Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:15

pien_2010 schreef:
hahahatsjoe schreef:
Die vent spoort niet, het is een monster.

Daar ben ik het niet mee eens. Deze man denkt anders als wij en daar zijn wij het niet mee eens. Hij is geen psychopathische moordenaar→ cq een monster, maar heeft alleen andere opvattingen. Gelukkig mag dat in onze democratie. Dat je het niet begrijpt dat snap ik, want ik kijk er ook van op, maar dat is nog wat anders als iemand een monster vinden. Ik vind hem wel erg laconiek omgaan met de dood van zijn pony. Dat kan ik zelf niet aanvoelen eerlijk gezegd.

Ik kan me moeilijk indenken dat het gewoon om andere opvattingen gaat. Eigenlijk krijg ik meer het gevoel dat het gewoon om geld gaat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:19

pien_2010 schreef:
Precies tamary. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het wel geweldig zou zijn als hij gelijk heeft. Dus ik hoop het dat als de wolf terug komt bij hem, dat hij paar rake klappen en prikkers in zijn donder krijgt. Dan is het ook gelijk afgelopen met dit soort kuddes aan vallen van huisdieren.

Dat gaat niet gebeuren. Als het met deze kudde niet meer lukt, dan wel de kudde van de buurman waar een paar tamme ponies lopen. Keus genoeg in Nederland.
En uiteindelijk zullen ze alles pakken als ze honger hebben. Daar zijn ze slim en opportunistisch genoeg voor. Kijk maar naar de video's waarop wolven bisons neerhalen. Dat is ook gevaarlijk, maar het is een ingecalculeerd risico wat in het geval van succes veel eten oplevert voor de roedel.

Een andere manier van denken over natuur ok, maar dit past niet in hoe wij het welzijn van dieren op andere vlakken wensen te definiëren. Bovendien wordt op social media elk klein wondje al geblurd omdat de gemiddelde mens daar kennelijk niet naar kan kijken. Hoe ga je dat dan doen met de karkassen die op veel plekken zullen komen te liggen waar iedereen ze kan zien?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:42

De beer die de hardloper in italie heeft gedood mag in iedergeval niet worden afgeschoten. Wellicht dat ze hem vangen en ergens anders vrij laten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:44

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:47

DuoPenotti schreef:
Hij is toch al gevangen en in een reservaat los gelaten?

edit:
https://www.ad.nl/buitenland/beer-gevan ... ~a1298e03/

Oooohw excuses, ik zag net het bericht langs komen op insta bij het jeugdjournaal. Maar zie inmiddels ook dat het bericht al 5 dagen oud is .

DuoPenotti

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:50

Maakt niet uit joh :)
Is geen excuses voor nodig. Daarom plaats ik gewoon het linkje :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:06

Dat leerproces van zo'n kudde geloof ik niet zo in, bij Planken Wambuis lopen "wilde" paarden en van die Spaanse runderen, ook via Natuurmonumenten. Die hebben ook mega hoorns (de koeien dan) en zijn echt geen kleine koetjes. Die gaan achter een raster binnenkort. Ze hebben niet gezegd dat dit vanwege de wolven is die daar ook lopen, maar dat is een logische optelsom. Je ziet daar ook nog nauwelijks ander wild trouwens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:16

Mac schreef:
pien_2010 schreef:
Precies tamary. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het wel geweldig zou zijn als hij gelijk heeft. Dus ik hoop het dat als de wolf terug komt bij hem, dat hij paar rake klappen en prikkers in zijn donder krijgt. Dan is het ook gelijk afgelopen met dit soort kuddes aan vallen van huisdieren.

Dat gaat niet gebeuren. Als het met deze kudde niet meer lukt, dan wel de kudde van de buurman waar een paar tamme ponies lopen. Keus genoeg in Nederland.
En uiteindelijk zullen ze alles pakken als ze honger hebben. Daar zijn ze slim en opportunistisch genoeg voor. Kijk maar naar de video's waarop wolven bisons neerhalen. Dat is ook gevaarlijk, maar het is een ingecalculeerd risico wat in het geval van succes veel eten oplevert voor de roedel.

Een andere manier van denken over natuur ok, maar dit past niet in hoe wij het welzijn van dieren op andere vlakken wensen te definiëren. Bovendien wordt op social media elk klein wondje al geblurd omdat de gemiddelde mens daar kennelijk niet naar kan kijken. Hoe ga je dat dan doen met de karkassen die op veel plekken zullen komen te liggen waar iedereen ze kan zien?

Als er meer er karkassen komen dan verwacht ik ook een toename van aaseters. Wellicht gieren.... :=

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:22

Ik geloof zeker wel in het lerend vermogen van een kudde. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit meer een koe of paard wordt gepakt. Ook wolven hebben namelijk dat lerende vermogen en er zal altijd een strijd voor overleving blijven. Dat is de natuurlijke gang van zaken tussen dieren die jagen en dieren die gejaagd worden. Dat geheel is een soort van evenwicht. Maar of dat acceptabel is, is de vraag en daar wordt verschillend over gedacht. Mijn persoonlijke mening op dit moment is dat de wolf hier niet meer hoort. Wij mensen en onze manier van leven maken dat onmogelijk. Dat is jammer voor de wolven, maar ja, ook dat is een vorm van evolutie lijkt me.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:43

josien_m_ schreef:
Ik geloof zeker wel in het lerend vermogen van een kudde. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit meer een koe of paard wordt gepakt. Ook wolven hebben namelijk dat lerende vermogen en er zal altijd een strijd voor overleving blijven. Dat is de natuurlijke gang van zaken tussen dieren die jagen en dieren die gejaagd worden. Dat geheel is een soort van evenwicht. Maar of dat acceptabel is, is de vraag en daar wordt verschillend over gedacht. Mijn persoonlijke mening op dit moment is dat de wolf hier niet meer hoort. Wij mensen en onze manier van leven maken dat onmogelijk. Dat is jammer voor de wolven, maar ja, ook dat is een vorm van evolutie lijkt me.

Vertel ze dat in Brussel. Het wordt tijd dat daar eens het gezond verstand weer de overhand krijgt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:56

pien_2010 schreef:
pien_2010 schreef:

Als er meer er karkassen komen dan verwacht ik ook een toename van aaseters. Wellicht gieren.... :=[/quote]

Er is er al 1 los! uit Blijdorp volgens mij, misschien hoort dat ook wel bij t plan :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:30

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:39

tienus63 schreef:
In Nesse, Nedersaksen Duitsland is een ruiter/paard 18-4-23 aangevallen door een wolf.

De wolf is er vandoor gegaan toen de hond die met de ruiter mee was, de wolf aan viel.
Paard is gewond.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Oh getsie wat een horror -O- -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:42

tienus63 schreef:
In Nesse, Nedersaksen Duitsland is een ruiter/paard 18-4-23 aangevallen door een wolf.

De wolf is er vandoor gegaan toen de hond die met de ruiter mee was, de wolf aan viel.
Paard is gewond.

Er gaat zo langzamerhand geen dag meer voorbij zonder dat de wolf problemen aanricht.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:43

Leuk hè, rewilding.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:46

Weet iemand eigenlijk wat er met de wolven van het wolvenpark Oikos in Ruinen is gebeurd?
Park is in 2016 gesloten, bij aankondiging van de sluiting was er nog geen nieuwe plek voor de wolven gevonden.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:48

tienus63 schreef:

Paard is gewond.

Is hier ook een nieuwslink van? Anders wil de redactie, de post niet plaarsen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:50

sterregoud schreef:
Leuk hè, rewilding.

Buitenritten zijn nog nooit zo spannend geweest.
Het wordt steeds leuker.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:55

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:22

O getver wat eng. Wij namen voor wat jaren terug altijd paard mee op vakantie, naar de Veluwe ( Vierhouten) en Drents Friese Wold. Maar ik durf het niet meer. Met name op de laatste plek zitten een paar hele actieve wolven in de regio. Ook bij Vierhouten grote roedel. Wij laten de paarden dus voortaan thuis als we op vakantie gaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:41

tienus63 schreef:
Weet iemand eigenlijk wat er met de wolven van het wolvenpark Oikos in Ruinen is gebeurd?
Park is in 2016 gesloten, bij aankondiging van de sluiting was er nog geen nieuwe plek voor de wolven gevonden.

Oh dat was bij mijn oom in de straat,de wolven zijn, als ik het me goed herinner, verkocht naar een park in Duitsland.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:25

Hadden jullie dit gezien?

https://fb.watch/j-PR9Anozz/

Pony veulen aangevallen door wolf in Limburg. Merrie heeft de wolf kunnen verjagen. Heftige beelden op Facebook.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:27

Sanet schreef:
Hadden jullie dit gezien?

https://fb.watch/j-PR9Anozz/

Pony veulen aangevallen door wolf in Limburg. Merrie heeft de wolf kunnen verjagen. Heftige beelden op Facebook.

Wat heftig, mag toch hopen dat die wonden nog gehecht gaan worden.