wat mee zo :oo
Eerst nog de opluchting van niet onder pensionpaard terecht komen en nu toch weer met je vinger in de kreukels :
Hadden ze niet even ook je hand kunnen schoonmaken voor ze er verband etc om deden? Dat is zo wel heel lastig zelf te doen zeker omdat het bloed is.

Nee maar dat deden ze op spoed ook niet. De wonde zelf wel maar de hand niet. :+
Ben zelf met een wattenschijfje en micelair water aan de gang gegaan. :+

speurneusc schreef:
Zo'n vaart loopt het niet, vuil heeft er goed uit kunnen spoelen met het bloed mee, randje bloed is al opgedroogd met verbandje omdoen, heeft het gelijk afgesloten. Ontsmetten met bijtende en prikkende dingen wordt je ook niet vrolijk van, daarmee maak je weer open, gaat het weer bloeden etc,..

sterkte je had het er pas nog over...

Maar het is wel tussen de paarden gebeurt dus even wat isobetadine deppen is toch niet raar lijkt me? :? Ze heeft het open getrokken om te kijken hoe ver het los was. Toen was het toch al aan het bloeden. :+ en toen ik vroeg of het ontsmet moest worden zei ze ‘als er vuil in zit kan het er uit want het is niet genaaid.’
Dat vond ik een beetje een apart antwoord zeker gezien hoe de genezing gegaan is de 1e keer… wat meer uitleg eventueel bv? Ik was duidelijk overstuur …

Joy had extra knuffels nodig daarnet :+: Arm paard had mijn stress geïnterpreteerd als zijnde ‘zijn’ schuld. Had vanmiddag al wel even bij m gestaan maar toch. :(:)

Tis gewoon frustrerend… heeft zo lang geduurd voor ik weer kon plooien ennnn nu is het weer ingepakt. :x

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:43

je zit al jaren tussen/in de paarden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 00:25

speurneusc schreef:
je zit al jaren tussen/in de paarden

Al die jaren weet ik niet beter dan dat het gespoeld werd. Zelfs sneeën die indirect met paarden te maken hadden (vb snijden aan een mes van het hooi) dat gewoon geplakt moest worden werd gespoeld. Vingers die open-open lagen werden ook gespoeld. Dus je punt is?

Deze dokter weet eveneens dat de wonde zich apart gedragen heeft de 1e keer. En nu opnieuw. Het lijkt ook open naast het originele litteken. De lijn nu loopt schuiner en hoger overigens. Ze weet ook dat ik al eerder zorgen had over het gewricht. Dat ze nú niks zien weet ik ook, maar over 10 dagen wil ik het gewoon weten als ze wel een foto wilde toen ik naar spoed ging, die daar niet gemaakt werd wegens drukte. En het nu terug random open gaat.

Heb al wat sneeën gehad maar van begin mei tot nu zou echt niet meer spontaan open mogen gaan. Zij was zelf ook verbaast toen ze keek hoe lang de draadjes er al uit waren.

Wat dat allemaal met mijn jaren tussen de paarden te maken heeft is me onduidelijk. Heb nog nooit eentje gehad die random open sprong met een hoofdstel uit doen, :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 02:36

Wat enorm zuur zeg!

Kan het zijn dat je vinger inwendig toch beschadigd is bij het merrie + ruin accident van vorige week? Dat heeft misschien voor extra druk gezorgd, zodat het nu ook aan de buitenkant gescheurd is?

Beterschap wederom Y;( :(:)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:22

dat je antistoffen hebt opgebouwd, ik had ook altijd wondjes aan handen, vingers (ook dwarssnede in topje vinger, vingertopje open, riek in arm, riek in voet, paarden beet in bovenarm, scheur in spier en vel erom heen, had na val paard op gestaan tetanusprikken was niet nodig, was voldoende weestand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 07:27

speurneusc schreef:
dat je antistoffen hebt opgebouwd, ik had ook altijd wondjes aan handen, vingers (ook dwarssnede in topje vinger, vingertopje open, riek in arm, riek in voet, paarden beet in bovenarm, scheur in spier en vel erom heen, had na val paard op gestaan tetanusprikken was niet nodig, was voldoende weestand.

Ik neem ook cortisonen en mijn immuunsysteem wordt onderdrukt. Tetanus prik keek ze wel na. Weet nu iig wel dat die wel nog recent is gezien ze op spoed nooit meer teruggekoppeld hebben daarover. :+ maar ik wist dat ik tijdens een knutselproject voor de opfok ook bij de dokter beland ben en toen is tetanus opnieuw gezet. Wist dus dat ie max even oud als Joy moest zijn toen ik ging terug denken.

Taucha schreef:
Wat enorm zuur zeg!

Kan het zijn dat je vinger inwendig toch beschadigd is bij het merrie + ruin accident van vorige week? Dat heeft misschien voor extra druk gezorgd, zodat het nu ook aan de buitenkant gescheurd is?

Beterschap wederom Y;( :(:)

Dat kan natuurlijk, daar heb ik zelf eerlijk gezegd nog nie bij stil gestaan omdat ik het op dat moment niet gevoeld heb, maar heb mijn heup ook niet gevoeld tot zondag omdat mijn rug overheerste kwa pijn dus zou zomaar kunnen.

Het gekke is dat het origineel anders liep, dus het is ‘boven’ (als ik goed kijk) het litteken gescheurd niet er op…

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Zat gisteren in mijn hoofd dat de dokter zei dat het mooi recht was terwijl ik weet dat origineel alles behalve recht was en toen zag ik dat ie ook anders ‘loopt’. Hij loopt rechts wel naar het litteken toe waardoor het voor mij verder leek door gegaan. Maar het ‘boogje’ terug naar beneden loopt tot het originele litteken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:17

Balen van je vinger maar ik denk ook dat het incident met die merrie en ruin de oorzaak zijn. Ben je net weer wat mobieler met die vinger kan je weer van vooraf beginnen. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 14:30

Joy heeft een neuspet. :+
Ding kost geld maar wel eindelijk iets dat hij niet meteen af wil schuren.
Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:40

Hij lijkt er nog niet heel blij mee :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 14:48

Deze schuurt ie iig niet binnen vijf minuten af. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:48

HIj lijkt er inderdaad niet gelukkig mee. :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:52

Mooi ding!
Auwwww jouw vinger |(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 14:54

petraaken schreef:
HIj lijkt er inderdaad niet gelukkig mee. :+

Hij is nog ongelukkiger met zalf en zonnebrand crème die amper werkt dus hij heeft het er mee te doen. _O- had hij maar een zwarte neus moeten maken. _O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:48

Wat grappig die pet, nog nooit gezien :') :')
Ik had voor mijn witte-neus-paard gewoon een vliegenmasker met neusflap er aan. Werkte eigenlijk perfect

Afbeelding

Balen van je vinger, ik zou toch eens kijken naar een siliconen verband om het litteken soepeler te krijgen. Zit er geen wondpraktijk of wond-verpleegkundige in je buurt waar je eventueel advies kan vragen, desnoods via mail?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:03

Farjen schreef:
Wat grappig die pet, nog nooit gezien :') :')
Ik had voor mijn witte-neus-paard gewoon een vliegenmasker met neusflap er aan. Werkte eigenlijk perfect

[ Afbeelding ]

Balen van je vinger, ik zou toch eens kijken naar een siliconen verband om het litteken soepeler te krijgen. Zit er geen wondpraktijk of wond-verpleegkundige in je buurt waar je eventueel advies kan vragen, desnoods via mail?

Dat heeft er op gezeten maar dan kon ik nog niet plooien. Dus was kiezen of ik functie terug wilde of siliconen er op. Heb hier drie pakken liggen.

Joy wordt gek van die flap op zijn neus dan schakelt hij Leo in. :+ deze ‘voelt’ hij niet.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:10

Hm dat snap ik... Misschien zijn de siliconen een optie tijdens de nacht? Dan zit het er toch al zo'n 7, 8u op?