Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 00:08

Er is een bokker die twee criollo's heeft, volgens mij ook bewust gezocht. Misschien weet zij ook nog wat adresjes.

Een van de twee heet Naranja volgens mij.. Zal eens kijken of ik haar kan vinden.. :)

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:08

Ja heb het topic gelezen...komen van Trojano maar die heeft alleen nog veulens die net geboren zijn.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:54

fensy79 schreef:
Nou bij mij is het ook best lastig. Ik zoek een Criollo of Criollo kruising. Ik ben super dol op het ras maar het is zo moeilijk om er eentje te vinden. Ik had op fb ook al een advertentie gezet. Ik ben al wel met een Nederlandse fokster in gesprek. Er worden dacht ik volgens jaar weer wat veulentjes geboren dus daar kan ik dan wel gaan kijken. Maar zou het liefste zou ik er eentje vinden die al bereden kan worden. Ik heb er eentje maar die is helaas op pensioen.

Kan je niet kijken bij El Rancho Criollo in Frankrijk? Hier hebben vrienden van mij meerdere criollo's gekocht en ondanks dat ze vaak rijtechnisch wat werk vereisen (lopen natuurlijk alleen maar op buitenrit) zijn het wel echt allemaal hele brave paarden! Als in: geschikt voor shows met vuur en kanonnen braaf :+

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:55

oh hier kan ik wel eens een bericht naartoe sturen....ik dacht altijd dat ze niks verkochten en alleen maar ritten deden? hahah

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:57

De laatste keer dat ze daar een paard gekocht hebben is al even geleden, maar ze hebben daar zeker wel eens wat te koop hoor :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:45

Moderatoropmerking:
dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:56

Moderatoropmerking:
dit bericht is een reactie op een verwijderd bericht en is daarom verwijderd

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:08

Babootje schreef:
Wat mij nog wel opvalt is dat vooral wordt 'gewacht' op advertenties. Eigenlijk zou je die voor moeten zijn. Waarom geen handelsstallen bellen of ze iets passends hebben staan en / of als je voor jong gaat fokkers.

Wij hadden stal Van Boxtel inderdaad gemaild omdat daar leuke Ieren vandaan zouden komen. Zij had zelf niets staan, maar een vriendin van haar had een leuke 13-jarige bonte te koop. Ze zou zaterdag naar die vriendin gaan en filmpjes maken (bij Clover stables geloof ik). Nooit meer wat van gehoord. Zelfs op mijn mailtje op maandag of het nog gelukt was met de filmpjes geen enkele reactie. Terwijl ik op insta kon zien dat ze wel naar Clover stables was geweest om te springen.

Geloof me, we doen echt ons best wel. Maar dan nog ...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:09

Er staat ook een Spielberg merrie te koop op marktplaats. Heel braaf dier lijkt mij.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:34

Lieser Clover Stables kun je zelf benaderen, heb ik ook gedaan. Leuk contact mee gehad! Ik heb ook die 13 jarige aangeboden gekregen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:40

Ineke2 schreef:
Er staat ook een Spielberg merrie te koop op marktplaats. Heel braaf dier lijkt mij.

Ja die staat al een tijdje te koop en al meerdere keren in prijs gezakt. Als ik actief wat zocht had ik gereageerd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:55

Ineke2 schreef:

Ja gaaf beest dichterbij zou ik kijken nu vind ik ze te gewoontjes voor 250km enkele reis en wellicht verder wat MP trekt een recht lijntje zo dwars over water en dood bos

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:08

Er staan zelfs 2 op, hier ook nog in de buurt
Helaas niet de leeftijdscategorie die ik zoek :(

Alles wat ik interessant vind staat juist 250 km de andere kant op. Best wel lastig met 2 kinderen en man die onregelmatig werkt om ‘even’ heen te rijden. Maar misschien komt er nog iets dichterbij voorbij

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:03

Kiwiaa schreef:
Ik kreeg net een berichtje uit Portugal: een foto van mijn paard met kerstslingers rond :') Dat vind ik wel heel lief! Een echt kerstcadeautje zo {:) [&] En nu aftellen tot hij thuis is!

Zooo leuk!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:06

Lieser schreef:
Babootje schreef:
Wat mij nog wel opvalt is dat vooral wordt 'gewacht' op advertenties. Eigenlijk zou je die voor moeten zijn. Waarom geen handelsstallen bellen of ze iets passends hebben staan en / of als je voor jong gaat fokkers.

Wij hadden stal Van Boxtel inderdaad gemaild omdat daar leuke Ieren vandaan zouden komen. Zij had zelf niets staan, maar een vriendin van haar had een leuke 13-jarige bonte te koop. Ze zou zaterdag naar die vriendin gaan en filmpjes maken (bij Clover stables geloof ik). Nooit meer wat van gehoord. Zelfs op mijn mailtje op maandag of het nog gelukt was met de filmpjes geen enkele reactie. Terwijl ik op insta kon zien dat ze wel naar Clover stables was geweest om te springen.

Geloof me, we doen echt ons best wel. Maar dan nog ...

Lieser, even gemist misschien maar ziek je een Ier? Ik heb ook best wel mijn zinnen op een Irish Draught en Fore stables heeft ook regelmatig leuke Ieren!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:08

Overigens heb ik een leuk paard gezien ( geen Ier overigens maar gewoon een KWPN er. Ga ik morgen even voor bellen. Is de Medium tot hogere prijsklasse… wat denken jullie daar bij voor te stellen? Ik gok tussen de 15 en 20k?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:16

happy2014 schreef:
Overigens heb ik een leuk paard gezien ( geen Ier overigens maar gewoon een KWPN er. Ga ik morgen even voor bellen. Is de Medium tot hogere prijsklasse… wat denken jullie daar bij voor te stellen? Ik gok tussen de 15 en 20k?

Ik zou tussen de 15 en 25 zeggen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:20

Ik vind vanaf 10k al hogere prijsklasse :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:37

Lindor92 schreef:
Ik vind vanaf 10k al hogere prijsklasse :')

Licht er aan waar je in zoekt...
Bij kwpn dressuurpaarden begint hoge prijsklasse een heel stuk hoger.
10k, is nu eerder lagere prijsklasse.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:47

happy2014 schreef:

Zwart, 7 jaar?

Staat ook een leuke pony op MP; alleen voor de naam zou je al gaan kijken :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:50

happy2014 schreef:

Normaal loopt tegenwoordig tot 15k ongeveer
Medium tot 25k en hoger daarboven.

Altijd dat zijn mijn bevindingen.

Maar toch weer aan het zoeken? Dacht dat je besloten had dat je even wilde wachten en je je zadelkastje had uitgeruimd? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:53

Het paard waar ik voor geweest ben: Elke x na contact werd de advertentie gewijzigd (paard meer aangeprezen)
Wat vinden jullie daarvan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 22:59

Evamarie schreef:
Het paard waar ik voor geweest ben: Elke x na contact werd de advertentie gewijzigd (paard meer aangeprezen)

Ik vertrouw dat niet :o

Bij de zoektocht naar mijn vorige paard heb ik ook een keer iemand gehad die dat paard extreem aan het verkopen was. Uiteindelijk niet gedaan. Die is aan een bokker verkocht en na een half jaar is dat paard op de benen niet goed geworden en ook nooit meer beter geworden..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:03

Evamarie schreef:

Misschien weinig reacties en willen snel verkopen?

Zou er persoonlijk niet teveel achter zoeken als er geen gekke dingen gewijzigd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:58

Zij had mij dus ook benaderd terwijl ik mijn maximale prijs al doorgegeven had. Ik ben bij mijzelf gebleven (dus niet meer er voor willen geven als dat ik nodig vind) maar hield er toch een naar gevoel aan over. Het paard zou meer kunnen dan dat ze kunnen laten zien omdat er geen rijbak bij is en ik was te kort door de bocht aldus mevr. De prijs was naar een paard die alles kan zoals omschreven in de advertentie. Maar ik wil dat dan kunnen zien. Het bedrag was voor mij te hoog het risico te nemen.

Edit het doet wel een beetje zeer, ik was er wel verliefd op. Maar ik ben geen 18 meer. Dus hop verstand erop en niet alleen maar je gevoel achterna.