Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:39

Dat klinkt inderdaad wel als een raar verhaal. Dan rijd je toch met die koper naar een rijbaan in de buurt? Ik zou ook niet zomaar een rijpaard, met bijhorend prijskaartje, kopen zonder dat ik het paard deftig kan zien onder het zadel. Dat is echt geen absurde eis hoor. Goed dat je je verstand hebt laten spreken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:26

Van te voren vroeg ik nog, wordt hij voorgereden. Het antwoord was ik neem aan van wel. Achteraf had ik door moeten vragen dan was ik niet eens gegaan. Toch was ik erg nieuwsgierig naar het paard. Hij bleek idd erg leuk te zijn. Dat maakt het dan zo dubbel..

Maar ja, op naar de volgende.
Hoewel.. Ben er nu weer even helemaal klaar mee.

Bedankt voor de lieve reacties, doet mij toch weer een beetje goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:54

Dan moet je wel een rijbaan weten in de buurt die verhuurd wordt aan buitenstaanders en dan ook nog op dit moment ( corona maatregelen ).

Maar goed, het zaakje stinkt wel inderdaad, dus lastig, maar ik denk wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:01

Charmaine schreef:
Lieser Clover Stables kun je zelf benaderen, heb ik ook gedaan. Leuk contact mee gehad! Ik heb ook die 13 jarige aangeboden gekregen.

Mag ik vragen waarom je hem niet hebt gekocht?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:02

happy2014 schreef:
Lieser, even gemist misschien maar ziek je een Ier? Ik heb ook best wel mijn zinnen op een Irish Draught en Fore stables heeft ook regelmatig leuke Ieren!

Ja, inmiddels zijn we er uit dat we de ID en de ISH toch wel echt heel leuk vinden.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:12

Hebben wij ook eens voorgehad. We moesten om te beginnen ons eigen zadel al meebrengen en krijgen we bericht half uur voor we toekomen dat rijden niet zal gaan want alles stond onder water. Als je weet dat je bak onder water staat in de winter verkoop dan in de zomer toch >;)

Woensdag nadert en de spanning neemt, vooral bij mij dan, enorm toe. Na de keuring gaat hij dan ook direct mee naar huis, hoeven we niet nog eens een uur op en af

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:57

Ineke2 schreef:
Dan moet je wel een rijbaan weten in de buurt die verhuurd wordt aan buitenstaanders en dan ook nog op dit moment ( corona maatregelen ).

Ohja. In België zijn ze veel minder streng wat corona betreft, er gaan nog gewoon wedstijden door zelfs. Dan vergeet je dat even! Maar alsnog, in een normale situatie communiceert de verkoper daar dan toch gewoon over.

Spannend tibbeela!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:09

Spannend Tibeella, leuk!

Begrijpelijk dat je hem dan direct mee neemt. Laat je weten hoe het gegaan is?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:44

Romeo2007 schreef:
happy2014 schreef:
Overigens heb ik een leuk paard gezien ( geen Ier overigens maar gewoon een KWPN er. Ga ik morgen even voor bellen. Is de Medium tot hogere prijsklasse… wat denken jullie daar bij voor te stellen? Ik gok tussen de 15 en 20k?

Normaal loopt tegenwoordig tot 15k ongeveer
Medium tot 25k en hoger daarboven.

Altijd dat zijn mijn bevindingen.

Maar toch weer aan het zoeken? Dacht dat je besloten had dat je even wilde wachten en je je zadelkastje had uitgeruimd? :)

Mijn zadelkast is idd leeg en er is ook geen stalletje meer voor mij vrij maar niks zo veranderlijk al een mens en het bloed kruipt waar het niet gaan kan… dus ja… toch een beetje aan het rondkijken nog… hoewel ik er verstandig aan doe om te wachten tot ons huis klaar is en we over zijn..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:45

Lieser schreef:
happy2014 schreef:
Lieser, even gemist misschien maar ziek je een Ier? Ik heb ook best wel mijn zinnen op een Irish Draught en Fore stables heeft ook regelmatig leuke Ieren!

Ja, inmiddels zijn we er uit dat we de ID en de ISH toch wel echt heel leuk vinden.

Ik ben er ook best wel weg van!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:47

ikke schreef:
happy2014 schreef:
Overigens heb ik een leuk paard gezien ( geen Ier overigens maar gewoon een KWPN er. Ga ik morgen even voor bellen. Is de Medium tot hogere prijsklasse… wat denken jullie daar bij voor te stellen? Ik gok tussen de 15 en 20k?

Zwart, 7 jaar?

Staat ook een leuke pony op MP; alleen voor de naam zou je al gaan kijken :j

Nee, bruin en 10 jaar. En verkoper denkt aan 15k ben ik ondertussen achter. Leuk dier en braver dan braaf, nog net geen hobbelpaard..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:57

happy2014 schreef:
Lieser schreef:

Ik ben er ook best wel weg van!

Er zit in Vossheide een importeur van ISH. Misschien dat ik daar mijn volgende vakantie maar eens ga vieren. Daar moet toch een leuk paard te vinden zijn.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:26

Voor wie zoekt staat er een 4.5 jarige merrie op sporthorses, uit een zus van de mijne.
Ik ken de eigenaar/verkoper niet maar op basis van mijn eigen merrie, de moederlijn en de omschrijving denk ik dat het een super fijn paard is voor een ambitieuze amateur (zoals ikzelf ;) :+). Netjes geprijsd vind ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:44

Zo ik geloof dat ik jullie al weer in een week kan verlaten. Vorige week keuring gehad en sinds vrijdag staat m'n kerstkadootje op stal.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:09

manzano schreef:
Zo ik geloof dat ik jullie al weer in een week kan verlaten. Vorige week keuring gehad en sinds vrijdag staat m'n kerstkadootje op stal.

Proficiat!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:16

manzano schreef:

Gefeliciteerd!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:45

super! Proficiat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:56

Gefeliciteerd!

Bij mij is een last van mijn schouders af gegaan nu ik besloten heb het paard niet te kopen.

Toch vind ik er best veel slecht uit zien of niet lekker lopen. Er zitten nu meer betaalbare handelspaarden tussen merk ik.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:37

Ik meld me op de valreep ook nog in dit topic :D
Nadat ik 2 weken geleden mijn merrie naar Engeland heb zien vertrekken is voor mij de zoektocht weer begonnen.
Ik heb maar 2 wensen nou eigenlijk 3 ..
1 het moet een ruin zijn.
2 minimaal 168 ( bij 3 jaar )
3 liefste 3 of 4 jaar..

Nu had ik er 1 gezien helemaal verliefd op , laten keuren en daar kwam helaas een Peesblessure uit ;(
Nu ben ik verliefd geworden op een andere .. 4 jaar een vos super braaf maar wel potentie, maandag 4 januari wordt hij gekeurd… hopelijk met dit keer meer geluk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:56

moniek21 schreef:
Nadat ik 2 weken geleden mijn merrie naar Engeland heb zien vertrekken is voor mij de zoektocht weer begonnen.
3 liefste 3 of 4 jaar..

Nu had ik er 1 gezien helemaal verliefd op , laten keuren en daar kwam helaas een Peesblessure uit ;(
Nu ben ik verliefd geworden op een andere .. 4 jaar een vos super braaf maar wel potentie, maandag 4 januari wordt hij gekeurd… hopelijk met dit keer meer geluk.

Hoe laat je keuren op een peesblessure? Want op foto's zie je die niet dacht ik? Ik zou hem daarop ook laten staan omdat ik de revalidatie daarvan ontzettend lang en naar vind,met maandenlange stalrust enzo.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:44

Paard vandaag proefgereden, nog behoorlijk groen achter de oren, wel heel braaf.
Maar lichamelijk een flink opknap project, dus we kijken nog rustig verder.

Toch is blijkbaar heel moeilijk om een simpel paardje te vinden, hoeft niet eens een papiertje te hebben, kruisingen vind ik ook prima, zolang maar een Nederlands paspoort heeft. Zonder een bak extra werk erbij.
Uiteraard ben ik bereid om een paard op te leiden, dus wat groen en onervaren vind ik niet erg.
Echter mijn portemonnee leeg pompen in medische dingen, zie ik niet zitten, zie veelal paarden met medische problemen, zoals niet zuiver, te mager, drukpunten op de schoft doordat ze te dun zijn.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:47

anjali schreef:
moniek21 schreef:
3 liefste 3 of 4 jaar..

Hoe laat je keuren op een peesblessure? Want op foto's zie je die niet dacht ik? Ik zou hem daarop ook laten staan omdat ik de revalidatie daarvan ontzettend lang en naar vind,met maandenlange stalrust enzo.

Ik neem aan dat bij de klinische keuring een peesblessure naar boven komt?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:48

Goh, een actieve blessure komt er op de klinische wel uit. Doorgaans komen ze niet door de buigproef. Een oudere blessure is vaak nog voelbaar waarbij men dan voor zekerheid met echo gaat checken.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:48

manzano schreef:

Wauw! Gefeliciteerd

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:57

Tnx!!!
Zo gek... Ging beetje blanco kijken bij een kwpn-er en wilde perse geen Spanjaard.... Wat er nu op stal staat... Dat dus haha. Hij stond niet actief te koop, dus zo zie je maar hoe het kan lopen!