Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Zal ik zeggen hoe oud mijn advertentie is?
September 2023 :))

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:46

:j Wij gebruiken ook oude SH advertenties om nieuwe paarden in aan te bieden hoor. Soms staan ze half leeg omdat we dan geen aanbod hebben, of alleen 2 regels zonder foto’s omdat ze nog doorgereden moeten worden voordat we ze aanbieden. Dus datum advertentie hoeft niets te zeggen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:17

Dit gaat om een particulier. De SH advertentie is niet meer actief, en er is begin oktober een nieuwe advertentie op MP geplaatst. Ik vermoed nu dat het paard inderdaad al eens verkocht is geweest, maar niet door de keuring kwam. Straks maar even navragen. Als dat zo is, wil ik het graag weten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:52

@Lieser: Nou omdat er gewoonweg soms niemand komt kijken. Mijn paard staat ook lang te koop, maar heb in 8 maanden 1 kijker gehad (de politie heeft 3 x proef gereden en getest maar paard had teveel beweging, maar wel heel braaf). Maar kan te duur/ te jong / te groen zijn verzin het maar. Tsja ondertussen trainen we haar gewoon door. Maar er is gewoonweg geen enkele rare reden nodig waarom een paard lang te koop staat. De markt loopt ook niet altijd even goed. Het is niet anders.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

Mer1980 schreef:
@Lieser: Nou omdat er gewoonweg soms niemand komt kijken. Mijn paard staat ook lang te koop, maar heb in 8 maanden 1 kijker gehad (de politie heeft 3 x proef gereden en getest maar paard had teveel beweging, maar wel heel braaf). Maar kan te duur/ te jong / te groen zijn verzin het maar. Tsja ondertussen trainen we haar gewoon door. Maar er is gewoonweg geen enkele rare reden nodig waarom een paard lang te koop staat. De markt loopt ook niet altijd even goed. Het is niet anders.

Maar dat kun je al verkoper dan toch gewoon uitleggen als ik er naar vraag?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Kan wel, maar sommige kopers menen dan dat ze gelijk maar de helft van de vraagprijs kunnen bieden omdat het dier toch al zolang te koop staat en dat is een reden waarom verkopers niet happig zullen zijn om zoiets te zeggen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Je kan ook werkelijk achter elk klein dingetje wat gaan zoeken.. lijkt me ook vermoeiend.

Gewoon vragen en anders de gok nemen. Of niet. Zoek je een ander paard. Er kan iets zijn. Er kan niks zijn. Ik heb naast mp ook wel op sh advertenties gehad, geen idee of ik die heb verwijderd ook eigenlijk.. dus misschien heb ik ook nog wel een verkochte daar staan....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Het wil niks zeggen ik speel zovaak met adv online, erop eraf, anderen pony erop etc.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Zo hebben wij een 2,5 jarige vanaf veulen te koop staan, niks mis met het dier, mooi papier, beweging en karakter maar de markt ligt gewoon op z’n gat.
Hij blijft nu gewoon nog een jaar staan en zien we van de zomer wel of we onbeleerd verkopen of hem gaan opleiden en dan verkopen.

Soms gaat de verkoop gewoon anders dan gepland helaas, heeft soms niks met het dier zelf te maken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Ik val even binnen, had voorheen vier paardjes waar we recreatief en wat western mee reden, helaas door ouderdom vorig jaar en februari er 2 in moeten laten slapen, we hebben nu nog een 26 jarige hengst en 22 jarige welsh cob. Ik gun het mijn dochter erg om een eigen e maatje pony / paardje te hebben waar ze wat lol mee kan hebben maar helaas moeten we echt eerst sparen omdat haar vader en ik net uit elkaar zijn. Ik huur een stal met weilandjes met 4 boxen dus heb wel de ruimte er voor en alles in eigen beheer.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Cioccolato schreef:
Je kan ook werkelijk achter elk klein dingetje wat gaan zoeken.. lijkt me ook vermoeiend.

Als koper heb je een onderzoeksplicht. Raar dat jij vindt dat kopers dan vermoeiend zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

_Tarzan schreef:
Zo hebben wij een 2,5 jarige vanaf veulen te koop staan, niks mis met het dier, mooi papier, beweging en karakter maar de markt ligt gewoon op z’n gat.
Hij blijft nu gewoon nog een jaar staan en zien we van de zomer wel of we onbeleerd verkopen of hem gaan opleiden en dan verkopen.

Soms gaat de verkoop gewoon anders dan gepland helaas, heeft soms niks met het dier zelf te maken.

Maar als een koper daar naar informeert, kun je dat toch gewoon uitleggen? Ik snap niet waarom zo'n vraag een probleem zou zijn ...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:49

Er lopen op bokt meerdere draadjes van mensen die een paard wilden kopen, waarbij het paard een negatief aankoopadvies krijgt. Om vervolgens datzelfde paard op een andere website opnieuw geadverteerd te zien worden zónder vermelding van de negatieve keuring. En dan spreekt heel bokt schande van de verkoper en is iedereen blij dat er gewaarschuwd wordt.
Maar als een koper zelf iets wil nagaan, is het ineens vermoeiend.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:20

Ik ben het met je eens hoor Lieser.
Een paard dat al langer geadverteerd staat is een mogelijke rode vlag, en het lijkt me heel normaal om de verkoper te vragen wat daar de achtergrond van is.
Ik snap ‘bokt’ soms ook niet meer hoor, de ene x wordt op elke slak zout gelegd en de volgende x is alles weer onzin en overdreven. Als je als handelaar deels gokt en daarmee soms je verlies neemt is 1 ding, maar als particulier wil je meestal graag een fijn paard dat kan blijven en niet een kat in de zak is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

Er wordt gewoon gezegd dat het wat kan zijn. Of niet. Vraag het en je hebt een antwoord, dat waar is. Of niet.
En ja, erg vermoeiend lijkt het me om overal iets groots achter te zoeken. Misschien is het kennis of meer gevoel dat selectiever kan zijn erin. Geen idee. Maar niks is meer goed of vertrouwd :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:40

Welke maten pony's werden hier nou gezocht?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Marigold schreef:
Ik ben het met je eens hoor Lieser.
Een paard dat al langer geadverteerd staat is een mogelijke rode vlag, en het lijkt me heel normaal om de verkoper te vragen wat daar de achtergrond van is.
Ik snap ‘bokt’ soms ook niet meer hoor, de ene x wordt op elke slak zout gelegd en de volgende x is alles weer onzin en overdreven. Als je als handelaar deels gokt en daarmee soms je verlies neemt is 1 ding, maar als particulier wil je meestal graag een fijn paard dat kan blijven en niet een kat in de zak is.

Als ik een paard zou zoeken, zou ik dat in ieder geval niet hier melden. Precies om wat je nu zegt: Bokt is zo inconsistent als de weersvoorspelling....

Maar het is niet alleen Bokt; ik had gisteren een hele interssante discussie met iemand die als veiligheidskundige bij o.a. de NS heeft gewerkt.
Het kennisniveau is op sommige momenten om te huilen, ook op gebieden waarbij fouten dodelijk zijn.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Ik denk dat het best meevalt op bokt. Er zitten prima tips bij, en je bepaalt altijd zelf nog wat je ermee doet.
En niet iedereen heeft hetzelfde budget voor paarden of kan ze aan huis blijven houden als ze iets krijgen, dus het risico dat mensen willen nemen zal niet hetzelfde zijn.
En met paarden weet je het maar nooit, je kunt ze volledig gekeurd hebben en toch kunnen ze iets krijgen of heb je er toch niet de klik mee die je hoopte.
En je ziet toch ook wel dat er hier ook wel eens een waarschuwing is voor een evt aankoop die niet helemaal goed is, best fijn toch?
En de beoogde aanwinst kun je ook even checken op internet en dan kom je soms verhalen over peesblessures of toch niet zo braaf tegen en dat staat toch vaak op bokt.