Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:14

MarjanB schreef:
Aan de andere kant loon is ook hoger in het westen..

Ahhgtrr echt hoor |o afgesproken met iemand voor morgen. Ja ik laat vandaag een paard keuren dus weer nog niet of ik kom. Andere heeft nog steeds interesse en wil dr reserveren maar moet eerst loon gestort krijgen >;)

Echt…

Als iemand afhankelijk is van het loon dat gestort moet worden, weet ik niet of ik hem daar graag voor zou reserveren :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:17

Iemand die eerst loon gestort moet krijgen om te reserveren...die heeft dus 0 reserve. Zou mijzelf dan wel afvragen of je aan zo iemand wilt verkopen, want dat betekent waarschijnlijk ook dat er niets kan gebeuren als er een keer een onverwachte tegenvaller is. Ondervind zelf op het moment weer aan den lijven hoe het financieel snel uit de klauwen kan lopen met maar een dom pech gevalletje (glijer in de wei).

Ja klopt denk ik wel hoor Marjan, dat gemiddeld het loon hoger is in het westen. Niet voor het werk dat ik doe, maar voor veel locatie gebonden banen wel. En dat betekent ook dat het loon voor de mensen die op stal werken in het westen hoger zullen zijn. Maar ook de grond en de accommodatie (hypotheek of huur) zijn een stuk duurder dus het is niet vreemd dat stalling ook duurder is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:31

Van harte Marus. Wat een knap dier is het geworden zeg

Nou het wil niet echt vlotten met de verkoop Marjan. Geeft ook weinig vertrouwen als iemand loon moet ontvangen hiervoor :') misschien is het gewoon even geduld hebben tot de juiste persoon zich meldt. Voelde het wel fijn met die persoon die zo afhankelijk is van haar loon?

Phonix

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:36

Is het misschien niet neer om te wachten tot dat ze ingereden kunt worden en daarna verkopen? Een kennis van mij heb ook een pony hengst te koop. Leuk dier, licht zadelmak maar niemand lijkt er interesse voor hebben.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:41

Iemand ervaring met VH stable in rijkevorsel? Kon er niet heel veel over vinden en aangezien ze vaak paarden aanbieden, misschien dat iemand van jullie er is geweest? :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:06

De vraag met dat reserveren is natuurlijk ook heeft iemand dat geld echt niet of vertik je het om het uit je dierenarts potje te halen. Ik ga echt niet mijn laatste centen stoppen in de aanschaf van een paard, er moet tenslotte nog genoeg aangeschaft worden. Ik wil ook een ruime spaarpot houden om mogelijke dierenartskosten te kunnen betalen, ook als er iets op dag 1 gebeurt. Nu zou ik dat als verkoper zijnde ook niet op iemand z’n blauwe ogen vertrouwen of dat het geval is..

Ik heb laatst ook op een paard gereageerd waar ze een goed huis voor zochten, dat heb ik wel te bieden. De vraagprijs voor het paard lag wel iets boven mijn budget, dat betekent alleen niet dat ik het paard niet zou kunnen onderhouden of medisch zou verwaarlozen. Om te voorkomen dat dit gebeurt hou ik juist dit budget aan. Het is maar net hoe een koper daar over nadenkt denk ik..

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:08

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:11

Pony's zijn meestal inderdaad pas interessant als ze goed doorgereden zijn. Een hengst verkoopt waarschijnlijk sowieso wat moeilijker.

Maar, paarden verkopen is ook gewoon lastig hoor..de meest vreemde mensen komen er op af met de meest vreemde verzoeken etc. Ik vind het echt verschrikkelijk.

Oja hier in de regio een paar jaar geleden, e200,- voor stalling met enorme geisoleerde binnenbak waar de paarden 7 dagen per week buiten en binnen werden gezet, goede en grote weilanden, niet alles bij elkaar. Stallen werden 7 dagen per week gemest, buitenbak aanwezig.

Helaas bestaat deze stal niet meer (eigenaar overleden) maar zo kan het dus ook.

Ik vind het normaal dat service bij de prijs ingerekend zit ipv dat je er extra voor moet betalen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:52

Elisa2 schreef:
Pony's zijn meestal inderdaad pas interessant als ze goed doorgereden zijn. Een hengst verkoopt waarschijnlijk sowieso wat moeilijker.

Maar, paarden verkopen is ook gewoon lastig hoor..de meest vreemde mensen komen er op af met de meest vreemde verzoeken etc. Ik vind het echt verschrikkelijk.

Oja hier in de regio een paar jaar geleden, e200,- voor stalling met enorme geisoleerde binnenbak waar de paarden 7 dagen per week buiten en binnen werden gezet, goede en grote weilanden, niet alles bij elkaar. Stallen werden 7 dagen per week gemest, buitenbak aanwezig.

Helaas bestaat deze stal niet meer (eigenaar overleden) maar zo kan het dus ook.

Ik vind het normaal dat service bij de prijs ingerekend zit ipv dat je er extra voor moet betalen.

Zo kón het misschien, maar ik kwam in mijn berekening op pure basis (voer, bodembedekking etc) al over de 300 euro uit mijn hoofd. Tel daarbij mestafvoer, hypotheek, stroom etc op dan kan het niet (meer) uit.

De lagere prijzen zijn vaak bij mensen die het al lang doen (of geen voorzieningen hebben zoals stallen) en omdat het soms zo'n no go lijkt in de paardenwereld om je prijs te verhogen, gaan die mensen er bijna aan onderdoor. Ze gaan door op passie wat bewonderenswaardig is, maar als je er geen inkomstenbron naast hebt is het gewoon echt niet te doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:23

Deze konden er prima van leven :-)

Maar goed, geen hypotheek, hooi kwam van eigen land, hadden er ook nog een camping bij. En het was natuurlijk wel een andere tijd, in een paar jaar tijd zijn de prijzen wel enorm omhoog gegaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:46

MarjanB schreef:
Aan de andere kant loon is ook hoger in het westen..

Ahhgtrr echt hoor |o afgesproken met iemand voor morgen. Ja ik laat vandaag een paard keuren dus weer nog niet of ik kom. Andere heeft nog steeds interesse en wil dr reserveren maar moet eerst loon gestort krijgen >;)

Echt…

Nou als je in het onderwijs werkt is dat overal hetzelfde hoor…

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:40

Fly_high schreef:
Dat is ook niet alsof er geen goedkopere stallen bestaan hier hoor.

Maar goedkoop is vaak duurkoop als je alles bij elkaar optelt - extra brandstof want verder bij de stad vandaan, extra voer want er zit geen krachtvoer of slechts beperkt hooi bij, extra kosten voor les op locatie/baanhuur want er is geen goede binnenbak of onvoldoende materiaal, extra DA rekeningen vanwege slechte bodems of rommelig management en noem maar op.

Dat begrijp ik ook wel.
Ik heb die speld in een hooiberg wel gevonden...
Mijn paard staat bij een particulier aan huis 24/7 buiten, in de winter met echt koud, nat en winderig weer gaan ze in hun (enorme!!) boxen.
Staleigenaresse regelt dat zelf.
Hoef niks te doen, altijd veel hooi tot hun beschikking en een zo goed als altijd berijdbaar buitenbak aanwezig.
Geweldige uitrij mogelijkheden en de stal ligt op een dik kwartier rijden van mijn huis.
Ik knijp dus nog even in mijn handen. Natuurlijk zou ik wel graag een mooie binnen bak willen hebben maar daar offer ik de rest niet voor op...

Ik sta er voor 200 per maand.
En dan krijg ik nog korting omdat ik naast mijn eigen paard nog een paard van hun rij. Dus betaal maandelijks minder

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:43

Nogmaals gefeliciteerd Marus, is jullie zooo gegund <3 Een moeilijke zoektocht maar gelukkig met een positief einde :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:39

Nou m’n kijker heeft een paard gekocht :') alleen niet die van mij.

Hier een Hera update (als jullie dat tenminste leuk vinden)

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:41

Lekker genieten met dit mooie weer!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:43

Hoe vaak heb je d'r uit de voerbak moeten vissen voordat je deze foto kon maken?
}>

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:47

ikke schreef:
Hoe vaak heb je d'r uit de voerbak moeten vissen voordat je deze foto kon maken?
}>

Geen één keer :D haha ze stond uit te puffen

oh nee ze is opgevoed

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:20

Jouw Hera komt echt uit een bizar mooi lijntje en halfzus van goedgekeurde hengst :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:36

manic schreef:
Jouw Hera komt echt uit een bizar mooi lijntje en halfzus van goedgekeurde hengst :D

Jup :D :D zat er net aan te denken misschien ooit maar veulen in stoppen :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:10

Leuk! Ga je weer een volgtopic maken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:36

Haha denk t voorlopig nog niet, ben veel te druk :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:27

Ahh wat een lieve reacties <3

Oh wat is het toch altijd weer even wennen een nieuw paard :D
De friese ruin is tot over zn oren verliefd en mevrouw schijnbaar ook :') }>

Nog antwoord op een paar vragen:
Afstamming Nane x Andries en drachtig van Teun <3
In maart al uitgerekend..Oh nu al zin in!

Ja en nee bij particulier. Ze hebben een dekstation en Trainingstal. Maar dit paard was van haar ouders een kleine fokker.
Dus een goed plekkie was heel belangrijk.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:28

@marjan: juist super leuk dat je filmpje plaatst. Gaat goed he!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 07:38

@marus wat een prachtige Fries. Heel veel geluk samen. <3

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:41

Voor wie wat bijzonders zoekt. Zag net op de bekende verkoopsite een leuke 6 jarige bonte merrie (allround) voorbij komen. Knap dier, maar wel hogere prijsklasse voor graad van africhting (L1 valt bij mij niet onder sport). Dus je betaalt voor de kleur