September 2023
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mer1980 schreef:@Lieser: Nou omdat er gewoonweg soms niemand komt kijken. Mijn paard staat ook lang te koop, maar heb in 8 maanden 1 kijker gehad (de politie heeft 3 x proef gereden en getest maar paard had teveel beweging, maar wel heel braaf). Maar kan te duur/ te jong / te groen zijn verzin het maar. Tsja ondertussen trainen we haar gewoon door. Maar er is gewoonweg geen enkele rare reden nodig waarom een paard lang te koop staat. De markt loopt ook niet altijd even goed. Het is niet anders.
_Tarzan schreef:Zo hebben wij een 2,5 jarige vanaf veulen te koop staan, niks mis met het dier, mooi papier, beweging en karakter maar de markt ligt gewoon op z’n gat.
Hij blijft nu gewoon nog een jaar staan en zien we van de zomer wel of we onbeleerd verkopen of hem gaan opleiden en dan verkopen.
Soms gaat de verkoop gewoon anders dan gepland helaas, heeft soms niks met het dier zelf te maken.
Marigold schreef:Ik ben het met je eens hoor Lieser.
Een paard dat al langer geadverteerd staat is een mogelijke rode vlag, en het lijkt me heel normaal om de verkoper te vragen wat daar de achtergrond van is.
Ik snap ‘bokt’ soms ook niet meer hoor, de ene x wordt op elke slak zout gelegd en de volgende x is alles weer onzin en overdreven. Als je als handelaar deels gokt en daarmee soms je verlies neemt is 1 ding, maar als particulier wil je meestal graag een fijn paard dat kan blijven en niet een kat in de zak is.