Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:14

*gaat lynn bellen *

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:18

radnah2 schreef:
Sorry hoor maar idd door de bomen zie ik het bos niet meer (en zijn er meerdere) en iedereen roept maar door elkaar. Maar kan iemand in het kort en krachtig vertellen wat er nou precies is gebeurd en wat er nu allemaal aan de hand is?? (verhaal in het begin heb ik gelezen dus hoef geen details alleen in het kort).

Misschien kan Lynn of Arabian Girl dat doen, die zitten er het meeste "in".

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:19

heel kort gezegd gaat het dus hierom:

Paard met verleden gekocht, dacht paard te kunnen redden maar paard was toch niet lief.
Nieuw paard kopen, ander paard moet weg, anders is er geen ruimte voor de nieuwe. Paard is niet binnen 2 dagen verkocht, dan maar slacht (of handelaar dat blijft wazig). Bokt reageert op achterlijke actie door te proberen of paard naar medebokker met verstand kan. Is geregeld, bokker gaat heen, staat geen paard, paard is toch meegegeven aan slacht/handelaar, Lynn is voor jan l*l heen en weer gereden.

dit is de nasleep, waar het dus op neer komt is dat niemand momenteel weet waar ze nou precies staat, wat er met haar is gebeurd (en of er wel iets is gebeurd) en wat haar nog te wachten staat. lynn gaat geen absurd hoog bedrag voor haar betalen (heeft ze helemaal gelijk in) en nu zal het waarschijnlijk wel doodbloeden, helaas....

Ik hoop dat het zo kort en duidelijk (voor zover dat mogelijk is) genoeg is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:27

Een kleine (zo kort mogelijke) samenvatting:

Paloma is door Sorayalover1 (17 jaar)zo rond 20 januari gekocht. Ze wist dat het een probleempaardje was maar daar zat ze niet mee.

Lees haar huiskamer topic maar eens: Stal Baraq zo op en rond pagina 291.
De dag na aankoop wordt ze het ziekenhuis ingetrapt. Als ze na een week weer thuis is geeft ze aan dat haar ouders eigenlijk niet meer willen dat ze in de buurt van de pony komt en zet ze hem te koop voor 1000 euro.

Vriendin van haar (Arabian-Girl) gaat hem proberen te rijden. De ene dag is ie lief en de volgende dag bokt en steigert hij constant.

sorayalover1 gaat dan zo ziek als ze is een nieuwe pony kopen en die is er inmiddels? Nu ze in tijdnood komen moet ineens van de vader de pony naar de slacht. Ja en toen brak de pleuris uit.....
Lynn_Nikita springt met 850 euro in de auto gooit de trailer erachter en sjeest 190 km naar Arabian_Lover want daar zou ie staan.

Een vriendin van sorayalover1 die tevens een (louche) handelaar is en Mariska heet zou Paloma bij sorayalover1 ophalen en dan bij Arabian_Girl in de wei doen waar Lynn_Nikita haar op zou halen.

Toeh Lynn daar kwam was er geen pony. Mariska had de pony naar haar zeggen af willen leveren en toen Arabian_Girl (Anouk) er niet was zijn zij en haar vriend Herman met de pony naar Belgie gereden en daar naar een onbekende handelaar of slagerij gebracht.
Niemand wil/kan adres geven maar vader heeft pony dus voor 650 euro aan die Mariska meegegeven en nu worden er bedragen van 1100 tot 2000 genoemd wat het eventuele slachthuis/handelaar in Belgie er voor wil hebben.

Lynn kon met een lege trailer terug en kwam 9 uur na vertrek ontgoocheld thuis.

Gisteren hebben Felicity en Arabian_Lover een paar stallen in Belgie lukraak bezocht en Paloma nergens aangetroffen. Nu wil Arabian_Lover geld inzamelen om via Mariska toch proberen Paloma te kopen. Hier worden door diverse mensen de nodige vraagtekens bij gezet.

Lynn ziet nu (volkomen terecht) helemaal af van Paloma. Het heeft haar al genoeg geld gekost.

Zo heb ik tenminste het een en ander begrepen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:33

nou zo zit het niet helemaal..mariska zou gewoon paloma bij mij brengen.niet ik daarheen.heb ik in een mail
ik wil geen geld inzamelen..dat was voor lyn dat die paloma tog zou kunnen kopen.paloma zou bij mij gebracht worden voor 715 euro

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:36

Nou lekker ben jij dan..... Zelf 715 voor Paloma betalen en dan 850 aan Lynn vragen..... Boos!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:38

jezus snap jij nou nix..lyn zou paloma voor 715 euro bij mij halen hoor :S
niet voor 850

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:39

Pffff, zo is het inderdaad een stuk duidelijker, vond de eerste post in dit topic (van Lynn) niet zo duidelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:40

ik heb om ontvangen van je maar kan vanavond pas op bank kijken, ik geloof je wel hoor dat overgemaakt is.
ik zou idd voor 700- overkopen, geen 850-

en zij vroeg geen 850- dat was uiterste bedrag wat ik kon betalen, omdat bedrag ineens hoger werd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:41

Okee, (flinke) fout van mij.... zo had ik het begrepen. Sorry Anouk !! Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:45

mocht er iemand twijfelen of ik niet lyn dr geld achter houd..vraag het aan lyn kan haar bewijs sturen.

er is schijnbaar iets mis gegaan want kreeg vandaag weer geld voor paloma...

oke dan Tong uitsteken geeft niet maar voordat iedereen gaat denken dat ik aan paloma wil verdienen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:47

Ben je gek, geloof niet dat iemand dat denkt....

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:49

naja schijnbaar wel hoor..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:52

Dat is toch ook al weer rechtgezet....

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:59

hehe, eindelijk een beetje beter inzicht in het verhaal. Ook snap ik de reacties van Anoek nu wat beter, al blijft het soms vaag.
Weet iemand al hoe het nu verder gaat?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:00

als het dan oorspronkelijk over een bedrag van tussen de 715 en 850 euro ging....waar komt dan plots die 1100 euro vandaan??????

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:01

op verzoek van de vorige eigenaar mogen jullie met vragen over paloma zelf haar toevoegen op msn zei ze.

verder zijn er geen plannen tot nu toe

die 1100 euro komt van mariska vandaan die wilde dat ervoor..naja de slager/handelaar zei ze..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 15:06

idd, van 650 word het paard ineens voor 715 verkocht aan anouk, die zou haar voor hteze;fde bedrag aan mij verkopen, ook 715, en toen paloma weg was en we naar handelaar gingen werd het eerst 850, was ook max zei ik. erna werd 2000/ en toen ik begon te lachen enn zei dat ze paard dan maar in worst draaide voor dat geld, zei ze kan mss wat regelen. belde me weer terug en werd het ineens 1100-
Ik had aan arabia 100- aanbetaald, maar ineens boekt mijn bank het weer terug naar haar. ga ik vanavond uitzoeken

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:06

Arabian_Girl schreef:
op verzoek van de vorige eigenaar mogen jullie met vragen over paloma zelf haar toevoegen op msn zei ze.

verder zijn er geen plannen tot nu toe

die 1100 euro komt van mariska vandaan die wilde dat ervoor..naja de slager/handelaar zei ze..

oke...duidelijk.

Ergens gaat bij mij een belletje rinkelen als ik de naam Mariska hoor in combinatie met het woord handelaar.....maar ik kan met het niet meer goed herinneren.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:08

kunnen ze dit topic niet dichtgooien en weer eennieuwe openen als het beestje weer eens op duikt....niet banketstaaf bedoelt hoor,maar tis idd hierw el een kippenhok en beetje moeilijk te volgen soms...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:20

lique schreef:
kunnen ze dit topic niet dichtgooien en weer eennieuwe openen als het beestje weer eens op duikt....niet banketstaaf bedoelt hoor,maar tis idd hierw el een kippenhok en beetje moeilijk te volgen soms...

er lopen al mega veel topics over dit paard...
meestal gooien ze geen slotje op verzoek, als je er last van hebt er gewoon niet meer in kijken of niemand reageren dan zakt het vanzelf weg Lachen

xxRavernaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:21

nou Lynn geeft je groot gelijk dat je er mee stopt denk nu ook dat het beter is om de boel dicht te gooien word een beetje een nasleeptopic waar niks meer aan toe te voegen is eigenlijk

Hoop dat Paloma het goed krijgt en anders lekker mag gaan slapen en uit haar lijden verlost word tis nie anders

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:27

paloma is nog niet opgegeven hoor Knipoog

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:11

Ik hoop voor het paardje dat zij een keer rust krijgt bij de juiste mensen
En dat Soraialover een koekje van eigen deeg krijgt Boos!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:28

Nou die heeft hier een behoorlijke bak koekjesdeeg over d'r heen gekregen.... Haha!