[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 15:27

Hier is het al geopereerd :j
Dier loopt er nu 2 jaar mee zonder problemen

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:31

dat had ik gelezen inderdaad, drukte iets te vroeg op enter :+

Ik blijf het persoonlijk tricky vinden, een chip is 8 van de 10 keer een onschuldig iets op het moment dat je gaat opereren creeer je een wond die weliswaar weer dichtgroeid maar toch vaak een gevoelig punt blijft en door de chip te verwijderen maak je extra ruimte bij het bot/ pezen en spieren wat op langere termijn wel eens averechts wil gaan werken.
Een operatie blijft een heftige ingreep en zal altijd een wat gevoelige plek blijven. Mensen denken hier vaak toch te licht over.

Waarom hebben de mensen besloten om te opereren?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:39

Ik ben wel voor preventief vewijderen in plaats van afwachten tot er eventueel schade aan het gewricht komt ..ik vertrouw wel altijd op de DA zijn oordeel
en voor de verkoop is het bovendien altijd trammelant

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 15:40

Durf ik niet te zeggen heb de mensen verder niet gesproken.
Kwa opereren vind ik het altijd lastig te oordelen ligt echt aan de plaats en grote van de chip, maar ga wel van het oordeel van de DA uit

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:46

Maurent schreef:
Iemand een idee waar ik nabab de reve veulens kan kopen?
Of een stal/site die allemaal spring gefokte veulens verkoopt?
Ik weet zo even op dit moment niks. ;(

Hier anders eens proberen, maar het zou kunnen dat ze al verkocht zijn, deze fokker fokt ieder seizoen wel met Nabab De Reve...best telefonish contact opnemen, de site is totaal niet update, en ik weet ook niet of de mails daar goed opgevolgd worden.

http://www.zorgvliet.be/index.html

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:50

Dat het afhankelijk is van de plek en formaat is sowieso een feit.

Zelf kopen we geen paarden aan die geopereerd zijn aan, daar wij daar in het verleden toch teveel problemen mee hebben gehad dat het ondanks het opereren toch teveel last veroorzaakte.

Paarden met een chip kopen we dan wel weer aan, maar ook weer afhankelijk van het formaat en de plek en of het ingekapseld is of niet.

Ooit privé een paard gehad die had ook een chip ingekapseld en wel, DA adviseerde om te opereren en dus gedaan na de nodige trouwe dienst jaren kreeg het paard hier enorm veel last van daar er dus teveel ruimte was gekomen bij het gewricht, super paard met veel kwaliteiten kreeg een enkeltje naar de eeuwige groene weides.
Hoe het afgelopen was als het niet geopereerd was is onbekend uiteraard, maar naar verwachting was het dan wel anders afgelopen.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:54

Iemand nog interesse in een 12 jarige bruine merrie ?? Metall x Jazz (maar absoluut geen Jazz streken !!!!) Beestje heeft nu weer L1 met winstpunten, is 1,65 hoog, braaf op de trailer, super verkeersmak geen stalondeugden. In het verleden is ze nog rontgenologisch gekeurd. Altijd netjes geent, ontwormt en tandarts

Ik vind het een echte complete merrie met net dát beetje extra. Je kunt er echt alles mee : buiten rijden, binnen rijden, wedstrijden, springen, dressuur.

Ze moet hier op korte termijn weg omdat de berijdster stopt met de paardensport.

Foto's kan ik hier niet plaatsen, wel mailen.....

Vraagprijs : goed tehuis is belangrijk. Ik zou graag zien dat ze bij iemand terecht komt die haar nog vele jaren wil troetelen... Anders moet ze zoals zovelen de handel in......
Laatst bijgewerkt door suuszoey op 22-12-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:56

Suuz zal je toch iets meer informatie moeten geven. afstamming foto prijs endergelijke

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:59

even aangepast...

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:12

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:14

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:48

Nee me moeder gaat er niet meer aan uitgeven dan het budget is aangezien ik het paard zelf ga betalen :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:57

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:07

Paard staat daar blijkbaar ook al een hele tijd, das ook geen goed teken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:12

Waarschijnlijk een echte Doerak :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:13

Of er is toch ook ergens wat stuk.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:14

Of hij doet z'n naam eer aan of er klopt iets niet, maar ik zou sowieso op basis van die foto's al niet gaan kijken. :o

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:22

Cayenne schreef:
Ik blijf hem leuk vinden..
Zo jammer dat ik niet op zoek ben (en dat hij bij JvdH staat, maar ja, je kunt gewoon laten keuren :) )
https://picasaweb.google.com/staljansen ... iXHighline

Hebben jullie het eigenlijk over dezelfde johnsonx gribaldi?

Denk niet dat gezondheid de primaire reden is waarom hij daar staat.
Da's geen makkelijke, als zij al zeggen dat hij zijn naam eer aan doet...
En dat hij er idd al een tijdje staat, of erger heen en weer is gegaan, is niet bevorderlijk..

Maar goed, ikke heeft 3 blz geleden al gezegd dat deze links moet laten liggen en nu kom ik iig tot dezelfde conclusie..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:27

Oef die new forest hengst die iemand plaatste. Wat een leukerd. Het is dat ik al een nieuw paard heb en niet zo goed meer pas op een D pony maar wel hoog kwijlgehalte...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:32

Citaat:
Tevens doet hij zijn naam eer aan en is hij meer geschikt voor een consequente ruiter. Hij is braaf te rijden mits duidelijk is wie de leider is.

Een echte Doerak dus }> ~~}> :+

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:50

Ach als dat het enige zou zijn, lijkt het me een leuk paard voor de juiste ruiter. Hij heeft iig wel veel uitstraling vind ik persoonlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:04

listiglistje schreef:
Citaat:
Tevens doet hij zijn naam eer aan en is hij meer geschikt voor een consequente ruiter. Hij is braaf te rijden mits duidelijk is wie de leider is.

Een echte Doerak dus }> ~~}> :+

Nee, bedoeld voor iemand die daarmee om kan gaan.

Enne, Goos: moet ik nog iets onderbouwen? Ook Gribaldi-bloed.
Het zal ook voor jou niet onbekend in de oren klinken dat heel erg veel Gribaldi's niet geschikt zijn voor de welwillende amateur; zelfs de serieuze amateurs moeten met regelmaat afhaken.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:42

ikke schreef:
Enne, Goos: moet ik nog iets onderbouwen? Ook Gribaldi-bloed.
Het zal ook voor jou niet onbekend in de oren klinken dat heel erg veel Gribaldi's niet geschikt zijn voor de welwillende amateur; zelfs de serieuze amateurs moeten met regelmaat afhaken.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........

ja kan je gelijk in hebben maar moet je dan z'n reactie er op geven?

shire87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:23

Ik ben er ook weer, me hier gister gemeld in het topic en vandaag naar een paardje wezen kijken.
Ben al een paar weken op zoek naar een onbeleerde.

1,5uur in de auto, super mooi paard op de foto maar ze hadden geen filmpje dusja dan maar op pad.

Daar aangekomen na 4 keer verkeerd rijden met tomtom, kom je bij een beetje een vage man.
Hij wist de naam van het paard niet, had hem pas 2 weken en had het paspoort ook niet bij zich.

In het echt was het paard nog mooier dan op foto, erg sociaal begroette ze ons dus het leek helemaal top.
Gevraagd of hij der even kon laten lopen.
Dit was moeilijk want de wei was drassig, die weide viel me heel erg mee maar oke...
Het kon wel maar alleen aan de hand op het fietspad na 2 keer 40 meter met der te hebben gerent vroeg hij of we het gezien hadden? Ik euh nee kan het niet nog een keer.
Degene die er achter liep mocht het paard niet te snel laten lopen nja met als uitkomst een niet al te voorwaarts paard en een nog slechter beeld.
Nouja daar sta je dan...

Vond der gangen van wat ik kon zien erg zwaar, maar verder helemaal verkocht aan het paard. Alleen een raar gevoel in men buik...
Heb al veel paarden gezien in men leven en er toch echt wel verstand van maar het rare verhaal van de man deed me twijfelen, toen ik vroeg van mag ze gekeurd worden? werd dat gevoel nog erger omdat hij antwoorden ja klinisch neem ik aan.
Het onderbuik gevoel werd verzaakt door de man zijn rare verhaal en gedrag.

Netjes bedankt en weg gegaan.
Ik zou hem iets laten weten als ik met men man had overlegt maar hij neemt zijn telefoon niet meer op.
denk dat hij is afgeschrikt. Nadat ik hem duidelijk had gemaakt hem rontgelogisch te willen laten keuren.
Mogen zouden er nog mensen komen maar hij wou eerst ons afwachten.. niet dus!

Dus beetje jammer van de verspilde middag.

iemand nog leuke paardjes gespot? Heb net wel een leuk pbtje gehad maar wacht op de foto's..

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:34

shire87 schreef:
Ik ben er ook weer, me hier gister gemeld in het topic en vandaag naar een paardje wezen kijken.
Ben al een paar weken op zoek naar een onbeleerde.

1,5uur in de auto, super mooi paard op de foto maar ze hadden geen filmpje dusja dan maar op pad.

Daar aangekomen na 4 keer verkeerd rijden met tomtom, kom je bij een beetje een vage man.
Hij wist de naam van het paard niet, had hem pas 2 weken en had het paspoort ook niet bij zich.

In het echt was het paard nog mooier dan op foto, erg sociaal begroette ze ons dus het leek helemaal top.
Gevraagd of hij der even kon laten lopen.
Dit was moeilijk want de wei was drassig, die weide viel me heel erg mee maar oke...
Het kon wel maar alleen aan de hand op het fietspad na 2 keer 40 meter met der te hebben gerent vroeg hij of we het gezien hadden? Ik euh nee kan het niet nog een keer.
Degene die er achter liep mocht het paard niet te snel laten lopen nja met als uitkomst een niet al te voorwaarts paard en een nog slechter beeld.
Nouja daar sta je dan...

Vond der gangen van wat ik kon zien erg zwaar, maar verder helemaal verkocht aan het paard. Alleen een raar gevoel in men buik...
Heb al veel paarden gezien in men leven en er toch echt wel verstand van maar het rare verhaal van de man deed me twijfelen, toen ik vroeg van mag ze gekeurd worden? werd dat gevoel nog erger omdat hij antwoorden ja klinisch neem ik aan.
Het onderbuik gevoel werd verzaakt door de man zijn rare verhaal en gedrag.

Netjes bedankt en weg gegaan.
Ik zou hem iets laten weten als ik met men man had overlegt maar hij neemt zijn telefoon niet meer op.
denk dat hij is afgeschrikt. Nadat ik hem duidelijk had gemaakt hem rontgelogisch te willen laten keuren.
Mogen zouden er nog mensen komen maar hij wou eerst ons afwachten.. niet dus!

Dus beetje jammer van de verspilde middag.

iemand nog leuke paardjes gespot? Heb net wel een leuk pbtje gehad maar wacht op de foto's..

wat zoek je precies en voor welke prijs ongeveer?