Elisa2 schreef:Pony's zijn meestal inderdaad pas interessant als ze goed doorgereden zijn. Een hengst verkoopt waarschijnlijk sowieso wat moeilijker.
Maar, paarden verkopen is ook gewoon lastig hoor..de meest vreemde mensen komen er op af met de meest vreemde verzoeken etc. Ik vind het echt verschrikkelijk.
Oja hier in de regio een paar jaar geleden, e200,- voor stalling met enorme geisoleerde binnenbak waar de paarden 7 dagen per week buiten en binnen werden gezet, goede en grote weilanden, niet alles bij elkaar. Stallen werden 7 dagen per week gemest, buitenbak aanwezig.
Helaas bestaat deze stal niet meer (eigenaar overleden) maar zo kan het dus ook.
Ik vind het normaal dat service bij de prijs ingerekend zit ipv dat je er extra voor moet betalen.
Zo kón het misschien, maar ik kwam in mijn berekening op pure basis (voer, bodembedekking etc) al over de 300 euro uit mijn hoofd. Tel daarbij mestafvoer, hypotheek, stroom etc op dan kan het niet (meer) uit.
De lagere prijzen zijn vaak bij mensen die het al lang doen (of geen voorzieningen hebben zoals stallen) en omdat het soms zo'n no go lijkt in de paardenwereld om je prijs te verhogen, gaan die mensen er bijna aan onderdoor. Ze gaan door op passie wat bewonderenswaardig is, maar als je er geen inkomstenbron naast hebt is het gewoon echt niet te doen.